Rīgā
19.12.2008. Nr.90/TA-3181
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gannosa 67095424, Sandra.Gannosa@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 16.decembra sēdes protokola Nr.93 58.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā
Izdarīt Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003,
22.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 15.nr.; 2006, 1., 14.nr.; 2007, 9., 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 2.pantu ar 3.1 daļu šādā
redakcijā:
"(31) Šo
likumu ir tiesīga nepiemērot operatīvās
darbības iestāde operatīvās darbības nodrošināšanas pasākumu īstenošanā
izmantojamās valsts mantas atsavināšanai, ja par šādas mantas atsavināšanu ir
saņemts saskaņojums no Ministru kabineta locekļa, kura padotībā ir attiecīgā
operatīvās darbības iestāde. Operatīvās darbības iestādes vadītājs minēto mantu
atsavina par iespējami augstāku cenu. Pēc mantas atsavināšanas iegūtos
līdzekļus operatīvās darbības iestāde ieskaita valsts budžeta ieņēmumos."
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Grozījums Valsts un
pašvaldību mantas atsavināšanas likumā
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
||||||||||
1.
Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas
plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt
normatīvā akta projektu |
Ministru kabinets 2008.gada 29.maijā ar rīkojumu
Nr.299 Par darba grupu operatīvās darbības nodrošināšanai paredzēto līdzekļu
izlietošanas kontroles pilnveidošanai grāmatvedības jomā un 2008.gada
29.maijā ar rīkojumu Nr.300 Par darba grupu operatīvās darbības nodrošināšanai
paredzēto līdzekļu izlietošanas kontroles pilnveidošanai normatīvā regulējuma
jomā uzdeva darba grupām izstrādāt priekšlikumus
par operatīvās darbības subjekta finansēšanas pārskatu konsolidācijas
nosacījumu izstrādāšanu un operatīvajai darbībai izmantoto materiālo vērtību
realizācijas rezultātā iegūto naudas līdzekļu atspoguļošanu grāmatvedības
uzskaites pilnveidošanai un par operatīvās darbības nodrošināšanai paredzēto finanšu līdzekļu
izlietošanas kontroles pilnveidi un operatīvajai darbībai izmantojamo
materiālo vērtību realizācijas kārtības izstrādi
(prot. Nr. 34 10.§). |
|
|||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik
normatīvajos aktos nav noteikts regulējums operatīvās
darbības nodrošināšanas pasākumu realizācijā izmantojamās valsts mantas
atsavināšanas kārtībai. |
|
|||||||||
Likumprojektā 2.pants ir
papildināts ar 3.1 daļu un ir dots norādījums par operatīvās
darbības nodrošināšanas
pasākumu realizācijā izmantojamās valsts mantas atsavināšanas nosacījumiem un
iegūto līdzekļu ieskaitīšanu valsts budžeta ieņēmumos. Anotācijas I sadaļas
2.punktā minētās problēmas tiks atrisinātas pilnībā. |
|
||||||||||
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
6.
Ietekme uz vidi: 6.1.
dabas resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4.
ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5.
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.
ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.
cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
Nav attiecināms |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
||||||||
|
|
2009.gads |
2010.gads |
2011.gads |
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu
ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) - norāda to izdošanas mērķi
un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Papildus normatīvo aktu grozījumi nav nepieciešami. |
|
|||||||||
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||||
5.Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||||
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
|||||||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
||||||||||
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Esošo
institūciju funkcijas nepaplašinās. |
|
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un būs pieejams Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS) un datu bāzē
www.likumi.lv. |
|
|||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
Nav attiecināms |
|
||||||||||
Finanšu ministra vietā
Kultūras
ministre H.Demakova
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpe
rsona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I.Gaugers
|
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Stepanova |
22.09.2008. 11:00
953
S.Gannosa
Finanšu ministrijas Budžeta departamenta Budžeta metodoloģijas nodaļas vecākā referente,
67095424, Sandra.Gannosa@fm.gov.lv,
faksa Nr.67095434
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.93 |
2008.gada 16.decembrī |
58.§
Likumprojekts "Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā"
TA-3181
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-93-1612-#58.doc
1