R ī g ā
2008.gada 17.decembrī
Nr. 9/10-
Saeimas Prezidijam
Sociālo un darba lietu komisija lūdz izdarīt
izmaiņas 2008.gada 18.decembra Saeimas sēdes darba kārtībā un sadaļā Prezidija
ziņojumi par iesniegtajiem likumprojektiem iekļaut komisijas izstrādāto likumprojektu
Grozījums Ārstniecības likumā.
Komisija
lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Sociālo un darba lietu komisijai.
Pielikumā:
1)
likumprojekts uz 1 lapas;
2)
anotācija likumprojektam uz 1 lapas.
Komisijas priekšsēdētāja A.Barča
Grozījums Ārstniecības likumā
Izdarīt
Ārstniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1997, 15.nr.; 1998, 7.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2004, 9., 13.nr.; 2005,
14.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 8., 21., 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar
31.1 pantu šādā redakcijā:
““31.1 pants. (1) Ārstniecības pieejamības
nodrošināšanai ārstniecības personām izņēmuma gadījumos ir atļauts veikt papildu
darbu virs normālā darba laika specialitātes un amata ietvaros pie viena un tā
paša darba devēja.
(2) Pirmajā daļā
noteiktā iespēja ir pieļaujama pēc darbinieka iniciatīvas, ja darba devējs un
darbinieks par to ir noslēguši rakstveida vienošanos.
(3) Šā panta
pirmajā daļā minētais papildu darbs virs normālā darba laika nedrīkst pārsniegt
20 stundas nedēļā un 240 stundas trīs mēnešu periodā.
(4)Darbs, kuru
darbinieks veicis virs šā panta trešajā daļā noteiktā laika, uzskatāms par
virsstundu darbu.
Likumprojekta
"Grozījumi Ārstniecības likumā"
a n o t ā c i
j a
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?
Likumprojekts "Grozījumi
Ārstniecības likumā" izstrādāts ar mērķi uzlabot ārstniecības pakalpojumu
pieejamības nodrošināšanu iedzīvotājiem un veselības aprūpes nozares
nodrošinājumu ar cilvēkresursiem nepieciešamā izvietojumā un pieprasījumam
atbilstošā kvalifikācijā. Minētais atbilst pamatnostādnēs "Cilvēkresursu
attīstība veselības aprūpē" (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2005.gada
18.maija rīkojumu Nr.326) noteiktajam politikas mērķim nodrošināt cilvēkresursus veselības
aprūpes nozarē ilgtermiņa posmā.
Šobrīd likuma normas
neparedz iespēju nepiemērot ārstniecības personām likumā noteikto maksimālo nedēļas darba laiku. Ņemot
vērā to, ka veselības aprūpē ir nepieciešami īpaši darba laika organizēšanas
nosacījumi tajā trūkst cilvēkresursu, minēto iespēju nepiemērot maksimālo nedēļas darba laiku ir
nepieciešams paredzēt likumā.
2. Kāda var būt likuma ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Likumprojektā ietverto normu ieviešana
uzlabos ārstniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu iedzīvotājiem un
veselības aprūpes nozares nodrošinājumu ar cilvēkresursiem nepieciešamā
izvietojumā un pieprasījumam atbilstošā kvalifikācijā.
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem?
Likumprojektam nav
ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetiem. Papildu valsts budžeta
līdzekļi likumprojekta īstenošanai nav nepieciešami.
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu?
Likumprojektam nav ietekmes uz spēkā esošo tiesību
normu sistēmu.
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
likumprojekts?
Eiropas Parlamenta un Padomes
2003.gada 4.novembra Direktīva 2003/88/EK par konkrētiem darba laika
organizēšanas aspektiem pieļauj iespēju dalībvalstīm noteikt nacionālajā
likumdošanā iespēju nepiemērot nedēļas maksimālo darba laiku, ja darbinieks tam
piekrīt.
6. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot likumprojektu?
Konsultācijas
ir notikušas ar Labklājības ministrijas, Veselības ministrijas, Finanšu
ministrijas atbildīgajām amatpersonām un Latvijas Veselības un sociālās aprūpes
darbinieku arodbiedrību.
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?
Lai
īstenotu likuma izpildi, nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas.