Rīgā
17.12.2008. Nr.90/TA-3720
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Krūmiņa 67027671, Elina.Krumina@zm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 9.decembra sēdes protokola Nr.89 42.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Lauksaimniecības un lauku
attīstības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2004, 10.nr.; 2006, 9.nr.; 2007, 3., 23.nr.; 2008, 8.nr.) grozījumu un izteikt 1.panta 5.punktu
šādā redakcijā:
"5) lauku teritorija
visa Latvijas teritorija, izņemot republikas pilsētas;".
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 Par
nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 6.punkts
nosaka, ka šī rīkojuma 3.pielikumā minētajām institūcijām jāizvērtē grozījumu
nepieciešamību 3.pielikumā minētajos likumos un, ja nepieciešams, līdz
2008.gada 10.oktobrim jāiesniedz Ministru kabinetā attiecīgos likumprojektus.
Rīkojuma 3.pielikumā Likumi, kuros nepieciešams izdarīt grozījumus, kas
saistīti ar attiecīgo administratīvo teritoriju, vietējo pašvaldību domju
(padomju) un citu institūciju neesamību ir norādīts likums Lauksaimniecības
un lauku attīstības likums. |
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Lauksaimniecības un lauku attīstības
likuma 1.panta 5.punkts paredz lauku teritoriju terminu skaidrojumu, kurā ir
ietverts rajona centri. Taču saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta
pirmo daļu, pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā administratīvās teritorijas ir tikai apriņķi,
novadi, republikas pilsētas. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā grozījumi
paredz svītrot vārdus un rajonu centrus |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: |
|
2.1. makroekonomiskā vide; |
Nav attiecināms. |
2.2. preču un pakalpojumu ražošanas
apjoms un kvalitāte; |
Nav attiecināms. |
2.3. cenas; |
Nav attiecināms. |
2.4. eksporta un importa apjoms; |
Nav attiecināms. |
2.5. konkurences apstākļi; |
Nav attiecināms. |
2.6. jauninājumi un pētījumi; |
Nav attiecināms. |
2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā ietekme: |
|
5.1. sociālās situācijas izmaiņas; |
Nav attiecināms. |
5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: |
|
6.1. dabas resursu lietošana; |
Nav attiecināms. |
6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; |
Nav attiecināms. |
6.3. darbības radītie atkritumi; |
Nav attiecināms. |
6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; |
Nav attiecināms. |
6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; |
Nav attiecināms. |
6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; |
Nav attiecināms. |
6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
Kārtējais 2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009. |
2010. |
2011. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: |
Nav attiecināms. |
|||
1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; |
|
|
|
|
1.2. speciālais budžets; |
|
|
|
|
1.3. pašvaldību budžets |
|
|
|
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: |
Nav attiecināms. |
|||
2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; |
|
|
|
|
2.2. speciālais budžets; |
|
|
|
|
2.3. pašvaldību budžets |
|
|
|
|
3. Finansiālā ietekme: |
Nav attiecināms. |
|||
3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; |
|
|
|
|
3.2. speciālais budžets; |
|
|
|
|
3.3. pašvaldību budžets |
|
|
|
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms.
|
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins: |
Nav attiecināms.
|
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms. |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības
institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas
sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu
noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas par grozījumiem
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā nav veiktas, grozījums
nepieciešams, lai terminu skaidrojumi tiktu saskaņoti un būtu atbilstīgi
administratīvi teritoriālajam iedalījumam. Likumprojekts ievietots
Zemkopības ministrijas mājas lapā. |
2. Kāda
ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Likumprojekts ievietots Zemkopības ministrijas mājas lapā. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav
notikušas. |
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojekta izpildei jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas netiek veidotas |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
Zemkopības ministra vietā -
vides
ministrs R.Vējonis
Valsts
sekretāre |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
D.Lucaua |
S.Dumbrovska
|
M.Salenieks
|
E.Krūmiņa |
28.11.2008. 9:25
928
E.Krūmiņa 67027671, Elina.Krumina@zm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.89 |
2008.gada 9.decembrī |
42.§
Likumprojekts "Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā"
TA-3720
___________________________________________________________
(M.Roze, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir zemkopības ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Satiksmes ministrs |
|
A.Šlesers |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-89-0912-#42.doc
1