Rīgā
11.12.2008. Nr.90/TA-3836, TA-3860, TA-3861,
TA-3862, TA-3863, TA-3864, TA-3865,
TA-3866, TA-3867, TA-3868, TA-3869,
TA-3870, TA-3871, TA-3872, TA-3873,
TA-3874, TA-3875, TA-3876, TA-3877,
TA-3878, TA-3879, TA-3880, TA-3881,
TA-3882, TA-3883, TA-3884, TA-3885,
TA-3886, TA-3887, TA-3888, TA-3889,
TA-3890, TA-3891, TA-3892, TA-3893
Saeimas Prezidijam
Nosūtām precizēto likumprojektu "Par valsts vai pašvaldības institūciju amatpersonu atlīdzību 2009.gadā" un lūdzam ar to aizstāt iepriekš nosūtīto likumprojektu "Par valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem finansēto institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā" (Ministru kabineta 2008.gada 10.decembra vēstule Nr.90/TA-3830, TA-3818, TA-3819, TA-3823, TA-3836).
Papildus Ministru kabineta 2008.gada 10.decembra vēstulei
Nr.90/TA-3830, TA-3818, TA-3819, TA-3823, TA-3836 nosūtām iekļaušanai Saeimas
2008.gada 11.decembra sēdes darba kārtībā valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojektu paketē šādus likumprojektus:
likumprojekts "Grozījums
likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojekts "Grozījums
Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojekts "Grozījums
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likumā";
likumprojekts "Grozījums
Vispārējās izglītības likumā";
likumprojekts "Grozījums
Zinātniskās darbības likumā";
likumprojekts "Grozījums
Profesionālās izglītības likumā";
likumprojekts "Grozījums
Prokuratūras likumā";
likumprojekts "Grozījums
Nacionālās drošības likumā";
likumprojekts "Grozījums
Bāriņtiesu likumā";
likumprojekts "Grozījums
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas
likumā";
likumprojekts "Grozījums
likumā "Par zemes komisijām"";
likumprojekts "Grozījums
Radio un televīzijas likumā";
likumprojekts "Grozījums
likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"";
likumprojekts "Grozījumi
likumā "Par tiesu varu"";
likumprojekts "Grozījums
Satversmes tiesas likumā";
likumprojekts "Grozījums
Valsts kontroles likumā ";
likumprojekts "Grozījums
likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"";
likumprojekts "Grozījums
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojekts "Grozījumi
Ministru kabineta iekārtas likumā";
likumprojekts "Grozījums
likumā "Par pašvaldībām"";
likumprojekts "Grozījums
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā";
likumprojekts "Grozījums
Militārā dienesta likumā";
likumprojekts "Grozījums
Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu darbības finansēšanas
kārtības likumā";
likumprojekts "Grozījums
Augstskolu likumā";
likumprojekts "Grozījums
Valsts civildienesta likumā";
likumprojekts "Grozījums
Valsts kultūrkapitāla fonda likumā;
likumprojekts "Grozījums
Izglītības likumā";
likumprojekts "Grozījums
Tiesu ekspertu likumā";
likumprojekts "Grozījums
likumā "Par Latvijas Banku"";
likumprojekts "Grozījums
likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"";
likumprojekts "Grozījums
Publisko aģentūru likumā";
likumprojekts "Grozījums
Latvijas Nacionālās operas likumā";
likumprojekts "Grozījums
Tiesībsarga likumā";
likumprojekts "Grozījums
Valsts drošības iestāžu likumā".
Likumprojektus izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Brencis 67083996, Martins.Brencis@fm.gov.lv) un Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mertena 67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv).
Minētos likumprojektus lūdzam atzīt par steidzamiem.
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Par valsts
vai pašvaldības institūciju amatpersonu atlīdzību 2009.gadā" uz 3 lp.
2. Likumprojekta "Par valsts vai pašvaldības institūciju amatpersonu atlīdzību
2009.gadā" anotācija uz 6 lp.
3. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp.
4. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija
uz 5 lp.
5. Likumprojekts
"Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp.
6. Likumprojekta
"Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 5
lp.
7. Likumprojekts
"Grozījums Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likumā" uz 1 lp.
8. Likumprojekta
"Grozījums Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumā" anotācija uz 5
lp.
9. Likumprojekts
"Grozījums Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lp.
10. Likumprojekta
"Grozījums Vispārējās izglītības likumā" anotācija uz 5 lp.
11. Likumprojekts
"Grozījums Zinātniskās darbības
likumā" uz 1 lp.
12. Likumprojekta
"Grozījums Zinātniskās darbības
likumā" anotācija uz 5 lp.
13. Likumprojekts
"Grozījums Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lp.
14. Likumprojekta
"Grozījums Profesionālās izglītības likumā" anotācija uz 5 lp.
15. Likumprojekts
"Grozījums Prokuratūras likumā" uz 1 lp.
16. Likumprojekta
"Grozījums Prokuratūras likumā" anotācija uz 5 lp.
17. Likumprojekts
"Grozījums Nacionālās drošības likumā" uz 1 lp.
18. Likumprojekta
"Grozījums Nacionālās drošības likumā" anotācija uz 6 lp.
19. Likumprojekts
"Grozījums Bāriņtiesu likumā" uz 1 lp.
20. Likumprojekta
"Grozījums Bāriņtiesu likumā" anotācija uz 5 lp.
21. Likumprojekts
"Grozījums Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma
finansēšanas novēršanas likumā" uz 1 lp.
22. Likumprojekta
"Grozījums Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma
finansēšanas novēršanas likumā" anotācija uz 5 lp.
23. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par zemes komisijām"" uz 1 lp.
24. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par zemes komisijām"" anotācija uz 5 lp.
25. Likumprojekts
"Grozījums Radio un televīzijas likumā" uz 1 lp.
26. Likumprojekta
"Grozījums Radio un televīzijas likumā" anotācija uz 5 lp.
27. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju"" uz 1
lp.
28. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par Centrālo vēlēšanu komisiju" anotācija uz 5
lp.
29. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 1 lp.
30. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 5 lp.
31. Likumprojekts
"Grozījums Satversmes tiesas likumā" uz
1 lp.
32. Likumprojekta
"Grozījums Satversmes tiesas likumā" anotācija uz 5 lp.
33. Likumprojekts
"Grozījums Valsts kontroles likumā" uz
1 lp.
34. Likumprojekta
"Grozījums Valsts kontroles likumā" anotācija uz 5 lp.
35. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un
kapitālsabiedrībām"" uz 1 lp.
36. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un
kapitālsabiedrībām"" anotācija uz 5 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1
lp.
38. Likumprojekta
"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā"
anotācija uz 5 lp.
39. Likumprojekts
"Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" uz 1 lp.
40. Likumprojekta
"Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" anotācija uz 5 lp.
41. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par pašvaldībām"" uz 1 lp.
42. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par pašvaldībām"" anotācija uz 5 lp.
43. Likumprojekts
"Grozījums Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā"
uz 1 lp.
44. Likumprojekta
"Grozījums Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā"
anotācija uz 5 lp.
45. Likumprojekts
"Grozījums Militārā dienesta likumā" uz
1 lp.
46. Likumprojekta
"Grozījums Militārā dienesta likumā" anotācija uz 5 lp.
47. Likumprojekts
"Grozījums Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu darbības
finansēšanas kārtības likumā" uz 1 lp.
48. Likumprojekta
"Grozījums Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu
darbības finansēšanas kārtības likumā"
anotācija uz 5 lp.
49. Likumprojekts
"Grozījums Augstskolu likumā" uz 1 lp.
50. Likumprojekta
"Grozījums Augstskolu likumā" anotācija uz 5 lp.
51. Likumprojekts
"Grozījums Valsts civildienesta likumā" uz 1 lp.
52. Likumprojekta
"Grozījums Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 5 lp.
53. Likumprojekts
"Grozījums Valsts kultūrkapitāla fonda likumā" uz 1 lp.
54. Likumprojekta
"Grozījums Valsts kultūrkapitāla fonda likumā" anotācija uz 5 lp.
55. Likumprojekts
"Grozījums Izglītības likumā" uz 1 lp.
56. Likumprojekta "Grozījums
Izglītības likumā" anotācija uz 5 lp.
57. Likumprojekts
"Grozījums Tiesu ekspertu likumā" uz 1 lp.
58. Likumprojekta
"Grozījums Tiesu ekspertu likumā" anotācija uz 5 lp.
59. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par Latvijas Banku" uz 1 lp.
60. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par Latvijas Banku" anotācija uz 5 lp.
61. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem""
uz 1 lp.
62. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem""
anotācija uz 5 lp. 63. Likumprojekts "Grozījums Publisko aģentūru
likumā" uz 1 lp.
64. Likumprojekta
"Grozījums Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 5 lp.
65. Likumprojekts
"Grozījums Latvijas Nacionālās operas likumā" uz 1 lp.
66. Likumprojekta
"Grozījums Latvijas Nacionālās operas likumā" anotācija uz 5 lp.
67. Likumprojekts
"Grozījums Tiesībsarga likumā" uz 1 lp.
68. Likumprojekta
"Grozījums Tiesībsarga likumā" anotācija uz 5 lp.
69. Likumprojekts
"Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā" uz 1 lp.
70. Likumprojekta
"Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā" anotācija uz 6 lp.
71. Ministru kabineta 2008.gada 10.decembra sēdes protokola Nr.90
1.§, 3.§, 4.§, 5.§,
6.§, 7.§, 8.§, 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§, 19.§,
20.§, 21.§, 22.§, 23.§, 24.§, 25.§, 26.§, 27.§, 28.§, 29.§, 30.§, 31.§, 32.§,
33.§, 34.§, 35.§, 36.§, 37.§ izraksts
uz 36 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Par valsts vai pašvaldības
institūciju amatpersonu atlīdzību 2009.gadā
1.pants. Likuma mērķis ir
ierobežot visu valsts vai pašvaldību institūciju izdevumus amatpersonu
atlīdzībai.
2.pants. Likums attiecas uz
visām valsts vai pašvaldības institūcijām tiešās pārvaldes iestādēm (arī
aģentūrām), Ministru kabinetu (arī Valsts kanceleju), Valsts prezidenta
kanceleju, Valsts kontroli, Centrālo zemes komisiju, Centrālo vēlēšanu
komisiju, Tiesībsargu un Tiesībsarga biroju, Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisiju, prokuratūru, tiesām (arī tiesnešiem), pastarpinātās pārvaldes
iestādēm un atvasinātām publiskām personām (arī vietējām un rajona pašvaldībām,
publiskiem nodibinājumiem, Finanšu un kapitāla tirgus komisiju, Latvijas Banku
un Nacionālā radio un televīzijas padomi).
3.pants. Par valsts vai
pašvaldības institūcijas amatpersonu šī likuma izpratnē uzskatāma persona, kura
nodarbinātā 2.pantā minētajās institūcijās pamatojoties uz darba līgumu, pilda
valsts dienestu, ievēlēta amatā vai citādi pilda noteiktus amata pienākumus
valsts vai pašvaldības institūcijā.
4.pants. (1) Valsts vai pašvaldības institūcijas,
kurām pieejamo finansējumu atlīdzības izmaksai nosaka saskaņā ar likumu Par
valsts budžetu 2009.gadam, samazina finansējuma apjomu atlīdzības izmaksai par
15 procentiem no kopējā institūcijai 2009.gadā noteiktā vai plānotā finansējuma
apjoma atlīdzības izmaksai.
(2) Valsts vai
pašvaldības institūcijas, kurām pieejamo finansējumu atlīdzības izmaksai
nenosaka saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2009.gadam, ne vēlāk kā līdz
2009.gada 1.martam, grozot vai pieņemot 2009.gada budžetu, 2009.gada
finansējuma apjomu atlīdzības izmaksai amatpersonām samazina par 15 procentiem
no 2009.gadā noteiktā vai plānotā finansējuma apjoma atlīdzībai, līdz 2009.gada
1.martam iesniedzot attiecīgu apliecinājumu Finanšu ministrijai.
5.pants. (1) Lai nodrošinātu
likumā Par valsts budžetu 2009.gadam un šā likuma 4.pantā minēto kopējās
atlīdzības samazinājumu, 2009.gadā valsts vai pašvaldības institūcijās tiek
veikti šā panta otrajā un trešajā daļā minētie pasākumi.
(2) Valsts vai
pašvaldības institūcijā netiek izmaksātas:
1) prēmijas, naudas
balvas;
2) atvaļinājuma pabalsti;
(3) Valsts vai
pašvaldības institūcijās tiek noteikts apmēra ierobežojums šādiem normatīvajos
aktos paredzētajiem pabalstiem:
1) pabalsts bērna
piedzimšanas gadījumā ir divu mēnešalgu (darba algu) apmērā par katru bērnu,
bet ne vairāk kā 1000 latu apmērā par katru bērnu;
2) pabalsts sakarā ar
ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi ir mēnešalgas (darba algas) apmērā, bet ne
vairāk kā 1000 latu.
6.pants. Amatpersonai nosaka
piemaksu 20 procentu apmērā no viņa mēnešalgas (darba algas) par prombūtnē
esošas amatpersonas pienākumu pildīšanu uz laiku, kas nav ilgāks par diviem
mēnešiem.
7.pants.
(1) Ja šā likuma 5.pantā
minēto un citu pasākumu rezultātā netiek nodrošināts šā likuma 4.pantā minētais
kopējais amatpersonu atlīdzības izmaksai paredzētā finansējuma samazinājums,
valsts vai pašvaldības institūcija veic attiecīgus pasākumus šā likuma mērķa
sasniegšanai (amatpersonu skaita samazināšana, darba līguma grozīšana,
institūcijas funkciju pārskatīšana u.c.).
(2) Ja visu pasākumu
rezultātā netiek nodrošināts šā likuma 4.pantā minētais kopējais amatpersonu
atlīdzības izmaksai paredzētā finansējuma samazinājums, valsts vai pašvaldības
institūcija sniedz attiecīgus priekšlikumus atbildīgajai institūcijai
(finansējuma pārdale, iestāžu reorganizācija, atalgojuma sistēmas pārskatīšana
utt.).
9.pants. Piemērojot šā likuma 8.pantu,
amatpersonai saglabājama mēnešalga (darba alga), kas nav mazāka par divkāršu
minimālās mēneša darba algas apmēru.
10.pants. Ja saskaņā ar šā likuma
8.pantu un atbilstoši citiem normatīvajiem aktiem amatpersonas alga tikusi
samazināta, valsts vai pašvaldības institūcija 2009.gadā ir tiesīga samazināto
algu pārskatīt , ja ir pieejami finanšu līdzekļi, tas nav pretrunā ar
normatīvajiem aktiem un vienlīdzības principu.
Pārejas noteikumi
1. Šā likuma 5.panta
trešās daļas 1.apakšpunkts stājas spēkā deviņus mēnešus pēc šā likuma spēkā
stāšanās dienas.
2. Šā likuma 5.panta
trešās daļas 2.apakšpunktā noteikto pabalstu izmaksā, ja nāves gadījums
iestājies pēc šā likuma spēkā stāšanās dienas.
3. Likums attiecībā uz
Latvijas Banku stājas spēkā pēc attiecīga saskaņojuma saņemšanas no Eiropas
Centrālās bankas.
4. Ministru kabinets
līdz 2009.gada 1.jūnijam iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu par
vienotu valsts vai pašvaldību amatpersonu atlīdzības sistēmu.
Likums stājas spēkā
nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekts Par valsts un
pašvaldību budžeta finansēto institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts izstrādāts, ievērojot Ministru kabineta 2008.gada 9.decembrī akceptēto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam"" un Latvijas ekonomikas stabilizācijas un izaugsmes atjaunošanas programmu. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Ņemot vērā valstī pastāvošo ekonomisko situāciju un ievērojot Starptautiskā Valūtas fonda prasības, jāierobežo budžeta izdevumi valsts un pašvaldību budžeta finansētajās institūcijās nodarbināto atlīdzībai. Šobrīd normatīvie akti nosaka piemaksas, prēmijas, pabalstus un kompensācijas, kas veido būtiskas budžeta izmaksas. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz būtiskus ierobežojumus valsts un pašvaldību budžeta finansēto institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības noteikšanā 2009.gadā. Valsts vai pašvaldības institūcijas, kurām pieejamo finansējumu atlīdzības izmaksai nosaka saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2009.gadam, samazina finansējuma apjomu atlīdzības izmaksai par 15 procentiem no kopējā institūcijai 2009.gadā noteiktā vai plānotā finansējuma apjoma atlīdzības izmaksai. Valsts vai pašvaldības institūcijas, kurām pieejamo finansējumu atlīdzības izmaksai nenosaka saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2009.gadam, ne vēlāk kā līdz 2009.gada 1.martam, grozot vai pieņemot 2009.gada budžetu, 2009.gada finansējuma apjomu atlīdzības izmaksai amatpersonām samazina par 15 procentiem no 2009.gadā noteiktā vai plānotā finansējuma apjoma atlīdzībai, līdz 2009.gada 1.martam iesniedzot attiecīgu apliecinājumu Finanšu ministrijai. 2009.gadā plānots neizmaksāt prēmijas, naudas balvas, atvaļinājuma pabalstus. Likumprojekta 8.panta dod vairākus instrumentus institūcijām, lai sasniegtu likumprojekta 4.pantā noteiktā mērķa sasniegšanā. Šie instrumenti ir noteikti jau šobrīd spēkā esošajos normatīvajos aktos. Algas samazināšana par noteiktu procentu ir viens no ietaupījuma risinājuma veidiem un tas veicams ievērojot spēkā esošo normatīvo regulējumu. Likumprojektā paredzēts noteikt minimālo slieksni, līdz kuram nav paredzams samazinājums, proti, amatpersonai vai darbiniekam saglabājama mēnešalga (darba alga), kas nav mazāka par divkāršu minimālās mēneša darba algas apmēru. Attiecībā uz tiesiskās paļāvības principa piemērošanu, likumprojektā ir paredzēti pārejas noteikumi attiecībā uz divu pabalstu piešķiršanas apmēra spēkā stāšanos. Tiesību norma, kas nosaka pabalsta piešķiršanu bērna piedzimšanas gadījumā, stājas spēkā 9 mēnešus pēc likuma spēkā stāšanas dienas. Pabalsta izmaksu amatpersonas vai viņa ģimenes locekļa nāves gadījumā izmaksā, ja nāves gadījums iestājies pēc šā likuma spēkā stāšanās dienas. |
4. Cita informācija |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Valsts un pašvaldību budžeta finansētajās institūcijās nodarbināto ienākumu būtiska samazināšanās. Iedzīvotāju pirktspējas krišanās, nodokļu ieņēmumu samazināšanās. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām
|
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
-156.000 -104.200 -1.700 -50.100 |
-220.000 |
-260.000 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
|
|||
6. Cita informācija |
Likumprojektā Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gada likumā kopējie izdevumi atlīdzībai valsts pamatbudžetā tiek samazināti par 104,2 milj. latu un speciālajā budžetā par 1,7 milj. latu. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizstrādā grozījumi atlīdzību regulējošajos likumos, kas tiks iesniegti līdz šā likuma spēkā stāšanās līdz 2008.gada 31.decembrim. Grozāmo likumu pārejas noteikumos tiks noteikta normu spēkā stāšanās kārtību un attiecīgi piemērojamās tiesību normas. Atbilstoši grozījumiem likumos tiks izstrādāti grozījumi no tiem izrietošajos Ministru kabineta noteikumos. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju viedoklis uzklausīts Ministru kabineta 2008.gada 9.decembra sēdē. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav izmantoti |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Notikušas konsultācijas ar Tieslietu ministriju, Labklājības ministriju, Saeimas Juridisko biroju un Valsts civildienesta pārvaldi. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas un esošo valsts institūciju funkcijas netiek ne paplašinātas, ne sašaurinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Pēc likuma spēkā stāšanās indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt, vēršoties ar konstitucionālo sūdzību Satversmes tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ministru prezidents I.Godmanis
Finanšu ministrs
|
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
M.Bičevskis |
M.Brencis |
M.Radeiko |
M.Brencis |
11.12.2008 12:17
1202
M.Brencis 67083996;
Fakss:
67095541
Tiesību aktu departamenta direktors
LATVIJAS
REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA
SĒDES
PROTOKOLA IZRAKSTS
Rīgā |
Nr.90 |
2008.gada 10.decembrī |
3.§
Likumprojekts "Par valsts vai pašvaldības
institūciju amatpersonu atlīdzību 2009.gadā"
TA-3836
______________________________________________________
(A.Slakteris, M.Bičevskis, I.Gailīte, E.Zalāns, G.Bērziņš, V.Veldre, I.Sudraba, M.Riekstiņš, M.Brencis, H.Demakova, A.Šlesers, A.Teikmanis, I.Vjakse, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Finanšu ministrijai
kopīgi ar Tieslietu ministriju precizēt likumprojekta redakciju, ņemot vērā
izteiktos priekšlikumus, to skaitā: likumprojekta nosaukumā un attiecīgi tekstā
aizstāt vārdus "valsts vai pašvaldības institūciju" ar vārdiem
"valsts un pašvaldības institūciju"; 3.pantā norādīt, ka amatpersonas
definīcija tiek sniegta tikai šī likuma izpratnē, kā arī aizstāt vārdu
"līgumu" ar vārdiem "darba līgumu"; 5.panta otrās daļas
1.punktā svītrot vārdus "un citi mantiski labumi atlīdzības nozīmē"
un svītrot 2.punktu. Ja nepieciešams, likumprojekta tekstā izdarīt papildu
precizējumus, lai nodrošinātu ar tieslietu ministra parakstu apliecinātu
likumprojekta atbilstību Latvijas Republikas Satversmei.
3. Pieņemt zināšanai
Labklājības ministrijas pārstāves sniegto informāciju, ka saistībā ar šo
likumprojektu grozījumi Darba likumā nav nepieciešami. Labklājības ministrijai
iesniegt minēto informāciju rakstveidā Valsts kancelejai.
4. Noteikt, ka attiecībā
uz finansējumu (ārpus atalgojuma) ārvalstīs strādājošajiem darbiniekiem
Ministru kabinets 2009.gada janvārī pieņems atsevišķu lēmumu.
5. Finanšu ministrijai
iesniegt likumprojektu Saeimā.
6. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
7. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru
prezidents I.Godmanis
Valsts kancelejas direktore G.Veismane