2008. gada 9. decembris
LATVIJAS
REPUBLIKAS
SAEIMAS
PREZIDIJAM
Lūdzam
Saeimas prezidiju ziņot par deputātu iesniegto likumprojektu Grozījumi
likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā un
saskaņā ar Saeimas Kārtības Ruļļa 51.pantu izdarīt izmaiņas 2008. gada 11.
decembra Saeimas sēdes darba kārtībā iekļaujot to sadaļā Prezidija ziņojumi.
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz
1 lapas
2.
Likumprojekta anotācija uz 4 lapām
Saeimas
deputāti:
1. _________________________
2. _________________________
3. _________________________
4. _________________________
5. _________________________
Grozījumi likumā
Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
Izdarīt likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 11.nr.; 2003, 6., 12.nr.; 2006, 2., 20.nr.; 2007, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 6. pantu ar otro daļu šāda redakcijā:
(2) Valsts amatpersonai ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu ar ne vairāk kā diviem amatiem vai darba veikšanu citā valsts vai pašvaldību institūcijā, ja vien tas nerada interešu konfliktu vai arī netraucē tai pildīt valsts amatpersonas amata pienākumus.
2. Papildināt 7. pantu ar divpadsmito daļu šādā redakcijā:
(12) Personai, pārstāvot Latvijas valsts vai pašvaldību intereses kapitālsabiedrībā, ir atļauts ieņemt ne vairāk kā divus amatus kapitālsabiedrību padomē vai valdē.
Likums stājas spēkā 2009. gada 1. martā.
Grozījumi likumā
Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Spēkā esošais likuma Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā (turpmāk IKL) 7. pants nosaka speciālos valsts
amatpersonas amata savienošanas ierobežojumus. Minētais pants nosaka, kādus
amatus vai darbus var veikt noteiktu kategoriju valsts amatpersonas. Likums
ierobežo valsts amatpersonas, tikai nosakot atļauto amatu un darbu veidus,
bet atļaut valsts amatpersonām vienlaikus pildīt neierobežotu
skaitu atļauto amatu un darbu valsts un pašvaldību institūcijās. Analogu reglamentāciju IKL nosaka arī personām, kuras
pārstāv Latvijas valsts un pašvaldību intereses kapitālsabiedrībā un,
tādējādi, iegūst valsts amatpersonas statusu. Tādējādi, var tikt traucēta kvalitatīva valsts
amatpersonas pienākumu pildīšana. Īpaši aktuāla minētā problēma ir valsts
finanšu krīzes situācijā, kad, pieaugot bezdarbam un samazinoties
darbavietām, atsevišķu kategoriju valsts amatpersonas vienlaikus pilda
neierobežotu skaitu amatu un darbu valsts un pašvaldību institūcijās. |
|
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts novērš minētās nepilnības, kas apdraud
valsts amatpersonas pienākumu kvalitatīvu pildīšanu un rada sociāli
netaisnīgu situāciju. Pirmkārt, IKL likuma 6. pants tiek papildināts ar
otro daļu, kas nosaka, ka valsts amatpersonai ir atļauts savienot valsts
amatpersonas amatu ar ne vairāk kā diviem amatiem vai darba veikšanu
citā valsts vai pašvaldību institūcijā, ja vien tas nerada interešu konfliktu
vai arī netraucē tai pildīt valsts amatpersonas pamata pienākumus. Otrkārt, IKL likuma 7. pants tiek papildināts ar
divpadsmito daļu, kas nosaka, ka personai, pārstāvot Latvijas valsts vai
pašvaldību intereses kapitālsabiedrībā, ir atļaut ieņemt ne vairāk kā divus
amatus kapitālsabiedrību padomē vai valdē. |
|
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Grozījumi finanšu krīzes situācija mazina
sociālo spriedzi un sociālo netaisnību |
|
||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nodrošina
racionālāku un sabalansētāku cilvēku resursu izmantošanu |
|
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Veido
taisnīgāku sociālo vidi un nodrošina sabalansētāku un sociāli taisnīgāku valsts finanšu krīzes pārvarēšanas
procesu. |
|
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
2009 |
2010 |
2011 |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Budžeta ieņēmumus nepalielina |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Budžeta izdevumus nepalielina |
|||||||||||
3.Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav veikts |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normantīvie akti nav jāizdod |
|
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
2.tabula |
|
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas notikušas ar Saeimas juridiskā
biroja konsultantiem |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek veidotas |
|
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par
likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības
varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|