2008. gada 9. decembris
LATVIJAS
REPUBLIKAS
SAEIMAS
PREZIDIJAM
Lūdzam
Saeimas prezidiju ziņot par deputātu iesniegto likumprojektu Grozījumi
Valsts pārvaldes iekārtas likumā un saskaņā ar Saeimas Kārtības Ruļļa
51.pantu izdarīt izmaiņas 2008. gada 11. decembra Saeimas sēdes darba kārtībā
iekļaujot to sadaļā Prezidija
ziņojumi.
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1
lapas
2. Likumprojekta
anotācija uz 4 lapām
Saeimas
deputāti:
1. _________________________
2. _________________________
3. _________________________
4. _________________________
5. _________________________
Grozījums Valsts pārvaldes iekārtas likumā
Izdarīt Valsts pārvaldes iekārtas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministra Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2008, 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 96. pantu šādā redakcijā:
96. pants. Amatu un darbu savienošanas ierobežojumi valsts pārvaldē.
(1) Tiešās pārvaldes iestāžu, atvasināto publisko personu un pastarpināto valsts iestāžu darbiniekiem, kuri nav valsts amatpersonas, ir atļauts savienot sava amata vai darba pildīšanu ar ne vairāk kā diviem amatiem vai darbiem citās tiešās pārvaldes iestādēs, atvasinātajās publiskajās personās vai pastarpinātās valsts iestādēs. Šis ierobežojums neattiecas uz gadījumiem, kad darbinieks savieno sava amata vai darba pildīšanu ar pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionālā sportista un radošā darba veikšanu minētajās iestādēs.
(2) Ministru kabinets šā panta pirmajā daļā minētajiem darbiniekiem var noteikt arī citus amata un darba savienošanas ierobežojumus vai atvieglojumus.
Likums stājas spēkā 2009. gada 1. martā.
grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas
likumā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Spēkā esošie likumi nosaka vispārējos un speciālos amata
savienošanas ierobežojumus tikai valsts amatpersonām. Savukārt, tiešās
pārvaldes iestāžu, atvasināto publisko personu un pastarpināto valsts iestāžu
darbiniekiem, kuri nav valsts amatpersonas, ir atļauts neierobežoti savienot
sava amata vai darba pildīšanu. Tādējādi, minēto kategoriju darbinieki
vienlaikus var pildīt jebkuru darbu vai amatu valsts, pašvaldību, kā arī
privātajās institūcijās. Turklāt, ar likumu netiek ierobežots savienojamo
amatu un darbu skaits. Tādējādi, tiek radīta sociāli netaisnīga situācija, un
var tikt apdraudēta kvalitatīva šo darbinieku amata un darba pildīšana. Īpaši
aktuāla minētā problēma ir valsts finanšu krīzes situācijā, kad, pieaugot
bezdarbam un samazinoties darbavietām, atsevišķu kategoriju tiešās pārvaldes
iestāžu, atvasināto publisko personu un pastarpināto valsts iestāžu
darbinieki vienlaikus pilda neierobežotu skaitu amatu un darbu minētajās iestādēs. |
|
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts novērš minētās nepilnības, kas apdraud
valsts amatpersonas pienākumu kvalitatīvu pildīšanu un rada sociāli
netaisnīgu situāciju. Valsts pārvaldes iekārtas likums tiek papildināts ar
jaunu 96. pantu, kas nosaka, ka tiešās pārvaldes iestāžu, atvasināto publisko
personu un pastarpināto valsts iestāžu darbiniekiem, kuri nav valsts
amatpersonas, ir atļauts savienot sava amata vai darba pildīšanu ar ne
vairāk kā diviem amatiem vai darbiem citās tiešās pārvaldes iestādēs,
atvasinātajās publiskajās personās vai pastarpinātās valsts iestādēs. Minētais skaita ierobežojums neattiecas uz gadījumiem, kad šo iestāžu
darbinieki, kas nav valsts amatpersonas, ieņem papildu amatu vai veic papildu
darbu privātajās institūcijās. Tāpat šis ierobežojums neattiecas uz
gadījumiem, kad darbinieks savieno sava amata vai darba pildīšanu ar
pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionālā sportista un radošā darba veikšanu
tiešās valsts pārvaldes iestādēs, atvasinātajās publiskajās personās un
pastarpinātajās valsts iestādēs. |
|
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Grozījumi finanšu krīzes situācija mazina
sociālo spriedzi un sociālo netaisnību |
|
||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nodrošina
racionālāku un sabalansētāku cilvēku resursu izmantošanu |
|
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Veido
taisnīgāku sociālo vidi un nodrošina sabalansētāku un sociāli taisnīgāku valsts finanšu krīzes pārvarēšanas
procesu. |
|
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
2009 |
2010 |
2011 |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Budžeta ieņēmumus nepalielina |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Budžeta izdevumus nepalielina |
|||||||||||
3.Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav veikts |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ar likuma grozījumiem Ministru kabinetam tiek dotas
tiesības noteikt tiešās pārvaldes iestāžu, atvasināto publisko personu un
pastarpināto valsts iestāžu darbiniekiem citus amata vai darba pildīšanas
ierobežojumus vai arī atvieglojumus, |
|
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
2.tabula |
|
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas notikušas ar Saeimas juridiskā
biroja konsultantiem |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek veidotas |
|
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par
likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības
varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||||||