Rīgā
10.12.2008. Nr.90/TA-3830, TA-3818,
TA-3819, TA-3823, TA-3836
Saeimas Prezidijam
Lūdzu saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 51.panta pirmo daļu iekļaut Saeimas 2008.gada 11.decembra sēdes darba kārtībā un atzīt par steidzamu Ministru kabineta sēdē atbalstīto valsts budžeta 2009.gadam grozījumu likumprojektu paketi: likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam"", likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"", likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"", likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" un likumprojektu "Par valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem finansēto institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā". Likumprojektus izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgās amatpersonas - Adijāne 67095437, Zane.Adijane@fm.gov.lv, Smirnova 67083843, Irina.Smirnova@fm.gov.lv, Regža 67095511, nora.regza@fm.gov.lv, Pužule 67095521, Gunta.Puzule@fm.gov.lv, Brencis 67083996, Martins.Brencis@fm.gov.lv).
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts budžetu 2009.gadam"" uz lp.
2. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam""
anotācija uz lp.
3. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam""
paskaidrojumi uz lp.
4. Latvijas ekonomikas stabilizācijas un izaugsmes atjaunošanas programma uz lp.
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" uz lp.
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli""
anotācija uz 6 lp.
7. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz lp.
8. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības
nodokli"" anotācija uz 7 lp.
9. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli""
uz lp.
10. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 10
lp.
11. Likumprojekts
"Par valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem finansēto institūciju
amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā" uz lp.
12. Likumprojekta
"Par valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem finansēto institūciju
amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā" anotācija uz 6 lp.
13. Ministru kabineta 2008.gada 9.decembra sēdes protokola Nr.89
1.§, 2.§, 3.§, 4.§ un
5.§ izraksts uz 7 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt
likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas
Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.;
1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001,
1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr., 2005, 2., 8., 24.nr., 2006
14., 22.nr.; 2007, 3.,12., 24.nr.; 2008, 12., 187.nr.) šādus grozījumus:
1.
Aizstāt
15.panta otrajā daļā skaitli 25 ar skaitli 23.
2.
Aizstāt
17.panta septiņpadsmitajā un deviņpadsmitajā daļā skaitli 25 ar skaitli 23.
Likums stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī.
Grozījumi
likumā Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa standarta likme, ko piemēro algota darba ienākumam ir 25 procenti, kas ir augstāka nekā citās Baltijas valstīs (Lietuvā (24%) un Igaunijā (21%)). |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmi pazemināt par 2 procentu punktiem līdz 23 procentiem. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide;
2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
2.1. Veicinās valsts ekonomisko attīstību, samazinot darbaspēka izmaksu daļu, kas saistīta ar nodokļu maksājumiem. Veicinās iedzīvotāju naudas līdzekļu palielinājumu uz nodokļa samazinājuma rēķina, minētos brīvos līdzekļus būs iespējams patērtēt, tādējādi veicinot pieprasījumu pēc precēm un pakalpojumiem, vai veidot uzkrājumus. 2.2. Nav attiecināms. 2.3. Nav attiecināms. 2.4 Nav attiecināms. 2.5. Nav attiecināms. 2.6. Nav attiecināms. 2.7. Nav attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Veicinās komercdarbību, jo darba devējiem samazināsies darba spēka izmaksu apjoms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts nerada praktiski papildu administratīvo slogu uz nodokļa maksātājiem, jo lielai daļai no maksātājiem, uz kuriem attiecas likumprojekts jau šobrīd uzliek par pienākumu iesniegt iedzīvotāju ienākuma nodokļa gada deklarāciju. Daļa maksātāju iedzīvotāju ienākuma nodokļa gada deklarāciju jau šobrīd iesniedz brīvprātīgi, lai saņemtu nodokļa atmaksu par attaisnotajiem izdevumiem. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
5.1. Likumprojekta Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli pieņemšanas rezultātā darba devējiem samazināsies darba spēka izmaksu apjoms. Savukārt darba ņēmējiem samazināsies nodokļa slogs. 5.2. Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
6.1. Nav attiecināms. 6.2. Nav attiecināms. 6.3. Nav attiecināms. 6.4. Nav attiecināms. 6.5. Nav attiecināms. 6.6. Nav attiecināms. 6.7. Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
-
66 000,0 -
11 880,0 0 -
54 120,0 |
-
66 000,0 -
11 880,0 0 -
54 120,0 |
-
66 000,0 -
11 880,0 0 -
54 120,0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
-
66 000,0 -
11 880,0 0 -
54 120,0 |
-
66 000,0 -
11 880,0 0 -
54 120,0 |
-
66 000,0 -
11 880,0 0 -
54 120,0 |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi tiks veikti pēc likumprojekta atbalstīšanas Ministru
kabinetā. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu
paredzētos grozījumus likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli, nav
nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī sniegta informācija par to
Finanšu ministrijas mājas lapā. Likums būs pieejams Normatīvo aktu
informācijas sistēmā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt administratīvo procesu reglamentējošajos normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. Indivīds savas tiesības var aizstāvēt likumā Par
nodokļiem un nodevām noteiktajā kārtībā, Valsts ieņēmumu dienestā un tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU
KABINETA
SĒDES PROTOKOLA
IZRAKSTS
Rīgā |
Nr.89 |
2008.gada 9.decembrī |
2.§
Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli""
TA-3818
______________________________________________________
(A.Slakteris, A.Štokenbergs, E.Egle, Ž.Jaunzeme-Grende, E.Baldzēns, A.Šlesers, I.Godmanis)
1.
Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Finanšu
ministrijai iesniegt likumprojektu Saeimā.
2.
Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu
ministrs.
3.
Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu.
Ministru
prezidents I.Godmanis
Valsts
kancelejas direktore G.Veismane