Rīgā
03.12.2008. Nr.90/TA-3379
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Miķelsone 67013179, marite.mikelsone@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdes protokola Nr.80 47.§ izraksts uz 2 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā
Izdarīt
Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2001, 17.nr.; 2005, 5.nr.) šādus
grozījumus:
1. Aizstāt 1.panta 1.punktā vārdus "Griškānu pagasta un Vērēmu
pagasta" ar vārdiem "Rēzeknes novada Griškānu pagasta un Vērēmu
pagasta".
2. Papildināt 3.panta otro daļu aiz vārdiem "ir jāveicina
Rēzeknes" ar vārdiem "Rēzeknes novada".
3. Izteikt 9.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas akciju
sabiedrības padomes sastāvā iekļauj vienu pārstāvi no Rēzeknes pilsētas domes,
divus pārstāvjus no Rēzeknes novada domes un divus Rēzeknes speciālās
ekonomiskās zonas komersantu deleģētus pārstāvjus."
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.jūlijā.
Ekonomikas ministrs
K.Gerhards
„Grozījumi Rēzeknes
speciālās ekonomiskās zonas likumā” anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Saskaņā ar Ministru kabineta
2008. gada 29.jūlija sēdē lemto (Prot.Nr.54 18.§ 3.punkts) uzdots ministrijām,
Valsts kancelejai un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam līdz šā
gada 10.oktobrim sagatavot un iesniegt kā Ministru kabineta lietu
likumprojektus par grozījumiem Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 "Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu" 2. un 3.pielikumā uzskaitītajos likumos. Minētā rīkojuma
3.pielikuma 60.punktā iekļauts Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likums
(turpmāk – Likums), par kuru atbildīgā institūcija ir Ekonomikas ministrija. |
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 5.panta pirmo daļu pēc administratīvi teritoriālās reformas
Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi un republikas
pilsētas. Savukārt minētā likuma 6.pants nosaka, ka vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām. Pamatojoties uz iepriekš minēto, nepieciešams
Likumu grozīt. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Pēc 2009. gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām, Griškānu pagasts un Vērēmu pagasts nebūs vairs patstāvīga administratīvā vienība, bet gan
daļa no Rēzeknes novada, līdz ar to Likumā jāprecizē
Griškānu pagasta un Vērēmu pagasta
nosaukums papildinot tos ar vārdiem „Rēzeknes novada”. Tāpat jāprecizē pašvaldību lēmējinstitūcijas
atbilstoši vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālajam iedalījumam,
nosakot, ka turpmāk lēmējinstitūcijas funkcijas veiks Rēzeknes pilsētas dome
un Rēzeknes novada dome. Kā arī Rēzeknes pilsēta, Griškānu pagasts un Vērēmu pagasts pēc 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām būs vienota administratīvā teritorija ar nosaukumu –
Rēzeknes novads. Nepieciešams
noteikt, ka likums stājas spēkā 2009. gada 1.jūlijā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
|
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
7. Cita
ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
2009. gads |
2010.gads |
2011.gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins
(ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav
attiecināms |
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums
un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms |
|
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav attiecināms |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas un
sabiedrības informēšanas pasākumi nav nepieciešami. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar
ekspertiem nav nepieciešamas. |
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Nav attiecināms |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un būs pieejami Interneta
tīklā: Normatīvo aktu informācijas
sistēmā (NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
M.Miķelsone |
31.10.2008. 8:41
1002
M.Miķelsone
67013179
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.80 |
2008.gada 11.novembrī |
47.§
Likumprojekts "Grozījumi Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā"
TA-3379
___________________________________________________________
(K.Gerhards, E.Zalāns, M.Gruškevics, L.Straujuma, G.Bērziņš, S.Rāgs,
D.Lucaua, R.Vējonis, R.Beinarovičs, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
3. Pieņemt zināšanai
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra sniegto informāciju par tiem
likumprojektiem, kuri vēl nav iesniegti Saeimā saskaņā ar likuma "Par
pašvaldībām" pārejas noteikumu 22.punktā paredzēto.
4. Pieņemt zināšanai, ka
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra sniegtajā informācijā minēto
Izglītības un zinātnes ministrijas kompetencē esošo likumprojektu izstrāde nav
nepieciešama.
5. Pieņemt zināšanai, ka
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra sniegtajā informācijā
minētie Tieslietu ministrijas kompetencē esošie likumprojekti Valsts kancelejā
tiks iesniegti, kad Saeima būs pieņēmusi Administratīvo teritoriju un apdzīvoto
vietu likumu.
6. Atbildīgajiem
ministriem steidzami nodrošināt vēl neiesniegto likumprojektu iesniegšanu
Valsts kancelejā un savstarpēju aktuālās informācijas apmaiņu ar Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministriju atbilstoši Ministru kabineta
2008.gada 14.oktobra sēdē (prot. Nr.74 19.§ 3.punkts) dotajam uzdevumam.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-80-1111-#47.doc
1