Rīgā
02.12.2008. Nr.90/TA-3518
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja izstrādāto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"". Likumprojektu izstrādāja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (atbildīgā amatpersona - Griga 67356165-328, Kristine.Griga@knab.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra sēdes protokola Nr.83 36.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā Par interešu
konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
Izdarīt likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 11.nr.; 2003, 6., 12.nr.; 2006, 2., 20.nr.; 2007, 14.nr.) šādus
grozījumus:
1.
Aizstāt visā likumā vārdus dome (padome) (attiecīgajā skaitlī un locījumā) ar
vārdu dome (attiecīgajā skaitlī un locījumā).
2.
10.pantā:
papildināt
ceturto daļu aiz vārdiem pašvaldību izpilddirektori ar vārdiem viņu
vietnieki;
izteikt
piekto daļu šādā redakcijā:
(5)
Republikas pilsētu domju un novada domju priekšsēdētājiem, viņu vietniekiem, šo
pašvaldību izpilddirektoriem un viņu vietniekiem jāievēro šā panta ceturtās
daļas noteikumi arī divus gadus pēc tam, kad viņi beiguši pildīt attiecīgā
valsts amatpersonas amata pienākumus.
3.
Izteikt 18.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1)
Valsts amatpersona drīkst rīkoties ar valsts vai pašvaldības mantu, tai skaitā
finanšu līdzekļiem, likumā, Ministru kabineta noteikumos, kā arī vietējo
pašvaldību saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā.
Likums
stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Ministru prezidents |
KNAB priekšnieka v.i. |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
I.Godmanis |
A.Vilks |
V.Zeppa-Priedīte |
I.Mozja |
K.Griga |
2008.10.20. 16:01
173
K.Griga
67356165-328, Kristine.Griga@knab.gov.lv
Grozījumi likumā Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas
plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt
normatīvā akta projektu. |
2008.gada 29.jūlija Ministru kabineta sēdes protokols Nr.54, 18.§ |
|||||||||||
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Pašreizējā likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā redakcijā tiek lietota terminoloģija atbilstoši likumā
Par pašvaldībām (ar grozījumiem, kas izdarīti līdz 2005.gada 17.februārim)
noteiktajam. Ņemot vērā, ka Saeima 2008.gada 17.jūlijā ir pieņēmusi likumu
Grozījumi likumā Par pašvaldībām, kurā ir noteiks terminu pašvaldības
dome (padome) aizstāt ar terminu pašvaldības dome likumā Par interešu
konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā ir nepieciešams veikt
grozījumus atbilstoši likumā Grozījumi likumā Par pašvaldībām (Saeimā
pieņemts 2008.gada 17.jūlijā) noteiktajam. Vienlaikus, ņemot vērā, ka likuma Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā 4.panta pirmās daļas 14.punktā un 7.panta
piektajā daļā pašvaldības priekšsēdētāja vietnieka un izpilddirektora
vietnieka amats pēc minētajā likumā noteiktajiem speciālajiem amatu
savienošanas ierobežojumiem attiecīgi pielīdzināms priekšsēdētāja un
izpilddirektora amatam, arī likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā 10.panta ceturto un piekto daļu ir nepieciešams
papildināt attiecīgi ar pašvaldības priekšsēdētāja vietniekiem un
izpilddirektora vietniekiem. |
|||||||||||
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir, lai saistībā ar attiecīgo administratīvo
teritoriju, vietējo pašvaldības domju (padomju) un citu institūciju neesamību
pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām nodrošinātu vienotu terminoloģijas
lietojumu normatīvajos aktos. Turklāt, ņemot vērā, ka saskaņā ar likuma Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā 4.panta pirmās daļas 14.punktu
pašvaldību priekšsēdētāju vietnieki un izpilddirektoru vietnieki ir valsts
amatpersonas tāpat kā pašvaldību priekšsēdētāji un izpilddirektori un
minētajām valsts amatpersonām ir noteikti vienādi speciālie amatu
savienošanas ierobežojumi, likumprojekts paredz likuma Par interešu
konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā 10.panta ceturto un piekto
daļu attiecīgi papildināt arī ar pašvaldību priekšsēdētāju vietniekiem un
izpilddirektoru vietniekiem, tādējādi nosakot arī šīm valsts amatpersonām
vienādus komercdarbības ierobežojumus. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1.Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms
un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas
efektivitāte |
Nav attiecināms |
|||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām. |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|||||||||||
6.Ietekme uz vidi 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|||||||||||
7.Cita ietekme |
Nav. |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi
|
|
|||||||||
2009
|
2010
|
2011
|
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu
un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu
aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
|
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
- norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod |
|||||||||||
2. Cita informācija |
2008.gada 29.jūlija Ministru kabineta sēdē (protokols Nr.54, 18.§)
uzdots arī ministrijām un Valsts kancelejai sagatavot un iesniegt kā Ministru
kabineta lietu likumprojektus par grozījumiem Ministru kabineta 2008.gada
22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību
darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālo reformu 2. un 3.pielikumā uzskaitītajos likumos. |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2. Saistības pret
citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs,
kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas
1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta
vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
4. Konsultācijas ar
ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
Konsultāciju
organizēšana nebija nepieciešama, jo likumprojekts ir izstrādāts atbilstoši
2008.gada 29.jūlija Ministru kabineta sēdē (protokols Nr.54, 18.§) uzdotajam
uzdevumam |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas. |
Līdz ar
likumprojekta pieņemšanu jaunas institūcijas netiek radītas, kā arī netiek
paplašinātas esošo institūciju funkcijas. Likumprojekta izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas, pārejas
laiks nav nepieciešams. Likuma izpildi nodrošinās Korupcijas novēršanas un apkarošanas
birojs. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos
Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, ievietots Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS), kā arī tiks publicēts portālā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā
un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā paredzētajā kārtībā,
tas ir, Biroja administratīvos aktus un faktisko rīcību persona var pārsūdzēt
Administratīvajā rajona tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Ministru prezidents I.Godmanis
KNAB priekšnieka v.i. |
Juridiskās
nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Vilks |
V.Zeppa-Priedīte |
I.Mozja |
K.Griga |
2008.10.16. 12:43
1157
K.Griga
7356165-328, Kristine.Griga@knab.gov.lv
LATVIJAS
REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.83 |
2008.gada 25.novembrī |
36.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā""
TA-3518
___________________________________________________________
(A.Vilks, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-83-2511-#36.doc
1