Rīgā
28.11.2008. Nr.90/TA-3498
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ekonomikas ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par dzīvojamo telpu īri"". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Auders 67013078, martins.auders@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 25.novembra sēdes protokola Nr.83 60.§
izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Par dzīvojamo telpu īri
Izdarīt likumā Par dzīvojamo telpu īri (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 7.nr.; Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 4., 20.nr.; 1998, 15.,
23.nr.; 2001, 16.nr.; 2005, 2.nr.; 2007, nr.3) grozījumu un papildināt 11.3 pantu
ar devīto daļu šādā redakcijā:
Par šā panta pirmajā daļā minēto pakalpojumu maksas paaugstināšanu
īrnieks nav jābrīdina, ja attiecīgā pakalpojuma maksas paaugstināšana
saistīta ar sabiedrisko pakalpojumu regulatora noteiktajām tarifu izmaiņām.
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Liepiņš |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
M.Auders |
06.11.2008. 12:16
104
Grozījums likumā Par dzīvojamo
telpu īri
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav
attiecināms |
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Likuma Par sabiedrisko
pakalpojumu regulatoriem 21.panta septītajā daļā noteikts, ka apstiprinātie
tarifi stājas spēkā regulatora administratīvajā aktā noteiktajā dienā, taču
ne agrāk kā 30 dienā pēc to publicēšanas. Savukārt likuma Par dzīvojamo
telpu īri 11.3panta
piektajā daļā noteikts, ka par to, ka tiek paaugstināta maksa par šā panta
pirmās daļas 1.punktā minētajiem pamatpakalpojumiem (t.i., apkure, aukstais
ūdens, kanalizācija un sadzīves atkritumu izvešana), īrnieks rakstveidā
brīdināms vismaz trīs mēnešus iepriekš, norādot maksas paaugstināšanas
iemeslu un, ja īrnieks pieprasa, sniedzot finansiālo
pamatojumu. Līdz ar to likumā
Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem un likumā Par dzīvojamo telpu
īri ir noteikti atšķirīgi brīdināšanas (paziņošanas) termiņi. Īrniekiem
noteiktie brīdināšanas termiņi atšķiras arī no tiem, kas noteikti attiecībā
uz dzīvokļu īpašniekiem. Tādēļ ievērojot faktu, ka bez iepriekšējas
paziņošanas jaunā maksa īrniekam nav saistoša, gadījumos, kad dzīvokļa
īpašnieks dzīvokli izīrē, viņam divus mēnešus maksas paaugstinājums ir jāsedz
no saviem līdzekļiem. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz noteikt, ka par pakalpojumu maksas
paaugstināšanu īrnieks nav jābrīdina, ja attiecīgā pakalpojuma maksas
paaugstināšana saistīta ar sabiedrisko pakalpojumu regulatora noteiktajām
tarifu izmaiņām. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka
resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības
radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
7. Cita
ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
2009. gads |
2010.gads |
2011.gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms |
|||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nav attiecināms |
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms |
|
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. Konsultāciju rezultātā paustais viedoklis nemainītu sagatavotā
likumprojekta redakciju, jo likuma Par dzīvojamo telpu īri grozāmās normas
pašreizējā redakcija ir pretrunā ar tiesiskās vienlīdzības principu. |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas un
sabiedrības informēšanas pasākumi nav nepieciešami. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar
ekspertiem nav nepieciešamas. |
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Nav attiecināms |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejami Interneta tīklā: Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības saistībā ar
regulatora pieņemtajiem lēmumiem varēs aizstāvēt Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
Ekonomikas
ministrs K.Gerhards
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Liepiņš |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
M.Auders |
06.11.2008. 11:16
995
M.Auders, 67013078
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.83 |
2008.gada 25.novembrī |
60.§
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par dzīvojamo telpu īri""
TA-3498
___________________________________________________________
(K.Gerhards, M.Auders, E.Dreimane, V.Andrējeva, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Pieņemt zināšanai
ekonomikas ministra informāciju, ka likumprojekts sagatavots, ievērojot
Patērētāju tiesību aizsardzības likuma prasības.
3. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-83-2511-#60.doc