Rīgā
2008.gada 27.novembrī.
Sociālo un darba lietu komisija izskatīja un atbalstīja komisijas
izstrādāto likumprojektu Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam" un lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Sociālo un darba
lietu komisijai kā atbildīgajai komisijai.
Komisija lūdz izskatīt minēto likumprojektu
1.lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā.
Komisija lūdz šo likumprojektu iekļaut
kārtējās 4.decembra Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai pirmajā lasījumā
un atzīt likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā:
1)
likumprojekts uz 2 lapām;
2)
anotācija likumprojektam uz 10 lapām.
Patiesā cieņā,
Komisijas priekšsēdētāja A.Barča
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam
Izdarīt likumā Par
apdrošināšanu bezdarba gadījumam (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2006, 1.,
14.nr.; 2007, 24.nr.) šādus grozījumus:
1.
7.pantā:
izteikt
trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Bezdarbniekam, par kuru tieši
pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas iemaksas bezdarba
gadījumam ir veikusi valsts, bet par pārējo
iemaksu perioda daļu gan pats pabalsta pieprasītājs un viņa darba devējs, gan
valsts, piešķiramā bezdarbnieka pabalsta apmēru nosaka saskaņā ar šā
panta pirmo daļu. Šādā gadījumā bezdarbnieka pabalsta apmērs nedrīkst būt
mazāks par šā panta otrajā daļā
noteikto.;
papildināt ar piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Bezdarbniekam, kurš pirms bezdarbnieka statusa
iegūšanas dienas nav bijis darba ņēmējs
un par kuru iemaksas bezdarba gadījumam ir veiktas no valsts sociālās
apdrošināšanas speciālā budžeta, bezdarbnieka pabalsta apmēru nosaka:
1) saskaņā ar šā panta pirmo daļu, ja iemaksas veiktas no slimības pabalsta
vai no maternitātes pabalsta;
2) 60 procentu apmērā no bezdarbnieka pabalsta pieprasīšanas dienā spēkā
esošā valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta divkārša apmēra, ja iemaksas
veiktas no vecāku pabalsta 50 latiem.
2. Izteikt 9.panta trešo
daļu šādā redakcijā:
(3) Ja 12 mēnešu
periodā personai bezdarbnieka pabalsts tiek piešķirts atkārtoti, to piešķir,
ņemot vērā šajā periodā iepriekš piešķirto bezdarbnieka pabalstu saņemšanas
ilgumu dienās un ar bezdarbnieka pabalstu saņemšanas ilgumu saistīto pabalsta
apmēra procentuālo sadalījumu.
3. Papildināt 10.panta
pirmo daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:
3) saņem slimības pabalstu saskaņā ar likumu Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu.
4. Izteikt 16.pantu šādā
redakcijā:
16.pants. Ieturējumi un nepamatoti izmaksāto
bezdarbnieka pabalsta summu atgūšana
(1) Ieturējumus no
bezdarbnieka pabalsta var izdarīt, pamatojoties uz:
1) tiesas nolēmumiem un
citu institūciju (amatpersonu) nolēmumiem, kurus izpilda normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā;
2) Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras lēmumu, lai piedzītu tās bezdarbnieka pabalsta summas,
kas personai pārmaksātas tās vainas dēļ, ja šī persona sniegusi nepatiesu vai
nepilnīgu informāciju vai nav paziņojusi par pārmaiņām, kuras ietekmē tiesības
uz pabalstu.
(2) Ja Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūra konstatē, ka personai bezdarbnieka pabalsta saņemšanas
laikā ir bijis vai ir darba ņēmēja vai pašnodarbinātā statuss un līdz ar to šī
persona nepamatoti saņēmusi bezdarbnieka pabalstu, Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūra pieņem lēmumu par šajā periodā pārmaksātās bezdarbnieka
pabalsta summas atgūšanu no personas, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta
informāciju par periodiem, kuros persona ir reģistrēta kā darba ņēmējs vai
pašnodarbinātais.
(3) Šā panta pirmās
daļas 2.punktā un otrajā daļā minētajā gadījumā katru mēnesi ieturami ne vairāk
kā 10 procenti no izmaksājamā bezdarbnieka pabalsta apmēra un ieturētās summas
ieskaitāmas nodarbinātības speciālajā budžetā.
(4) Ieturējumus no
apbedīšanas pabalsta neizdara.
5. Papildināt pārejas
noteikumus ar 10. punktu šādā redakcijā:
10. Šā likuma 8.panta
piektajā daļā paredzētais kalendāra dienas vidējās apdrošināšanas iemaksu algas
ierobežojums, kas noteikts saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligāto
iemaksu objekta gada maksimālo apmēru, netiek piemērots apdrošināšanas iemaksu
algai, kas gūta laikā no 2009.gada 1.janvāra līdz 2013.gada 31.decembrim.
6. Papildināt pārejas
noteikumus ar 11. un 12.punktu šādā redakcijā:
11. Grozījumi šā likuma
7.pantā, 9.panta trešajā daļā, 16.pantā
un pārejas noteikumu 10.punkts stājas spēkā ar 2009.gada 1.janvāri.
12. Šā likuma 10.panta pirmās daļas grozījums
stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts Grozījums likumā Par
apdrošināšanu bezdarba gadījumam (turpmāk likumprojekts) izstrādāts
sakarā ar Latvijas Republikas Valsts kontroles Trešā revīzijas departamenta
10.10.2008. revīzijas ziņojumu Nr.5.1-2-7/2008 Bezdarbnieka pabalsta
piešķiršanas un aprēķināšanas atbilstība normatīvo aktu prasībām. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar likuma Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam 7.panta trešās daļas 2.punktu, bezdarbniekam, par kuru
pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas iemaksas bezdarba gadījumam
sākotnējā periodā ir veicis darba devējs vai pats bezdarbnieks, bet iemaksu
perioda beigās valsts, piešķiramā bezdarbnieka pabalsta apmēru nosaka 60%
apmērā no bezdarbnieka pabalsta pieprasīšanas dienā spēkā esošā valsts
sociālā nodrošinājuma pabalsta divkārša apmēra. Saskaņā ar likuma Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam 7.panta otro daļu, bezdarbniekam, par kuru pirms
bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas iemaksas bezdarba gadījumam ir
veiktas no valsts pamatbudžeta, un šā likuma 5.panta trešajā daļā
noteiktajiem bezdarbniekiem pabalstu nosaka 60 procentu apmērā no
bezdarbnieka pabalsta pieprasīšanas dienā spēkā esošā valsts sociālā
nodrošinājuma pabalsta divkārša apmēra. Saskaņā ar likuma Par valsts sociālo apdrošināšanu
19.pantu, no valsts pamatbudžeta tiek veiktas obligātās iemaksas
apdrošināšanai pret bezdarbu tikai par personām, kuras kopj bērnu, kas nav
sasniedzis pusotra gada vecumu un saņem bērna kopšanas pabalstu, personām,
kuras saņem atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi, un personām, kuras atrodas
attiecīgajā ārvalstī dienesta pienākumus pildoša karavīra laulātā statusā. Savukārt, par personām, kuras saņem
maternitātes vai slimības pabalstu, un personām, kuras kopj bērnu, kas nav
sasniedzis gada vecumu, un saņem vecāku pabalstu, obligātās iemaksas
apdrošināšanai pret bezdarbu tiek veiktas no invaliditātes, maternitātes un
slimības speciālā sociālās apdrošināšanas budžeta. Saskaņā ar likuma Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam 9.panta trešo daļu, ja 12 mēnešu periodā personai
bezdarbnieka pabalsts tiek piešķirts atkārtoti, to piešķir, ņemot vērā
iepriekšējo šajā periodā piešķirto bezdarbnieka pabalsta saņemšanas ilgumu. Likuma Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam 9.panta trešajā daļā, kas nosaka, ka, ja 12 mēnešu periodā
personai bezdarbnieka pabalsts tiek piešķirts atkārtoti, to piešķir, ņemot
vērā iepriekšējo šajā periodā piešķirto bezdarbnieka pabalsta saņemšanas
ilgumu, nav precīzi noteikts, kā nosakāms pabalsta saņemšanas ilgums (mēnešos
vai dienās). Saskaņā ar likuma Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam 16.pantu, ieturējumus no bezdarbnieka pabalsta
var izdarīt, pamatojoties uz: 1) tiesas nolēmumiem un citu institūciju (amatpersonu) nolēmumiem,
kurus
izpilda normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 2) Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras direktora vai viņa
pilnvarotas amatpersonas lēmumu, lai piedzītu tās bezdarbnieka pabalsta
summas, kas bezdarbniekam pārmaksātas viņa vainas dēļ, ja viņš sniedzis
nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nav paziņojis par pārmaiņām, kuras
ietekmē tiesības uz pabalstu. Šajā gadījumā katru mēnesi ieturami ne vairāk
kā 10% no izmaksājamā pabalsta apmēra, un ieturētās summas ieskaitāmas
nodarbinātības speciālajā sociālās apdrošināšanas budžetā. Saskaņā ar
2008.gada 19.jūnijā Saeimā pieņemtajiem grozījumiem likumā Par valsts
sociālo apdrošināšanu, iemaksu objekta gada maksimālais apmērs nav
piemērojams laikā no 2009.gada 1.janvāra līdz 2013.gada 31.decembrim. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz: 1)
grozīt likuma
7.pantu, nosakot panta trešajā daļā, ka bezdarbniekam, par kuru tieši pirms bezdarbnieka
statusa iegūšanas dienas iemaksas bezdarba gadījumam ir veikusi valsts, bet
par pārējo iemaksu perioda daļu gan
pats pabalsta pieprasītājs un viņa darba devējs, gan valsts,
piešķiramā bezdarbnieka pabalsta apmēru nosaka saskaņā ar šā panta pirmo daļu
(t.i. proporcionāli apdrošināšanas stāžam un atbilstoši ienākumiem, no kuriem
saskaņā ar likumu Par valsts sociālo apdrošināšanu tiek veiktas iemaksas
bezdarba gadījumam). Šādā gadījumā bezdarbnieka pabalsta apmērs nedrīkst būt
mazāks par šā panta otrajā
daļā noteikto (t.i. 60 % no bezdarbnieka pabalsta pieprasīšanas dienā spēkā
esoša valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta divkārša apmēra); 2)
papildināt
likuma 7.pantu ar piekto daļu, nosakot, ka bezdarbniekam, kurš pirms
bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas nav
bijis darba ņēmējs un par kuru iemaksas bezdarba gadījumam ir veiktas
no valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta, bezdarbnieka pabalsta
apmēru nosaka: 1) saskaņā ar šā panta pirmo daļu, ja iemaksas veiktas no
slimības pabalsta vai no maternitātes pabalsta; 2) 60 procentu apmērā no
bezdarbnieka pabalsta pieprasīšanas dienā spēkā esoša valsts sociālā nodrošinājuma
pabalsta divkārša apmēra, ja iemaksas veiktas no bērna kopšanas pabalsta - 50
latiem; 3)
grozīt likuma
9.panta trešo daļu, nosakot, ka, ja 12 mēnešu periodā personai
bezdarbnieka pabalsts tiek piešķirts atkārtoti, to piešķir, ņemot vērā šajā
periodā iepriekš piešķirtā bezdarbnieka pabalsta saņemšanas ilgumu dienās un
ar bezdarbnieka pabalsta saņemšanas ilgumu saistīto pabalsta apmēra
procentuālo sadalījumu; 4)
papildināt
likuma 10.panta pirmo daļu ar 3.punktu, nosakot, ka bezdarbnieka pabalsta
izmaksu aptur, ja bezdarbnieks saņem slimības
pabalstu saskaņā ar likumu Par maternitātes un slimības apdrošināšanu; 5)
grozīt likuma
16.pantu, precizējot ieturējumu no bezdarbnieka pabalsta veikšanas un nepamatoti
izmaksāto bezdarbnieka pabalsta summu atgūšanas kārtību, t.sk. paredzot, ka
gadījumā, ja VSAA konstatē, ka personai bezdarbnieka pabalsta
saņemšanas laikā ir bijis vai ir darba ņēmēja vai pašnodarbinātā statuss un
līdz ar to šī persona nepamatoti saņēmusi bezdarbnieka pabalstu, VSAA pieņem
lēmumu par šajā periodā pārmaksātās bezdarbnieka pabalsta summas atgūšanu no
personas, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta informāciju par periodiem,
kuros persona ir reģistrēta kā darba ņēmējs vai pašnodarbinātais; 6)
papildināt
likuma pārejas noteikumus ar 10.punktu, nosakot, ka likuma 8.panta piektajā
daļā paredzētais kalendāra dienas vidējās apdrošināšanas iemaksu algas
ierobežojums, kas noteikts saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas
obligāto iemaksu objekta gada maksimālo apmēru, netiek piemērots
apdrošināšanas iemaksu algai, kas gūta laikā no 2009.gada 1.janvāra līdz
2013.gada 31.decembrim. Tādējādi līdz ar likumprojektā paredzēto
normu spēkā stāšanos tiks realizēta Valsts kontroles ieteikumu izpilde, t.i.: ·
tiks
nodrošināts, ka personas saņemtais bezdarbnieka pabalsts atbilst veiktajām
valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām gadījumā, ja par personu gandrīz visu
vai lielāko daļu no nepieciešamā iemaksu perioda iemaksas bezdarba gadījumam
ir veicis darba devējs vai pats pabalsta pieprasītājs un tikai pašās perioda
beigās iemaksas ir veikusi valsts; ·
vienlaikus
nebūs iespējams saņemt bezdarbnieka un slimības pabalstu, kā arī netiks
pārkāpts sociālās apdrošināšanas princips attiecībā uz veiktajām sociālās
apdrošināšanas iemaksām bezdarba apdrošināšanai un slimības apdrošināšanai; ·
tiks
nodrošināta likuma Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam 9.panta trešās
daļas normas mērķa sasniegšana, precizējot, ka, piešķirot bezdarbnieka
pabalstu atkārtoti gada laikā, ir jāņem vērā ne tikai pabalsta saņemšanas
ilgums, bet arī ar pabalsta saņemšanas ilgumu saistītā pabalsta apmēra
procentuālā diferenciācija atbilstoši iepriekš saņemtajam. Vienlaikus tiks noteikts: ·
normatīvais
regulējums attiecībā uz pabalsta apmēra noteikšanu bezdarbniekiem, par kuriem
pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas iemaksas bezdarba gadījumam ir
veiktas no invaliditātes, maternitātes un slimības speciālā budžeta, jo
pašreiz likums Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam nosaka pabalsta apmēra
noteikšanu tikai attiecībā uz personām, par kurām pirms bezdarbnieka statusa
iegūšanas dienas iemaksas bezdarba gadījumam ir veiktas no valsts
pamatbudžeta; ·
precizēta pārmaksāto
bezdarbnieka pabalsta summu atgūšanas kārtība; ·
regulējums
kalendāra dienas vidējās apdrošināšanas iemaksu algas ierobežojuma
nepiemērošanai apdrošināšanas iemaksu algai, kas gūta laikā no 2009.gada
1.janvāra līdz 2013.gada 31.decembrim. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām
personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Līdz ar precīza
regulējuma noteikšanu bezdarbnieka pabalsta saņemšanas ilguma aprēķināšanai, tiks
vienkāršota iepriekš saņemtā pabalsta izmaksas ilguma aprēķināšanas procedūra un novērstas bezdarbnieka
pabalsta pārmaksas vai nepilnīgas izmaksas. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Līdz ar
likumprojektā paredzēto normu spēkā stāšanos, personai, par kuru tieši pirms bezdarbnieka
statusa iegūšanas dienas iemaksas bezdarba gadījumam ir veikusi valsts, bet
par pārējo iemaksu perioda daļu viņa
pati un viņas darba devējs, gan valsts, piešķirtais bezdarbnieka pabalsts
tiks aprēķināts proporcionāli personas apdrošināšanas stāžam un atbilstoši
veiktajām sociālās apdrošināšanas iemaksām. Tādējādi minētā persona bezdarba
gadījumā saņems saviem iepriekšējiem ienākumiem atbilstošu bezdarbnieka
pabalstu. Šajā gadījumā minētajām personām tiks uzlabota sociālā situācija
bezdarba gadījumā, tiks nodrošināta sociālās apdrošināšanas pamatprincipa
ievērošana, ka saņemamajam sociālās apdrošināšanas pakalpojumam ir jāatbilst
veiktajām sociālās apdrošināšanas iemaksām, kā arī vienāda attieksme pret
personām, par kurām gandrīz visu vai lielāko daļu no nepieciešamā iemaksu
perioda iemaksas bezdarba gadījumam ir veicis darba devējs vai pats pabalsta
pieprasītājs un tikai pašās perioda beigās iemaksas ir veikusi valsts. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
1.2. Saskaņā ar
likumu Par valsts budžetu 2008.gadam valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta
ieņēmumi ir 1 466 762 515 Ls. |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
2.2.
Saskaņā ar likumu Par valsts budžetu
2008.gadam valsts
sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumi ir 1 220 798 433 Ls |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
3.2. Saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2008.gadam valsts
sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta finansiālā bilance ir 245 964 082 Ls |
0 |
0 |
0 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins
(ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Likumprojekta
īstenošana katru gadu tiks nodrošināta piešķirto valsts speciālā budžeta
līdzekļu ietvaros. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu
veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības
tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir
notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts
saskaņots ar Labklājības ministriju un Finanšu ministriju. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības
informēšanas pasākumi ir izmantoti |
|
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar Labklājības ministrijas ekspertiem. |
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta pieņemšana nepaplašinās
līdzšinējās Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras
funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Laikraksts
Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS), sagatavojot
informāciju plašsaziņas līdzekļiem. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt
Administratīvā procesa likumā un likumā Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |