Rīgā
24.11.2008. Nr.90/TA-3469
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zvirbulis 67208398, ivars.zvirbulis@vp.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 23 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.novembra sēdes protokola Nr.81 16.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Aizturēto personu
turēšanas kārtības likumā
Izdarīt Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 21.nr.; 2007, 11.nr.)
šādu grozījumu:
Aizstāt pārejas noteikumu 1.punktā vārdus un skaitļus
"līdz 2008.gada 31.decembrim" ar vārdiem un skaitļiem "līdz
2013.gada 31.decembrim".
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta
Grozījums Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likuma par budžetu un finanšu vadību 21.panta pirmā daļa, kurā noteikts, ka kopā ar gadskārtējo valsts likuma projektu Ministru kabinets Saeimā iesniedz priekšlikumus par grozījumiem likumos, lai tie atbilstu budžeta pieprasījumiem. |
|||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2005.gada 21.oktobrī spēkā stājās
Aizturēto personu turēšanas kārtības likums. Likuma Pārejas noteikumu
1.punkts paredz, ka šā likuma 2.panta otrajā daļā (īslaicīgās aizturēšanas
vietas iekārtojums), 7.panta trešajā daļā (kameras platība) un piektajā daļā
(kameras aprīkojums) noteiktās prasības izpildāmas līdz 2008.gada
31.decembrim. Kopš likums stājies
spēkā, Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas
vietas pakāpeniski tiek labiekārtotas 5 vietās veikti kapitālie, bet 14
vietās- kārtējie remonti. Nodotas ekspluatācijā 2 jaunas, visām likuma
prasībām atbilstošas īslaicīgās aizturēšanas vietas (Liepājas pilsētas un
rajona policijas pārvaldē 2006.gadā un Rīgas reģiona pārvaldē 2008.gadā). Nepieļaujamo
apstākļu dēļ Ventspils pilsētas un rajona policijas pārvaldē īslaicīgās
aizturēšanas vieta no 2006.gada 1.oktobra ir slēgta un 2008.gadā ir uzstādīts
konteiners, kas paredzēts 14 personu ievietošanai un kura iekārtojums atbilst
visām likuma prasībām. Tomēr iedalītais
finansējums nav devis iespēju pilnībā sakārtot visu Valsts policijas
teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietas atbilstoši likuma
prasībām. Arī 2008.gadā paredzētie finanšu līdzekļi īslaicīgās aizturēšanas
vietu remontdarbiem un labiekārtošanai sakarā ar komunālo un citu pakalpojumu
sadārdzinājumu tika novirzīti šo maksājumu segšanai. Vissliktākie apstākļi
šobrīd ir deviņās īslaicīgās aizturēšanas vietās: 1)
<
/span>Aizkraukles
rajona policijas pārvaldē; 2)
Alūksnes
rajona policijas pārvaldē; 3)
Balvu
rajona policijas pārvaldē; 4)
Daugavpils
pilsētas un rajona policijas pārvaldē; 5)
Jēkabpils
rajona policijas pārvaldē; 6)
Krāslavas
rajona policijas pārvaldē; 7)
Kuldīgas
rajona policijas pārvaldē; 8)
Valmieras
rajona policijas pārvaldē; 9)
Rīgas
reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes īslaicīgās aizturēšanas biroja
2.nodaļā. Atsevišķas īslaicīgās aizturēšanas vietas nav
iespējams sakārtot atbilstoši Eiropas Padomes Spīdzināšanas novēršanas
komitejas rekomendācijām (Spīdzināšanas novēršanas komitejas 2004.gada
5.februāra secinājumu un ieteikumu analīze un gala ziņojums par vizīti
Latvijā 2007.gada 27.novembris 7.decembris) un Aizturēto personu turēšanas
kārtības likuma prasībām, jo tās ir ierīkotas novecojušās, mūsdienu prasībām
neatbilstošās celtnēs (Kuldīgā 1890.gadā celtā ēkā, Jēkabpilī 1925.g.,
Krāslavā 1945.g.), bet dažu ēku plānojums bez kapitālas pārbūves neļauj
izpildīt prasības par dabiskā apgaismojuma ierīkošanu kamerās (Cēsīs, Dobelē,
Kuldīgā un Saldū) vai pastaigu laukumu iekārtošanu (Daugavpilī, Valmierā). Sakarā ar to šobrīd Iekšlietu īpašumu
valsts aģentūra veic pasākumus Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību
administratīvo kompleksu, kuru sastāvā tiek plānotas arī jaunas īslaicīgās
aizturēšanas vietas, būvniecībai vai esošo rekonstrukcijai Daugavpilī,
Jēkabpilī, Krāslavā, Kuldīgā, Ventspilī, Jelgavā, Valmierā un Rīgā. Tomēr jaunu projektu
īstenošana ir darbietilpīgs un ilgs process, līdz ar to Aizturēto personu
turēšanas kārtības likuma Pārejas noteikumu 1.punkta prasības pilnībā visās
Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietās
līdz 2008.gada 31.decembrim netiks nodrošinātas. Īslaicīgās aizturēšanas
vietu labiekārtošana nav iedomājama bez attiecīga finansējuma piesaistes
jaunu īslaicīgās aizturēšanas vietu būvniecībai vai veco rekonstrukcijai. Jautājums par Valsts
policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietu
neatbilstību starptautisko institūciju rekomendācijām
jau ir guvis rezonansi ārpus valsts robežām. Tā, piemēram, Eiropas Padomes
Spīdzināšanas novēršanas komitejas ziņojumā par vizīti Latvijā (2007.gada
27.novembris 7.decembris) ir izteikta barga kritika par personu turēšanas
apstākļiem Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās
aizturēšanas vietās, minot Jēkabpils, Cēsu, Preiļu un Jelgavas rajona
policijas pārvalžu īslaicīgās aizturēšanas vietas. Ziņojumā tiek uzsvērts, ka
dažviet konstatētie trūkumi var tikt uzskatīti par necilvēcīgiem un
degradējošiem un ir pieprasīts nekavējoties uzlabot turēšanas apstākļus
īslaicīgās aizturēšanas vietās. Savukārt Eiropas
Cilvēktiesību tiesa Latvijas valstij jau ir piespriedusi izmaksāt materiālu
kompensāciju personai, kura bija iesniegusi prasību ECT par Cilvēka tiesību
un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 3.panta (spīdzināšanas aizliegums)
pārkāpumiem sakarā ar sliktiem apstākļiem Aizkraukles rajona policijas
pārvaldes īslaicīgās aizturēšanas vietā. Tas liecina, ka
Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietu
labiekārtošana ir aktuāla gan no cilvēktiesību, gan no valsts interešu
viedokļa, un šī jautājuma nerisināšana var
radīt ne tikai materiālu kaitējumu Latvijas valstij, bet arī graut tās
prestižu starptautiskajā sabiedrībā. Turklāt visās 28 Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietās tiek ievietotas nepilngadīgās personas un, ņemot vērā, ka nepilngadīgajam kā fiziski un intelektuāli nenobriedušai personai vajadzīga īpaša aizsardzība un gādība, likumdošanas prasībām neatbilstošu īslaicīgās aizturēšanas vietu labiekārtošana iegūst papildus argumentāciju. Ņemot vērā augstāk
minēto, ir nepieciešams turpināt Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību
īslaicīgās aizturēšanas vietu labiekārtošanu, kā arī jaunu būvniecību, šim
nolūkam paredzot nepieciešamo finansējumu, vienlaikus veicot grozījumus
Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā, pagarinot Pārejas noteikumu
1.punktā noteikto prasību izpildes termiņu līdz 2013.gada 31.decembrim. Līdz minētajam
datumam Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas
vietas labiekārtot atbilstoši šādam plānam: 1.
Valsts budžetā paredzēt mērķa finansējumu un saskaņā ar izstrādāto grafiku
veikt neatliekamus pasākumus Valsts policijas
teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietu labiekārtošanā. 2.
Slēgt Jēkabpils rajona policijas pārvaldes īslaicīgās aizturēšanas vietu un
līdz 2009.gada beigām uzstādīt konteineru, kas paredzēts 18 personu
ievietošanai un kura iekārtojums atbilstu visām likuma prasībām. 3.
Paredzēt finansējumu un uzsākt darbu pie jaunu īslaicīgās aizturēšanas vietu
būvniecības Alūksnes un Balvu rajonu policijas pārvaldēs, kuras nodot
ekspluatācijā līdz 2012.gada 31.decembrim. 4.
Paredzēt finansējumu un uzsākt darbu pie jaunas īslaicīgās aizturēšanas
vietas būvniecības Aizkraukles rajona policijas pārvaldē, kuru nodot
ekspluatācijā līdz 2013.gada 31.decembrim. 5.Turpināt
jau uzsāktos pasākumus administratīvo kompleksu projektēšanā un būvniecībā
Daugavpilī, Jēkabpilī, Krāslavā, Kuldīgā, Ventspilī, Jelgavā, Valmierā un
Rīgā, kurus nodot ekspluatācijā līdz 2013.gada 31.decembrim. 6. Paredzēt finansējumu esošo Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietu uzturēšanai un ikgadējiem remontdarbiem. |
|||
3. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts
paredz Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā noteikto prasību
ieviešanas termiņa pagarinājumu attiecībā uz Valsts policijas teritoriālo
struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietu labiekārtošanu. Termiņa pagarinājums (2013.gada 31.decembris), kā arī attiecīgs finansējums dos iespēju īstenot plānotos Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietu būvniecības projektus, izremontēt vai renovēt jau esošās īslaicīgās aizturēšanas vietas. Tādējādi tiks panākta personu turēšanas apstākļu atbilstība likumdošanas un mūsdienu prasībām un nodrošinātas Eiropas Padomes Spīdzināšanas novēršanas komitejas rekomendācijas. |
|||
4. Cita informācija
|
Nav attiecināms |
|||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām
|
Nav attiecināms |
|||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība
|
Nav attiecināms |
|||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē
|
Nav attiecināms |
|||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
454.4
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
454.4 |
272.4 |
75.6 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets
|
Nav attiecināms |
0 |
-272.4 |
-75.6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) 2009.gadā Iekšlietu ministrijas
valsts budžeta apakšprogrammas 32.02.00 Būvniecība un centralizētais iepirkums
ietvaros tiks nodrošināta pārvietojamās konteinertipa Īslaicīgas aizturēšanas
vietas uzstādīšana Jēkabpils RPP (Ls 240 000), programmas 06.00.00
Valsts policijas darbība ietvaros tiks nodrošināta pilsētu un rajonu
policijas pārvalžu Īslaicīgas aizturēšanas vietu remonts par summu - Ls
214 371. Valsts policijas valsts budžeta
programmā 06.00.00 Valsts policijas darbība 2010 2013.gados papildus
nepieciešami Ls 2 609 548, t.sk. IKK 2000 Preces un pakalpojumi Ls 272 428, IKK 5000 Pamatkapitāla veidošana Ls 2 337 120, t.sk.: 2010.gadā Ls 272 428 (IKK 2000); 2011.gadā Ls 75 600 (IKK 5000); 2012.gadā Ls 1 733 820 (IKK 5000); 2013.gadā Ls 527 700 (IKK 5000) |
Skatīt pielikumā.
|
|||
6. Cita informācija
|
2009.gadā Iekšlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammas 32.02.00 Būvniecība un centralizētais iepirkums ietvaros tiks nodrošināta pārvietojamās konteinertipa Īslaicīgas aizturēšanas vietas uzstādīšana Jēkabpils RPP (Ls 240 000), programmas 06.00.00 Valsts policijas darbība ietvaros tiks nodrošināta pilsētu un rajonu policijas pārvalžu Īslaicīgas aizturēšanas vietu remonts par summu - Ls 214 371. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Iekšlietu ministrijai, lai veiktu īslaicīgās aizturēšanas vietu sakārtošanu atbilstoši aizturēto personu turēšanas kārtības likuma prasībām, 2010.gadā un turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu vidēja termiņa budžeta prioritāšu pieteikumiem likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|||
|
|
|||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
|||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo Likumprojekts Grozījums Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā ir rezultāts nepietiekamam finansējumam, kas nav devis iespēju pilnībā sakārtot visu Valsts policijas teritoriālo struktūrvienību īslaicīgās aizturēšanas vietas atbilstoši likuma prasībām. |
|
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
|
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas
un sabiedrības informēšanas pasākumi nav izmantoti |
|
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas netiks izveidotas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības informēšanai likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
H.Laidiņš |
04.11.2008. 16:22
1917
I.Zvirbulis 67208398, ivars.zvirbulis@vp.gov.lv
Pielikums
likumprojekta ,,Grozījums Aizturēto personu
turēšanas kārtības likumā
anotācijai
Informācija par Valsts policijas
pārvalžu īslaicīgās aizturēšanas vietu sakārtošanu atbilstoši Aizturēto personu
turēšanas kārtības likuma prasībām
Nr.p.k. |
Valsts policijas pilsētu
un rajonu pārvaldes |
Īss apraksts |
Orientējošās izmaksas, Ls |
||||
2009.g. |
2010.g. |
2011.g. |
2012.g. |
2013.g. |
|||
1. |
Aizkraukles
RPP |
1. posms Iespējamie darbi līdz jaunas ēkas nodošanai ekspluatācijā: 1. Vispārējie celtniecības darbi - grīdas atjaunošana kamerās, atsevišķu guļamvietu ierīkošana, plauktu ierīkošana ( 2007.g. jūlija tāme ).** 2. Signalizācijas daļējs remonts. 3. Ugunsdzēsības un apsardzes signalizācijas ierīkošana. 2. posms Sakarā ar ĪAV izvietojumu pagrabstāvā nav iespējams izpildīt vairākas likuma prasības. Trūkumus iespējams novērst īstenojot 2004.gadā izstrādāto tehnisko projektu (Projektētājs SIA TUGALEV LTV). Jaunas Īslaicīgās aizturēšanas vietas ēkas (865,3 m²) būvniecības orientējošās izmaksas Ls 1 055 700.**** |
15 955 |
|
|
528 000* |
527 700* |
2. |
Alūksnes RPP |
1. posms Izpildīt Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma 7.5.2.punkta prasības un atbilstoši likumam iekārtot vienu kameru administratīvā kārtā ievietotām personām līdz piebūves nodošanai ekspluatācijā. 2. posms Sakarā ar telpu trūkumu nav iespējams izpildīt vairākas līkuma prasības. Nepieciešams uzbūvēt 90,0 līdz 100,0 m² papildus telpas. Piebūves projektēšanas un būvniecības orientējošās izmaksas 260 820 Ls.**** |
|
4 360 |
|
260 820* |
|
3. |
Balvu
RPP |
1. posms Veikt iespējamos darbus ĪAV sakārtošanai līdz laikam, kad būs atrisināts kompleksa būvniecības jautājums: - vispārējie būvdarbi - grīdas atjaunošana kamerās, telpu kosmētiskais remonts; - santehniskie darbi. ( 2007.g. jūlija tāme ).**
2.posms Lai risinātu problēmas ar Valsts policijas īslaicīgas aizturēšanas vietas un citu telpu neatbilstību normatīvajām prasībām, nepieciešams risināt jautājumu par Balvu rajona policijas pārvaldes Īslaicīgas aizturēšanas vietas (910 m²) un garāžu (270 m²) būvniecību. - Tehniskā projekta sagatavošanas izmaksas 75 600,0 Ls.*** - Būvniecības izmaksas 944 000,0 Ls**** |
4 874 |
|
75 600* |
944 000* |
|
4. |
Cēsu
RPP |
Izpildīt Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma 7.5.1.p., 7.5.2.p., 7.5.3.p.: - četrās kamerās nepieciešams izbūvēt atsevišķas guļamvietas, pie grīdas piestiprināt solus, pie sienas plauktiņus, uzstādīt izlietni ar krānu, podu un norobežojošu sienu; - deviņu kameru apgaismojuma risinājumam virs kameru durvīm veikt lielāku logu izbūvi; - ierīkot apsardzes signalizāciju. ( 2007.g. jūlija tāme ).** |
31 602 |
|
|
|
|
5. |
Daugavpils
PRPP |
1.posms Veikt iespēj amos darbus ĪAV sakārtošanai līdz jaunbūvējamā objekta nodošanai ekspluatācijā. Sakārtošanas iespējamie darbi: - signālpogas ierīkošana katrā kamerā amatpersonas izsaukšanai (17 signālpogas) - 510,0 Ls; - iegādāties jaunu 40 kw jaudīgu dīzeļģeneratoru, kurš spētu nodrošināt ĪAV, dežūrdaļas un ēkas 1., 2., 3. stāvu elektroapgādi dabas stihijas laikā un avārijas gadījumos 10 000,0 Ls. 2.posms Daugavpils pilsētas un rajona policijas kompleksa un īslaicīgās aizturēšanas vietas Daugavpils cietokšņa kompleksa rekonstrukcija un 2010.gadā nodošana ekspluatācijā . Pašlaik notiek kompleksa tehniskā projekta izstrādāšana. Projektēšanu plānots pabeigt 2008.g. beigās. Projekta un būvniecības
pasūtītājs: VAS Valsts nekustamie īpašumi. |
10
510 |
|
|
|
|
6. |
Dobeles
RPP |
Automātiskās ugunsdrošības un apsardzes signalizācijas ierīkošana |
5 550 |
|
|
|
|
7. |
Gulbenes
RPP |
ĪAV telpu sakārtošanai nepieciešams veikt vienkāršotu renovāciju. Vispārējie būvdarbi un elektroinstalācija. - grīdu klājuma nomaiņa ĪAV 3 211,0 Ls; - gaiteņa grīdas ierīkošana, pārbaužu istabas remonts, kameru remonts, durvju nomaiņa, plauktu ierīkošana, kameru un gaiteņa apgaismojums, pastaigu laukuma jumta izbūve, pagraba loga padziļinājuma remonts 21 091,0 Ls; - pagraba stāva elektroapgādes rekonstrukcija 8 633,0 Ls; - pagraba stāva ventilācijas sistēmas izbūve 25 900,0 Ls; - Tehniskā projekta sagatavošanas izmaksas 4 700,0 Ls.***. - Būvdarbu izmaksas 58 835,0 Ls * |
4 700,0 |
58 835,0 |
|
|
|
8. |
Jēkabpils
RPP |
1.posms Līdz jaunā kompleksa nodošanai ekspluatācijā uzstādīt pārvietojamo konteinertipa ĪAV. - konteinera izmaksas 2007.g. cenās Ls 106 188,2; - darbi, saistītie ar konteinera uzstādīšanu un pieslēgšanu pie tīkliem - Ls 95000,0 (2007.g. cenās) Kopā: 201 188,2 x 1,207 = 242 834,16 2.posms 2006.g. 15.augusta MK sēdē Iekšlietu ministrijai dots uzdevums atbilstoši Valsts un privātās partnerības DBFO modelim īstenot Jēkabpils rajona policijas pārvaldes administratīvā kompleksa būvniecību Jēkabpilī Auseklīša ielā 1a. |
240 000***** |
|
|
|
|
9. |
Jūrmalas
PPP |
- ĪAV konvoja automašīnas iebraukšanas vietas remonts; - logu maiņa 9 ĪAV kamerās; - procesuālo darbību veikšanas telpas un vienas kameras nodrošināšana ar mēbelēm. ( 2007.g. jūlija tāme )**. |
21 247 |
|
|
|
|
10. |
Krāslavas
RPP |
Esošo ĪAV telpu pārbūve atbilstoši Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma prasībām nav iespējama. ĪAV būvniecība ir ieplānota Krāslavas rajona policijas pārvaldes administratīvā kompleksa būvniecības Krāslavā, Tirgus ielā 19 ietvaros. Jautājums par Krāslavas rajona policijas pārvaldes administratīvā kompleksa būvniecības pabeigšanu Krāslavā, Tirgus ielā 19 un jaunas garāžu ēkas būvniecību Krāslavā, Siena ielā 16B sagatavots izsludināšanai Valsts sekretāru sanāksmē. (Būvniecības pasūtītājs: VAS Valsts
nekustamie īpašumi.) |
|
|
|
|
|
11. |
Kuldīgas
RPP |
Esošo ĪAV telpu pārbūve atbilstoši Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma prasībām nav iespējama. 2006.g. 15.augustā MK sēdē Iekšlietu ministrijai dots uzdevums kopīgi ar Finanšu ministriju (valsts akciju sabiedrību Valsts nekustamie īpašumi) sagatavot un normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu un priekšlikumus turpmākai rīcībai Kuldīgas RPP jauna administratīvā kompleksa būvniecībai, kura ietvaros ieplānota arī ĪAV būvniecība. |
|
|
|
|
|
12. |
Ludzas
RPP |
- Sanmezglu norobežojošās sienas ierīkošana 1 224,0 Ls; - telpas sienu un grīdu apdare ar gumiju 992,0 Ls; - logu aizsegu ierīkošana no ārpuses 536,0 Ls; - plaukti gultas piederumu glabāšanai noliktavā 220,0 Ls; - plaukti saimniecības telpā 122,0 Ls. |
3094 |
|
|
|
|
13. |
Madonas
RPP |
Telpu kārtējais remonts. Tualetes ierīkošana kamerā. ( 2006.g. tāmes ).** Dīzeļģeneratora iegāde un uzstādīšana, lai nodrošinātu ĪAV, dežūrdaļas elektroapgādi dabas stihijas laikā un avārijas gadījumos. ( 2007.g. tāme ).** |
19 962 |
|
|
|
|
14. |
Ogres
RPP |
Izpildīt Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma 7.4.1.p.,7.5.2.p.,7.5.3.p. prasības: - pie grīdas piestiprināti soli 550,0 Ls; - pie sienas piestiprināti plauktiņi - 330,0 Ls; - pie grīdas piestiprināti galdi 770,0 Ls; - pie grīdas piestiprinātas gultas 560,0 Ls; - 5 kameru remontdarbi 2580,0 Ls. |
|
4 790 |
|
|
|
15 |
Preiļu
RPP |
Izpildīt Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma 7.4.1.p., 7.5.2.p.,7.5.3.p. prasības: - pie grīdas piestiprināti soli 400,0 Ls; - pie sienas piestiprināti plauktiņi 600,0 Ls; - pie grīdas piestiprināti galdi 800,0 Ls; - pie grīdas piestiprinātas gultas 2 800,0 Ls; - demontāžas un apdares darbi 4 198,0 Ls; - ugunsdzēsības signalizācijas ierīkošana 2 596,0. |
|
11 394 |
|
|
|
16. |
Rīgas
reģiona pārvaldes KPP ĪAB 2. nodaļa Rīga, Aspazijas bulv.7 |
1.posms Veikt iespējamos darbus ĪAV sakārtošanai līdz rekonstruējamā objekta nodošanai ekspluatācijā. Īslaicīgās aizturēšanas nodaļas Rīgā, Aspazijas bulv.7 sakārtošana atbilstoši Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma prasībām: - atsevišķu guļamvietu izveidošana 4 320,0 Ls; - pie grīdas piestiprinātu solu un galdu izveidošana - 3 120,0 Ls; - pie sienas piestiprinātu plauktiņu izveidošana 840,0 Ls; - dabiskā apgaismojuma ierīkošana 3 988,0 Ls; - izlietnes uzstādīšana 6 697,0 Ls; - gultas piederumu noliktavas izveidošanai 303,0 Ls; - demontāžas un apdares darbi 9 538,0 Ls; - sanmezglu, virtuves telpu un dezinfekcijas telpas remonts 17 923,0 Ls; - ugunsdrošības signalizācija 2 714,0 Ls; - videonovērošanas sistēmas nomaiņa 3 536,0. 2.posms Kompleksa Gaujas ielā 15 būvniecības III kārtā plānots veikt bijušās sardzes pulka ēkas (15.korpuss ) rekonstrukciju, kurā ieplānots izvietot arī ĪAV. Objektu plānots nodod ekspluatācijā 2011.g. Projekta un būvniecības pasūtītājs: VAS Valsts nekustamie īpašumi. |
52 977 |
|
|
|
|
|
Rīgas
reģiona pārvaldes KPP ĪAB 1. nodaļa Rīga, Čiekurkalna 1.līnija 1 ( k-4 ) |
- Papildus logu uzstādīšana kamerās ( 56 gab. ); - telpu papildus aprīkošanas darbi. |
|
20 000 |
|
|
|
17. |
Saldus
RPP |
- ĪAV ievietoto personu mantu glabātavas ierīkošana 5 000,0 Ls; - ĪAV diennakts apsardzes telpas ierīkošana 2 000,0 Ls; - pastaigas laukumu nojumes montāža 2 650,0 Ls; - ĪAV kameru un teritorijas apgaismojuma rekonstrukcija 1 500,0 Ls; - ĪAV un pagalma videonovērošanas ierīkošana 11 383, 0 Ls; - dezinfekcijas kameras ierīkošana un telpu remonts 15 000,0 Ls. |
17 350 |
20183 |
|
|
|
18. |
Talsu
RPP |
- 9.kameras pārbūve 9 750 0 Ls; - dīzeļģeneratora 40 kW iegāde un uzstādīšana -16 800 Ls. |
26 550 |
|
|
|
|
19. |
Tukuma
RPP |
- Dabiskā apgaismojuma izveidošana divās ĪAV kamerās; - ĪAV diennakts apsardzes telpu ierīkošana.
( 2007.g. tāmes ).** |
|
1 884 |
|
|
|
20. |
Valkas
RPP |
- Telpu kosmētiskais remonts; - demontāžas darbi un grīdu ierīkošana ĪAV; - garderobes remonts; - WC podu montāža un apdares darbi; - ĪAV elektroinstalācijas darbi; - nojume pastaigu laukumā. ( 2007.g. tāmes ).** |
|
22 480 |
|
|
|
21. |
Valmieras
RPP |
1.posms Veikt iespējamos darbus ĪAV sakārtošanai līdz jaunbūvējamā objekta nodošanai ekspluatācijā. - 16 kameru remonts 25 808,0 Ls; - koridora un vestibila remonts 3 498,0 Ls; - pastaigu laukuma daļēja pārbūve 1 984,0Ls; - dienesta suņu voljera (ar nojumi) izbūve 390,0 Ls. ( 2007.g. tāmes ).** 2.posms 2006.g. 15.augusta MK sēdē Iekšlietu ministrijai dots uzdevums atbilstoši Valsts un privātās partnerības DBFO modelim īstenot Valmieras rajona policijas pārvaldes administratīvā kompleksa būvniecību Valmierā, Eduarda Lācera ielā 7. Ir izstrādāts un ar valsts policiju saskaņots tehniskais uzdevums. |
|
39 350 |
|
|
|
22. |
Ventspils
PRPP |
2007.g. 2.maija MK sēdē Nr.26 Finanšu ministrija tika noteikta par atbildīgo institūciju par jauna Ventspils pilsētas un rajona policijas pārvaldes administratīvā ēku kompleksa būvniecības projekta īstenošanu. Ir veiktas izmaiņas Ventspils pilsētas un rajona policijas pārvaldes būvniecības tehniskajā projektā. Plānots objektu nodod ekspluatācijā 2011.gadā. |
|
|
|
|
|
23. |
Valsts
policijas iestādes, kuros ir īslaicīgās aizturēšanas vietas |
2007.g. 27.jūnija Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vēstule Nr. 22/1200 par IeM iestāžu objektu, kuros ir īslaicīgās aizturēšanas vietas, ugunsdrošības pārbaudēm 2007.g. jūnijā: - ugunsgrēku atklāšanas un trauksmes signalizācijas sistēmas ierīkošana 49 736,0 Ls; - ugunsgrēka balss izziņošanas sistēmas ierīkošana 22 045, 0 Ls. |
|
89 152 |
|
|
|
|
Kopā |
|
454 371 |
272 428 |
75 600 |
1 733 820 |
527 700 |
|
Pavisam kopā: t.sk. Remonti Konteinertipa ĪAV iegāde un uzstādīšana Projektēšana Būvniecība, renovācija |
Ls 3 063 919 Ls 486 799 Ls 240 000 Ls 75 600 Ls 2 261 520 |
|
|
|
|
|
*Norādītajiem nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem ir informatīvs raksturs, jo gan būvniecības, gan renovācijas darbu veikšanai nepieciešamie finanšu līdzekļi ir precizējami pēc attiecīgo ēku būvniecības projektēšanas tehniskā uzdevuma sastādīšanas, tehniskā projekta izstrādāšanas un būvniecības līguma noslēgšanas.
** Tāmes sastādītas uz vietas, atspoguļojot darbu kopumu 2006. - 2007.g.g. cenās. Tabulā prognozētās izmaksas palielinātas par vidēji 24 %, ievērojot cenu pieaugumu būvniecībā 2008.gadā.
***Tehniskā projekta izstrādāšanas izmaksas sastāda 8% no būvniecības izmaksām.
**** Aizkraukles RPP, Alūksnes RPP, Balvu RPP jauno ĪAV ēku būvniecības izmaksas tika rēķinātas par pamatu ņemot 2005.gada Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma anotācijā iekļautās izmaksas, kurām pierēķināts 30% sadārdzinājums par šiem gadiem (2006.g. - 2008.g.).
***** Konteinertipa ĪAV izmaksas ir aprēķinātas ņemot vērā 2007.gadā uzstādīto moduļa tipa objektu ĪAV Ventspilī, Kuldīgas ielā 2.
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
28.10.2008. 13:08
1 642
I.Zvirbulis
67208398, ivars.zvirbulis@vp.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.81 |
2008.gada 20.novembrī |
16.§
Likumprojekts "Grozījums Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā"
TA-3469
___________________________________________________________
(M.Segliņš, H.Laidiņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.
3. Jautājumu par papildu
valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Iekšlietu ministrijai, lai veiktu
īslaicīgās aizturēšanas vietu sakārtošanu atbilstoši aizturēto personu
turēšanas kārtības likuma prasībām, 2010.gadā un turpmākajos gados i
zskatīt
Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu
vidēja termiņa budžeta prioritāšu pieteikumiem likumprojekta par valsts budžetu
kārtējam gadam sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
4. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-81-2011-#16.doc
1