Rīgā
24.11.2008. Nr.90/TA-3059
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā". Likumprojektu izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Zvirgzdiņa 67021593, Dace.Zvirgzdina@lm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 20.novembra sēdes protokola Nr.81 22.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā
Izdarīt Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 14., 18.nr.;
2005, 2.nr.; 2006, 13.nr.; 2007, 12., 15.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 3.panta otrajā daļā vārdu "(padomes)".
2. Izslēgt 4.panta piektajā daļā vārdu "(pagasttiesa)".
3. Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ja pašvaldības administratīvajā
teritorijā iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000, pašvaldības dome var neveidot
pašvaldības sociālo dienestu. Ja pašvaldība neveido sociālo dienestu, šā likuma
11.pantā minēto uzdevumu izpildi nodrošina pašvaldības dome vai tās deleģēta
institūcija pašvaldības saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā."
4. Papildināt pārejas noteikumus ar 15.punktu šādā
redakcijā:
"15. Līdz 2009.gada 1.jūlijam šā likuma
3.panta otrajā daļā un 10.panta trešajā daļā pašvaldību domēm noteiktos
uzdevumus veic arī pašvaldību padomes."
Labklājības
ministre
I.Purne
Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
1) Likuma Par pašvaldībām pārejas noteikumu 22.punktā Ministru kabinetam līdz 2008.gada 1.novembrim ir noteikts izstrādāt un iesniegt Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai tos saskaņotu ar likumu Par pašvaldībām; 2) Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 6.punktā Labklājības ministrijai ir noteikts līdz 2008.gada
10.oktobrim iesniegt Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. Analogs uzdevums ietverts arī
Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokola Nr.54 18.§
"Pārskats par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas
pabeigšanas gaitu 2008.gada jūnijā un jūlijā" (TA-2253) 3.punktā. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1) Pašreizējā
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3.panta otrajā daļā un
10.panta trešajā daļā noteikti uzdevumi pašvaldības domei (padomei).
Atbilstoši Administratīvi teritoriālās reformas likumam un 2008.gada
17.jūlijā Saeimā pieņemtajiem grozījumiem likumā Par pašvaldībām, pēc
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām nebūs pagasta padomju, bet būs
republikas pilsētu domes un novadu domes. Likumprojekts Grozījumi sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (turpmāk likumprojekts) ir
izstrādāts, lai saskaņotu Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likumu ar iepriekš minētajiem likumiem un nodrošinātu
pašvaldību darbību pēc pašvaldību reformas. 2) Pašreizējā Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 4.panta piektajā daļā noteikti uzdevumi bāriņtiesai (pagasttiesai) laikā, kamēr bārenis vai bez vecāku gādības palikušais bērns atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā. Saskaņā ar Bāriņtiesu likuma pārejas noteikumu 5.punktu pagasttiesas ir pārdēvētas par bāriņtiesām. Likumprojekts ir izstrādāts, lai saskaņotu Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu ar Bāriņtiesu likumu. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
1) Likumprojektā paredzēts, ka sākot no 2009.gada 1.jūlija pašvaldībām noteiktos uzdevumus sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā veic pašvaldību domes. 2) Likumprojektā precizēts termins bāriņtiesa (pagasttiesa) atbilstoši Bāriņtiesu likumā noteiktajam bāriņtiesa. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo šis likumprojekts ir ar tehniska satura grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti, jo šis likumprojekts ir ar tehniska satura grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas, jo šis likumprojekts ir ar tehniska satura grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumam stājoties spēkā, nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas vai paplašināt esošo institūciju funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas vēstnesis, interneta portālā www.likumi.lv, kā arī ievietots Normatīvo aktu informatīvajā sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Labklājības ministre I.Purne
Valsts sekretārs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Beinarovičs |
Z.Uzuliņa |
E.Korčagins |
D.Zvirgzdiņa |
06.10.2008 10:43
1106
67021593, Dace.Zvirgzdina@lm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.81 |
2008.gada 20.novembrī |
22.§
Likumprojekts "Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā"
TA-3059
___________________________________________________________
(I.Purne, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgā
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir labklājības ministre.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-81-2011-#22.doc
1