Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

24.11.2008.                Nr.90/TA-3059

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā". Likumprojektu izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Zvirgzdiņa 67021593, Dace.Zvirgzdina@lm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 20.novembra sēdes protokola Nr.81  22.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā

 

Izdarīt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 14., 18.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 13.nr.; 2007, 12., 15.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izslēgt 3.panta otrajā daļā vārdu "(padomes)".

 

2. Izslēgt 4.panta piektajā daļā vārdu "(pagasttiesa)".

 

3. Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Ja pašvaldības administratīvajā teritorijā iedzīvotāju skaits nepārsniedz 3000, pašvaldības dome var neveidot pašvaldības sociālo dienestu. Ja pašvaldība neveido sociālo dienestu, šā likuma 11.pantā minēto uzdevumu izpildi nodrošina pašvaldības dome vai tās deleģēta institūcija pašvaldības saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā."

 

4. Papildināt pārejas noteikumus ar 15.punktu šādā redakcijā:

 

"15. Līdz 2009.gada 1.jūlijam šā likuma 3.panta otrajā daļā un 10.panta trešajā daļā pašvaldību domēm noteiktos uzdevumus veic arī pašvaldību padomes."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Labklājības ministre

I.Purne


 

Likumprojekta

„Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā”

 

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

1) Likuma „Par pašvaldībām” pārejas noteikumu 22.punktā Ministru kabinetam līdz 2008.gada 1.novembrim ir noteikts izstrādāt un iesniegt Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai tos saskaņotu ar likumu „Par pašvaldībām”;

2) Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 „Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu” 6.punktā Labklājības ministrijai ir noteikts līdz 2008.gada 10.oktobrim iesniegt Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. Analogs uzdevums ietverts arī Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokola Nr.54 18.§ "Pārskats par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas gaitu 2008.gada jūnijā un jūlijā" (TA-2253) 3.punktā.

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

1) Pašreizējā Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3.panta otrajā daļā un 10.panta trešajā daļā noteikti uzdevumi „pašvaldības domei (padomei)”. Atbilstoši Administratīvi teritoriālās reformas likumam un 2008.gada 17.jūlijā Saeimā pieņemtajiem grozījumiem likumā „Par pašvaldībām”, pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām nebūs pagasta padomju, bet būs republikas pilsētu domes un novadu domes. Likumprojekts „Grozījumi sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā” (turpmāk – likumprojekts) ir izstrādāts, lai saskaņotu Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu ar iepriekš minētajiem likumiem un nodrošinātu pašvaldību darbību pēc pašvaldību reformas.

2) Pašreizējā Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 4.panta piektajā daļā noteikti uzdevumi bāriņtiesai (pagasttiesai) laikā, kamēr bārenis vai bez vecāku gādības palikušais bērns atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā. Saskaņā ar Bāriņtiesu likuma pārejas noteikumu 5.punktu pagasttiesas ir pārdēvētas par bāriņtiesām. Likumprojekts ir izstrādāts, lai saskaņotu Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu ar Bāriņtiesu likumu.

3.  Normatīvā akta projekta būtība

1) Likumprojektā paredzēts, ka sākot no 2009.gada 1.jūlija pašvaldībām noteiktos uzdevumus sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā veic pašvaldību domes.

2) Likumprojektā precizēts termins „bāriņtiesa (pagasttiesa)” atbilstoši Bāriņtiesu likumā noteiktajam – „bāriņtiesa”.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

 

Nav attiecināms

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

5. Sociālā ietekme: 

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

 

Nav attiecināms

6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

 

Nav attiecināms

7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

n-tais gads

Turpmākie trīs gadi

n+1

n+2

n+3

1

2

3

4

5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 

Nav attiecināms

6. Cita informācija 

 

Nav attiecināms

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Nav attiecināms

2. Cita informācija

Nav attiecināms

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms

 

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Komentāri

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas, jo šis likumprojekts ir ar tehniska satura grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā.

2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav attiecināms

3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti, jo šis likumprojekts ir ar tehniska satura grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā.

4. Konsultācijas ar ekspertiem

Konsultācijas nav notikušas, jo šis likumprojekts ir ar tehniska satura grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā.

5. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumam stājoties spēkā, nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas vai paplašināt esošo institūciju funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas vēstnesis”, interneta portālā www.likumi.lv, kā arī ievietots Normatīvo aktu informatīvajā sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

 

Labklājības ministre                                                                                I.Purne

 

 

 

 

 

Valsts sekretārs

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Juridiskā dienesta vadītājs

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

R.Beinarovičs

Z.Uzuliņa

E.Korčagins

D.Zvirgzdiņa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

06.10.2008  10:43

1106

D.Zvirgzdiņa

67021593, Dace.Zvirgzdina@lm.gov.lv


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.81

2008.gada 20.novembrī

 

 

22.§

 

Likumprojekts "Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā"

     TA-3059

___________________________________________________________

(I.Purne, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgā par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir labklājības ministre.

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2008-MK-PROT-81-2011-#22.doc

1