Rīgā
14.11.2008. Nr.90/TA-1630
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Vītoliņš 67219533, vilnis.vitolins@iem.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdes protokola Nr.80 19.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu
grozījumu:
Papildināt kodeksu ar 241.1 pantu
šādā redakcijā:
"241.1 pants.
Institūciju sadarbība un informācijas apmaiņa ar Integrētās iekšlietu
informācijas sistēmas starpniecību
Ja nav iespējams nodrošināt administratīvā pārkāpuma lietas
savlaicīgu un pareizu izskatīšanu vai izpildīt administratīvā pārkāpuma lietā
pieņemto lēmumu, jo nav zināma personas, mantas vai dokumenta atrašanās vieta,
institūcija (amatpersona), kuras lietvedībā ir administratīvā pārkāpuma lieta
vai kura kontrolē, lai pareizi un savlaicīgi tiktu izpildīts lēmums par
administratīvā soda uzlikšanu, var lemt par ziņu iekļaušanu Integrētajā
iekšlietu informācijas sistēmā, lai noskaidrotu attiecīgās personas, mantas vai
dokumenta atrašanās vietu.
Ja administratīvā pārkāpuma lietā zudusi
nepieciešamība vai pamats noskaidrot personas, mantas vai dokumenta atrašanās
vietu, institūcija (amatpersona), kuras lietvedībā ir administratīvā pārkāpuma
lieta vai kura kontrolē, lai pareizi un savlaicīgi tiktu izpildīts lēmums par
administratīvā soda uzlikšanu, lemj par ziņu dzēšanu no Integrētās iekšlietu
informācijas sistēmas.
Integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā no
administratīvā pārkāpuma lietas iekļaujamo ziņu apjomu, kas nepieciešamas
personas, mantas vai dokumenta atrašanās vietas noskaidrošanai, ziņu
iekļaušanas pamatu un mērķi, ziņu iekļaušanas, izmantošanas un dzēšanas
kārtību, institūcijas, kurām ir piešķirama piekļuve iekļautajām ziņām, kā arī
amatpersonu rīcību, konstatējot tādas personas, mantas vai dokumenta atrašanās
vietu, par kuru ziņas ir iekļautas Integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā,
nosaka Ministru kabinets."
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Grozījums Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējā
situācija |
Lai pārtrauktu administratīvos pārkāpumus,
kad izlietoti citi ietekmēšanas līdzekļi, lai noteiktu pārkāpēja personu, lai
sastādītu protokolu par administratīvo pārkāpumu, ja to nevar izdarīt uz
vietas un ja protokola sastādīšana ir obligāta, lai nodrošinātu lietu
savlaicīgu un pareizu izskatīšanu un izpildītu administratīvo pārkāpumu
lietās pieņemtos lēmumus, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 252.pants
paredz iespēju piemērot sekojošus pasākumus: 1) personas administratīvā aizturēšana; 2) personas un mantu apskate; 3) mantu un dokumentu izņemšana. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
264.pants paredz iespēju institūcijai (amatpersonai), kuras lietvedībā ir
administratīvo pārkāpumu lieta, izsaukt jebkuru personu liecību došanai. Tomēr personas administratīvā aizturēšana,
personas un mantu apskate, mantu un dokumentu izņemšana, kā arī liecinieka
aicināšana pie amatpersonas nav iespējama, nezinot attiecīgās personas,
mantas vai dokumenta atrašanās vietu. Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodekss, kā arī citi normatīvie akti neparedz mehānismu, kas ļautu noskaidrot
administratīvo pārkāpumu izdarījušo personu uzturēšanās vietu, kā arī tādu
mantu vai dokumentu atrašanās vietu, kas ir pakļauti konfiskācijai vai
izņemami saistībā ar attiecīgo tiesību atņemšanu. Netiek paredzēts mehānisms
arī to personu uzturēšanās vietas noskaidrošanai, kuras varētu sniegt
liecības saistībā ar izdarīto likumpārkāpumu, kā arī to mantu vai dokumentu
atrašanās vietas noskaidrošanai, kas var kalpot par lietisko pierādījumu
administratīvo pārkāpumu lietā. Līdz ar to ir nepieciešams noteikt normatīvo
regulējumu, kas paredzētu mehānismu personas uzturēšanās vietas, kā arī
mantas vai dokumenta atrašanās vietas noskaidrošanai, lai būtu iespējams
realizēt administratīvo pārkāpumu lietā izvirzīto mērķi. Tādējādi būtu
iespējams nodrošināt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 252.panta
pirmajā daļā un 264.pantā paredzēto pasākumu piemērošanu arī tajos gadījumos,
kad attiecīgās personas uzturēšanās vieta, kā arī mantas vai dokumenta
atrašanās vieta sākotnēji nav zināma. |
||||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz noteikt
gadījumus, kad būtu pieļaujama informācijas iekļaušana par personām, mantām
un dokumentiem informācijas sistēmā, ar kuras palīdzību būtu iespējams
izplatīt informāciju starp tām amatpersonām, kurām tiks piešķirtas tiesības
piekļūt informācijas sistēmā iekļautajām ziņām. Savukārt, amatpersonas, kurām
tiks piešķirtas tiesības piekļūt informācijas sistēmā iekļautajām ziņām,
pildot savus dienesta pienākumus, varēs pārbaudīt to redzeslokā nonākušās
personas, mantas vai dokumentus. Amatpersona, kura konstatēs ziņas par
attiecīgo personu, mantu vai dokumentu informācijas sistēmā, varēs sniegt
palīdzību administratīvā pārkāpuma lietā izvirzītā mērķa sasniegšanā,
ievērojot normatīvo aktu prasības. Normatīvā akta projekts paredz deleģējumu
Ministru kabinetam pieņemt noteikumus, kuri noteiktu Informācijas sistēmā
iekļaujamo ziņu apjomu, ziņu iekļaušanas pamatu un mērķi, ziņu iekļaušanas,
izmantošanas un dzēšanas kārtību, institūcijas, kurām ir piešķirama piekļuve
iekļautajām ziņām, kā arī rīcību, konstatējot personu, mantu vai dokumentu,
par kuru ziņas ir iekļautas informācijas sistēmā. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Pilnveidojot informācijas apmaiņu starp
tiesību aizsargājošam iestādēm ar informācijas tehnoloģiju palīdzību, tiks
nodrošināta labāka sadarbība, kas, savukārt, no vienas puses uzlabos tiesību
aizsargājošo iestāžu uzdevumu izpildi, veicot lietvedību administratīvo
pārkāpumu lietās, no otras puses veicinās likumpārkāpumu novēršanu. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžeta un pašvaldības budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst.latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1.Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Finansu ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz
spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Ministru kabineta noteikumu projekta
izstrāde paredzēta vispārējā termiņā. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts ir virzāms
vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi Operatīvās darbības likumā un
Grozījumi Kriminālprocesa likumā. |
||||||||||
V. Kādam Latvijas starptautiskajām
saistībām
atbilst
normatīvais akts |
|||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības Pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
|
|
|
|
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, Sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|||||||||||
1.Ar kurām
nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
nav notikušas |
||||||||||
2. Kādi ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
nav notikušas |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
nav notikušas |
||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
nav notikušas |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldības puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Normatīvā akta izpildi nodrošinās institūcijas,
kuras ir pilnvarotas veikt lietvedību administratīvo pārkāpumu lietās savas
kompetences ietvaros. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekts pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī
tiks ievietots portālā www.likumi.lv. |
||||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksa un Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
V.Vītoliņš |
|
|
|
|
25.04.2008. 09:40
1066
V.Vītoliņš 67219533
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.80 |
2008.gada 11.novembrī |
19.§
Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
TA-1630
___________________________________________________________
(M.Segliņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgais
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.
Ministru prezidents
|
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-80-1111-#19.doc
1