Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

14.11.2008.                   Nr.90/TA-3346

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zeile 67162604, olga.Zeile@tm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 8 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 11 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 4.novembra sēdes protokola Nr.78   62.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā

 

Izdarīt Reliģisko organizāciju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 21.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 7.nr.; 1998, 7.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 20.nr.) šādus grozījumus:

 

1.  5.pantā:

izteikt piekto un sesto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Valsts un reliģisko organizāciju attiecības kārto Tieslietu ministrija, kas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei nodrošina valsts politikas izstrādi, koordināciju un īstenošanu reliģijas lietās un pārzina ar valsts un reliģisko organizāciju attiecībām saistītos jautājumus. Tieslietu ministrijas izveidotā struktūrvienība, kura kārto reliģisko lietu jautājumus, pēc reliģisko organizāciju lūguma sniedz tām nepieciešamās konsultācijas un palīdzību.

(6) Reliģisko organizāciju darbības atbilstību normatīvajiem aktiem uzrauga tiesībaizsardzības iestādes un informē Tieslietu ministriju par konstatētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem reliģisko organizāciju darbībā.";

 

papildināt pantu ar astoto daļu šādā redakcijā:

 

"(8) Valsts un reliģisko organizāciju attiecības koordinē Garīgo lietu padome. Garīgo lietu padomi izveido un tās personālsastāvu nosaka Ministru prezidents."

 

2. Izslēgt 5.1 pantu.

3. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

"8.pants. Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrācija

(1) Reliģiskās organizācijas un to iestādes reģistrē reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā (turpmāk – reģistrs). Reģistru kārto Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs (turpmāk – reģistra iestāde).

(2) Reģistrējot reliģisko organizāciju, reģistra iestāde lūdz Tieslietu ministrijai atzinumu par to, vai reliģiskās organizācijas darbība nevar apdraudēt cilvēku tiesības, demokrātisku valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību.

(3) Reliģisko organizāciju vai tās iestādi reģistrē, izdarot reģistrā ierakstu par reliģiskās organizācijas vai tās iestādes reģistrāciju.

(4) To konfesiju un reliģiju draudzēm, kuras pirmo reizi uzsāk darbību Latvijas Republikā un nepieder pie valstī jau reģistrētajām reliģiskajām savienībām (baznīcām), pirmo desmit gadu laikā katru gadu jāpārreģistrējas reģistra iestādē. Pārreģistrējot reliģisko organizāciju, reģistra iestāde pamatojas uz Tieslietu ministrijas sniegto atzinumu par reliģiskās organizācijas iepriekšējā periodā veiktās darbības atbilstību normatīvo aktu prasībām.

(5) Reģistra iestāde trīs mēnešus pirms reliģiskās organizācijas reģistrācijas apliecībā norādītā reģistrācijas termiņa beigām nosūta attiecīgajai organizācijai atgādinājumu par pārreģistrācijas dokumentu iesniegšanas termiņu.

(6) Dokumenti reliģiskās organizācijas pārreģistrācijai iesniedzami reģistra iestādē ne vēlāk kā divus mēnešus pirms reģistrācijas termiņa beigām."

 

4. Papildināt likumu ar 8.1 un 8.2 pantu šādā redakcijā:

 

"8.pants. Reģistrā iekļaujamās ziņas

(1) Reģistrā iekļauj šādas ziņas par reliģisko organizāciju:

1) nosaukumu;

2) tiesisko formu atbilstoši šā likuma 3.panta pirmajai daļai;

3) konfesionālo piederību;

4) reliģiskās darbības mērķi;

5) datumu, kad pieņemts lēmums par dibināšanu;

6) darbības teritoriju;

7) juridisko adresi (vadības atrašanās vietu);

8) vadības institūcijas locekļu vārdu, uzvārdu, personas kodu, kā arī amatpersonas, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju;

9) reģistrācijas numuru (vienoto vienpadsmitzīmju reģistrācijas kodu);

10) ziņas par pārreģistrāciju (reģistrācijas termiņu);

11) ziņas par darbības izbeigšanu, darbības atjaunošanu, izslēgšanu no reģistra, maksātnespēju un reorganizāciju;

12) ziņas par administratora iecelšanu maksātnespējas lietā, norādot administratora vārdu, uzvārdu, personas kodu un prakses vietas adresi;

13) ziņas par likvidatoru, norādot likvidatora vārdu, uzvārdu un personas kodu;

14) ieraksta izdarīšanas datumu;

15) citas ziņas, ja to tieši paredz likums.

(2) Reģistrā ieraksta šādas ziņas par reliģiskās organizācijas iestādi:

1) nosaukumu;

2) tiesisko formu (garīgā personāla mācību iestāde, klosteris, misija, diakonijas iestāde);

3) darbības mērķi;

4) datumu, kad pieņemts lēmums par dibināšanu;

5) ziņas par reliģisko organizāciju, kas dibina iestādi (nosaukums, reģistrācijas numurs);

6) juridisko adresi (atrašanās vietu);

7) tās amatpersonas vārdu, uzvārdu un personas kodu, kura ir tiesīga pārstāvēt reliģiskās organizācijas iestādi;

8) reģistrācijas numuru;

9) ziņas par darbības izbeigšanu, darbības atjaunošanu, izslēgšanu no reģistra, maksātnespēju un reorganizāciju;

10) ziņas par administratora iecelšanu maksātnespējas lietā, norādot administratora vārdu, uzvārdu, personas kodu un prakses vietas adresi;

11) ziņas par likvidatoru, norādot likvidatora vārdu, uzvārdu un personas kodu;

12) ieraksta izdarīšanas datumu;

13) citas ziņas, ja to tieši paredz likums.

 

8.pants. Ieraksta izdarīšana reģistrā

(1) Ierakstu reģistrā izdara uz pieteikuma vai tiesas nolēmuma pamata. Pieteikuma veidlapas apstiprina Ministru kabinets.

(2) Ziņas, uz kuru pamata izdarāmi ieraksti reģistrā, kā arī šajā likumā noteiktie dokumenti iesniedzami reģistra iestādei 14 dienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas.

(3) Lēmumu par reliģiskās organizācijas vai tās iestādes ierakstīšanu reģistrā pieņem divu mēnešu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas. Lēmumu par cita ieraksta izdarīšanu reģistrā, atteikumu izdarīt ierakstu vai ieraksta izdarīšanas atlikšanu reģistra iestādes amatpersona pieņem septiņu dienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas. Tādā pašā termiņā reģistra iestādes amatpersona pieņem lēmumu par ieraksta izdarīšanu reģistrā uz tiesas nolēmuma pamata.

(4) Lēmumu par ieraksta izdarīšanas atlikšanu reģistra iestādes amatpersona pieņem, ja:

1) nav iesniegti visi šajā likumā noteiktie dokumenti;

2) statūti (satversme, nolikums) vai citi reģistra iestādei iesniegtie dokumenti satur novēršamas neatbilstības normatīvo aktu prasībām;

3) reģistrā ir reģistrēts cits tiesiskais šķērslis;

4) reliģiskās organizācijas vai tās iestādes pieteiktais nosaukums skaidri un noteikti neatšķiras no reģistrā ierakstītas vai ierakstīšanai pieteiktas reliģiskās organizācijas vai tās iestādes nosaukuma vai ietver maldinošas ziņas par reliģiskās organizācijas vai tās iestādes darbības mērķi, darbības veidu un tiesisko formu;

5) reliģiskās organizācijas pieteiktais nosaukums sakrīt ar biedrību un nodibinājumu reģistrā ierakstītas vai ierakstīšanai pieteiktas, kā arī sabiedrisko organizāciju reģistrā ierakstītas sabiedriskās organizācijas vai sabiedrisko organizāciju apvienības nosaukumu, politisko partiju reģistrā ierakstītas vai ierakstīšanai pieteiktas politiskās partijas vai politisko partiju apvienības nosaukumu vai tā saīsinājumu, ar Latvijā agrāk reģistrētas politiskās organizācijas (partijas) vai politisko organizāciju (partiju) apvienības nosaukumu vai tā saīsinājumu, kā arī ar arodbiedrību reģistrā ierakstītas vai ierakstīšanai pieteiktas arodbiedrības nosaukumu.

(5) Lēmumu par atteikumu izdarīt ierakstu reģistra iestādes amatpersona pieņem, ja:

1) statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktā darbība (mācība), mērķi un uzdevumi ir pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmi, likumiem vai Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem;

2) saņemts Tieslietu ministrijas atzinums par to, ka ir pamats uzskatīt, ka reliģiskās organizācijas darbība apdraud cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību;

3) pārkāpta šajā likumā noteiktā dibināšanas kārtība;

4) šā panta sestajā daļā noteiktajā termiņā nav novērstas lēmumā par ieraksta izdarīšanas atlikšanu konstatētās neatbilstības normatīvo aktu prasībām.

(6) Lēmumam par ieraksta izdarīšanas atlikšanu vai atteikumu izdarīt ierakstu jābūt pamatotam. Lēmumā par ieraksta izdarīšanas atlikšanu norāda trūkumu novēršanas termiņu.

(7) Reģistra iestādes amatpersona šā panta trešajā daļā minēto lēmumu nosūta pieteikuma iesniedzējam triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.

(8) Ikviens ieraksts reģistrā izdarāms tajā pašā dienā, kad pieņemts lēmums par ieraksta izdarīšanu.

(9) Par reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju, pārreģistrāciju, statūtu (satversmes, nolikuma) grozījumu reģistrāciju un reģistrācijas apliecības atkārtotu izsniegšanu maksājama valsts nodeva. Valsts nodevas apmēru un maksāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

(10) Reliģiskajai organizācijai vai tās iestādei, kuru ieraksta reģistrā, piešķir individuālu reģistrācijas numuru un izsniedz reģistrācijas apliecību. Reģistrācijas apliecību paraksta un ar zīmogu apliecina reģistra iestādes amatpersona. Reliģiskās organizācijas reģistrācijas apliecībā ieraksta reliģiskās organizācijas nosaukumu, tiesisko formu, konfesionālo piederību, reģistrācijas numuru, reģistrācijas vietu, reģistrācijas datumu un reģistrācijas termiņu. Reliģiskās organizācijas iestādes reģistrācijas apliecībā ieraksta reliģiskās organizācijas iestādes nosaukumu, tiesisko formu, piederību reliģiskajai savienībai (baznīcai), reģistrācijas numuru, reģistrācijas vietu un reģistrācijas datumu."

 

5. Izteikt 9.pantu šādā redakcijā:

 

"9.pants. Reģistra iestādei iesniedzamie dokumenti

(1) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona pieteikumam par draudzes reģistrāciju pievieno:

1) statūtus (satversmi, nolikumu);

2) draudzes dibinātāju sarakstu (personas vārds, uzvārds, dzīvesvieta, personas kods un paraksts);


3) sapulces protokolu par draudzes nodibināšanu, statūtu (satversmes, nolikuma) apstiprināšanu, vadības un revīzijas komisijas sastāvu (personas vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums), kā arī amatpersonām, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju (personas vārds, uzvārds, personas kods);

4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.

(2) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona pieteikumam par reliģiskās savienības (baznīcas) reģistrāciju pievieno:

1) statūtus (satversmi, nolikumu);

2) draudžu – reliģiskās savienības (baznīcas) dibinātāju – sarakstu, kuru apstiprina draudžu vadītāji;

3) protokolu par reliģiskās savienības (baznīcas) nodibināšanu, tās pārvaldes institūcijām, vadības un revīzijas komisijas sastāvu (personas vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums), kā arī amatpersonām, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju (personas vārds, uzvārds, personas kods);

4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.

(3) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona pieteikumam par diecēzes reģistrāciju pievieno:

1) statūtus (satversmi, nolikumu);

2) reliģiskās savienības (baznīcas) lēmumu par diecēzes izveidošanu;

3) informāciju par vadības sastāvu (personas vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums), kā arī amatpersonām, kuras ir tiesīgas pārstāvēt diecēzi (personas vārds, uzvārds, personas kods);

4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.

(4) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona pieteikumam par garīgā personāla mācību iestādes, klostera, misijas vai diakonijas iestādes reģistrāciju pievieno:

1) statūtus (satversmi, nolikumu);

2) reliģiskās savienības (baznīcas) vai diecēzes lēmumu par garīgā personāla mācību iestādes, klostera, misijas vai diakonijas iestādes izveidošanu;

3) informāciju par amatpersonu, kura ir tiesīga pārstāvēt reliģiskās organizācijas iestādi (personas vārds, uzvārds un personas kods);

4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.

(5) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona pieteikumam par reliģiskās organizācijas pārreģistrāciju pievieno:

1) reliģiskās organizācijas statūtos (satversmē, nolikumā) norādītās augstākās lēmējinstitūcijas pieņemto lēmumu par reliģiskās organizācijas pārreģistrāciju;

2) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.

(6) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona pieteikumam par izmaiņu reģistrāciju vadības vai revīzijas komisijas sastāva, kā arī to amatpersonu sastāvā, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju, pievieno reliģiskās organizācijas statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu par izmaiņām vadības vai revīzijas komisijas sastāvā, kā arī to amatpersonu sastāvā, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju, norādot personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, amata nosaukumu.

(7) Reliģiskās organizācijas iestādes pilnvarota persona pieteikumam par tās amatpersonas maiņas reģistrāciju, kura ir tiesīga pārstāvēt reliģiskās organizācijas iestādi, pievieno reliģiskās organizācijas vai tās iestādes statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu par tās amatpersonas maiņu, kura ir tiesīga pārstāvēt reliģisko organizāciju, norādot personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, amata nosaukumu.

(8) Reliģiskās organizācijas vai tās iestādes pilnvarota persona pieteikumam par statūtu (satversmes, nolikuma) grozījumu reģistrāciju pievieno:

1) reliģiskās organizācijas vai tās iestādes statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu par grozījumiem statūtos (satversmē, nolikumā);

2) statūtu (satversmes, nolikuma) tekstu jaunā redakcijā (divos eksemplāros);

3) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.

(9) Reģistra iestādei iesniegtos dokumentus glabā attiecīgās reliģiskās organizācijas reģistrācijas lietā."

 

6. Izslēgt 11. un 12.pantu.

 

7. Izteikt 14.panta septīto daļu šādā redakcijā:

 

"(7) Reliģiskās organizācijas katru gadu ne vēlāk kā 1.martā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz Tieslietu ministrijā pārskatu par savu darbību."

 

8.  17.pantā:

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Lēmumu par reliģiskās organizācijas vai tās iestādes likvidēšanos, darbības izbeigšanu, reorganizāciju vai likvidācijas pabeigšanu paziņo reģistra iestādei";

 

izteikt piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Ja reliģiskā organizācija, kura ir pieņēmusi lēmumu par likvidēšanos vai reorganizāciju, nolemj atjaunot savu darbību, tai par pieņemto lēmumu jāpaziņo reģistra iestādei.";

 

izslēgt septīto daļu.

 


9. Izteikt 18.pantu šādā redakcijā:

 

"18.pants. Reliģisko organizāciju un to iestāžu darbības izbeigšanas pamats

(1) Reliģiskā organizācija vai tās iestāde izbeidz darbību:

1) ar reliģiskās organizācijas statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu;

2) ja reliģiskās savienības (baznīcas) darbības laikā tajā apvienoto draudžu skaits kļūst mazāks par šā likuma 7.pantā noteikto un gada laikā tas nav palielināts līdz šajā likumā noteiktajam;

3) ar tiesas nolēmumu;

4) uz cita likumā vai statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktā pamata.

(2) Reliģiskās organizācijas darbību, pamatojoties uz tiesas nolēmumu, var izbeigt:

1) ja tās darbība ir pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmi, citiem normatīvajiem aktiem vai statūtiem (satversmi, nolikumu);

2) ja tā neievēro likumu;

3) ja tā aicina citus neievērot likumu;

4) ja tā ar savu darbību (mācību) apdraud demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrisko mieru un kārtību, kā arī citu personu veselību un tikumību;

5) citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.

(3) Pieteikumu tiesā var iesniegt ģenerālprokurors.

(4) Ja reliģiskā organizācija nav iesniegusi dokumentus šā likuma 8.panta sestajā daļā noteiktajā termiņā vai ir saņemts Tieslietu ministrijas atzinums par reliģiskās organizācijas iepriekšējā periodā veiktās darbības neatbilstību normatīvo aktu prasībām, reģistra iestāde nākamajā dienā pēc reģistrācijas termiņa pieņem lēmumu par reliģiskās organizācijas izslēgšanu no reģistra. Prasījumi, kuri izriet no izslēgtās reliģiskās organizācijas veiktās saimnieciskās darbības, vēršami pret reliģiskās organizācijas vadības institūcijas locekļiem.

(5) Tiesa, ņemot vērā reliģiskās organizācijas izdarītā pārkāpuma smagumu un sekas, kā arī izvērtējot reliģiskās organizācijas mērķi un darbību kopumā, var izteikt brīdinājumu reliģiskajai organizācijai, neizbeidzot tās darbību.

(6) Tiesa, vērtējot reliģiskās organizācijas iestādes izdarīto pārkāpumu, ņem vērā reliģiskās organizācijas iestādes izveidošanas mērķi un izvērtē arī tās reliģiskās organizācijas darbības atbilstību normatīvajiem aktiem, kura ir dibinājusi minēto iestādi."

 

10. Papildināt pārejas noteikumus ar 8., 9. un 10. punktu šādā redakcijā:

         

"8. Līdz šā likuma 8.2 panta devītajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu pieņemšanai par valsts nodevu par ieraksta izdarīšanu reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā ir piemērojami Ministru kabineta 2000.gada 15.februāra noteikumi Nr.57 "Noteikumi par reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrācijas valsts nodevu".

 

9. Ministru kabinets līdz 2009.gada 30.novembrim nodrošina tādu grozījumu izdarīšanu Ministru kabineta noteikumos un citos tiesību aktos, kuri nepieciešami Reliģisko lietu pārvaldes funkciju nodošanai Tieslietu ministrijai un Uzņēmumu reģistram.

 

10. Ministru kabinets līdz 2011.gada 30.decembrim iesniedz Saeimā likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos."

 

Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministrs

G.Bērziņš


Likumprojekta “Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā”

anotācija

 

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

  Ar Ministru kabineta 2006. gada 3. novembra rīkojumu Nr. 860 „Par Tieslietu ministrijas darbības stratēģiju 2007. - 2009. gadam” apstiprinātajā  Tieslietu ministrijas darbības stratēģijā 2007. - 2009. gadam tika noteikts uzdevums reorganizēt Reliģisko lietu pārvaldi un tās funkcijas sadalīt. 2007. gadā tika izstrādāts likumprojekts „Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā” (TA - 2286), kas paredzēja reorganizēt Reliģisko lietu pārvaldi. 2007. gada 4. septembrī Ministru kabinets atbalstīja likumprojektu „Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā” (protokols Nr. 49, 21. §). 2007. gada 13. decembra Saeimas sēdē likumprojekts „Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā” tika izskatīts 1. lasījumā un noraidīts, norādot uz nepieciešamību papildus izvērtēt Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas noteikumus.

Reliģisko lietu pārvaldes tiesiskais statuss 2007. gadā nav mainījies un tā turpina pastāvēt kā Tieslietu ministrijas pārraudzībā esošā iestāde.

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Reliģisko organizāciju likuma 51. panta trešā daļa reglamentē, ka Reliģisko lietu pārvalde nodrošina valsts politikas realizāciju un koordināciju reliģijas lietās, pārzina ar valsts un reliģisko organizāciju savstarpējām attiecībām saistītos jautājumus, seko valsts tiesiskā regulējuma efektivitātei reliģijas praktizēšanā un izsaka priekšlikumus par pasākumiem, kas veicami, lai novērstu Latvijas Republikas Satversmē un starptautiskajos līgumos reliģijas jomā garantēto cilvēktiesību pārkāpumus un tos veicinošos apstākļus

 Pašlaik Reliģisko lietu pārvaldes primārā funkcija ir reliģisko organizāciju reģistrācija un ar reliģisko organizāciju kā juridisko personu darbību saistīto jautājumu risināšana (vadības sastāva reģistrācija, statūtu reģistrācija, izziņu izsniegšana). Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrs nav publiski pieejams, kas apgrūtina trešo personu iespējas ātri saņemt informāciju par reģistrētajām reliģiskajām organizācijām. Reģistrācijas procesi ir ilglaicīgi, kā arī daudzi no reģistrācijas procesiem nav normatīvi noregulēti, kas apgrūtina reliģisko organizāciju un citu organizāciju darbību. Politikas izstrādes funkcijas reliģisko lietu jomā jau tagad veic Tieslietu ministrija

 Izvērtējot Reliģisko lietu pārvaldes kā patstāvīgas institucionālas iestādes funkcionālo slodzi un darbības efektivitāti, tika konstatēts reliģisko lietu jomā īstenoto pārvaldes funkciju šaurs raksturs. Turklāt, definējot institūcijas lomu un funkcijas un aprēķinot administratīvos resursus, konstatēta pašreizējā institucionālā un administratīvā modeļa neefektivitāte. Tādējādi atbilstoši Tieslietu ministrijas darbības stratēģijā 2007. - 2009. gadam noteiktajam Reliģisko lietu pārvalde tiek reorganizēta un tās veicamās funkcijas sadalītas.

 Ņemot vērā, ka likumprojekti „Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā” un „Grozījumi likumā „Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru””, kuri paredzēja Reliģisko lietu pārvaldes institucionālās sistēmas izmaiņas, 2007.gadā netika pieņemti Saeimā, bija nepieciešams papildus apspriest Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas modeli ar reliģisko savienību (baznīcu) pārstāvjiem un Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas locekļiem.

2008. gadā Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas modelis tika iesniegts izskatīšanai un apspriešanai Garīgo lietu padomē un Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā. Pēc Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas modeļa izskatīšanas Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā likumprojekti „Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā” un „Grozījumi likumā „Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”” tika pārstrādāti, ņemot vērā ar reliģiskajām savienībām (baznīcām) panāktās vienošanās nosacījumus, kā arī ņemot vērā Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas ierosinājumus.

 

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts nosaka jauno reliģijas lietu pārvaldības institucionālo modeli. Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas tiek sadalītas starp Tieslietu ministriju un Uzņēmumu reģistru. Tieslietu ministrija nodrošinās politikas izstrādi, koordināciju un īstenošanu reliģijas jomā, savukārt Uzņēmumu reģistrs nodrošinās reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju. Likumprojektā tiek reglamentēti Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra vešanas pamatnoteikumi, ieraksta izdarīšanas reģistrā nosacījumi, kā arī precizēts reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrācijai, pārreģistrācijai u.c. iesniedzamo dokumentu klāsts un to apraksts.

Likumprojekts nosaka Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā ierakstāmas ziņas, ieraksta izdarīšanas reģistrā kārtību (lēmumu par reliģisko organizāciju vai to iestāžu reģistrācijas, reģistrācijas atlikšanu vai reģistrācijas atteikumu pieņemšanas kārtību).

Likumprojektā tiek reglamentēti reģistrā iestādei iesniedzami dokumenti reliģiskās organizācijas vai to iestādes reģistrācijai, pārreģistrācijai, kā arī dokumenti statūtu, vadības un revīzijas komisijas sastāva izmaiņu reģistrācijai. Likumprojektā tiek precizēta reliģisko organizāciju un to iestāžu darbības izbeigšanās pamati un kārtība.

Likumprojekts paredz ieviest precizēto reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtību un nosaka reliģisko organizāciju pārreģistrācijas kārtību.

 4. Cita informācija

 Likumprojekts „Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā” ir skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu „Grozījumi likumā „Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru””.

 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

 Ņemot vērā, ka iestādes budžets tiks sadalīts starp Tieslietu ministriju un Uzņēmumu reģistru, kā arī apstākļi, ka valsts nodevu likmes par reliģisko organizāciju reģistrāciju paliek nemainīgās, normatīvā akta projekts uz šo jomu nav attiecināms.

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

  Nav attiecināms

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

  Nav attiecināms

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Tiks panākta efektīva nozares resursu izmantošana,  birokrātiska sloga mazināšana, uzlaboti reliģisko organizāciju reģistrācijas procesi (ātrākas reģistrācijas procedūras, elektronisko pakalpojumu pieejamība, vienotais reģistrs), tiks nodrošina normatīvo aktu noteikumu efektīva piemērošana un administratīvo procedūru vienkāršošana.

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

  Nav attiecināms

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

 

  Nav attiecināms

 7. Cita ietekme

  Nav attiecināms

 

 

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

 Rādītāji

 2008. gads

 Turpmākie trīs gadi

 2009

 n+2  2010

2011

 1

 2

 3

 4

 5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

28.00.00 Reliģiskās lietas

02.00.00 Uzņēmumu reģistra attīstība

01.01.00 Ministrijas vadība un administrācija

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

0

 

 

 

 

71,4

2216,2

5345,6

 

 

0

 

 

 

 

 

 

-71,4

+39,3

+32,1

 

0

 

 

 

 

 

 

-71,4

+39,3

+32,1

 

0

 

 

 

 

 

 

-71,4

+39,3

+32,1

 

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

28.00.00 Reliģiskās lietas

02.00.00 Uzņēmumu reģistra attīstība

01.01.00 Ministrijas vadība un administrācija

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

0

 

 

 

 

71,4

2216,2

5345,6

 

 

0

 

 

 

 

 

 

-71,4

+39,3

+32,1

 

0

 

 

 

 

 

 

-71,4

+39,3

+32,1

 

0

 

 

 

 

 

 

-71,4

+39,3

+32,1

 

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

  Nav attiecināms

   Nav attiecināms 

    Nav attiecināms

    Nav attiecināms

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

    Nav attiecināms

    Nav attiecināms

   Nav attiecināms

    Nav attiecināms

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

Nav attiecināms

 

 6. Cita informācija 

  Likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam” piešķirti naudas līdzekļi 71 429 latu apmērā Reliģisko lietu pārvaldes darbības nodrošināšanai. Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas (programma 28.00.00 – Reliģiskās lietas) tiks sadalītas starp Tieslietu ministriju (apakšprogrammu 01.01.00 - Ministrijas vadība administrācija) un Uzņēmumu reģistru (programma 02.00.00 – Uzņēmumu reģistra attīstība)

Daļa Reliģisko lietu pārvaldes budžeta līdzekļu 32 130 latu apmērā tiks pārdalīti Tieslietu ministrijas Centrālajam aparātam (01.01.00 - Ministrijas vadība administrācija) sekojošu funkciju darbības nodrošināšanai: Politikas izstrāde, koordinācija un īstenošana reliģijas jomā.

39 299 latu tiks pārdalīti Uzņēmumu reģistram (programma 02.00.00 – Uzņēmumu reģistra attīstība) sekojošas funkcijas nodrošināšanai:  Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrēšana.

 

Saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 6. marta sēdes protokola Nr. 17 34.§ norādām, ka institucionālās izmaiņas, ko paredz projekts, neradīs papildus cilvēkresursu nepieciešamību.

 

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

 Pēc likumprojekta pieņemšanas būs nepieciešams izdot jaunus normatīvos aktus, jāizstrādā grozījumi vairākos normatīvajos aktos un jāatzīst par spēku zaudējušo vienu normatīvo aktu.

    Saskaņā ar likumprojekta noteikumiem ir paredzēts izstrādāt šādus normatīvo aktu projektus, kuri paredzēs, kārtību, kādā Uzņēmumu reģistrā tiks īstenotas reliģisko organizāciju reģistrācijas procedūras:

1) Ministru kabineta noteikumi „Noteikumi par valsts nodevu ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā”. Noteikumi nosaka valsts nodevas apmēru ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā. Noteikumus ir paredzēts izstrādāt līdz 01.03.2009;

2) Ministru kabineta noteikumi „Noteikumi par pieteikumiem ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā un reģistrācijas apliecībām”. Noteikumi nosaka pieteikumu ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā paraugus, reģistrācijas apliecību veidlapu paraugus un reģistrācijas apliecībā ierakstāmas ziņas. Noteikumus ir paredzēts izstrādāt līdz 01.03.2009.

    Lai saskaņotu normatīvo aktu prasības un atrunātu, kārtību, kādā tiks īstenotas Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas pēc likumprojekta pieņemšanas, ir nepieciešams izdarīt grozījumus šādos normatīvajos aktos:

1) Latvijas Sodu izpildes kodekss;

2) likums „Par īpašuma atdošanu reliģiskajām organizācijām”;

3) likums „Par nekustamā īpašuma nodokli”;

4) likums „Par nodokļiem un nodevām”;

5) Ministru kabineta 2001. gada 23. oktobra noteikumi Nr. 447 „Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība”;

6) Ministru kabineta 2002. gada 19. februāra noteikumi Nr. 71 „Kārtība, kādā reliģiskās organizācijas iesniedz pārskatu par savu darbību”;

7) Ministru kabineta 2002. gada 2. jūlija noteikumi Nr. 277 „Noteikumi par kapelānu dienestu”;

8) Ministru kabineta 2003. gada 15. aprīļa noteikumi Nr. 183 „Ielūgumu apstiprināšanas kārtība”;

9) Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumi Nr. 469 „Uzņēmumu reģistra nolikums”;

10) Ministru kabineta 2004. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 544 „Noteikumi par valsts nodevu par informācijas sniegšanu no Uzņēmumu reģistra reģistriem”;

11) Ministru kabineta 2006. gada 3. oktobra noteikumi Nr. 813 „Uzturēšanās atļauju noteikumi” izstrāde;

12) 2004. gada 31. janvāra noteikumi Nr. 84 „Noteikumi par valsts nodevu par vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem”;

13) Ministru kabineta 2001. gada 27. marta noteikumi Nr. 150 „Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā”;

14) Ministru kabineta 2004. gada 31. janvāra noteikumi Nr. 813 „Ar nekustamā īpašuma nodokli neapliekamā nekustamā īpašuma pazīmju klasifikācijas noteikumi”;

15) Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 243 „Tieslietu ministrijas nolikums”;

16) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 958 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Bērni ar īpašām vajadzībām” atklāta konkursa nolikums”;

17) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 959 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Cilvēkresursu attīstība un izglītība” atklāta konkursa nolikums”;

18) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 960 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Eiropas kultūras mantojuma saglabāšana” atklāta konkursa nolikums”;

19) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 961 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība” atklāta konkursa nolikums”;

20) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 962 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Veselība” atklāta konkursa nolikums”;

21) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 963 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Vides aizsardzība” atklāta konkursa nolikums”;

22) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 964 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Ilgtspējīga attīstība” atklāta konkursa nolikums”;

23) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 965 „Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes „Tieslietas” atklāta konkursa nolikums”.

Minētie likumu grozījumi un Ministru kabineta noteikumu projekti tiks izstrādāti līdz 2009.gada 30.novembrim. Ar likuma spēkā stāšanās dienu par spēku zaudējušiem jāatzīst 2004. gada 1. jūnija Ministru kabineta noteikumi Nr. 512 „Reliģisko lietu pārvaldes nolikums”.

Likumu grozījumus un Ministru kabineta noteikumu projektus izstrādās Tieslietu ministrija.

Ir izstrādāts likumprojekts „Grozījumi likumā „Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru””, kam jāstājas spēkā vienlaicīgi ar likumprojektu „Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā”.

 

 2. Cita informācija

  Nav attiecināms

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

  Nav attiecināms

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

  Nav attiecināms

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

 

  Nav attiecināms

 

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

 

  Nav attiecināms

  

2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

 Nav attiecināms

  Nav attiecināms

  

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

  Nav attiecināms

 6. Cita informācija

  Nav attiecināms

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

2007. gada 19. septembra un 2007.gada 14. novembra Tieslietu ministrijas rīkotajās sanāksmēs, notika konsultācijas ar reliģisko savienību (baznīcu) „Rīgas Metropolijas Romas Katoļu Kūrija”, „Latvijas Evaņģēliski luteriskā Baznīca”, „Latvijas Pareizticīgā Baznīca”, „Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu Savienība”, „Latvijas Baptistu draudžu Savienība”, „Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīca”, „Latvijas Apvienotā Metodistu Baznīca”, „Rīgas Ebreju Reliģiskā draudze”, „Latvijas Jaunapustuliskā Baznīca” un „Evaņģēlisko kristiešu Baznīca „Jaunā Paaudze”” pārstāvjiem.

2008. gada 27. marta Garīgo lietu padomes sēdē, kurā piedalījās reliģisko savienību (baznīcu) „Rīgas Metropolijas Romas Katoļu Kūrija”, „Latvijas Evaņģēliski luteriskā Baznīca”, „Latvijas Pareizticīgā Baznīca”, „Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu Savienība”, „Latvijas Baptistu draudžu Savienība”, „Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīca”, „Latvijas Apvienotā Metodistu Baznīca”, „Rīgas Ebreju Reliģiskā draudze” un „Evaņģēlisko kristiešu Baznīca „Jaunā Paaudze”” pārstāvji, tika pārrunāts jautājums par Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas iespējām.

2008. gada 23. un 30.oktobrī Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēdē notika tikšanās ar reliģisko savienību (baznīcu) „Rīgas Metropolijas Romas Katoļu Kūrija”, „Latvijas Evaņģēliski luteriskā Baznīca” un „Latvijas Pareizticīgā Baznīca” pārstāvjiem.

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

  Reliģisko savienību (baznīcu) pārstāvjiem tika prezentēts jaunais institucionālais modelis un Reliģisko lietu pārvaldes funkciju sadales kārtība.

Reliģisko savienību (baznīcu) pārstāvji kopumā atbalstīja jauno institucionālo modeli un politikas izstrādes funkciju nodošanu Tieslietu ministrijai, norādot, ka reģistrācijas funkcijas nododot Uzņēmumu reģistram, jāprecizē jauno reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtība. Reliģisko savienību (baznīcu) priekšlikumi tika ņemti vērā, izstrādājot reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtību.

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

  Reliģiskajām organizācijām tika nosūtīti prezentācijas materiāli par Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas īstenošanu, kā arī tika rīkotās reliģisko savienību (baznīcu), atbildīgo valsts institūciju un Saeimas komisijas tikšanās.

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

  Konsultācijas nav notikušas

 5. Cita informācija

  Nav attiecināms

 

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

  Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta reorganizējot Reliģisko lietu pārvaldi un sadalot Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas Tieslietu ministrijas un Uzņēmumu reģistra starpā.

Tiks paplašinātas Uzņēmumu reģistra funkcijas paredzot, ka Uzņēmumu reģistrs veiks reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju un attiecīgā reģistra vešanu.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

  Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”. Normatīvo aktu informācijas sistēmā un interneta mājas lapā www.likumi.lv.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

  Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, ir piemērojams vispārējais administratīvais process. Uzņēmumu reģistra valsts notāru lēmumus un rīcību likumā noteiktajā kārtībā var apstrīdēt, iesniedzot Uzņēmumu reģistra galvenajam valsts notāram attiecīgu iesniegumu. Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra lēmumu un rīcību likumā noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt tiesā.

Tiesas lēmums par aizliegumu reliģiskajai organizācijai vai tās iestādei veikt publisko vai citu darbību tiek pārsūdzēts Civilprocesa likuma noteiktajā kārtībā.

 4. Cita informācija

  Nav attiecināms

 

 

 

 

Tieslietu ministrs   G. Bērziņš

 

 

 

 

 

30.10.2008 16:55

2604

O.Zeile

67162604; Olga.Zeile@tm.gov.lv

 

 

 

 

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

M.Lazdovskis

I. Bergmane

L. Popova

O. Zeile

 

 


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.78

2008.gada 4.novembrī

 

 

62.§

 

Likumprojekts "Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā"

     TA-3346

___________________________________________________________

(G.Bērziņš, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2008-MK-PROT-78-0411-#62.doc

1