Rīgā
14.11.2008. Nr.90/TA-3346
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zeile 67162604, olga.Zeile@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 8 lp.
2. Likumprojekta
anotācija uz 11 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 4.novembra sēdes protokola Nr.78 62.§
izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā
Izdarīt Reliģisko organizāciju likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 21.nr.; 1996, 15.nr.;
1997, 7.nr.; 1998, 7.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 20.nr.) šādus grozījumus:
1. 5.pantā:
izteikt piekto un sesto daļu šādā redakcijā:
"(5) Valsts un reliģisko organizāciju attiecības
kārto Tieslietu ministrija, kas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai
kompetencei nodrošina valsts politikas izstrādi, koordināciju un īstenošanu reliģijas
lietās un pārzina ar valsts un reliģisko organizāciju attiecībām saistītos
jautājumus. Tieslietu ministrijas izveidotā struktūrvienība, kura kārto
reliģisko lietu jautājumus, pēc reliģisko organizāciju lūguma sniedz tām
nepieciešamās konsultācijas un palīdzību.
(6) Reliģisko organizāciju
darbības atbilstību normatīvajiem aktiem uzrauga tiesībaizsardzības iestādes un
informē Tieslietu ministriju par
konstatētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem reliģisko organizāciju darbībā.";
papildināt pantu ar astoto
daļu šādā redakcijā:
"(8) Valsts un reliģisko organizāciju attiecības koordinē
Garīgo lietu padome. Garīgo lietu padomi izveido un tās personālsastāvu nosaka
Ministru prezidents."
2. Izslēgt 5.1 pantu.
3. Izteikt
8.pantu šādā redakcijā:
"8.pants. Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrācija
(1) Reliģiskās
organizācijas un to iestādes reģistrē reliģisko organizāciju un to iestāžu
reģistrā (turpmāk reģistrs). Reģistru kārto Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistrs (turpmāk reģistra iestāde).
(2) Reģistrējot reliģisko organizāciju,
reģistra iestāde lūdz Tieslietu ministrijai atzinumu par to, vai reliģiskās
organizācijas darbība nevar apdraudēt cilvēku tiesības, demokrātisku valsts iekārtu,
sabiedrības drošību, labklājību un tikumību.
(3) Reliģisko organizāciju vai tās iestādi reģistrē,
izdarot reģistrā ierakstu par reliģiskās organizācijas vai tās iestādes
reģistrāciju.
(4) To konfesiju un reliģiju draudzēm, kuras
pirmo reizi uzsāk darbību Latvijas Republikā un nepieder pie valstī jau
reģistrētajām reliģiskajām savienībām (baznīcām), pirmo desmit gadu laikā katru
gadu jāpārreģistrējas reģistra iestādē. Pārreģistrējot reliģisko organizāciju,
reģistra iestāde pamatojas uz Tieslietu ministrijas sniegto atzinumu par
reliģiskās organizācijas iepriekšējā periodā veiktās darbības atbilstību
normatīvo aktu prasībām.
(5) Reģistra iestāde trīs mēnešus pirms
reliģiskās organizācijas reģistrācijas apliecībā norādītā reģistrācijas termiņa
beigām nosūta attiecīgajai organizācijai atgādinājumu par pārreģistrācijas
dokumentu iesniegšanas termiņu.
(6) Dokumenti reliģiskās organizācijas
pārreģistrācijai iesniedzami reģistra iestādē ne vēlāk kā divus mēnešus pirms
reģistrācijas termiņa beigām."
4. Papildināt likumu ar 8.1 un 8.2 pantu
šādā redakcijā:
"8.1 pants.
Reģistrā iekļaujamās ziņas
(1) Reģistrā iekļauj
šādas ziņas par reliģisko organizāciju:
1) nosaukumu;
2) tiesisko formu atbilstoši šā likuma 3.panta
pirmajai daļai;
3) konfesionālo piederību;
4) reliģiskās darbības mērķi;
5) datumu, kad pieņemts lēmums par dibināšanu;
6) darbības teritoriju;
7) juridisko adresi (vadības atrašanās vietu);
8) vadības institūcijas locekļu vārdu, uzvārdu,
personas kodu, kā arī amatpersonas, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko
organizāciju;
9) reģistrācijas numuru (vienoto vienpadsmitzīmju
reģistrācijas kodu);
10) ziņas par pārreģistrāciju (reģistrācijas termiņu);
11) ziņas par
darbības izbeigšanu, darbības
atjaunošanu, izslēgšanu no reģistra, maksātnespēju un reorganizāciju;
12) ziņas par administratora iecelšanu maksātnespējas
lietā, norādot administratora vārdu, uzvārdu, personas kodu un prakses vietas
adresi;
13) ziņas par likvidatoru, norādot likvidatora vārdu,
uzvārdu un personas kodu;
14) ieraksta izdarīšanas datumu;
15) citas ziņas, ja to tieši paredz likums.
(2) Reģistrā ieraksta šādas
ziņas par reliģiskās organizācijas iestādi:
1) nosaukumu;
2) tiesisko formu (garīgā personāla mācību iestāde,
klosteris, misija, diakonijas iestāde);
3) darbības mērķi;
4) datumu, kad pieņemts lēmums par dibināšanu;
5) ziņas par reliģisko organizāciju, kas dibina
iestādi (nosaukums, reģistrācijas numurs);
6) juridisko adresi (atrašanās vietu);
7) tās amatpersonas vārdu, uzvārdu un personas kodu,
kura ir tiesīga pārstāvēt reliģiskās organizācijas iestādi;
8) reģistrācijas numuru;
9) ziņas par darbības izbeigšanu,
darbības atjaunošanu, izslēgšanu no reģistra, maksātnespēju un
reorganizāciju;
10) ziņas par administratora iecelšanu maksātnespējas
lietā, norādot administratora vārdu, uzvārdu, personas kodu un prakses vietas
adresi;
11) ziņas par likvidatoru, norādot likvidatora vārdu,
uzvārdu un personas kodu;
12) ieraksta izdarīšanas datumu;
13) citas ziņas, ja to tieši paredz likums.
8.2 pants.
Ieraksta izdarīšana reģistrā
(1) Ierakstu reģistrā izdara uz pieteikuma vai
tiesas nolēmuma pamata. Pieteikuma veidlapas apstiprina Ministru kabinets.
(2) Ziņas, uz kuru pamata izdarāmi ieraksti reģistrā,
kā arī šajā likumā noteiktie dokumenti iesniedzami reģistra iestādei 14 dienu
laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas.
(3) Lēmumu par reliģiskās organizācijas vai tās
iestādes ierakstīšanu reģistrā pieņem divu mēnešu laikā no pieteikuma
saņemšanas dienas. Lēmumu par cita ieraksta izdarīšanu reģistrā, atteikumu
izdarīt ierakstu vai ieraksta izdarīšanas atlikšanu reģistra iestādes
amatpersona pieņem septiņu dienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas. Tādā pašā
termiņā reģistra iestādes amatpersona pieņem lēmumu par ieraksta izdarīšanu
reģistrā uz tiesas nolēmuma pamata.
(4) Lēmumu par ieraksta izdarīšanas
atlikšanu reģistra iestādes amatpersona pieņem, ja:
1) nav iesniegti visi šajā likumā noteiktie
dokumenti;
2) statūti (satversme, nolikums) vai citi
reģistra iestādei iesniegtie dokumenti satur novēršamas neatbilstības normatīvo
aktu prasībām;
3) reģistrā ir reģistrēts cits tiesiskais
šķērslis;
4) reliģiskās organizācijas vai tās iestādes
pieteiktais nosaukums skaidri un noteikti neatšķiras no reģistrā ierakstītas
vai ierakstīšanai pieteiktas reliģiskās organizācijas vai tās iestādes
nosaukuma vai ietver maldinošas ziņas par reliģiskās organizācijas vai tās iestādes
darbības mērķi, darbības veidu un tiesisko formu;
5) reliģiskās organizācijas pieteiktais
nosaukums sakrīt ar biedrību un nodibinājumu reģistrā ierakstītas vai
ierakstīšanai pieteiktas, kā arī sabiedrisko organizāciju reģistrā ierakstītas
sabiedriskās organizācijas vai sabiedrisko organizāciju apvienības nosaukumu,
politisko partiju reģistrā ierakstītas vai ierakstīšanai pieteiktas politiskās
partijas vai politisko partiju apvienības nosaukumu vai tā saīsinājumu, ar
Latvijā agrāk reģistrētas politiskās organizācijas (partijas) vai politisko
organizāciju (partiju) apvienības nosaukumu vai tā saīsinājumu, kā arī ar
arodbiedrību reģistrā ierakstītas vai ierakstīšanai pieteiktas arodbiedrības nosaukumu.
(5) Lēmumu par atteikumu izdarīt ierakstu
reģistra iestādes amatpersona pieņem, ja:
1) statūtos (satversmē,
nolikumā) noteiktā darbība (mācība), mērķi un uzdevumi ir pretrunā ar Latvijas
Republikas Satversmi, likumiem vai Latvijai saistošiem starptautiskajiem
līgumiem;
2) saņemts
Tieslietu ministrijas atzinums par to, ka ir pamats uzskatīt, ka reliģiskās
organizācijas darbība apdraud cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu,
sabiedrības drošību, labklājību un tikumību;
3) pārkāpta šajā
likumā noteiktā dibināšanas kārtība;
4) šā panta
sestajā daļā noteiktajā termiņā nav novērstas lēmumā par ieraksta izdarīšanas
atlikšanu konstatētās neatbilstības normatīvo aktu prasībām.
(6) Lēmumam par ieraksta izdarīšanas
atlikšanu vai atteikumu izdarīt ierakstu jābūt pamatotam. Lēmumā par ieraksta
izdarīšanas atlikšanu norāda trūkumu novēršanas termiņu.
(7) Reģistra iestādes amatpersona šā
panta trešajā daļā minēto lēmumu nosūta pieteikuma iesniedzējam triju darbdienu
laikā pēc lēmuma pieņemšanas.
(8) Ikviens ieraksts reģistrā izdarāms
tajā pašā dienā, kad pieņemts lēmums par ieraksta izdarīšanu.
(9) Par reliģisko organizāciju un to iestāžu
reģistrāciju, pārreģistrāciju, statūtu (satversmes, nolikuma) grozījumu
reģistrāciju un reģistrācijas apliecības atkārtotu izsniegšanu maksājama valsts
nodeva. Valsts nodevas apmēru un maksāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(10) Reliģiskajai organizācijai vai tās
iestādei, kuru ieraksta reģistrā, piešķir individuālu reģistrācijas numuru un
izsniedz reģistrācijas apliecību. Reģistrācijas apliecību paraksta un ar zīmogu
apliecina reģistra iestādes amatpersona. Reliģiskās organizācijas reģistrācijas
apliecībā ieraksta reliģiskās organizācijas nosaukumu, tiesisko formu,
konfesionālo piederību, reģistrācijas numuru, reģistrācijas vietu,
reģistrācijas datumu un reģistrācijas termiņu. Reliģiskās organizācijas
iestādes reģistrācijas apliecībā ieraksta reliģiskās organizācijas iestādes
nosaukumu, tiesisko formu, piederību reliģiskajai savienībai (baznīcai),
reģistrācijas numuru, reģistrācijas vietu un reģistrācijas datumu."
5. Izteikt 9.pantu šādā
redakcijā:
"9.pants. Reģistra iestādei iesniedzamie dokumenti
(1) Reliģiskās organizācijas
pilnvarota persona pieteikumam par draudzes reģistrāciju pievieno:
1) statūtus (satversmi, nolikumu);
2) draudzes dibinātāju sarakstu (personas vārds,
uzvārds, dzīvesvieta, personas kods un paraksts);
3) sapulces protokolu par draudzes nodibināšanu,
statūtu (satversmes, nolikuma) apstiprināšanu, vadības un revīzijas komisijas
sastāvu (personas vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums), kā arī
amatpersonām, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju (personas
vārds, uzvārds, personas kods);
4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.
(2) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona
pieteikumam par reliģiskās savienības (baznīcas) reģistrāciju pievieno:
1) statūtus (satversmi, nolikumu);
2) draudžu reliģiskās savienības (baznīcas)
dibinātāju sarakstu, kuru apstiprina draudžu
vadītāji;
3) protokolu par reliģiskās savienības (baznīcas)
nodibināšanu, tās pārvaldes institūcijām, vadības un revīzijas komisijas
sastāvu (personas vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums), kā arī
amatpersonām, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju (personas
vārds, uzvārds, personas kods);
4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.
(3) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona
pieteikumam par diecēzes reģistrāciju pievieno:
1) statūtus (satversmi, nolikumu);
2) reliģiskās savienības (baznīcas) lēmumu par
diecēzes izveidošanu;
3) informāciju par vadības sastāvu (personas vārds,
uzvārds, personas kods, amata nosaukums), kā arī amatpersonām, kuras ir
tiesīgas pārstāvēt diecēzi (personas vārds, uzvārds, personas kods);
4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.
(4) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona
pieteikumam par garīgā personāla mācību iestādes, klostera, misijas vai diakonijas
iestādes reģistrāciju pievieno:
1) statūtus (satversmi, nolikumu);
2) reliģiskās savienības (baznīcas) vai diecēzes lēmumu
par garīgā personāla mācību iestādes, klostera, misijas vai diakonijas iestādes
izveidošanu;
3) informāciju par amatpersonu, kura ir tiesīga
pārstāvēt reliģiskās organizācijas iestādi (personas vārds, uzvārds un personas
kods);
4) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.
(5) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona
pieteikumam par reliģiskās organizācijas pārreģistrāciju pievieno:
1) reliģiskās organizācijas statūtos (satversmē,
nolikumā) norādītās augstākās lēmējinstitūcijas pieņemto lēmumu par reliģiskās
organizācijas pārreģistrāciju;
2) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.
(6) Reliģiskās organizācijas pilnvarota persona
pieteikumam par izmaiņu reģistrāciju vadības vai revīzijas komisijas sastāva,
kā arī to amatpersonu sastāvā, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko
organizāciju, pievieno reliģiskās organizācijas statūtos (satversmē, nolikumā)
noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu par izmaiņām vadības vai revīzijas komisijas
sastāvā, kā arī to amatpersonu sastāvā, kuras ir tiesīgas pārstāvēt reliģisko organizāciju,
norādot personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, amata nosaukumu.
(7) Reliģiskās organizācijas iestādes pilnvarota
persona pieteikumam par tās amatpersonas maiņas reģistrāciju, kura ir tiesīga pārstāvēt reliģiskās organizācijas
iestādi, pievieno reliģiskās
organizācijas vai tās iestādes statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktajā
kārtībā pieņemto lēmumu par tās amatpersonas maiņu, kura ir tiesīga pārstāvēt
reliģisko organizāciju, norādot personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, amata nosaukumu.
(8) Reliģiskās organizācijas vai tās iestādes pilnvarota
persona pieteikumam par statūtu (satversmes, nolikuma) grozījumu reģistrāciju pievieno:
1) reliģiskās organizācijas vai
tās iestādes statūtos (satversmē, nolikumā) noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu
par grozījumiem statūtos (satversmē, nolikumā);
2) statūtu (satversmes,
nolikuma) tekstu jaunā redakcijā (divos eksemplāros);
3) valsts nodevas samaksu apliecinošu dokumentu.
(9) Reģistra iestādei iesniegtos dokumentus glabā
attiecīgās reliģiskās organizācijas reģistrācijas lietā."
6. Izslēgt 11. un 12.pantu.
7. Izteikt 14.panta septīto
daļu šādā redakcijā:
"(7) Reliģiskās organizācijas katru gadu ne vēlāk
kā 1.martā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz Tieslietu ministrijā
pārskatu par savu darbību."
8. 17.pantā:
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā:
"(3) Lēmumu par reliģiskās
organizācijas vai tās iestādes likvidēšanos, darbības izbeigšanu,
reorganizāciju vai likvidācijas pabeigšanu paziņo reģistra iestādei";
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Ja reliģiskā organizācija, kura ir
pieņēmusi lēmumu par likvidēšanos vai reorganizāciju,
nolemj atjaunot savu darbību, tai par pieņemto lēmumu jāpaziņo reģistra
iestādei.";
izslēgt septīto daļu.
9. Izteikt 18.pantu šādā
redakcijā:
"18.pants. Reliģisko organizāciju un to iestāžu darbības izbeigšanas
pamats
(1) Reliģiskā organizācija
vai tās iestāde izbeidz darbību:
1) ar reliģiskās organizācijas statūtos
(satversmē, nolikumā) noteiktajā kārtībā pieņemto lēmumu;
2) ja reliģiskās savienības (baznīcas)
darbības laikā tajā apvienoto draudžu skaits kļūst mazāks par šā likuma 7.pantā
noteikto un gada laikā tas nav palielināts līdz šajā likumā noteiktajam;
3) ar tiesas nolēmumu;
4) uz cita likumā vai statūtos (satversmē,
nolikumā) noteiktā pamata.
(2) Reliģiskās organizācijas darbību,
pamatojoties uz tiesas nolēmumu, var izbeigt:
1) ja tās darbība ir pretrunā ar Latvijas
Republikas Satversmi, citiem normatīvajiem aktiem vai statūtiem (satversmi,
nolikumu);
2) ja tā neievēro likumu;
3) ja tā aicina citus neievērot likumu;
4) ja tā ar savu darbību (mācību) apdraud
demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrisko mieru un kārtību, kā arī citu personu
veselību un tikumību;
5) citos normatīvajos aktos noteiktajos
gadījumos.
(3) Pieteikumu tiesā var iesniegt
ģenerālprokurors.
(4) Ja reliģiskā organizācija nav iesniegusi
dokumentus šā likuma 8.panta sestajā daļā noteiktajā
termiņā vai ir saņemts Tieslietu ministrijas atzinums par reliģiskās
organizācijas iepriekšējā periodā veiktās darbības neatbilstību normatīvo aktu
prasībām, reģistra iestāde nākamajā dienā pēc reģistrācijas termiņa pieņem
lēmumu par reliģiskās organizācijas izslēgšanu no reģistra. Prasījumi, kuri
izriet no izslēgtās reliģiskās organizācijas veiktās saimnieciskās darbības,
vēršami pret reliģiskās organizācijas vadības institūcijas locekļiem.
(5) Tiesa, ņemot vērā reliģiskās organizācijas
izdarītā pārkāpuma smagumu un sekas, kā arī izvērtējot reliģiskās organizācijas
mērķi un darbību kopumā, var izteikt brīdinājumu reliģiskajai organizācijai,
neizbeidzot tās darbību.
(6) Tiesa, vērtējot reliģiskās organizācijas iestādes
izdarīto pārkāpumu, ņem vērā reliģiskās organizācijas iestādes izveidošanas
mērķi un izvērtē arī tās reliģiskās organizācijas darbības atbilstību
normatīvajiem aktiem, kura ir dibinājusi minēto iestādi."
10. Papildināt pārejas
noteikumus ar 8., 9. un 10. punktu šādā redakcijā:
"8. Līdz šā likuma
8.2 panta devītajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu
pieņemšanai par valsts nodevu par ieraksta izdarīšanu reliģisko organizāciju un
to iestāžu reģistrā ir piemērojami Ministru kabineta 2000.gada 15.februāra
noteikumi Nr.57 "Noteikumi par reliģisko organizāciju un to iestāžu
reģistrācijas valsts nodevu".
9. Ministru kabinets līdz 2009.gada 30.novembrim nodrošina
tādu grozījumu izdarīšanu Ministru kabineta noteikumos un citos tiesību aktos,
kuri nepieciešami Reliģisko lietu pārvaldes funkciju nodošanai Tieslietu
ministrijai un Uzņēmumu reģistram.
10. Ministru kabinets līdz 2011.gada 30.decembrim iesniedz Saeimā likumprojektus par
nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos."
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ar Ministru kabineta 2006. gada 3. novembra rīkojumu Nr. 860 Par Tieslietu ministrijas darbības stratēģiju 2007. - 2009. gadam apstiprinātajā Tieslietu ministrijas darbības stratēģijā 2007. - 2009. gadam tika noteikts uzdevums reorganizēt Reliģisko lietu pārvaldi un tās funkcijas sadalīt. 2007. gadā tika izstrādāts likumprojekts Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā (TA - 2286), kas paredzēja reorganizēt Reliģisko lietu pārvaldi. 2007. gada 4. septembrī Ministru kabinets atbalstīja likumprojektu Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā (protokols Nr. 49, 21. §). 2007. gada 13. decembra Saeimas sēdē likumprojekts Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā tika izskatīts 1. lasījumā un noraidīts, norādot uz nepieciešamību papildus izvērtēt Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas noteikumus. Reliģisko lietu pārvaldes tiesiskais statuss 2007. gadā nav mainījies un tā turpina pastāvēt kā Tieslietu ministrijas pārraudzībā esošā iestāde. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Reliģisko
organizāciju likuma 51. panta trešā daļa
reglamentē, ka Reliģisko lietu pārvalde nodrošina valsts politikas realizāciju
un koordināciju reliģijas lietās, pārzina ar valsts un reliģisko organizāciju
savstarpējām attiecībām saistītos jautājumus, seko valsts tiesiskā regulējuma
efektivitātei reliģijas praktizēšanā un izsaka priekšlikumus par pasākumiem,
kas veicami, lai novērstu Latvijas Republikas Satversmē un starptautiskajos
līgumos reliģijas jomā garantēto cilvēktiesību pārkāpumus un tos veicinošos
apstākļus Pašlaik Reliģisko lietu pārvaldes primārā funkcija ir reliģisko organizāciju reģistrācija un ar reliģisko organizāciju kā juridisko personu darbību saistīto jautājumu risināšana (vadības sastāva reģistrācija, statūtu reģistrācija, izziņu izsniegšana). Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrs nav publiski pieejams, kas apgrūtina trešo personu iespējas ātri saņemt informāciju par reģistrētajām reliģiskajām organizācijām. Reģistrācijas procesi ir ilglaicīgi, kā arī daudzi no reģistrācijas procesiem nav normatīvi noregulēti, kas apgrūtina reliģisko organizāciju un citu organizāciju darbību. Politikas izstrādes funkcijas reliģisko lietu jomā jau tagad veic Tieslietu ministrija Izvērtējot Reliģisko lietu pārvaldes kā patstāvīgas institucionālas iestādes funkcionālo slodzi un darbības efektivitāti, tika konstatēts reliģisko lietu jomā īstenoto pārvaldes funkciju šaurs raksturs. Turklāt, definējot institūcijas lomu un funkcijas un aprēķinot administratīvos resursus, konstatēta pašreizējā institucionālā un administratīvā modeļa neefektivitāte. Tādējādi atbilstoši Tieslietu ministrijas darbības stratēģijā 2007. - 2009. gadam noteiktajam Reliģisko lietu pārvalde tiek reorganizēta un tās veicamās funkcijas sadalītas. Ņemot vērā, ka likumprojekti Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā un Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru, kuri paredzēja Reliģisko lietu pārvaldes institucionālās sistēmas izmaiņas, 2007.gadā netika pieņemti Saeimā, bija nepieciešams papildus apspriest Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas modeli ar reliģisko savienību (baznīcu) pārstāvjiem un Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas locekļiem. 2008. gadā Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas modelis tika iesniegts izskatīšanai un apspriešanai Garīgo lietu padomē un Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā. Pēc Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas modeļa izskatīšanas Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā likumprojekti Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā un Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru tika pārstrādāti, ņemot vērā ar reliģiskajām savienībām (baznīcām) panāktās vienošanās nosacījumus, kā arī ņemot vērā Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas ierosinājumus. |
3. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts nosaka jauno reliģijas lietu pārvaldības institucionālo modeli. Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas tiek sadalītas starp Tieslietu ministriju un Uzņēmumu reģistru. Tieslietu ministrija nodrošinās politikas izstrādi, koordināciju un īstenošanu reliģijas jomā, savukārt Uzņēmumu reģistrs nodrošinās reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju. Likumprojektā tiek reglamentēti Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra vešanas pamatnoteikumi, ieraksta izdarīšanas reģistrā nosacījumi, kā arī precizēts reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrācijai, pārreģistrācijai u.c. iesniedzamo dokumentu klāsts un to apraksts. Likumprojekts nosaka Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā ierakstāmas ziņas, ieraksta izdarīšanas reģistrā kārtību (lēmumu par reliģisko organizāciju vai to iestāžu reģistrācijas, reģistrācijas atlikšanu vai reģistrācijas atteikumu pieņemšanas kārtību). Likumprojektā tiek reglamentēti reģistrā iestādei iesniedzami dokumenti reliģiskās organizācijas vai to iestādes reģistrācijai, pārreģistrācijai, kā arī dokumenti statūtu, vadības un revīzijas komisijas sastāva izmaiņu reģistrācijai. Likumprojektā tiek precizēta reliģisko organizāciju un to iestāžu darbības izbeigšanās pamati un kārtība. Likumprojekts paredz ieviest precizēto reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtību un nosaka reliģisko organizāciju pārreģistrācijas kārtību. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā ir skatāms vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Ņemot vērā, ka iestādes budžets tiks sadalīts starp Tieslietu ministriju un Uzņēmumu reģistru, kā arī apstākļi, ka valsts nodevu likmes par reliģisko organizāciju reģistrāciju paliek nemainīgās, normatīvā akta projekts uz šo jomu nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Tiks panākta efektīva nozares resursu izmantošana, birokrātiska sloga mazināšana, uzlaboti reliģisko organizāciju reģistrācijas procesi (ātrākas reģistrācijas procedūras, elektronisko pakalpojumu pieejamība, vienotais reģistrs), tiks nodrošina normatīvo aktu noteikumu efektīva piemērošana un administratīvo procedūru vienkāršošana. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||
2009 |
n+2 2010 |
2011 |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 28.00.00
Reliģiskās lietas 02.00.00
Uzņēmumu reģistra attīstība 01.01.00 Ministrijas vadība un administrācija 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 71,4 2216,2 5345,6 |
0 -71,4 +39,3 +32,1 |
0 -71,4 +39,3 +32,1 |
0 -71,4 +39,3 +32,1 |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 28.00.00
Reliģiskās lietas 02.00.00
Uzņēmumu reģistra attīstība 01.01.00 Ministrijas vadība un administrācija 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 71,4 2216,2 5345,6 |
0 -71,4 +39,3 +32,1 |
0 -71,4 +39,3 +32,1 |
0 -71,4 +39,3 +32,1 |
|
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms
|
||||
6. Cita informācija |
Likumā Par valsts budžetu 2008. gadam piešķirti naudas līdzekļi 71 429 latu apmērā Reliģisko lietu pārvaldes darbības nodrošināšanai. Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas (programma 28.00.00 Reliģiskās lietas) tiks sadalītas starp Tieslietu ministriju (apakšprogrammu 01.01.00 - Ministrijas vadība administrācija) un Uzņēmumu reģistru (programma 02.00.00 Uzņēmumu reģistra attīstība) Daļa Reliģisko lietu pārvaldes budžeta līdzekļu 32 130 latu apmērā tiks pārdalīti Tieslietu ministrijas Centrālajam aparātam (01.01.00 - Ministrijas vadība administrācija) sekojošu funkciju darbības nodrošināšanai: Politikas izstrāde, koordinācija un īstenošana reliģijas jomā. 39 299 latu tiks pārdalīti Uzņēmumu reģistram (programma 02.00.00 Uzņēmumu reģistra attīstība) sekojošas funkcijas nodrošināšanai: Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrēšana. Saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 6. marta sēdes protokola Nr. 17 34.§ norādām, ka institucionālās izmaiņas, ko paredz projekts, neradīs papildus cilvēkresursu nepieciešamību. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Pēc likumprojekta pieņemšanas būs nepieciešams izdot jaunus normatīvos aktus, jāizstrādā grozījumi vairākos normatīvajos aktos un jāatzīst par spēku zaudējušo vienu normatīvo aktu. Saskaņā ar likumprojekta noteikumiem ir paredzēts izstrādāt šādus normatīvo aktu projektus, kuri paredzēs, kārtību, kādā Uzņēmumu reģistrā tiks īstenotas reliģisko organizāciju reģistrācijas procedūras: 1) Ministru kabineta noteikumi Noteikumi par valsts nodevu ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā. Noteikumi nosaka valsts nodevas apmēru ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā. Noteikumus ir paredzēts izstrādāt līdz 01.03.2009; 2) Ministru kabineta noteikumi Noteikumi par pieteikumiem ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā un reģistrācijas apliecībām. Noteikumi nosaka pieteikumu ieraksta izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā paraugus, reģistrācijas apliecību veidlapu paraugus un reģistrācijas apliecībā ierakstāmas ziņas. Noteikumus ir paredzēts izstrādāt līdz 01.03.2009. Lai saskaņotu normatīvo aktu prasības un atrunātu, kārtību, kādā tiks īstenotas Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas pēc likumprojekta pieņemšanas, ir nepieciešams izdarīt grozījumus šādos normatīvajos aktos: 1) Latvijas Sodu izpildes kodekss; 2) likums Par īpašuma atdošanu reliģiskajām organizācijām; 3) likums Par nekustamā īpašuma nodokli; 4) likums Par nodokļiem un nodevām; 5) Ministru kabineta 2001. gada 23. oktobra noteikumi Nr. 447 Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība; 6) Ministru kabineta 2002. gada 19. februāra noteikumi Nr. 71 Kārtība, kādā reliģiskās organizācijas iesniedz pārskatu par savu darbību; 7) Ministru kabineta 2002. gada 2. jūlija noteikumi Nr. 277 Noteikumi par kapelānu dienestu; 8) Ministru kabineta 2003. gada 15. aprīļa noteikumi Nr. 183 Ielūgumu apstiprināšanas kārtība; 9) Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumi Nr. 469 Uzņēmumu reģistra nolikums; 10) Ministru kabineta 2004. gada 21. jūnija
noteikumos Nr. 544 Noteikumi par valsts nodevu par informācijas
sniegšanu no Uzņēmumu reģistra reģistriem; 11) Ministru kabineta 2006. gada 3. oktobra noteikumi Nr. 813 Uzturēšanās atļauju noteikumi izstrāde; 12) 2004. gada 31. janvāra noteikumi Nr. 84 Noteikumi par valsts nodevu par vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem; 13) Ministru kabineta 2001. gada 27. marta noteikumi Nr. 150 Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā; 14) Ministru kabineta 2004. gada 31. janvāra noteikumi Nr. 813 Ar nekustamā īpašuma nodokli neapliekamā nekustamā īpašuma pazīmju klasifikācijas noteikumi; 15) Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 243 Tieslietu ministrijas nolikums; 16) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 958 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Bērni ar īpašām vajadzībām atklāta konkursa nolikums; 17) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 959 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Cilvēkresursu attīstība un izglītība atklāta konkursa nolikums; 18) Ministru
kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 960 Eiropas
Ekonomikas zonas finanšu instrumenta
un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Eiropas
kultūras mantojuma saglabāšana atklāta konkursa nolikums; 19) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 961 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība atklāta konkursa nolikums; 20) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 962 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Veselība atklāta konkursa nolikums; 21) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 963 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Vides aizsardzība atklāta konkursa nolikums; 22) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 964 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Ilgtspējīga attīstība atklāta konkursa nolikums; 23) Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 965 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes Tieslietas atklāta konkursa nolikums. Minētie likumu grozījumi un Ministru kabineta noteikumu projekti tiks izstrādāti līdz 2009.gada 30.novembrim. Ar likuma spēkā stāšanās dienu par spēku zaudējušiem jāatzīst 2004. gada 1. jūnija Ministru kabineta noteikumi Nr. 512 Reliģisko lietu pārvaldes nolikums. Likumu grozījumus un Ministru kabineta noteikumu projektus izstrādās Tieslietu ministrija. Ir izstrādāts likumprojekts Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas
Uzņēmumu reģistru, kam jāstājas spēkā vienlaicīgi ar likumprojektu
Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā. |
||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
2007. gada 19. septembra un 2007.gada 14. novembra Tieslietu ministrijas rīkotajās sanāksmēs, notika konsultācijas ar reliģisko savienību (baznīcu) Rīgas Metropolijas Romas Katoļu Kūrija, Latvijas Evaņģēliski luteriskā Baznīca, Latvijas Pareizticīgā Baznīca, Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu Savienība, Latvijas Baptistu draudžu Savienība, Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīca, Latvijas Apvienotā Metodistu Baznīca, Rīgas Ebreju Reliģiskā draudze, Latvijas Jaunapustuliskā Baznīca un Evaņģēlisko kristiešu Baznīca Jaunā Paaudze pārstāvjiem. 2008. gada 27. marta Garīgo lietu padomes sēdē, kurā piedalījās reliģisko savienību (baznīcu) Rīgas Metropolijas Romas Katoļu Kūrija, Latvijas Evaņģēliski luteriskā Baznīca, Latvijas Pareizticīgā Baznīca, Septītās Dienas Adventistu Latvijas draudžu Savienība, Latvijas Baptistu draudžu Savienība, Latvijas Vecticībnieku Pomoras Baznīca, Latvijas Apvienotā Metodistu Baznīca, Rīgas Ebreju Reliģiskā draudze un Evaņģēlisko kristiešu Baznīca Jaunā Paaudze pārstāvji, tika pārrunāts jautājums par Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas iespējām. 2008. gada 23. un 30.oktobrī Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēdē notika tikšanās ar reliģisko savienību (baznīcu) Rīgas Metropolijas Romas Katoļu Kūrija, Latvijas Evaņģēliski luteriskā Baznīca un Latvijas Pareizticīgā Baznīca pārstāvjiem. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Reliģisko savienību (baznīcu) pārstāvjiem tika prezentēts jaunais institucionālais modelis un Reliģisko lietu pārvaldes funkciju sadales kārtība. Reliģisko savienību (baznīcu) pārstāvji kopumā atbalstīja jauno institucionālo modeli un politikas izstrādes funkciju nodošanu Tieslietu ministrijai, norādot, ka reģistrācijas funkcijas nododot Uzņēmumu reģistram, jāprecizē jauno reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtība. Reliģisko savienību (baznīcu) priekšlikumi tika ņemti vērā, izstrādājot reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtību. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Reliģiskajām organizācijām tika nosūtīti prezentācijas materiāli par Reliģisko lietu pārvaldes reorganizācijas īstenošanu, kā arī tika rīkotās reliģisko savienību (baznīcu), atbildīgo valsts institūciju un Saeimas komisijas tikšanās. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta reorganizējot Reliģisko lietu pārvaldi un sadalot Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas Tieslietu ministrijas un Uzņēmumu reģistra starpā. Tiks paplašinātas Uzņēmumu reģistra funkcijas paredzot, ka Uzņēmumu reģistrs veiks reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju un attiecīgā reģistra vešanu. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. Normatīvo aktu informācijas sistēmā un interneta mājas lapā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, ir piemērojams vispārējais administratīvais process. Uzņēmumu reģistra valsts notāru lēmumus un rīcību likumā noteiktajā kārtībā var apstrīdēt, iesniedzot Uzņēmumu reģistra galvenajam valsts notāram attiecīgu iesniegumu. Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra lēmumu un rīcību likumā noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt tiesā. Tiesas lēmums par aizliegumu reliģiskajai organizācijai vai tās iestādei veikt publisko vai citu darbību tiek pārsūdzēts Civilprocesa likuma noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
30.10.2008 16:55
2604
O.Zeile
67162604; Olga.Zeile@tm.gov.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
O. Zeile |
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.78 |
2008.gada 4.novembrī |
62.§
Likumprojekts "Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā"
TA-3346
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-78-0411-#62.doc
1