Rīgā
14.11.2008. Nr.90/TA-3027
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Šarfa 67095496, gunta.sarfa@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdes protokola Nr.80 44.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par
nekustamā īpašuma nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 13., 24.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 4., 24.nr.; 2001, 1.,
24.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2005, 24.nr.; 2007, 21.nr.; 2008, 1.nr.) šādus
grozījumus:
1. Aizstāt 1.panta
otrās daļas 1.punktā vārdus "dome (padome)" ar vārdu
"dome".
2. Aizstāt 8.panta pirmajā
un trešajā daļā vārdus "pagasta, novada vai pilsētas" ar vārdiem
"republikas pilsētas vai novada".
3. Aizstāt 10.panta
trešajā daļā vārdus "domes (padomes)" ar vārdu "domes".
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministra vietā
iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma nodokli
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Uzdevums izstrādāt likumprojektu dots Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokollēmuma Nr.54 18.§ 3.punktā. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par nekustamā īpašuma nodokli pašlaik spēkā esošajā redakcijā vairākos pantos ir minēti pašvaldību nosaukumi pašvaldību dome (padome) un pagasta, pilsētas vai novada pašvaldība. Ņemot vērā, ka, pabeidzot vietējo pašvaldību teritoriālo reformu, būs tikai republikas pilsētas un novadu domes, likumā nepieciešams izdarīt attiecīgus grozījumus. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nepieciešams, lai nodrošinātu vietējo pašvaldību darbību pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
4. Cita informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008. |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009. |
2010. |
2011. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
0 0 0 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. Cita informācija |
Nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāizstrādā ministru kabineta noteikumi Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 20.jūnija noteikumos Nr.495 Likuma Par nekustamā īpašuma nodokli normu piemērošanas kārtība. Grozījumi minētajos Ministru kabineta noteikumos nepieciešami, lai no to satura izslēgtu vārdus pagasts un padome. Noteikumu projektu paredzēts izstrādāt sešu mēnešu laikā pēc likumprojekta pieņemšanas. |
2. Cita informācija |
Nav. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts
un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu,
daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta
norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību
(uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms. |
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Nav. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildi nodrošinās pašvaldības un Valsts zemes dienests atbilstoši likumā Par nekustamā īpašuma nodokli noteiktajai kompetencei un esošo funkciju ietvaros. Likumprojekta ieviešanai papildu laiks un pārejas periods nav nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas Saeimā tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī izdevumā Latvijas republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Ja, piemērojot likumprojektu, radīsies indivīda tiesību ierobežojums, tas varēs aizstāvēt savas tiesības administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
M.Bičevskis |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
G.Šarfa |
2008.09.29. 16:21
952
Nodokļu politikas departamenta Tiešo
nodokļu nodaļas pārvaldes vecākā
referente G.Šarfa, tālr. nr.67095496,
fakss 67095497, gunta.sarfa@fm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.80 |
2008.gada 11.novembrī |
44.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli""
TA-3027
___________________________________________________________
(M.Segliņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.
Ministru prezidents
|
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-80-1111-#44.doc
1