Rīgā
14.11.2008. Nr.90/TA-2709
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par dzīvojamo telpu īri"". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Auders 67013078, Martins.Auders@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra sēdes protokola Nr.80 46.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā
"Par dzīvojamo telpu īri"
Izdarīt likumā "Par
dzīvojamo telpu īri" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs,
1993, 7.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997,
4., 20.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 2001, 16.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 7.nr.; 2007,
3.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā
likumā, izņemot pārejas noteikumu 13.punktu, vārdus "dome (padome)" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "dome" (attiecīgā locījumā).
2. Aizstāt
10.1 panta otrajā daļā vārdus "bāriņtiesa (pagasttiesa)" ar
vārdu "bāriņtiesa".
3. Aizstāt
28.3 panta otrajā daļā vārdus "pilsētas vai pagasta robežās"
ar vārdiem "republikas pilsētas, novada vai, ja novadam ir teritoriālās
vienības, attiecīgā novada pilsētas vai novada pagasta robežās".
4. Aizstāt 36.2
pantā vārdus "bāriņtiesa (pagasttiesa)" (attiecīgā skaitlī un locījumā)
ar vārdu "bāriņtiesa" (attiecīgā skaitlī un locījumā).
Likums stājas
spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Ekonomikas ministrs
K.Gerhards
Grozījumi likumā Par dzīvojamo telpu īri anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par dzīvojamo telpu īri ir izstrādāts, lai
izpildītu Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokolā Nr.54, 18.§,
3.punktā doto uzdevumu ministrijām līdz šā gada 10.oktobrim sagatavot un
iesniegt kā Ministru kabineta lietu likumprojektus par grozījumiem Ministru
kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojumā Nr.90 Par nepieciešamajiem
grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 2.un 3.pielikumā uzskaitītajos
likumos. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām
noslēgsies vietējo pašvaldību reforma un saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 6.pantu, Latvijā vietējo pašvaldību līmenī
darbosies novadu un republikas pilsētu pašvaldības. Ņemot vērā minēto, likumā
Par dzīvojamo telpu īri nepieciešami attiecīgi grozījumi. Saskaņā ar Bāriņtiesu likuma pārejas noteikumu
5.punktu, līdz 2007.gada 31.janvārim pagasttiesas pārdēvē par bāriņtiesām. Līdz
2007.gada 31.janvārim pagasttiesām, kuras nav pārdēvētas par bāriņtiesām, ir
saistoši šā likuma un citu normatīvo aktu noteikumi, kas attiecināmi uz bāriņtiesām. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz aizstāt vārdus dome (padome) ar vārdu dome, vārdus bāriņtiesa
(pagasttiesa) aizstāt ar vārdu bāriņtiesa, kā arī vārdus pilsētas vai
pagasta robežās aizstāt ar vārdiem republikas pilsētas, novada vai, ja
novadam ir teritoriālās vienības, attiecīgā novada pilsētas vai novada
pagasta robežās. |
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita
ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Normatīvie akti papildus nav jāizdod. |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
|
|
|
|
|
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas, ņemot vērā, ka grozījumi likumā tiek izdarīti, pamatojoties uz
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajā un
otrajā daļā noteikto, ka pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir
šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas un
ka, izveidojot novadu, tajā apvienotās administratīvās teritorijas (pilsētas
un pagasti) iegūst novada teritoriālās vienības statusu un saglabā savu
nosaukumu. |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas, ņemot vērā, ka grozījumi likumā tiek
izdarīti, pamatojoties uz Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta
pirmajā un otrajā daļā noteikto, ka pēc administratīvi teritoriālās reformas
Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas
pilsētas un ka, izveidojot novadu, tajā apvienotās administratīvās
teritorijas (pilsētas un pagasti) iegūst novada teritoriālās vienības statusu
un saglabā savu nosaukumu. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti, ņemot vērā, ka
grozījumi likumā tiek izdarīti, pamatojoties uz Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 5.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto, ka pēc
administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās
teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas un ka, izveidojot novadu,
tajā apvienotās administratīvās teritorijas (pilsētas un pagasti) iegūst
novada teritoriālās vienības statusu un saglabā savu nosaukumu. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar
ekspertiem nav notikušas, ņemot vērā, ka grozījumi likumā tiek izdarīti,
pamatojoties uz Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajā un
otrajā daļā noteikto, ka pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir
šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas un
ka, izveidojot novadu, tajā apvienotās administratīvās teritorijas (pilsētas
un pagasti) iegūst novada teritoriālās vienības statusu un saglabā savu
nosaukumu. |
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo
institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo
indivīda tiesības. |
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
Ekonomikas ministrs K.Gerhards
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
M.Auders |
01.09.2008. 13:33
1 157
K.Fomina, 67013148
Kristine. Fomina@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.80 |
2008.gada 11.novembrī |
46.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par dzīvojamo telpu īri""
TA-2709
___________________________________________________________
(K.Gerhards, I.Godmanis)
1.
Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts
kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2.
Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas
ministrs.
Ministru prezidents
|
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-80-1111-#46.doc
1