Rīgā
13.11.2008. Nr.90/TA-3385
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Krastiņš 67028280, Aigars.Krastins@sam.gov.lv).
Minēto
likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 4.novembra sēdes protokola Nr.78 63.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
Izdarīt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002,
23.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 12.nr.;
2008, 3., 15.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt 6.panta otrās daļas
otro teikumu.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta "Grozījums Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu, uzdevumu u.tml. |
Nav attiecināms |
|
||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta otrās daļas
otrais teikums paredz, ka maksa par navigācijas pakalpojumiem tiek noteikta
atbilstoši Likumam par ostām. Savukārt likuma Likums par ostām 15.panta
trešā daļa paredz, ka navigācijas pakalpojumu maksas tarifu pēc Latvijas
Jūras administrācijas padomes priekšlikuma apstiprina satiksmes ministrs. Navigācijas
pakalpojums ir viens no pakalpojumiem, ko valsts akciju sabiedrība Latvijas Jūras
administrācija (turpmāk Jūras administrācija) veic tai deleģēto valsts
pārvaldes uzdevumu ietvaros atbilstoši Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likuma 6.panta pirmās daļas 14.apakšpunktam. Tādēļ maksu par navigācijas
pakalpojumiem ir lietderīgi iekļaut cenrādī, ko saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes
un jūras drošības likuma 6.panta otro daļu apstiprina Ministru kabinets. |
|
||||||
3. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts paredz, ka maksa par
navigācijas pakalpojumiem tiek noteikta pēc tāda paša principa kā pārējie
Jūras administrācijas valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegtie maksas
pakalpojumi. Likumprojekts paredz izslēgt Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likuma 6.panta otrās daļas otro teikumu un līdz ar to maksa par
navigācijas pakalpojumiem vairs netiks noteikta atbilstoši Likumam par
ostām. Satiksmes ministrija ir sagatavojusi papildus priekšlikumus
grozījumiem Likumā par ostām, ko plāno iesniegt Saeimas Tautsaimniecības
komisijā uz otro lasījumu (termiņš 23.11.2008.), paredzot grozīt likumā
noteikto navigācijas maksas tarifa apstiprināšanas kārtību atbilstoši
Administratīvā procesa likuma prasībām. |
|
||||||
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. inovācijas un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
< p class='MsoNormal'> | ||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem un
pašnodarbinātajām personām |
Nav
attiecināms |
|
||||||
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
|
||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.4. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
|
||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
n+1 n+2 n+3 |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi
un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams veikt
grozījumus likuma Likums par ostām 15.panta trešajā daļā. Satiksmes
ministrija ir sagatavojusi attiecīgos grozījumus, paredzot izslēgt no
satiksmes ministra kompetences maksas par navigācijas pakalpojumiem tarifa
apstiprināšanu. Grozījumus paredzēt iesniegt tuvākajā laikā. |
|
||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms |
||
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms |
||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav
attiecināms |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmumsrezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu
Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Speciāli
pasākumi nav veikti. |
||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiks radītas. |
||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav
attiecināms |
||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par uzdevumu izpildes kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
N.Freivalds |
L.Priedīte -
Kancēviča |
I.Strauta |
A.Krastiņš |
30.10.2008. 12:01
1016
V.Putāne, 67062108
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.78 |
2008.gada 4.novembrī |
63.§
Likumprojekts "Grozījums Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā"
TA-3385
___________________________________________________________
(A.Šlesers, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir satiksmes ministrs.
3. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu par steidzamu.
4. Satiksmes ministrijai
sagatavot un satiksmes ministram iesniegt Saeimas Tautsaimniecības komisijā
attiecīgus priekšlikumus likumprojekta "Grozījumi Likumā par ostām"
izskatīšanai otrajā lasījumā.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-78-0411-#63.doc
1