Rīgā
12.11.2008. Nr.90/TA-3344
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Lenšs 67774819, ivars.lenss@fktk.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 5 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 4.novembra sēdes protokola Nr.78 60.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Apdrošināšanas
sabiedrību un to uzraudzības likumā
Izdarīt Apdrošināšanas sabiedrību un to
uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 15.nr.; 1999, 10.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 9.nr.; 2004, 2.,
14.nr.; 2005, 2., 14.nr.; 2006, 1.nr.; 2007, 15.nr.; 2008, 14., 15.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 1.panta 21.punktu šādā redakcijā:
"21) būtiska līdzdalība personas vai vairāku personu, kas uz
vienošanās pamata rīkojas saskaņoti, tieši vai netieši iegūta līdzdalība, kura
aptver 10 un vairāk procentus no komercsabiedrības pamatkapitāla vai
balsstiesīgo akciju skaita vai dod iespēju būtiski ietekmēt komercsabiedrības
finanšu un darbības politikas noteikšanu;".
2. Izslēgt 10.panta trešās daļas 3.punktu.
3. 13.pantā:
izslēgt pirmās daļas 6.punktu;
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) šā
panta pirmās daļas 1.punktā minēto dokumentu;".
4. 25.2 pantā:
papildināt pirmo daļu aiz skaitļa un vārdiem
"13.2 panta
nosacījumu" ar vārdiem un skaitli "un 26.panta piektajā daļā noteikto
kritēriju";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Finanšu un kapitāla tirgus
komisijai ir tiesības pieprasīt informāciju par personām, kas pretendē uz
būtisku līdzdalību (būtisku līdzdalību faktiski ieguvušajām vai aizdomās par
šādas līdzdalības iegūšanu turamajām personām), to skaitā par juridisko
(reģistrēto) personu īpašniekiem (patiesajiem labuma guvējiem) fiziskajām
personām , lai spriestu par šo personu
atbilstību šā likuma 26.panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem."
5. Izteikt 26.pantu šādā redakcijā:
"26.pants.
(1) Persona, kas vēlas iegūt būtisku līdzdalību apdrošināšanas sabiedrībā,
par to iepriekš rakstveidā paziņo Finanšu un kapitāla tirgus komisijai.
Paziņojumā norāda iegūstamo līdzdalības apmēru procentos no apdrošināšanas
sabiedrības pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju skaita. Paziņojumam pievieno
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas sarakstā (publicēts Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas mājaslapā internetā) minēto informāciju, kas nepieciešama, lai
spriestu par šīs personas atbilstību šā panta piektajā daļā noteiktajiem
kritērijiem.
(2) Ja persona vēlas
palielināt savu būtisko līdzdalību, sasniedzot vai pārsniedzot 20, 33 vai
50 procentu no apdrošināšanas sabiedrības pamatkapitāla vai balsstiesīgo
akciju skaita, vai ja apdrošināšanas sabiedrība kļūst par šīs personas meitas
sabiedrību, persona par to iepriekš rakstveidā paziņo Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai. Paziņojumā norāda iegūstamo līdzdalības apmēru procentos no
apdrošināšanas sabiedrības pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju skaita.
Paziņojumam pievieno Finanšu un kapitāla tirgus komisijas sarakstā (publicēts
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājaslapā internetā) minēto informāciju,
kas nepieciešama, lai spriestu par šīs personas atbilstību šā panta piektajā
daļā noteiktajiem kritērijiem.
(3) Finanšu un kapitāla tirgus komisija
divu darbdienu laikā no dienas, kad saņemts šā panta pirmajā vai otrajā daļā
minētais paziņojums, vai divu darbdienu laikā pēc Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas pieprasītās papildu informācijas saņemšanas rakstveidā apstiprina
paziņojuma vai papildu informācijas saņemšanu un informē personu par vērtēšanas
perioda beigu datumu.
(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisijai
šā panta piektajā daļā noteiktā vērtēšanas perioda laikā, bet ne vēlāk kā pēc
vērtēšanas perioda piecdesmitās darbdienas, ir tiesības pieprasīt papildu
informāciju par šajā pantā minētajām personām, lai spriestu par šo personu
atbilstību šā panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(5) Finanšu un kapitāla tirgus komisija
ne vēlāk kā 60 darbdienu laikā no dienas, kad nosūtīts šā panta trešajā
daļā minētais rakstveida apstiprinājums par paziņojuma vai papildu informācijas
saņemšanu (šajā termiņā netiek ieskaitīts šā panta sestajā daļā noteiktais
vērtēšanas perioda pārtraukums), izvērtē personas brīvā kapitāla pietiekamību,
stabilitāti un plānotās līdzdalības iegūšanas finansiālo pamatotību, lai
nodrošinātu tās apdrošināšanas sabiedrības noturīgu un rūpīgu pārvaldību, kurā
plānots iegūt līdzdalību, un ņem vērā šīs personas iespējamo ietekmi uz
apdrošināšanas sabiedrības vadību un darbību, kā arī šādus kritērijus:
1) personas nevainojama reputācija un atbilstība
jaunizveidotas apdrošināšanas sabiedrības akcionāriem noteiktajām prasībām;
2) tās personas nevainojama reputācija un pieredze,
kas plānotās līdzdalības iegūšanas rezultātā vadīs apdrošināšanas sabiedrības
darbību;
3) personas finanšu stabilitāte, jo īpaši saistībā
ar veiktās vai plānotās saimnieciskās darbības veidu apdrošināšanas sabiedrībā,
kurā plānots iegūt līdzdalību;
4) vai apdrošināšanas
sabiedrība spēs pildīt un turpmāk pildīs šajā likumā un citos normatīvajos
aktos noteiktās regulējošās prasības un vai tās uzņēmumu grupas struktūra,
kuras sastāvā tā iekļausies, neierobežo Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
iespējas veikt tai likumā noteiktās uzraudzības funkcijas, nodrošināt efektīvu
informācijas apmaiņu starp apdrošinātāja uzraudzības institūcijām un noteikt
apdrošinātāja uzraudzības institūciju uzraudzības pilnvaru sadalījumu;
5) vai nepastāv pamatotas
šaubas, ka saistībā ar plānoto līdzdalības iegūšanu ir veikta nelikumīgi iegūtu
līdzekļu legalizēšana un terorisma finansēšana vai mēģināts veikt šādas
darbības, vai ka plānotā līdzdalības iegūšana varētu palielināt šādu risku.
(6) Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai, pieprasot šā panta ceturtajā daļā minēto papildu informāciju,
ir tiesības vienu reizi pārtraukt vērtēšanas periodu līdz dienai, kad tā tiek
saņemta, bet ne ilgāk kā uz 20 darbdienām. Finanšu un kapitāla tirgus
komisija drīkst pagarināt minēto vērtēšanas perioda pārtraukumu līdz
30 darbdienām, ja persona, kura vēlas iegūt, ir ieguvusi, vēlas palielināt
vai ir palielinājusi savu būtisko līdzdalību apdrošināšanas sabiedrībā, nav
pakļauta apdrošināšanas sabiedrību, pārapdrošināšanas sabiedrību,
kredītiestāžu, ieguldījumu pārvaldes sabiedrību vai ieguldījumu brokeru
sabiedrību darbības uzraudzībai vai šīs personas mītnes vai reģistrācijas vieta
nav dalībvalsts.
(7) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija šā panta piektajā daļā minētajā termiņā pieņem motivētu lēmumu,
ar kuru aizliedz personai iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību
apdrošināšanas sabiedrībā, ja:
1) persona neatbilst šā
panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem;
2) persona nesniedz vai
atsakās sniegt Finanšu un kapitāla tirgus komisijai šajā likumā noteikto
informāciju vai Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pieprasīto papildu
informāciju;
3) no personas neatkarīgu apstākļu
dēļ tai nav iespējams sniegt Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pieprasīto
vai šajā likumā noteikto informāciju.
(8) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija divu darbdienu laikā, nepārsniedzot šā panta piektajā daļā
noteikto vērtēšanas periodu, pēc šā panta septītajā daļā minētā lēmuma
pieņemšanas nosūta to personai, kurai aizli
edz iegūt vai palielināt būtisku
līdzdalību apdrošināšanas sabiedrībā.
(9) Ja Finanšu un kapitāla
tirgus komisija šā panta piektajā daļā minētajā termiņā nenosūta personai motivētu
lēmumu, ar kuru aizliedz personai iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību
apdrošināšanas sabiedrībā, uzskatāms, ka tā piekrīt personas būtiskas
līdzdalības iegūšanai vai palielināšanai apdrošināšanas sabiedrībā.
(11) Finanšu un kapitāla tirgus komisija, ievērojot Eiropas Savienības
normatīvo aktu prasības, aptur paziņojuma izskatīšanu gadījumā, ja komercsabiedrība,
kas nav reģistrēta dalībvalstī, vēlas kļūt par apdrošināšanas sabiedrības mātes
sabiedrību.
(12) Šā panta vienpadsmitajā daļā minētā paziņojuma izskatīšanas
apturēšana nevar būt ilgāka par trim mēnešiem.
(13) Ja Finanšu un kapitāla
tirgus komisija ir piekritusi, ka persona iegūst vai palielina būtisku
līdzdalību apdrošināšanas sabiedrībā, šī persona savu būtisko līdzdalību
apdrošināšanas sabiedrībā iegūst vai palielina ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no
dienas, kad nosūtīts šā panta trešajā daļā minētais rakstveida apstiprinājums
par paziņojuma vai papildu informācijas saņemšanu. Ja līdz minētā termiņa
beigām persona nav ieguvusi vai palielinājusi būtisku līdzdalību apdrošināšanas
sabiedrībā, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas piekrišana tās būtiskas
līdzdalības iegūšanai vai palielināšanai apdrošināšanas sabiedrībā zaudē spēku.
Pēc personas motivēta rakstveida lūguma Finanšu un kapitāla tirgus komisija var
lemt par minētā termiņa pagarināšanu.
(14) Šā panta septītajā
daļā minētā Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotā administratīvā akta
pārsūdzēšana neaptur tā izpildi."
6. Izteikt 27.pantu šādā
redakcijā:
"27.pants. Izvērtējot šā likuma 26.panta pirmajā un otrajā daļā
minētos paziņojumus, Finanšu un kapitāla tirgus komisija konsultējas ar
attiecīgās dalībvalsts uzraudzības institūcijām, ja būtiskas līdzdalības
ieguvējs ir dalībvalsts apdrošinātājs, pārapdrošinātājs, dalībvalstī reģistrēta
kredītiestāde, ieguldījumu pārvaldes sabiedrība, ieguldījumu brokeru sabiedrība
vai arī dalībvalsts apdrošinātāja, pārapdrošinātāja, dalībvalstī reģistrētas
kredītiestādes, ieguldījumu pārvaldes sabiedrības vai ieguldījumu brokeru
sabiedrības mātes sabiedrība, vai persona, kas kontrolē dalībvalsts
apdrošinātāju, pārapdrošinātāju, dalībvalstī reģistrētu kredītiestādi,
ieguldījumu pārvaldes sabiedrību vai ieguldījumu brokeru sabiedrību, un ja,
attiecīgajai personai iegūstot vai palielinot būtisku līdzdalību,
apdrošināšanas sabiedrība kļūst par šīs personas meitas sabiedrību vai nonāk
tās kontrolē."
7. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām
ar 19.punktu šādā redakcijā:
"19) Eiropas Parlamenta un Padomes 2007.gada 5.septembra
direktīvas 2007/44/EK, ar ko groza Padomes
direktīvu 92/49/EEK un direktīvas 2002/83/EK, 2004/39/EK, 2005/68/EK un 2006/48/EK attiecībā uz procedūras noteikumiem un vērtēšanas kritērijiem, kas piemērojami, veicot piesardzīgu novērtējumu par līdzdalības iegūšanu un palielināšanu finanšu nozarē."
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta "Grozījumi Apdrošināšanas
sabiedrību un to uzraudzības likumā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2007. gada 5. septembra direktīva 2007/44/EK, ar
ko groza Padomes direktīvu 92/49/EEK un direktīvas 2002/83/EK, 2004/39/EK,
2005/68/EK un 2006/48/EK attiecībā uz procedūras noteikumiem un vērtēšanas
kritērijiem, kas piemērojami, veicot piesardzīgu novērtējumu par līdzdalības
iegūšanu un palielināšanu finanšu nozarē (tālāk tekstā Direktīva
2007/44/EK). |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā noteiktais tiesiskais regulējums būtiskas līdzdalības iegūšanai apdrošināšanas sabiedrībā atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 1992. gada 18. jūnija direktīvai 92/49/EEK par normatīvo un administratīvo aktu koordinēšanu attiecībā uz tiešo apdrošināšanu, kas nav dzīvības apdrošināšana, ar ko groza direktīvu 73/239/EEK un direktīvu 88/357/EEK, un 2002. gada 5. novembra direktīvai 2002/83/EK par dzīvības apdrošināšanu. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir ieviest Direktīvas 2007/44/EK prasības attiecībā uz apdrošināšanas sabiedrībām. Likumprojekts nosaka konkrētus kritērijus, kādus paredz Direktīvas 2007/44/EK 2.pants, piemēram, reputācija un finanšu stabilitāte, pēc kuriem izvērtēt plānoto būtiskās līdzdalības apdrošināšanas sabiedrībā iegūšanu. Tāpat likumprojekts paredz precizēt būtiskas līdzdalības iegūšanas piesardzīga novērtējuma procedūru, lai nodrošinātu nepieciešamo tiesisko noteiktību, skaidrību un paredzamību attiecībā uz vērtēšanas procedūru un tās rezultātiem atbilstoši Direktīvā 2007/44/EK noteiktajam un vadlīnijās, kas publiskas un izstrādātas, lai vienotu direktīvas ieviešanu un piemērošanu dalībvalstu uzraudzība institūciju starpā paredzētajam. Papildus minētajam Finanšu un kapitāla tirgus komisija, ievērojot to, ka spēku zaudējuši Ministru kabineta 16.02.1999. noteikumi Nr. 48 "Noteikumi par valsts nodevu par speciālas atļaujas (licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības veidiem", kuri noteica valsts nodevas apmēru par licenci apdrošināšanas darbības veikšanai, ir izslēgusi no Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likuma prasību iesniegt kvīti, kas apliecina, ka samaksāta valsts nodeva par licenci. |
4. Cita
informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts ir vērsts uz detalizētākas kārtības būtiskas līdzdalības iegūšanai apdrošināšanas sabiedrībā noteikšanu, un tas nodrošinās Eiropas Kopienas tiesību aktu prasībām atbilstošu būtiskas līdzdalības apdrošināšanas sabiedrībā iegūšanas procedūras normatīvo regulējumu. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
3. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku
saimniecībām |
Likumprojekts ir vērsts uz detalizētākas kārtības būtiskas līdzdalības
iegūšanai apdrošināšanas sabiedrībā noteikšanu, kā arī konkrētu izvērtējamo
kritēriju, kas attiecināmi uz personām, kas vēlas iegūt būtisku līdzdalību
apdrošināšanas sabiedrībā, paredzēšanu. Tāpat likumprojekts vērsts uz
administratīvo sloga samazināšanu, jo likumprojekts paredz izslēgt pienākumu
iesniegt maksājuma dokumentu, kas apliecina valsts nodevas samaksu par
licences saņemšanu. |
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts neievieš jaunu administratīvo slogu. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
7. Cita
ietekme |
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
& nbsp;n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav. |
2. Cita
informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Ar likumprojektu tiek ieviestas Direktīvas 2007/44/EK prasības. Direktīvas prasības tiek ieviestas pilnībā daļā par apdrošināšanas sabiedrībām. Saskaņā ar Direktīvas 2007/44/EK 7. pantu minētās direktīvas prasības jāievieš līdz 21.03.2009. |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Direktīva
2007/44/EK. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Direktīva 2007/44/EK, 1. panta 2. punkts un 2. panta 2. punkts |
1.
pants, 5. pants |
|
|
Direktīva 2007/44/EK, 1. panta 3. punkts un 2. panta 3. punkts |
4. pants, 5. pants, 6. pants |
Direktīvas 92/49/EEK 15.b panta 4. punkts un direktīvas 2002/83/EK 15.b
panta 4. punkts papildus tiks ieviests ar Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas normatīvajiem noteikumiem, nosakot informāciju, kas jāiesniedz
personai, kura vēlas iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību apdrošināšanas
sabiedrībā. |
|
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms. |
||
6. Cita
informācija |
Nav. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Apdrošinātāju asociācija. |
2. Kāda ir
šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. Likumprojektā iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības informēšanas pasākumi notikuši, ievietojot likumprojektu
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājas lapā www.fktk.lv. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
5. Cita
informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts
institūcijas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus
komisija. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc normatīvā akta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", kā arī likuma teksts ar visiem grozījumiem
tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas interneta mājas lapā
www.fktk.lv. Tāpat, normatīvais akts tiks iekļauts arī Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē
www.likumi.lv. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Finanšu ministrs |
A. Slakteris |
Finanšu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.
Slakteris |
M.
Bičevskis |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
I. Lenšs |
13.10.2008 11:00
1256
I. Lenšs
67774819, ivars.lenss@fktk.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.78 |
2008.gada 4.novembrī |
60.§
Likumprojekts "Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā"
TA-3344
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-78-0411-#60.doc
1