Rīgā
12.11.2008. Nr.90/TA-3339
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Lakstīgala 67774821, andra.lakstigala@fktk.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 5 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 4.novembra sēdes protokola Nr.78 57.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Kredītiestāžu likumā
Izdarīt Kredītiestāžu likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14.,
23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.; 2003,
14.nr.; 2004, 2., 12., 23.nr.; 2005, 13., 14.nr.; 2006, 15.nr.; 2007, 7.,
12.nr.; 2008, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.panta 15.punktu šādā redakcijā:
"15) būtiska līdzdalība personas vai vairāku personu, kas uz
vienošanās pamata rīkojas saskaņoti, tieši vai netieši iegūta līdzdalība, kura
aptver 10 un vairāk procentus no komercsabiedrības pamatkapitāla vai
balsstiesīgo akciju skaita vai dod iespēju būtiski ietekmēt komercsabiedrības
finanšu un darbības politikas noteikšanu;".
2. Papildināt 14.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Finanšu un
kapitāla tirgus komisija atsaka licences (atļaujas) izsniegšanu, ja
kredītiestādes darbību reglamentējošie dokumenti paredz, ka tā fiziski,
ieskaitot kredītiestādes vadību, neatradīsies Latvijā un nav saistīta ar kādu
finanšu grupu."
3. 28.pantā:
papildināt pirmo daļu aiz skaitļa un vārdiem
"19.panta nosacījumu" ar vārdiem un skaitli "un 29.panta
piektajā daļā noteikto kritēriju";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Finanšu un kapitāla tirgus
komisijai ir tiesības pieprasīt informāciju par personām, kas pretendē uz
būtisku līdzdalību (būtisku līdzdalību faktiski ieguvušajām vai aizdomās par
šādas līdzdalības iegūšanu turamajām personām), to skaitā par juridisko
(reģistrēto) personu īpašniekiem (patiesajiem labuma guvējiem) fiziskajām
personām , lai spriestu par šo personu
atbilstību šā likuma 29.panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem."
4. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā:
"29.pants. (1) Persona, kas vēlas
iegūt būtisku līdzdalību kredītiestādē, par to rakstveidā iepriekš paziņo
Finanšu un kapitāla tirgus komisijai. Paziņojumā norāda iegūstamo līdzdalības
apmēru procentos no kredītiestādes pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju
skaita. Paziņojumam pievieno Finanšu un kapitāla tirgus komisijas sarakstā
(publicēts Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājaslapā internetā) minēto
informāciju, kas nepieciešama, lai spriestu par šīs personas atbilstību šā
panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(2) Ja persona vēlas palielināt savu
būtisko līdzdalību, sasniedzot vai pārsniedzot 20, 33 vai 50 procentu no
kredītiestādes pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju skaita, vai kredītiestāde
kļūst par šīs personas meitas sabiedrību, tā rakstveidā iepriekš paziņo par to
Finanšu un kapitāla tirgus komisijai. Paziņojumā norāda iegūstamo līdzdalības
apmēru procentos no kredītiestādes pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju
skaita. Paziņojumam pievieno Finanšu un kapitāla tirgus komisijas sarakstā
(publicēts Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājaslapā internetā) minēto
informāciju, kas nepieciešama, lai spriestu par šīs personas atbilstību šā
panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(3) Finanšu un kapitāla tirgus komisija
divu darbdienu laikā no dienas, kad saņemts šā panta pirmajā vai otrajā daļā
minētais paziņojums, vai divu darbdienu laikā pēc Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas pieprasītās papildu informācijas saņemšanas rakstveidā apstiprina
paziņojuma vai papildu informācijas saņemšanu un informē personu par vērtēšanas
perioda beigu datumu.
(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisijai
šā panta piektajā daļā noteiktā vērtēšanas perioda laikā, bet ne vēlāk kā pēc
vērtēšanas perioda piecdesmitās darbdienas, ir tiesības pieprasīt papildu
informāciju par šajā pantā minētajām personām, lai spriestu par šo personu
atbilstību šā panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(5) Finanšu un kapitāla tirgus komisija ne
vēlāk kā 60 darbdienu laikā no dienas, kad nosūtīts šā panta trešajā daļā
minētais rakstveida apstiprinājums par paziņojuma vai papildu informācijas
saņemšanu (šajā termiņā netiek ieskaitīts šā panta sestajā daļā noteiktais
vērtēšanas perioda pārtraukums), izvērtē personas brīvā kapitāla pietiekamību,
stabilitāti un plānotās līdzdalības iegūšanas finansiālo pamatotību, lai
nodrošinātu tās kredītiestādes noturīgu un rūpīgu pārvaldību, kurā plānots
iegūt līdzdalību, un ņem vērā šīs personas iespējamo ietekmi uz kredītiestādes
vadību un darbību, kā arī šādus kritērijus:
1) personas nevainojama reputācija un atbilstība kredītiestādes
dibinātājiem noteiktajām prasībām;
2) tās personas nevainojama reputācija un pieredze, kas plānotās
līdzdalības iegūšanas rezultātā vadīs kredītiestādes darbību;
3) personas finanšu stabilitāte, jo īpaši saistībā ar veiktās vai
plānotās saimnieciskās darbības veidu kredītiestādē, kurā plānots iegūt
līdzdalību;
4) vai kredītiestāde spēs
pildīt un turpmāk pildīs šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās
regulējošās prasības un vai tās uzņēmumu grupas struktūra, kuras sastāvā tā
iekļausies, neierobežo Finanšu un kapitāla tirgus komisijas iespējas veikt tai
likumā noteiktās uzraudzības funkcijas, nodrošināt efektīvu informācijas
apmaiņu starp kredītiestāžu uzraudzības institūcijām un noteikt kredītiestāžu
uzraudzības institūciju uzraudzības pilnvaru sadalījumu;
5) vai nepastāv pamatotas
šaubas, ka saistībā ar plānoto līdzdalības iegūšanu ir veikta nelikumīgi iegūtu
līdzekļu legalizēšana un terorisma finansēšana vai mēģināts veikt šādas
darbības, vai ka plānotā līdzdalības iegūšana varētu palielināt šādu risku.
(6) Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai, pieprasot šā panta ceturtajā daļā minēto papildu informāciju,
ir tiesības vienu reizi pārtraukt vērtēšanas periodu līdz dienai, kad tā tiek
saņemta, bet ne ilgāk kā uz 20 darbdienām. Finanšu un kapitāla tirgus
komisija drīkst pagarināt minēto vērtēšanas perioda pārtraukumu līdz
30 darbdienām, ja persona, kura vēlas iegūt, ir ieguvusi, vēlas palielināt
vai ir palielinājusi savu būtisko līdzdalību kredītiestādē, nav pakļauta
kredītiestāžu, apdrošināšanas sabiedrību, pārapdrošināšanas sabiedrību,
ieguldījumu pārvaldes sabiedrību vai ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības
uzraudzībai vai šīs personas mītnes vai reģistrācijas valsts ir ārvalsts.
(7) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija šā panta piektajā daļā minētajā termiņā pieņem motivētu lēmumu,
ar kuru aizliedz personai iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību
kredītiestādē, ja:
1) persona neatbilst šā
panta piektajā daļā noteiktajiem kritērijiem;
2) persona nesniedz vai
atsakās sniegt Finanšu un kapitāla tirgus komisijai šajā likumā noteikto
informāciju vai Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pieprasīto papildu
informāciju;
3) no personas neatkarīgu
apstākļu dēļ tai nav iespējams sniegt Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
pieprasīto vai šajā likumā noteikto informāciju.
(8) Finanšu un kapitāla
tirgus komisija divu darbdienu laikā, nepārsniedzot šā panta piektajā daļā
noteikto vērtēšanas periodu, pēc šā panta septītajā daļā minētā lēmuma
pieņemšanas nosūta to personai, kurai aizliedz iegūt vai palielināt būtisku
līdzdalību kredītiestādē.
(9) Ja Finanšu un kapitāla
tirgus komisija šā panta piektajā daļā minētajā termiņā nenosūta personai
motivētu lēmumu, ar kuru aizliedz personai iegūt vai palielināt būtisku
līdzdalību kredītiestādē, uzskatāms, ka tā piekrīt personas būtiskas
līdzdalības iegūšanai vai palielināšanai kredītiestādē.
(11) Ja Finanšu un kapitāla
tirgus komisija ir piekritusi, ka persona iegūst vai palielina būtisku
līdzdalību kredītiestādē, šī persona savu būtisko līdzdalību kredītiestādē
iegūst vai palielina ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no dienas, kad nosūtīts šā
panta trešajā daļā minētais rakstveida apstiprinājums par paziņojuma vai
papildu informācijas saņemšanu. Ja līdz minētā termiņa beigām persona nav
ieguvusi vai palielinājusi būtisku līdzdalību kredītiestādē, Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas piekrišana tās būtiskas līdzdalības iegūšanai vai
palielināšanai kredītiestādē zaudē spēku. Pēc personas motivēta rakstveida
lūguma Finanšu un kapitāla tirgus komisija var lemt par minētā termiņa
pagarināšanu.
(12) Šā panta
piektajā daļā minētā Finanšu un kapitāla tirgus komisijas izdotā administratīvā
akta pārsūdzēšana neaptur tā izpildi."
5. Izteikt 30.1 pantu
šādā redakcijā:
"30.1 pants. Izvērtējot šā likuma 29.panta
pirmajā un otrajā daļā minētos paziņojumus, Finanšu un kapitāla tirgus komisija
konsultējas ar attiecīgās dalībvalsts uzraudzības institūcijām, ja būtiskas
līdzdalības ieguvējs ir attiecīgajā dalībvalstī reģistrēta kredītiestāde,
apdrošināšanas sabiedrība, pārapdrošinātājs, ieguldījumu pārvaldes sabiedrība,
ieguldījumu brokeru sabiedrība vai dalībvalstī reģistrētas kredītiestādes,
apdrošināšanas sabiedrības, pārapdrošinātāja, ieguldījumu pārvaldes sabiedrības
vai ieguldījumu brokeru sabiedrības mātes sabiedrība, vai persona, kas kontrolē
dalībvalstī reģistrētu kredītiestādi, apdrošināšanas sabiedrību,
pārapdrošinātāju, ieguldījumu pārvaldes sabiedrību vai ieguldījumu brokeru
sabiedrību, un ja, attiecīgajai personai iegūstot vai palielinot būtisku
līdzdalību, kredītiestāde kļūst par šīs personas meitas sabiedrību vai nonāk
tās kontrolē."
6. Izslēgt 32.panta otro daļu.
7. Izteikt 39.panta pirmo daļu
šādā redakcijā:
"(1) Kredītiestādes riska
darījums tiek kvalificēts kā liels, ja riska darījuma apmērs ir
10 procenti vai vairāk no kredītiestādes pašu kapitāla."
8. 106.1 pantā:
izteikt pirmo daļu
šādā redakcijā:
"(1) Ziņas par saviem aizņēmējiem
un aizņēmēju galviniekiem, viņu saistībām un to izpildes gaitu Latvijas Bankas
noteiktajā apjomā un kārtībā Latvijas Bankai sniedz šādas komercsabiedrības,
kuras sniedz ar kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus:
1) banka;
2) komercsabiedrība,
kurai ir ciešas attiecības ar banku.";
aizstāt
trešajā, ceturtajā un piektajā daļā vārdus "banka, bankas meitas
sabiedrība, kura sniedz ar kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus"
(attiecīgā locījumā) ar vārdiem "šā panta pirmajā daļā minētā
komercsabiedrība" (attiecīgā locījumā).
9. Izteikt 198.panta trešo daļu šādā
redakcijā:
"(3) Ja šā likuma 106.1 panta
pirmajā daļā minētā komercsabiedrība nepilda šā panta pirmās daļas prasības vai
nepamatoti pieprasa Kredītu reģistrā esošās ziņas, Latvijas Banka ir tiesīga
uzlikt šai komercsabiedrībai naudas sodu līdz 5000 latu."
10. Papildināt pārejas noteikumus ar 34.punktu šādā redakcijā:
"34. Grozījumi
šā likuma 106.1 un 198.pantā attiecībā uz komercsabiedrībām, kurām
ir ciešas attiecības ar banku, stājas spēkā 2009.gada 1.februārī."
11. Papildināt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 12.punktu šādā
redakcijā:
"12) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2007.gada 5.septembra direktīvas 2007/44/EK, ar ko groza Padomes
direktīvu 92/49/EEK un
direktīvas 2002/83/EK,
2004/39/EK, 2005/68/EK un 2006/48/EK attiecībā
uz procedūras noteikumiem un vērtēšanas kritērijiem, kas piemērojami, veicot
piesardzīgu novērtējumu par līdzdalības iegūšanu un palielināšanu finanšu nozarē."
Finanšu
ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta "Grozījumi Kredītiestāžu
likumā" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2007. gada 5. septembra direktīva 2007/44/EK, ar
ko groza Padomes direktīvu 92/49/EEK un direktīvas 2002/83/EK, 2004/39/EK,
2005/68/EK un 2006/48/EK attiecībā uz procedūras noteikumiem un vērtēšanas
kritērijiem, kas piemērojami, veicot piesardzīgu novērtējumu par līdzdalības
iegūšanu un palielināšanu finanšu nozarē (tālāk tekstā Direktīva
2007/44/EK). |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd
Kredītiestāžu likumā noteiktais tiesiskais regulējums būtiskas līdzdalības
iegūšanai kredītiestādē atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Direktīvai
2006/48/EK par kredītiestāžu darbības sākšanu un veikšanu. Šobrīd
Kredītiestāžu likums nosaka, ka Kredītu reģistra dalībnieks ir banka un
bankas meitas sabiedrība, kura sniedz ar kredītrisku saistītus finanšu
pakalpojumus, kurai Latvijas Bankas noteiktajā apjomā un kārtībā jāsniedz
Latvijas Bankai ziņas par saviem aizņēmējiem un aizņēmēju galviniekiem, viņu
saistībām un to izpildes gaitu. Tajā pašā laikā kredītu tirgū ir virkne ārpus
Kredītu reģistra esošu komercsabiedrību, kuras nav bankas meitas sabiedrības,
taču ir saistītas ar banku un sniedz ar kredītrisku saistītus finanšu
pakalpojumus. Pilnvērtīgai kredītriska izvērtēšanai un finansiālās
stabilitātes nodrošināšanai attiecīgajā bankas grupā, būtu nepieciešams
Kredītu reģistra dalībnieku loku papildināt ar komercsabiedrībām, kurām ir
ciešas attiecības ar banku. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir ieviest Direktīvas 2007/44/EK prasības attiecībā uz kredītiestādēm. Likumprojekts nosaka konkrētus kritērijus, kādus paredz Direktīvas 2007/44/EK 5.pants, piemēram, reputācija un finanšu stabilitāte, pēc kuriem izvērtēt plānoto būtiskās līdzdalības kredītiestādē iegūšanu. Tāpat likumprojekts paredz precizēt būtiskas līdzdalības iegūšanas piesardzīga novērtējuma procedūru, lai nodrošinātu nepieciešamo tiesisko noteiktību, skaidrību un paredzamību attiecībā uz vērtēšanas procedūru un tās rezultātiem atbilstoši Direktīvā 2007/44/EK noteiktajam un Eiropas Savienības dalībvalstu uzraudzības institūcijām saistošajās vadlīnijās, kas publiskas un izstrādātas, lai vienotu direktīvas ieviešanu un piemērošanu dalībvalstu uzraudzība institūciju starpā paredzētajam. Papildus, lai
izvairītos no čaulas banku dibināšanas un uzsvērtu Direktīvas 2005/60/EK par
to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu
legalizēšanai un teroristu finansēšanai, mērķi izvairīties no noziedzīgi
iegūtu līdzekļu legalizēšanas un terorisma finansēšanas, likumprojekts paredz
atbilstoši minētās direktīvas 3. panta 10. punktā noteiktajai čaulas bankas
definīcijai Kredītiestāžu likuma 14. pantu papildināt ar atteikumu izsniegt
licenci (atļauju) kredītiestādes darbībai, ja tās darbību reglamentējošie
dokumenti paredz, ka kredītiestāde fiziski, ieskaitot tās vadību,
neatradīsies Latvijā un nav saistīta ar kādu reģistrētu finanšu grupu. Ievērojot to, ka kredītiestādēm vairs nav pienākums iesniegt Finanšu un kapitāla tirgus komisijai gada pārskatus, un ņemot vērā Kredītiestāžu likuma 32. panta pirmajā daļā noteikto prasību paziņot Finanšu un kapitāla tirgus komisijai par jebkādām izmaiņām būtiskajā līdzdalībā, likumprojekts paredz izslēgt Kredītiestāžu likuma 32. panta otro daļu, kas paredz līdz ar gada pārskatu iesniegšanu iesniegt arī akcionāru sarakstu, kam pieder būtiska līdzdalība kredītiestādē. Lai precizētu liela
riska darījuma definīciju atbilstoši direktīvas 2006/48/EK
108. pantam, papildināta Kredītiestāžu likuma 39.
panta pirmā daļa. Papildus likumprojekts paredz izteikt
Kredītiestāžu likuma 106.1 panta pirmo daļu jaunā redakcijā,
paredzot, ka par Kredītu reģistra dalībniekiem papildus bankām būtu nosakāmas
arī komercsabiedrības, kurām ir ciešas attiecības ar banku un kuras sniedz ar
kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus. Tāpat saistībā ar šo normu
redakcionāli tiek mainīts minētā panta pārējo daļu un 198. panta formulējums. |
4. Cita
informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts ir vērsts uz detalizētākas kārtības būtiskas līdzdalības iegūšanai kredītiestādē noteikšanu, un tas nodrošinās Eiropas Kopienas tiesību aktu prasībām atbilstošu būtiskas līdzdalības kredītiestādē iegūšanas procedūras normatīvo regulējumu. Komercsabiedrībām, kurām ir ciešas attiecības ar banku un kuras sniedz ar
kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus, uzlabosies spēja
pilnīgāk izvērtēt klientu kredītrisku. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
3. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku
saimniecībām |
Likumprojekts ir vērsts uz detalizētākas kārtības būtiskas
līdzdalības iegūšanai kredītiestādē noteikšanu, kā arī konkrētu izvērtējamo
kritēriju, kas attiecināmi uz personām, kas vēlas iegūt būtisku līdzdalību
kredītiestādē, paredzēšanu. Komercsabiedrībām, kurām ir ciešas attiecības ar banku un kuras sniedz ar
kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus, būs jāsniedz ziņas Kredītu
reģistram par saviem aizņēmējiem un aizņēmēju galviniekiem, viņu saistībām un to
izpildes gaitu. Tāpat minētās sabiedrības varēs saņemt no Kredītu reģistra
informāciju pilnvērtīgai savu klientu kredītriska izvērtēšanai. Tāpat likumprojekts paredz samazināt
administratīvo slogu, atceļot Kredītiestāžu likuma 32. panta otrajā daļā
noteikto pienākumu kredītiestādēm iesniegt akcionāru, kuriem kredītiestādē
pieder būtiska līdzdalība, sarakstu, jo saskaņā ar Kredītiestāžu likuma 32.
panta pirmo daļu kredītiestādei jau ir pienākums paziņot Finanšu un kapitāla
tirgus komisijai par katrām izmaiņām akcionāru, kuriem tajā ir būtiska
līdzdalība, sarakstā. Likumprojekta 8. pants paredz palielināt administratīvo
slogu, nosakot pienākumu sniegt informāciju Kredītu reģistram
komercsabiedrībām, kurām ir ciešas attiecības ar banku, taču šis slogs ir
samērojams ar mērķi nodrošināt pilnvērtīgu kredītriska izvērtēšanu un finansiālās stabilitātes
nodrošināšanu attiecīgajā bankas grupā, jo šobrīd kredītu tirgū ir virkne
ārpus Kredītu reģistra esošas komercsabiedrības, kuras nav bankas meitas
sabiedrības, taču ir saistītas ar banku un sniedz ar kredītrisku saistītus
finanšu pakalpojumus |
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts neievieš jaunu administratīvo slogu. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
7. Cita
ietekme |
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav. |
2. Cita
informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Ar likumprojektu tiek ieviestas Direktīvas 2007/44/EK prasības. Direktīvas prasības tiek ieviestas pilnībā daļā par kredītiestādēm. Saskaņā ar Direktīvas 2007/44/EK 7. pantu minētās direktīvas prasības jāievieš līdz 21.03.2009. |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Direktīva
2007/44/EK. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Direktīva 2007/44/EK, 5. panta 2. punkts |
1.
pants, 4. pants |
|
|
Direktīva 2007/44/EK, 5. panta 3. punkts |
3. pants, 4. pants, 5. pants |
Direktīvas
2006/48/EK 19.a panta 4. punkts papildus tiks ieviests ar Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas normatīvajiem noteikumiem, nosakot informāciju, kas
jāiesniedz personai, kura vēlas iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību
kredītiestādē. |
|
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms. |
||
6. Cita
informācija |
Nav. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Komercbanku asociācija un Latvijas
Banka. |
2. Kāda ir
šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. Likumprojektā iestrādāti
to iesniegtie priekšlikumi. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi notikuši, ievietojot likumprojektu Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas mājas lapā www.fktk.lv. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
5. Cita
informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts
institūcijas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus
komisija. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc normatīvā akta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", kā arī likuma teksts ar visiem grozīj
umiem
tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas interneta mājas lapā
www.fktk.lv. Tāpat, normatīvais akts tiks iekļauts arī Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē
www.likumi.lv. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita
informācija |
Nav. |
Finanšu ministrs |
A. Slakteris |
Finanšu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.
Slakteris |
M.
Bičevskis |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
A. Lakstīgala |
13.10.2008 10:44
1622
A. Lakstīgala
67774821, andra.lakstīgala@fktk.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.78 |
2008.gada 4.novembrī |
57.§
Likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu likumā"
TA-3339
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-78-0411-#57.doc
1