Rīgā
12.11.2008. Nr.90/TA-3342
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Vīgante 67774823, elina.vigante@fktk.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 6 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 4.novembra sēdes protokola Nr.78 59.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā
Izdarīt Finanšu instrumentu tirgus likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 2.nr.; 2005, 10., 14.nr.;
2006, 14.nr.; 2007, 10., 22.nr.; 2008, 13., 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.panta 20.punktu šādā redakcijā:
"20) būtiska līdzdalība – personas
vai vairāku personu, kas uz vienošanās pamata rīkojas saskaņoti, tieši vai netieši iegūta līdzdalība, kas aptver 10
un vairāk procentus no komercsabiedrības pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju
(daļu) skaita vai dod iespēju būtiski ietekmēt komercsabiedrības finanšu un
darbības politikas noteikšanu;".
2.
Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:
"7.pants.
(1)
Būtisku līdzdalību regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā
depozitārijā un ieguldījumu brokeru sabiedrībā ir tiesīga iegūt tikai persona,
kura atbilst šajā likumā regulētā tirgus organizētāja, Latvijas Centrālā
depozitārija vai ieguldījumu brokeru sabiedrības akcionāriem (dalībniekiem)
noteiktajām prasībām un nodrošina šā likuma 10.panta pirmajā daļā noteikto
kritēriju izpildi.
(2) Komisijai ir
tiesības pieprasīt informāciju par personām, kas pretendē uz būtisku līdzdalību
(būtisku līdzdalību faktiski ieguvušajām vai aizdomās par šādas līdzdalības
iegūšanu turamajām personām), to skaitā par juridisko (reģistrēto) personu
īpašniekiem (patiesajiem labuma guvējiem) – fiziskajām personām –, lai spriestu
par šo personu atbilstību šā
likuma
10.panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem.
(3) Komisijai ir tiesības identificēt uz
būtisku līdzdalību pretendējošo, būtisku līdzdalību faktiski ieguvušo vai
aizdomās par šādas līdzdalības iegūšanu turamo juridisko personu īpašniekus
(patiesos labuma guvējus) un akcionārus vai dalībniekus, līdz ir iegūta
informācija par īpašniekiem (patiesajiem labuma guvējiem) – fiziskajām
personām. Lai identificētu minētās personas, attiecīgajām juridiskajām
personām ir pienākums sniegt Komisijai tās pieprasīto informāciju, ja tā nav
pieejama publiskajos reģistros, no kuriem Komisija ir tiesīga šādu informāciju
saņemt.
(5) Būtisku līdzdalību regulētā tirgus
organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā un ieguldījumu brokeru
sabiedrībā nav tiesīgi iegūt ieguldījumu fondi un tiem pielīdzināmi
nodibinājumi."
3. 9.pantā:
papildināt pirmo un otro daļu aiz vārdiem "akciju
(daļu) skaita" ar vārdiem "un tam pievieno Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas sarakstā (publicēts Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājaslapā
internetā) minēto informāciju, kas nepieciešama, lai spriestu par šo personu
atbilstību šā likuma 10.panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem";
papildināt pantu ar trešo un
ceturto daļu šādā redakcijā:
"(3) Finanšu un kapitāla tirgus komisija
divu darbdienu laikā no dienas, kad saņemts šā panta pirmajā vai otrajā daļā
minētais paziņojums, vai divu darbdienu laikā pēc Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas pieprasītās papildu informācijas saņemšanas rakstveidā apstiprina
paziņojuma vai papildu informācijas saņemšanu un informē personu par vērtēšanas
perioda beigu datumu.
(4) Finanšu un kapitāla tirgus komisijai šā panta
ceturtajā daļā noteiktā vērtēšanas perioda laikā, bet ne vēlāk kā pēc
vērtēšanas perioda piecdesmitās darbdienas, ir tiesības pieprasīt papildu
informāciju par šajā pantā minētajām personām, lai spriestu par šo personu
atbilstību šā likuma 10.panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem."
4. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:
"10.pants.
(1) Komisija ne vēlāk kā 60 darbdienu laikā no dienas, kad nosūtīts šā
likuma 9.panta trešajā daļā minētais rakstveida apstiprinājums par paziņojuma
vai papildu informācijas saņemšanu (šajā termiņā netiek ieskaitīts šā panta
otrajā daļā noteiktais vērtēšanas perioda pārtraukums), izvērtē personas brīvā
kapitāla pietiekamību visu tās iegādājamo regulētā tirgus organizētāja, Latvijas
Centrālā depozitārija vai ieguldījumu brokeru sabiedrības akciju vai daļu
apmērā, stabilitāti un plānotās līdzdalības iegūšanas finansiālo pamatotību,
lai nodrošinātu regulētā tirgus organizētāja, Latvijas Centrālā depozitārija
vai tās ieguldījumu brokeru sabiedrības noturīgu un rūpīgu pārvaldību, kurā
plānots iegūt līdzdalību, un ņem vērā šīs personas iespējamo ietekmi uz
regulētā tirgus organizētāja, Latvijas Centrālā depozitārija vai ieguldījumu
brokeru sabiedrības vadību un darbību, kā arī šādus kritērijus:
1) personas nevainojama reputācija un atbilstība regulētā tirgus
organizētāja, Latvijas Centrālā depozitārija vai ieguldījumu brokeru
sabiedrības akcionāriem vai
dalībniekiem noteiktajām prasībām;
2) tās personas nevainojama reputācija un pieredze,
kas plānotās līdzdalības iegūšanas rezultātā vadīs regulētā tirgus
organizētāja, Latvijas Centrālā depozitārija vai ieguldījumu brokeru
sabiedrības darbību;
3) personas finanšu stabilitāte, jo īpaši saistībā
ar veiktās vai plānotās saimnieciskās darbības veidu regulētā tirgus
organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru
sabiedrībā, kurā plānots iegūt
līdzdalību;
4) vai regulētā tirgus
organizētājs, Latvijas Centrālais depozitārijs vai ieguldījumu brokeru
sabiedrība spēs pildīt un turpmāk
pildīs šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās regulējošās prasības
un vai tās uzņēmumu grupas struktūra, kuras sastāvā tā iekļausies, neierobežo
Komisijas iespējas veikt tai likumā noteiktās uzraudzības funkcijas, nodrošināt
efektīvu informācijas apmaiņu starp uzraudzības institūcijām un noteikt
uzraudzības institūciju uzraudzības pilnvaru sadalījumu;
5) vai nepastāv pamatotas šaubas, ka saistībā ar
plānoto līdzdalības iegūšanu ir veikta nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana
un terorisma finansēšana vai mēģināts veikt šādas darbības, vai ka plānotā
līdzdalības iegūšana varētu palielināt šādu risku.
(2) K
omisijai, pieprasot šā likuma 9.panta
ceturtajā daļā minēto papildu informāciju, ir tiesības vienu reizi pārtraukt
vērtēšanas periodu līdz dienai, kad tā tiek saņemta, bet ne ilgāk kā uz
20 darbdienām. Komisija drīkst pagarināt minēto vērtēšanas perioda
pārtraukumu līdz 30 darbdienām, ja persona, kura vēlas iegūt, ir ieguvusi,
vēlas palielināt vai ir palielinājusi savu būtisko līdzdalību regulētā tirgus
organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru
sabiedrībā, nav pakļauta
ieguldījumu brokeru sabiedrību, kredītiestāžu, apdrošināšanas sabiedrību,
pārapdrošināšanas sabiedrību vai ieguldījumu pārvaldes sabiedrību darbības uzraudzībai
vai šīs personas mītnes (reģistrācijas) vieta ir ārvalsts.
(3) Finanšu un kapitāla tirgus komisija
šā panta pirmajā daļā minētajā termiņā pieņem motivētu lēmumu, ar kuru aizliedz
personai iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību regulētā tirgus organizētājā,
Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā, ja:
1) persona neatbilst šā panta pirmajā
daļā noteiktajiem kritērijiem;
2) persona nesniedz vai atsakās sniegt
Komisijai šajā likumā noteikto informāciju vai Komisijas pieprasīto papildu
informāciju;
3) no personas neatkarīgu apstākļu dēļ tai nav
iespējams sniegt Komisijas pieprasīto vai šajā likumā noteikto informāciju.
(4) Komisija divu darbdienu laikā,
nepārsniedzot šā panta pirmajā daļā noteikto vērtēšanas periodu, pēc šā panta
trešajā daļā minētā lēmuma pieņemšanas nosūta to personai, kurai aizliedz iegūt
vai palielināt būtisku līdzdalību regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā
depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā.
(5) Ja Komisija šā panta pirmajā daļā minētajā
termiņā nenosūta personai motivētu lēmumu, ar kuru aizliedz personai iegūt vai
palielināt būtisku līdzdalību regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā
depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā, uzskatāms, ka tā piekrīt personas būtiskas
līdzdalības iegūšanai vai palielināšanai regulētā tirgus organizētājā, Latvijas
Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā.
(6) Šā panta trešās
daļas
3.punkta noteikumi nav attiecināmi uz juridisko vai reģistrēto personu, ja tās
akcijas tiek kotētas kādā dalībvalsts regulētajā tirgū vai Ekonomiskās
sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalstī reģistrētajā regulētajā
tirgū un šī juridiskā vai reģistrētā persona Komisijai sniedz ziņas par saviem
akcionāriem, kuriem tajā pieder būtiska līdzdalība.
(7) Ja Komisija ir
piekritusi, ka persona iegūst vai palielina būtisku līdzdalību regulētā tirgus
organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru
sabiedrībā, šī persona savu būtisko līdzdalību regulētā tirgus organizētājā,
Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā iegūst vai
palielina sešu mēnešu laikā no dienas, kad nosūtīts šā likuma 9.panta trešajā daļā minētais
rakstveida apstiprinājums par paziņojuma vai papildu informācijas saņemšanu. Ja
līdz minētā termiņa beigām persona nav ieguvusi vai palielinājusi būtisku
līdzdalību regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai
ieguldījumu brokeru sabiedrībā,
Komisijas piekrišana tās būtiskas līdzdalības iegūšanai vai palielināšanai regulētā tirgus
organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru
sabiedrībā zaudē spēku. Pēc
personas motivēta rakstveida lūguma Finanšu un kapitāla tirgus komisija var
lemt par minētā termiņa pagarināšanu.
(8) Komisija, izvērtējot šā likuma 9.panta
pirmajā un otrajā daļā minētos paziņojumus, konsultējas ar attiecīgās
dalībvalsts uzraudzības institūciju, ja būtiskas līdzdalības ieguvējs
ieguldījumu brokeru sabiedrībā ir citā dalībvalstī reģistrēta ieguldījumu
brokeru sabiedrība, kredītiestāde, ieguldījumu pārvaldes sabiedrība,
apdrošināšanas sabiedrība vai pārapdrošināšanas sabiedrība, citā dalībvalstī
reģistrētas ieguldījumu brokeru sabiedrības, kredītiestādes, ieguldījumu
pārvaldes sabiedrības, apdrošināšanas sabiedrības vai pārapdrošināšanas
sabiedrības mātes sabiedrība, vai persona, kas kontrolē citā dalībvalstī
reģistrētu ieguldījumu brokeru sabiedrību, kredītiestādi, ieguldījumu pārvaldes
sabiedrību, apdrošināšanas sabiedrību vai pārapdrošināšanas sabiedrību, un ja,
attiecīgajai personai iegūstot vai palielinot būtisku līdzdalību, ieguldījumu
brokeru sabiedrība kļūst par šīs personas meitas sabiedrību vai nonāk tās
kontrolē.
(9) Ja būtisku līdzdalību ieguvušo personu
ietekme uz regulētā tirgus organizētāju, Latvijas Centrālo depozitāriju vai
ieguldījumu brokeru sabiedrību apdraud vai var apdraudēt to finansiāli stabilu,
piesardzīgu un normatīvajiem aktiem atbilstošu vadību un darbību, Komisija
pieprasa nekavējoties pārtraukt šādu ietekmi, kā arī, ja tas ir nepieciešams,
pieprasa atsaukt attiecīgās kapitālsabiedrības valdi vai padomi vai kādu valdes
vai padomes locekli vai aizliedz izmantot attiecīgajām būtisku līdzdalību
ieguvušajām personām visu tām piederošo akciju vai daļu balsstiesības.
(10) Šā
panta trešajā un devītajā daļā minētā Komisijas izdotā administratīvā akta
pārsūdzēšana neaptur tā izpildi."
5. Aizstāt 61.panta devītajā daļā vārdu "pirmajā"
ar vārdu "astotajā".
6. Papildināt 66.pantu ar 1.2 daļu šādā
redakcijā:
"(12) Obligātais akciju
atpirkšanas piedāvājums nav jāizsaka, ja persona vai personas, kas rīkojas
saskaņoti, izsakot obligāto akciju atpirkšanas piedāvājumu šā panta pirmās
daļas 2.punktā minētajā gadījumā, iegūst šā panta pirmās daļas 1.punktā minēto
balsstiesību daudzumu to izteiktā obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma laikā
vai rezultātā."
7. Izteikt 71.panta 10.punktu šādā redakcijā:
"10) citu būtisku informāciju, kura tieši
attiecināma uz piedāvājumu vai piedāvātāju un kuru piedāvātājs vai Komisija
uzskata par nepieciešamu atklāt prospektā;".
8. 81.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Persona, kura, ievērojot visas šā likuma
prasības, ir ieguvusi mērķa sabiedrības akcijas tādā daudzumā, kas sasniedz vai
pārsniedz 95 procentus no mērķa sabiedrības balsstiesīgo akciju kopskaita, vai
kura brīvprātīgā vai obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma rezultātā ir
noslēgusi līgumus, ar kuriem saskaņā tā tiešā veidā iegūs no akcijām izrietošās
balsstiesības tādā daudzumā, kas sasniedz vai pārsniedz 95 procentus no
balsstiesīgo akciju kopskaita, var pieprasīt, lai pārējie akcionāri tai pārdod
viņiem piederošās mērķa sabiedrības akcijas. Šāds piedāvājums uzskatāms par
galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu.";
izteikt 2.1 daļu šādā redakcijā:
"(21) Galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu
šā panta pirmajā daļā minētā persona ir tiesīga izteikt triju mēnešu laikā no
dienas, kad tā ieguvusi tādu akciju skaitu, kas sasniedz vai pārsniedz 95
procentus no balsstiesīgo akciju kopskaita, vai, ja šā panta pirmajā daļā
minētā persona nav izteikusi galīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu iepriekš
minētajā termiņā, – triju mēnešu laikā no dienas, kad ir notecējis šīs personas
no jauna izteikta obligātā akciju atpirkšanas piedāvājuma vai brīvprātīgā
akciju atpirkšanas piedāvājuma, kas izteikts visiem mērķa sadarbības
akcionāriem par visām mērķa sabiedrības akcijām, termiņš.";
aizstāt trešās daļas otrajā teikumā vārdus "ar
obligāto" ar vārdiem "ar galīgo" un vārdu "galīgo" ar
vārdu "obligāto";
papildināt piekto daļu aiz vārda "piederošās" ar
vārdiem "mērķa sabiedrības".
9. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām ar 24.punktu šādā redakcijā:
"24) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2007.gada 5.septembra direktīvas 2007/44/EK, ar ko groza Padomes direktīvu 92/49/EEK un direktīvas 2002/83/EK, 2004/39/EK, 2005/68/EK un
2006/48/EK attiecībā uz procedūras noteikumiem un vērtēšanas kritērijiem, kas piemērojami, veicot piesardzīgu novērtējumu par līdzdalības iegūšanu un palielināšanu finanšu nozarē."
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta "Grozījumi Finanšu
instrumentu tirgus likumā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2007. gada 5. septembra direktīva 2007/44/EK, ar
ko groza Padomes direktīvu 92/49/EEK un direktīvas 2002/83/EK, 2004/39/EK,
2005/68/EK un 2006/48/EK attiecībā uz procedūras noteikumiem un vērtēšanas
kritērijiem, kas piemērojami, veicot piesardzīgu novērtējumu par līdzdalības
iegūšanu un palielināšanu finanšu nozarē (tālāk tekstā – Direktīva
2007/44/EK). |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd
Finanšu instrumentu tirgus likumā noteiktais tiesiskais regulējums būtiskas
līdzdalības iegūšanai regulētā
tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru
sabiedrībā atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada
21. aprīļa direktīvai 2004/39/EK, kas attiecas uz finanšu instrumentu tirgiem
un ar ko groza Padomes direktīvas 85/611/EEK un 93/6/EEK un Eiropas
Parlamenta un Padomes direktīvu 2000/12/EK un atceļ Padomes direktīvu
93/22/EEK. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir ieviest Direktīvas 2007/44/EK prasības attiecībā uz regulētā tirgus organizētāju, Latvijas Centrālais depozitāriju vai ieguldījumu brokeru sabiedrību. Likumprojekts nosaka konkrētus kritērijus, kādus paredz Direktīvas 2007/44/EK 3.pants, piemēram, reputācija un finanšu stabilitāte pēc kuriem izvērtēt plānoto būtiskās līdzdalības regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā iegūšanu. Tāpat likumprojekts paredz precizēt būtiskas līdzdalības iegūšanas piesardzīga novērtējuma procedūru, lai nodrošinātu nepieciešamo tiesisko noteiktību, skaidrību un paredzamību attiecībā uz vērtēšanas procedūru un tās rezultātiem atbilstoši Direktīvā 2007/44/EK noteiktajam un vadlīnijās, kas publiskas un izstrādātas, lai vienotu direktīvas ieviešanu un piemērošanu dalībvalstu uzraudzība institūciju starpā paredzētajam. Papildus likumprojekts
paredz Finanšu instrumentu tirgus likuma 61. panta devītajā daļā precizēt
atsauci uz šā panta astoto daļu. Vienlaikus likumprojekts paredz papildināt Finanšu instrumentu tirgus likuma 66. pantu ar 1.2 daļu, lai izslēgtu iespēju, ka vienam un tam pašam piedāvātājam ir jāizsaka atkārtots obligātais akciju atpirkšanas piedāvājums, ja notiekošā piedāvājuma laikā tas iegūst vai pārsniedz 50 procentus no mērķa sabiedrības kapitāla vai arī šāda līdzdalība tiek iegūta izteiktā piedāvājuma rezultātā. Tāpat tiek paredzēts papildināt
Finanšu instrumentu tirgus likuma 71. panta 10. punktu, paredzot, ka
piedāvātājam jāatklāj informācija par sevi vai piedāvājumu (par piedāvātāja
nodomiem attiecībā uz īpatsvara palielināšanu mērķa sabiedrībā, noslēgtajiem
līgumiem ar personām, kas rīkojas ar to), ko Finanšu un kapitāla tirgus
komisija uzskata par būtisku, lai pārējie mērķa sabiedrības akcionāri lemtu
par piedāvājuma pieņemšanu. Likumprojekts paredz Finanšu instrumenta tirgus likuma 81. pantu precizēt atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2004/25/EK (2004. gada 21. aprīlis) par pārņemšanas piedāvājumiem 15. panta ceturtās daļas prasībām attiecībā uz termiņu, kādā izsakāms galīgais akciju atpirkšanas piedāvājums. |
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts ir vērsts uz detalizētākas kārtības būtiskas līdzdalības iegūšanai regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā noteikšanu, un tas nodrošinās Eiropas Kopienas tiesību aktu prasībām atbilstošu būtiskas līdzdalības kredītiestādē iegūšanas procedūras normatīvo regulējumu. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
3. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku
saimniecībām |
Likumprojekts ir vērsts uz detalizētākas kārtības būtiskas
līdzdalības iegūšanai regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā
depozitārijā vai ieguldījumu brokeru sabiedrībā noteikšanu, kā arī konkrētu
izvērtējamo kritēriju, kas attiecināmi uz personām, kas vēlas iegūt būtisku
līdzdalību regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai
ieguldījumu brokeru sabiedrībā, paredzēšanu. |
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts neievieš jaunu administratīvo slogu. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
7. Cita
ietekme |
Nav
attiecināms. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav
attiecināms. |
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Ar likumprojektu tiek ieviestas Direktīvas 2007/44/EK prasības. Direktīvas prasības tiek ieviestas pilnībā daļā par ieguldījumu sabiedrībām. Saskaņā ar Direktīvas 2007/44/EK 7. pantu minētās direktīvas prasības jāievieš līdz 21.03.2009. |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Direktīva
2007/44/EK. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību
akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu,
daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Direktīva 2007/44/EK, 3. panta 2. punkts |
1.
pants, 2. pants, 4. pants |
|
|
Direktīva 2007/44/EK, 3. panta 3. punkts |
3. pants, 4. pants |
Direktīvas 2004/39/EK 10.b panta 4. punkts papildus tiks ieviests ar
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas normatīvajiem noteikumiem, nosakot
informāciju, kas jāiesniedz personai, kura vēlas iegūt vai palielināt būtisku
līdzdalību regulētā tirgus organizētājā, Latvijas Centrālajā depozitārijā vai
ieguldījumu brokeru sabiedrībā |
|
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms. |
||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Komercbanku asociācija. |
2. Kāda ir
šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. Likumprojektā iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi notikuši, ievietojot likumprojektu Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas mājas lapā www.fktk.lv. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts
institūcijas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus
komisija. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc normatīvā akta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis", kā arī likuma teksts ar visiem grozījumiem
tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas interneta mājas lapā
www.fktk.lv. Tāpat, normatīvais akts tiks iekļauts arī Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē
www.likumi.lv. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Finanšu ministrs |
A. Slakteris |
Finanšu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.
Slakteris |
M.
Bičevskis |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
E. Vīgante |
28/10/2008 9:10
1373
E. Vīgante
67774823, elina.vigante@fktk.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.78 |
2008.gada 4.novembrī |
59.§
Likumprojekts "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā"
TA-3342
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-78-0411-#59.doc
1