Rīgā
06.11.2008. Nr.90/TA-3262
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Profesionālās izglītības likumā". Likumprojektu izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķīse 67047966, inguna.kise@izm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 28.oktobra sēdes protokola Nr.76 68.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Profesionālās izglītības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 14.nr.; 2001, 16.nr.;
2006, 21.nr.; 2007, 14.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt 14.panta otrajā daļā vārdus "domes
(padomes)" ar vārdu "domes".
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Izglītības un zinātnes ministre
T.Koķe
Grozījums Profesionālās izglītības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu, uzdevumu u.tml. |
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6.pantu vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Likumprojekta izstrāde ir saistīta ar Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu (turpmāk rīkojums) 1.punktā dotā uzdevuma izpildi sagatavot grozījumus attiecīgajos likumos, lai nodrošinātu vietējo pašvaldību darbību pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Saskaņā ar rīkojuma 3.pielikuma 36.punktu grozījumi ir izdarāmi arī Profesionālās izglītības likumā. Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokollēmuma (prot.Nr.54 18.§) Pārskats par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas gaitu 2008.gada jūnijā un jūlijā 3.punkts nosaka, ka grozījumi rīkojuma 2. un 3.pielikumā uzskaitītajos likumos jāsagatavo līdz šā gada 10.oktobrim un jāiesniedz kā Ministru kabineta lieta. Saskaņā ar likuma Par pašvaldībām pārejas noteikumu 22.punktu Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.novembrim izstrādā un iesniedz Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem likumos, lai tos saskaņotu ar likumu Par pašvaldībām. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Profesionālās izglītības likuma 14.panta otrā daļa nosaka, ka
pašvaldību profesionālās izglītības iestādes dibina, reorganizē un likvidē
attiecīgo pašvaldību domes (padomes), saskaņojot ar Izglītības un zinātnes
ministriju. Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta
pirmo daļu Latvijā vietējo pašvaldību līmenī darbosies novadu un republikas
pilsētu pašvaldības. Ievērojot, ka novada un republikas pilsētas pašvaldības
lēmējinstitūcija ir dome, minētajā Profesionālās izglītības likuma normā ir
nepieciešami grozījumi. |
3. Normatīvā akta projekta
būtība |
Likumprojekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu
Profesionālās izglītības likuma atbilstību situācijai pēc 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām. Atbilstoši likumprojektā ietvertajai normai tiek
precizēta pašvaldību lēmējinstitūcija, proti, pašvaldību profesionālās
izglītības iestādes dibinās, reorganizēs un likvidēs attiecīgo pašvaldību
domes, saskaņojot ar Izglītības un zinātnes ministriju. |
4. Cita informācija |
Nav nepieciešams precizēt citus likuma pantus, jo likumā nav nodalīta
pašvaldību kompetence atkarībā no to veida. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojektam
ir ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām. Likumprojekts
veicinās administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas gaitu. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. inovācijas un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem un
pašnodarbinātajām personām |
Nav
attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.4. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms. |
|||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms. |
|||
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms. |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi
un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Jauni normatīvie akti nav jāizdod. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav
attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmumsrezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu
Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, ievērojot grozījumu raksturu. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas, ievērojot grozījumu raksturu. |
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildei jaunas valsts institūcijas netiek
radītas un esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc izsludināšanas tiks publicēts periodiskajā izdevumā
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs un laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, kā arī tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas
sistēmā, bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē http://www.likumi.lv un Izglītības
un zinātnes ministrijas interneta mājas lapā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
T.Koķe |
M.Gruškevics |
E.Martinsons |
S.Obodova |
G.Krusts |
|
|
|
|
|
14.10. 2008 10:00
1056
I.Ķīse
67047966, inguna.kise@izm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.76 |
2008.gada 28.oktobrī |
68.§
Likumprojekts "Grozījums Profesionālās izglītības likumā"
TA-3262
___________________________________________________________
(T.Koķe, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgā
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir izglītības un zinātnes ministre.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2008-MK-PROT-76-2810-#68.doc
1