2008. gada 10.decembrī
9/5
Saeimas
Prezidijam
Izglītības, kultūras un zinātnes
komisija lūdz iekļaut š.g. 11.decembra Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai
otrajā lasījumā par steidzamu atzīto likumprojektu Grozījumi Latvijas
Nacionālās operas likumā (Nr.945/Lp9).
Pielikumā: tabula,
____lpp.
J.Strazdiņš
Izglītības,
kultūras un zinātnes
komisijas
priekšsēdētājs
Izglītības,
kultūras un zinātnes komisija
Likumprojekts (steidzams) otrajam
lasījumam
(Nr.945/Lp9)
Spēkā esošā likuma
redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 27 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
|
|
|
|
|
Latvijas Nacionālās operas likums
|
Grozījumi
Latvijas Nacionālās operas likumā |
|
|
|
Grozījumi Latvijas Nacionālās operas likumā |
|
Izdarīt
Latvijas Nacionālās operas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2005, 12.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Latvijas Nacionālās operas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2005, 12.nr.)
šādus grozījumus:
|
1.pants.
Likuma darbības joma |
|
|
|
|
|
Likums
nosaka Latvijas Nacionālās operas (turpmāk Nacionālā opera) juridisko
statusu, darbību, finansēšanas un uzraudzības kārtību. |
1. Aizstāt
1.pantā vārdus Latvijas Nacionālās operas ar vārdiem valsts sabiedrības ar
ierobežotu atbildību Latvijas Nacionālā opera. |
|
|
|
1. Aizstāt 1.pantā vārdus
Latvijas Nacionālās operas ar vārdiem valsts sabiedrības ar ierobežotu
atbildību Latvijas Nacionālā opera. |
|
|
|
|
|
|
2.pants. Nacionālās operas juridiskais statuss
un darbības tiesiskais pamats (1) Nacionālā opera ir Kultūras ministrijas
pārraudzībā esoša nacionālas nozīmes valsts kultūras iestāde. (2) Nacionālā opera darbojas saskaņā ar šo likumu,
Kultūras institūciju likumu, citiem normatīvajiem aktiem un Nacionālās operas
nolikumu. (3) Nacionālās operas nolikumu apstiprina Ministru
kabinets. (4) Nacionālās operas pilns nosaukums ir Latvijas
Nacionālā opera. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 05.05.2005.
likumu) |
2. Izteikt
2.pantu šādā redakcijā: 2.pants. Nacionālās operas juridiskais statuss
un darbības tiesiskais pamats (1) Nacionālā
opera ir nacionālas nozīmes valsts kultūras institūcija valsts
sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kuras kapitāla daļu turētājs ir
Kultūras ministrija. (2)
Nacionālā opera darbojas saskaņā ar šo likumu, Kultūras institūciju
likumu, citiem normatīvajiem aktiem un Nacionālās operas statūtiem. (3)
Nacionālās operas statūtus apstiprina, kā arī grozījumus tajos izdara
Ministru kabinets. (4) Nacionālās
operas pilns nosaukums ir Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību Latvijas
Nacionālā opera. |
1 2 3 |
Juridiskais
birojs Likumprojekta
2. pantā, kas paredz grozījumus likuma 2. pantā, aizstāt panta pirmajā
daļā vārdus valsts sabiedrība ar
ierobežotu atbildību ar vārdiem kapitālsabiedrība. Juridiskais
birojs
Likumprojekta 2. pantā, kas paredz
grozījumus likuma 2. pantā,
papildināt otro daļu aiz vārdiem ar šo likumu ar vārdu
Komerclikumu. Juridiskais
birojs Likumprojekta
2. pantā, kas paredz grozījumus likuma 2.pantā, izslēgt ceturtajā daļā vārdus
Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:
2.pants. Nacionālās operas juridiskais statuss un darbības tiesiskais
pamats (1) Nacionālā opera ir nacionālas
nozīmes valsts kultūras institūcija kapitālsabiedrība, kuras kapitāla daļu
turētājs ir Kultūras ministrija. (2) Nacionālā opera darbojas saskaņā ar
šo likumu, Komerclikumu, Kultūras institūciju likumu, citiem normatīvajiem
aktiem un Nacionālās operas statūtiem. (3) Nacionālās operas statūtus
apstiprina, kā arī grozījumus tajos izdara Ministru kabinets. (4) Nacionālās operas pilns
nosaukums ir Latvijas Nacionālā opera. |
|
|
|
|
|
|
3.pants.
Nacionālās operas darbības mērķis |
|
|
|
|
|
Nacionālās
operas darbības mērķis ir nacionālā kultūras mantojuma saglabāšana operas un
baleta žanrā, latviešu nacionālās operas, operetes, baleta un mūzikas
kultūras nostiprināšana un attīstīšana, aktualizēšana un popularizēšana
Latvijā un ārvalstīs, kā arī pasaules operas, baleta un mūzikas kultūras
sasniegumu pieejamības nodrošināšana Latvijā. |
|
4 |
Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs
A.Radzevičs Papildināt
likumprojektu ar jaunu 3.pantu, attiecīgi grozot sekojošo pantu numerāciju:
3. Izslēgt 3.pantā un 4.pantā vārdu operete (attiecīgajā
locījumā). |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
3. Izslēgt 3. un 4.pantā vārdu
operete (attiecīgā locījumā). |
4.pants.
Nacionālās operas funkcijas |
|
|
|
|
|
Nacionālā
opera veic šādu darbību kultūras un kultūrizglītības jomā: |
|
|
|
|
|
1)
iestudē operas, operetes un baleta izrādes, koncertus un citus
uzvedumus; |
|
|
|
|
|
2)
organizē operas, operetes un baleta izrādes un koncertus Latvijā un
ārvalstīs; |
|
|
|
|
|
3)
veicina jaunu latviešu oriģināldarbu radīšanu operas, operetes un
baleta žanrā un iestudē tos; |
|
|
|
|
|
4)
veicina jaunu un talantīgu mākslinieku izaugsmi; |
|
|
|
|
|
5)
veido studijas, kā arī operas un baleta klases; |
|
|
|
|
|
6)
pārstāv Latviju dažādos starptautiskajos festivālos, konkursos un citos
pasākumos, kā arī reprezentē Latvijas kultūru ārvalstīs un sekmē Latvijas
integrāciju pasaules kultūras procesos; |
|
|
|
|
|
7)
veic kultūrizglītojošo darbu; |
|
|
|
|
|
8)
rosina sabiedrībā interesi par operu, opereti un baletu; |
|
|
|
|
|
9)
vāc, uzkrāj un vērtē kultūras informāciju un nodrošina tās pieejamību
sabiedrībai; |
|
|
|
|
|
10)
veic cita veida darbību, kas nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās
operas darbības mērķi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.pants.
Nacionālās operas dibināšana, reorganizācija un likvidācija |
|
|
|
|
|
(1)
Nacionālā opera dibināta 1919.gadā. |
|
|
|
|
|
(2) Nacionālo
operu var reorganizēt vai likvidēt, pamatojoties uz likumu. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.pants.
Nacionālās operas pārraudzība |
|
|
|
|
|
(1)
Lai nodrošinātu Nacionālās operas pārraudzību, kultūras ministrs: |
|
|
|
|
|
1)
apstiprina Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu
pieciem gadiem; |
|
|
|
|
|
2)
apstiprina Nacionālās operas gadskārtējo darbības plānu; |
|
|
|
|
|
3)
novērtē Nacionālās operas gadskārtējā darbības plāna izpildi; |
|
|
|
|
|
4)
pieņem darbā un atlaiž no darba Nacionālās operas direktoru; |
|
|
|
|
|
5)
ierosina veikt revīziju Nacionālajā operā; |
|
|
|
|
|
6)
atceļ prettiesiskus Nacionālās operas direktora lēmumus. |
3. svītrot 6.panta pirmās daļas 6.apakšpunktu. |
5 6 |
Juridiskais
birojs Aizstāt
likumprojekta 3. pantā vārdu svītrot ar vārdu Izslēgt». Atbildīgā
komisija Izteikt likumprojekta 3. pantu šādā
redakcijā:
4. 6.panta pirmajā daļā:
izslēgt 6.punktu;
papildināt daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:
7) sagatavo pieprasījumu ikgadējo valsts budžeta dotācijas līdzekļu
piešķiršanai nacionālā pasūtījuma īstenošanai. |
Atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.6 Atbalstīts |
4. 6.panta pirmajā daļā:
izslēgt 6.punktu;
papildināt daļu ar 7.punktu šādā redakcijā: 7) sagatavo pieprasījumu ikgadējo
valsts budžeta dotācijas līdzekļu piešķiršanai nacionālā pasūtījuma
īstenošanai. |
(2) Veicot
šā panta pirmajā daļā noteiktos pienākumus, kultūras ministram ir tiesības
pieprasīt un saņemt no Nacionālās operas informāciju par tās darbību. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.05.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.pants.
Nacionālās operas direktors |
|
|
|
|
|
(1)
Nacionālās operas darbu vada direktors. Nacionālās operas direktors atbild
par Nacionālās operas darbības atbilstību šim likumam un citiem normatīvajiem
aktiem, kā arī Nacionālās operas nolikumam. (2) Nacionālās operas
direktors: 1) vada un organizē Nacionālās operas funkciju veikšanu
un atbild par šo funkciju veikšanu, nodrošina Nacionālās operas darbības
nepārtrauktību, bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Nacionālo operu; 2) nodrošina, lai Nacionālajai operai piešķirtie valsts
budžeta līdzekļi tiktu izlietoti, bet Nacionālās operas manta izmantota
likumīgi, ekonomiski un mērķtiecīgi; personiski atbild par Nacionālās
operas finansiālo darbību; 3) izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības
stratēģijas projektu pieciem gadiem, gadskārtējā darbības plāna projektu un
ikgadējā budžeta projektu; 4) nosaka Nacionālās operas struktūru, amatu sarakstu
un darbinieku atalgojumu, ievērojot šā likuma 8.panta otrajā daļā noteikto; 5) pieņem darbā un atlaiž no darba Nacionālās operas
darbiniekus; 6) nosaka Nacionālās operas darbinieku kompetenci un
atbildību; 7) sniedz kultūras ministram informāciju par
Nacionālās operas darbību un priekšlikumus Nacionālās operas darbības
jautājumos; 8) veic citas šajā likumā un citos normatīvajos aktos
noteiktās darbības. (3) Uz Nacionālās operas direktora amatu izsludina
atklātu konkursu laikrakstā Latvijas Vēstnesis. (4) Darba līgumu ar Nacionālās operas direktoru slēdz
kultūras ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties
līgumā noteiktajam termiņam, līgumu var pagarināt uz jaunu termiņu. |
4. aizstāt 7.panta pirmajā daļā vārdu nolikumam ar vārdu statūtiem. |
7 |
Juridiskais
birojs
Izteikt likumprojekta 4. pantu šādā
redakcijā: 4. 7.
pantā:
- aizstāt pirmajā daļā vārdu nolikumam ar vārdu statūtiem;
- izslēgt otrajā daļā vārdus personiski atbild par Nacionālās
operas finansiālo darbību;;
- aizstāt ceturtajā daļā vārdus piecus gadus ar vārdiem trīs
gadus;
- izteikt ceturtās daļas pēdējo teikumu šādā redakcijā: Nacionālās operas direktors amatā var tikt iecelts atkārtoti. |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
5. 7.pantā: aizstāt pirmajā
daļā vārdu nolikumam ar vārdu statūtiem; izslēgt otrās
daļas 2.punktā vārdus personiski atbild par Nacionālās operas finansiālo
darbību;; aizstāt ceturtajā
daļā vārdus piecus gadus ar vārdiem trīs gadus; izteikt ceturtās
daļas pēdējo teikumu šādā redakcijā: Nacionālās operas direktoru amatā var iecelt atkārtoti. |
|
|
|
|
|
|
8.pants.
Darba samaksa Nacionālajā operā |
|
|
|
|
|
(1) Nacionālās
operas direktora atalgojumu nosaka kultūras ministrs atbilstoši Ministru
kabineta noteiktajā vienotajā darba samaksas sistēmā valsts aģentūru
direktoriem paredzētajai atalgojuma skalai. |
|
|
|
(skat.9.lpp.) |
6.
Izteikt 8.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Nacionālās operas
direktora kā valdes locekļa atalgojumu nosaka kultūras ministrs likumā
noteiktajā kārtībā atbilstoši kapitālsabiedrības lielumu raksturojošiem
kritērijiem. |
(2) Nacionālās
operas darbinieku atalgojumu nosaka Nacionālās operas direktors Nacionālās
operas budžeta darba samaksas fonda ietvaros atbilstoši attiecīgās
kvalifikācijas speciālista darba samaksai darba tirgū. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.pants.
Nacionālās operas darbības plānošana |
|
|
|
|
|
(1) Nacionālās
operas darbības un attīstības stratēģiju pieciem gadiem saskaņā ar Nacionālās
operas konsultatīvās padomes priekšlikumu apstiprina kultūras ministrs. |
5.
aizstāt 9.panta pirmajā daļā vārdus noteiktajā vienotajā darba samaksas
sistēmā valsts aģentūru direktoriem ar vārdiem noteikumos valdes
locekļiem. |
8 9 |
Kultūras
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Radzevičs
Izteikt likumprojekta 5.pantu šādā redakcijā:
Izteikt 8.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Nacionālās operas direktora atlīdzību nosaka kultūras ministrs
atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par valsts kapitālsabiedrību valdes
locekļu atlīdzību. Juridiskais
birojs
Izteikt
likumprojekta 5. pantu šādā redakcijā:
Izteikt 8. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Nacionālās operas direktora kā valdes locekļa atalgojumu nosaka kultūras ministrs likumā noteiktajā kārtībā atbilstoši kapitālsabiedrības lielumu raksturojošiem kritērijiem. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.9 Atbalstīts |
(skat.8.lpp.) |
(2) Nacionālās
operas direktors izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības
stratēģijas projektu pieciem gadiem, paredzot noteiktā laika posmā
sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos resursus,
un iesniedz projektu kultūras ministram. |
|
|
|
|
|
(3) Nacionālās
operas darbības un attīstības stratēģija pieciem gadiem veido pamatu
Nacionālās operas gadskārtējam darbības plānam. Gadskārtējā darbības plānā
nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai
nepieciešamos pasākumus un resursus. Nacionālās operas ikgadējais budžets
tiek pieņemts, pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu. |
|
|
|
|
|
(Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 05.05.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.pants.
Nacionālās operas konsultatīvā padome |
|
|
|
|
|
(1)
Ministru kabinets izveido Nacionālās operas konsultatīvo padomi (turpmāk
konsultatīvā padome) sešu locekļu sastāvā. Konsultatīvās padomes sastāvā ir
kultūras ministrs, Finansu ministrijas pārstāvis, Rīgas Domes pārstāvis,
Kultūras ministrijas izveidotās Nacionālās kultūras padomes un Mūzikas
padomes pārstāvji un Nacionālās operas arodbiedrību pilnvarots pārstāvis.
Konsultatīvās padomes pilnvaru laiks ir divi gadi. Tā sanāk vismaz reizi
ceturksnī. Konsultatīvās padomes priekšsēdētāja funkcijas veic kultūras ministrs. |
6. izteikt 10.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Ministru kabinets izveido Nacionālās operas konsultatīvo padomi (turpmāk
padome) astoņu locekļu sastāvā un apstiprina padomes sastāvu.
Padomes sastāvā ir Kultūras ministrijas pārstāvis, Finanšu ministrijas
pārstāvis, Rīgas Domes pārstāvis, Kultūras ministrijas izveidotās Nacionālās
kultūras padomes un Mūzikas padomes pārstāvji, Nacionālās operas arodbiedrību
pilnvarots pārstāvis un divi Latvijas Nacionālās operas deleģēti
pārstāvji. Konsultatīvās padomes pilnvaru laiks ir divi gadi. Tā sanāk vismaz
reizi ceturksnī. Konsultatīvās padomes priekšsēdētāja funkcijas veic Kultūras
ministrijas pārstāvis. |
10 |
Juridiskais
birojs
Aizstāt likumprojekta 6.pantā, kas paredz grozījumus likuma 10.panta pirmajā
daļā paredzētajā redakcijā vārdus (turpmāk padome) ar vārdiem (turpmāk konsultatīvā
padome). |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
7. Izteikt 10.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Ministru kabinets izveido Nacionālās operas konsultatīvo padomi
(turpmāk konsultatīvā padome) astoņu locekļu sastāvā un apstiprina to.
Padomes sastāvā ir Kultūras ministrijas pārstāvis, Finanšu ministrijas
pārstāvis, Rīgas Domes pārstāvis, Kultūras ministrijas izveidotās Nacionālās
kultūras padomes un Mūzikas padomes pārstāvji, Nacionālās operas arodbiedrību
pilnvarots pārstāvis un divi Nacionālās operas deleģēti pārstāvji.
Konsultatīvās padomes pilnvaru laiks ir divi gadi. Tā sanāk vismaz reizi
ceturksnī. Konsultatīvās padomes priekšsēdētāja funkcijas veic Kultūras
ministrijas pārstāvis. |
(2) Par
piedalīšanos konsultatīvās padomes darbā tās locekļi atalgojumu nesaņem. |
|
|
|
|
|
|
|
|
<
b> |
|
|
12.pants. Nacionālās operas manta (1) Nacionālās operas mantu veido: 1) Nacionālajai operai nošķirtā valsts kustamā un
nekustamā manta, tajā skaitā finansu līdzekļi; 2) kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finansu
līdzekļi, ko dāvinājušas (ziedojušas) fiziskās un juridiskās personas, kā arī
manta, ko Nacionālā opera iegādājusies par valsts piešķirtajiem budžeta
līdzekļiem vai dāvinātajiem (ziedotajiem) līdzekļiem; 3) intelektuālais īpašums. (2) Nacionālās operas manta izmantojama vienīgi
tās darbības nodrošināšanai un šajā likumā noteiktā Nacionālās operas
darbības mērķa īstenošanai. (3) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām
personām Nacionālā opera atbild ar tās valdījumā esošo valsts mantu. Ja ar to
nepietiek vai Nacionālās operas saistību izpilde var traucēt Nacionālās
operas funkciju veikšanu, par Nacionālās operas saistībām atbild valsts.
Kārtību, kādā valsts atbild par Nacionālās operas saistībām, nosaka Ministru
kabinets. (4) Nacionālajai operai ir tiesības likumā
noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo kustamo mantu, kā arī
atsavināt Nacionālās operas valdījumā esošo kustamo mantu. Līdzekļus, kas
iegūti, atsavinot valsts kustamo mantu, ieskaita Nacionālās operas budžetā. (5) Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā
kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo nekustamo mantu. Lai iegādātos
nekustamo mantu par valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem, Nacionālajai
operai jāsaņem Ministru kabineta piekrišana. Par piešķirtajiem valsts budžeta
līdzekļiem vai dāvinātajiem (ziedotajiem) līdzekļiem iegādātais nekustamais
īpašums reģistrējams zemesgrāmatā uz valsts vārda Nacionālās operas personā. (6) Nacionālās operas valdījumā esošo ēku, to daļu
vai zemes nodošana lietošanā trešajām personām pieļaujama, ja tas
nepieciešams Nacionālās operas funkciju veikšanai un nav pretrunā ar šajā
likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi. Ēku, to daļu vai zemes
nodošana lietošanā trešajām personām pieļaujama, noslēdzot rakstveida līgumu. (7) Nacionālās operas turējumā var būt trešo personu kustamā un nekustamā manta. |
7. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants. Nacionālās operas manta (1)
Nacionālās operas mantu veido: 1)
Nacionālajai operai nodotā kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finanšu
līdzekļi; 2)
kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finanšu līdzekļi, ko dāvinājušas
(ziedojušas) fiziskās un juridiskās personas, kā arī manta, ko Nacionālā
opera iegādājusies par dāvinātajiem (ziedotajiem) līdzekļiem; 3)
intelektuālais īpašums. (2) Nacionālās
operas manta izmantojama vienīgi tās darbības nodrošināšanai un šajā likumā
noteiktā Nacionālās operas darbības mērķa īstenošanai. (3) Tiesiskajās
attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām Nacionālā opera atbild ar
savu mantu. (4) Nacionālajai
operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai
nepieciešamo kustamo mantu, kā arī atsavināt Nacionālās operas īpašumā esošo
kustamo mantu. (5)
Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties tās
darbībai nepieciešamo nekustamo mantu. Lai iegādātos nekustamo mantu par
valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem, Nacionālajai operai jāsaņem Kultūras
ministrijas piekrišana. Par piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem vai
dāvinātajiem (ziedotajiem) līdzekļiem iegādātais nekustamais īpašums
reģistrējams zemesgrāmatā uz Nacionālās operas vārda. (6) Nacionālās
operas valdījumā esošo ēku, to daļu vai zemes nodošana lietošanā trešajām
personām pieļaujama, ja tas nepieciešams Nacionālās operas funkciju veikšanai
un nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi.
Ēku, to daļu vai zemes nodošana lietošanā trešajām personām pieļaujama,
noslēdzot rakstveida līgumu. |
11 12 13 14 15 |
Juridiskais birojsIerosinām likumprojekta 7.pantā, kas paredz
grozījumus likuma 12.pantā, aizstāt pirmās daļas otrajā punktā vārdus
dāvinātajiem (ziedotajiem) ar vārdiem dāvinātajiem (ziedotajiem) un
saviem. Juridiskais birojsLikumprojekta 7.pantā, kas paredz
grozījumus likuma 12.pantā, izslēgt panta trešo un ceturto daļu. Juridiskais birojsIerosinām likumprojekta 7.pantā, kas paredz
grozījumus likuma 12.pantā, izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Par valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem iegādātais nekustamais īpašums reģistrējams zemesgrāmatā uz valsts vārda Nacionālās operas personā. Juridiskais birojsVēršam uzmanību uz to, ka 12.panta
sestā daļa ir pretrunīga attiecībā pret 13. panta trešās daļas 2.punktā
noteikto. Pašreizējā redakcijā ierosinām to izslēgt.
Juridiskais
birojs
Ierosinām likumprojekta
7.pantā, kas paredz
grozījumus likuma 12.pantā, izteikt sesto daļu šādā redakcijā: (6) Par ziedotāju
(dāvinātāju) vai saviem līdzekļiem iegūtais nekustamais īpašums, kā
arī nekustamais īpašums, ko Nacionālajai operai dāvinājušas (ziedojušas)
fiziskas un juridiskas personas, reģistrējams zemesgrāmatā uz
Nacionālās operas vārda. |
Redakcionāli precizēts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Redakcionāli precizēts Atbalstīts Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
8. Izteikt 12.pantu šādā
redakcijā:
12.pants. Nacionālās operas manta (1) Nacionālās operas mantu veido: 1)
Nacionālajai operai nodotā kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finanšu
līdzekļi; 2)
kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finanšu līdzekļi, ko dāvinājušas
(ziedojušas) fiziskās un juridiskās personas, kā arī manta, ko Nacionālā
opera iegādājusies par dāvinātajiem (ziedotajiem) un saviem līdzekļiem; 3)
intelektuālais īpašums.
(2) Nacionālās operas manta izmantojama vienīgi tās darbības
nodrošināšanai un šajā likumā noteiktā Nacionālās operas darbības mērķa
īstenošanai. (3) Par
valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem iegādātais nekustamais īpašums
reģistrējams zemesgrāmatā uz valsts vārda Nacionālās operas personā. (4) Par ziedotāju (dāvinātāju) vai
saviem līdzekļiem iegūtais nekustamais īpašums, kā arī nekustamais
īpašums, ko Nacionālajai operai dāvinājušas (ziedojušas) fiziskās un
juridiskās personas, reģistrējams zemesgrāmatā uz Nacionālās operas
vārda. |
|
|
|
|
|
|
13.pants.
Nacionālās operas finansēšana (1) Nacionālo operu finansē no valsts pamatbudžeta
dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem. Valsts finansējums norādāms atsevišķā
valsts budžeta apakšprogrammā. (2) Nacionālā opera var saņemt finansu līdzekļus
no pašu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu
ieņēmumiem, kā arī dāvinājumus (ziedojumus) naudas līdzekļu un mantiskā
veidā, tajā skaitā arī ārvalstu fizisko un juridisko personu dāvinājumus
(ziedojumus). (3) Nacionālā opera tiek finansēta no valsts budžeta: 1) šajā likumā noteikto funkciju veikšanai, tajā skaitā
latviešu oriģināldarba radīšanai un iestudēšanai; 2) tās valdījumā esošo ēku, zemes, telpu, iekārtu un
tehniskā aprīkojuma uzturēšanai; 3) tās lietošanā nodoto ēku, zemes, telpu, iekārtu un
tehniskā aprīkojuma nomas, komunālajiem un nodokļu maksājumiem; 4) tās darbinieku algošanai un īpašam riskam pakļauto
darbinieku apdrošināšanai. (4) Nacionālā opera var saņemt līdzekļus no
Kultūrkapitāla fonda, no sabiedriskajiem fondiem, arī no starptautiskajiem
sabiedriskajiem fondiem, un citiem avotiem šajā likumā noteiktajam Nacionālās
operas darbības mērķim atbilstošu projektu un programmu īstenošanai. (5) Finansu līdzekļi, kas iegūti šā panta otrajā
un ceturtajā daļā minētajos gadījumos, ieskaitāmi Nacionālās operas
pamatbudžeta kontā. |
8.
Izslēgt 13.panta pirmajā daļā vārdus pašu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas
pakalpojumiem un citiem. |
16 17 |
Juridiskais
birojs Ierosinām izteikt likumprojekta 8.pantu šādā redakcijā: 8. 13. pantā: izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā: 13. pants. Nacionālās operas finanšu līdzekļi; izteikt panta otro daļu kā trešo daļu un izslēgt tajā vārdus pašu
ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem. izteikt panta trešo daļu kā otro daļu un tās ievaddaļu izteikt šādā
redakcijā: (2) Nacionālajai operai līdzekļus no valsts pamatbudžeta dotācijas no
vispārējiem ieņēmumiem gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktajā apmērā
piešķir šādiem mērķiem:; papildināt
ceturto daļu ar teikumu šādā redakcijā: Nacionālā opera var saņemt pašvaldības budžeta dotāciju.; izslēgt piekto daļu. Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 8.pantu šādā
redakcijā:
9. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:
13. pants. Nacionālās operas finanšu līdzekļi
Nacionālās operas finanšu līdzekļus veido: 1)
valsts budžeta dotācija nacionālā pasūtījuma īstenošanai; 2)
ieņēmumi no saimnieciskās darbības;
3) ziedojumi un dāvinājumi naudas līdzekļu un mantiskā veidā, tajā skaitā arī ārvalstu fizisko un
juridisko personu ziedojumi un dāvinājumi; 4)
pašvaldības budžeta dotācija; 5) citi normatīvajos aktos paredzēti finanšu avoti. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.17 Atbalstīts |
9. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:
13. pants. Nacionālās operas finanšu līdzekļi
Nacionālās operas finanšu līdzekļus veido: 1)
valsts budžeta dotācija nacionālā pasūtījuma īstenošanai; 2)
ieņēmumi no saimnieciskās darbības;
3) ziedojumi un dāvinājumi naudas līdzekļu un mantiskā veidā, tajā
skaitā arī ārvalstu fizisko un juridisko personu ziedojumi un dāvinājumi; 4)
pašvaldības budžeta dotācija; 5) citi normatīvajos aktos paredzēti finanšu avoti. |
|
|
18 |
Atbildīgā
komisija
Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā:
10. Papildināt likumu ar 13.1 pantu šādā redakcijā: 13.1 pants.
Nacionālais pasūtījums (1) Nacionālais
pasūtījums ir Nacionālās operas izrāžu, koncertu, citu uzvedumu,
kultūrizglītības programmu un nozares atbalsta pasākumu Latvijā un ārvalstīs
kopums, kas noteikts Kultūras ministrijas un Nacionālās operas noslēgtajā
ikgadējā līgumā atbilstoši šā likuma noteikumiem un kam nepieciešamais
finansiālais nodrošinājums paredzēts gadskārtējā valsts budžeta likumā.
Līgums tiek slēgts uz laiku, kas nepārsniedz vienu saimniecisko gadu. (2) Nacionālais pasūtījums tiek veidots atbilstoši šajā likumā
noteiktajam Nacionālās operas darbības mērķim un funkcijām un: 1) nodrošina sabiedrības vajadzības pēc mākslinieciski augstvērtīga
operas, baleta un mūzikas žanra kultūras produkta; 2) nodrošina
jaunu oriģināldarbu radīšanu operas un baleta žanrā; 3) nodrošina
nacionālā kultūras mantojuma saglabāšanu un attīstīšanu operas, baleta un
mūzikas kultūras jomā; 4) nodrošina
pasaules operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu pieejamību un
popularizēšanu Latvijā; 5) veicina
Latvijas kultūras, operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu
popularizēšanu ārvalstīs; 6) veicina sabiedrības
kultūrizglītošanu operas, baleta un mūzikas kultūras jomā. |
Atbalstīts |
10. Papildināt likumu ar 13.1
pantu šādā redakcijā: 13.1 pants. Nacionālais
pasūtījums (1) Nacionālais pasūtījums ir
Nacionālās operas izrāžu, koncertu, citu uzvedumu, kultūrizglītības programmu
un nozares atbalsta pasākumu Latvijā un ārvalstīs kopums, kas noteikts
Kultūras ministrijas un Nacionālās operas noslēgtajā ikgadējā līgumā
atbilstoši šā likuma noteikumiem un kam nepieciešamais finansiālais
nodrošinājums paredzēts gadskārtējā valsts budžeta likumā. Līgums tiek slēgts
uz laiku, kas nepārsniedz vienu saimniecisko gadu. (2) Nacionālais pasūtījums tiek
veidots atbilstoši šajā likumā noteiktajam Nacionālās operas darbības mērķim
un funkcijām un: 1) nodrošina sabiedrības vajadzības pēc mākslinieciski augstvērtīga
operas, baleta un mūzikas žanra kultūras produkta; 2) nodrošina
jaunu oriģināldarbu radīšanu operas un baleta žanrā; 3) nodrošina
nacionālā kultūras mantojuma saglabāšanu un attīstīšanu operas, baleta un
mūzikas kultūras jomā; 4) nodrošina
pasaules operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu pieejamību un
popularizēšanu Latvijā; 5) veicina
Latvijas kultūras, operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu
popularizēšanu ārvalstīs;
6) veicina sabiedrības kultūrizglītošanu operas, baleta un
mūzikas kultūras jomā. |
|
|
|
|
|
|
14.pants.
Nacionālās operas tiesības (1)
Nacionālajai operai ir tiesības: 1)
saņemt pašvaldības budžeta dotāciju; 2)
pretendēt uz valsts vai pašvaldību pasūtījumu; 3)
piedalīties valsts, pašvaldību un citu fizisko un juridisko personu projektos
un programmās; 4)
saņemt maksu par tās sniegtajiem pakalpojumiem; 5)
nodot tās valdījumā esošo kustamo un nekustamo mantu lietošanā trešajām
personām likumā noteiktajā kārtībā; 6)
dibināt atklātos sabiedriskos fondus. (2) Nacionālajai
operai ir tiesības patstāvīgi sadarboties ar fiziskajām un juridiskajām
personām un kultūras institūcijām Latvijā un citās valstīs, iestāties
starptautiskajās kultūras institūciju organizācijās un piedalīties to
darbībā, kā arī citas tiesības, kuras nav pretrunā ar šajā likumā noteikto
Nacionālās operas darbības mērķi un funkcijām. |
|
19 20 |
Juridiskais
birojs Ierosinām papildināt likumprojektu ar pantu šādā redakcijā: Izslēgt likuma 14. pantu, 15. pantu un 16. pantu. Atbildīgā
komisija Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: 11. Izslēgt 14. un 16.pantu. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.20 Atbalstīts |
11. Izslēgt
14. un 16. pantu. |
|
|
|
|
|
|
15.pants.
Nacionālās operas konti |
|
|
|
|
|
(1)
Nacionālā opera atver kontus tikai Valsts kasē. (2) Saimnieciskā
gada beigās Nacionālās operas kontos esošo līdzekļu atlikumi, kas uzkrājušies
no Nacionālās operas visu veidu ieņēmumiem, izņemot valsts pamatbudžeta
dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, kuri nav paredzēti Nacionālās operas
ilgtermiņa projektu realizācijai, ja tie nepārsniedz gada laikā faktiski
saņemto līdzekļu apmēru, paliek Nacionālās operas rīcībā un tiek izlietoti
nākamajā gadā. |
|
21 |
Atbildīgā
komisija
Papildināt likumprojektu ar jaunu 12.pantu, attiecīgi mainot turpmāko
likumprojekta pantu numerāciju, šādā redakcijā:
12. 15. pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Nacionālā opera valsts budžeta
līdzekļu saņemšanai un no tiem veicamo izdevumu izdarīšanai atver kontu
Valsts kasē.; izslēgt otro daļu. |
Atbalstīts |
12. 15. pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Nacionālā opera valsts budžeta
līdzekļu saņemšanai un no tiem veicamo izdevumu izdarīšanai atver kontu
Valsts kasē.; izslēgt otro daļu. |
|
|
|
|
|
|
16.pants.
Nacionālās operas grāmatvedības uzskaite |
|
|
|
|
|
Nacionālā
opera kārto grāmatvedības uzskaiti atbilstoši uzkrājuma grāmatvedības
principiem un kases izdevumiem, kā arī sagatavo un iesniedz pārskatus par
finansu resursu izlietojumu atbilstoši likuma prasībām. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17.pants.
Nacionālās operas iekšējais audits Lai
nodrošinātu efektīvu darbību, Nacionālajā operā izveido iekšējo auditu. |
|
22 |
Juridiskais
birojs Papildināt likumprojektu ar pantu
šādā redakcijā: Izteikt 17. pantu šādā redakcijā: 17.pants. Nacionālās operas iekšējā kontrole Iekšējo kontroli Nacionālajā operā
veic, ievērojot Komerclikuma noteikumus un Nacionālās operas statūtus. |
Atbalstīts |
13. Izteikt 17. pantu šādā redakcijā: 17.pants. Nacionālās operas iekšējā kontrole Iekšējo kontroli Nacionālajā operā veic, ievērojot
Komerclikuma noteikumus un Nacionālās operas statūtus. |
|
9. Papildināt ar Pārejas noteikumiem šādā redakcijā: Pārejas noteikumi: 1. Līdz 2009.gada 1.janvārim Ministru
kabinets izdod rīkojumu par valsts kultūras iestādes Latvijas Nacionālā
opera pārveidošanu par valsts kapitālsabiedrību. 2. Pārveidojamās valsts kultūras
iestādes Latvijas Nacionālā opera manta pāriet attiecīgajai valsts
kapitālsabiedrībai Latvijas Nacionālā opera. Valsts kapitālsabiedrība ir
pārveidojamās kultūras iestādes saistību, tiesību, mantas un finanšu līdzekļu
pārņēmēja. 3. Rīkojumā par valsts kultūras
iestādes pārveidošanu par valsts kapitālsabiedrību Ministru kabinets nosaka VSIA
Latvijas Nacionālā opera kapitālsabiedrības pamatkapitāla lielumu un
apstiprina to nekustamā īpašuma sarakstu, kurš tiks ieguldīts valsts
kapitālsabiedrības pamatkapitālā. 4.
Pārējās mantas sastāvu, kurš tiks ieguldīts VSIA Latvijas Nacionālā opera
pamatkapitālā, apstiprina Kultūras ministrija. |
23 24 |
Juridiskais
birojs Ierosinām likumprojekta 9. pantā pārejas noteikumu 3.punktu papildināt
aiz vārdiem apstiprina to ar
vārdiem mantas sastāvu, tai skaitā. Juridiskais
birojs Likumprojekta 9. pantā izslēgt pārejas
noteikumu 4.punktu. |
Redakcionāli precizēts
Atbalstīts Redakcionāli precizēts Atbalstīts |
14. Papildināt likumu
ar pārejas noteikumiem šādā redakcijā: Pārejas noteikumi 1. Līdz 2009.gada 1.janvārim Ministru kabinets izdod rīkojumu par valsts
kultūras iestādes Latvijas Nacionālā opera pārveidošanu par valsts
kapitālsabiedrību Latvijas Nacionālā opera. 2. Pārveidojamās valsts kultūras iestādes Latvijas Nacionālā opera
manta pāriet attiecīgajai valsts kapitālsabiedrībai Latvijas Nacionālā
opera. Valsts kapitālsabiedrība ir pārveidojamās kultūras iestādes saistību,
tiesību, mantas un finanšu līdzekļu pārņēmēja. 3. Rīkojumā par valsts kultūras iestādes pārveidošanu par valsts
kapitālsabiedrību Ministru kabinets nosaka valsts sabiedrības ar
ierobežotu atbildību Latvijas Nacionālā opera pamatkapitāla lielumu un
apstiprina to mantas sastāvu, tajā skaitā nekustamā īpašuma sarakstu,
kurš tiks ieguldīts valsts kapitālsabiedrības pamatkapitālā. |
|
|
25 26 |
Kultūras
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Radzevičs Likumprojekta 9.pantā: papildināt ar
jaunu 5.punktu šādā redakcijā: 5. VSIA Latvijas Nacionālā opera
darbinieku štatu sarakstu apstiprina Latvijas Nacionālās operas direktors
viena mēneša laikā pēc 1.punktā noteiktā Ministru kabineta rīkojuma
pieņemšanas. Atbildīgā komisija
Papildināt pārejas noteikumus ar 4., 5. un 6. punktu šādā redakcijā:
4. Ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc valsts sabiedrības ar
ierobežotu atbildību Latvijas Nacionālā opera reģistrācijas Latvijas
Republikas Uzņēmumu reģistrā Nacionālās operas direktors apstiprina
darbinieku amatu sarakstu.
5. Nacionālās operas konsultatīvā padome, kas izveidota ar Ministru
kabineta 2003.gada 24.janvāra rīkojumu Nr.48 Par Latvijas Nacionālās operas
konsultatīvo padomi, darbojas līdz tās pilnvaru termiņa beigām. 6. Šā likuma 7.panta trešās daļas noteikums par atklāta
konkursa izsludināšanu uz direktora amatu nav piemērojams, pirmoreiz ieceļot
amatā valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību Latvijas Nacionālā opera direktoru. Darba tiesiskās attiecības, kas nodibinātas
līdz 2009.gada 1.janvārim ar Kultūras ministrijas pārraudzībā esošās valsts
kultūras iestādes Latvijas Nacionālā opera direktoru, turpināmas, izdarot
noslēgtajā darba līgumā grozījumus atbilstoši šā likuma prasībām. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.26 Atbalstīts |
4. Ne vēlāk kā viena mēneša laikā
pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību Latvijas Nacionālā opera
reģistrācijas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā Nacionālās operas
direktors apstiprina darbinieku amatu sarakstu. 5. Nacionālās
operas konsultatīvā padome, kas izveidota ar Ministru kabineta 2003.gada
24.janvāra rīkojumu Nr.48 Par Latvijas Nacionālās operas konsultatīvo
padomi, darbojas līdz tās pilnvaru termiņa beigām. 6. Šā likuma 7.panta
trešās daļas noteikums par atklāta konkursa izsludināšanu uz direktora amatu
nav piemērojams, pirmoreiz ieceļot amatā valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību Latvijas Nacionālā opera direktoru. Darba tiesiskās attiecības, kas nodibinātas
līdz 2009.gada 1.janvārim ar Kultūras ministrijas pārraudzībā esošās valsts
kultūras iestādes Latvijas Nacionālā opera direktoru, turpināmas, izdarot
noslēgtajā darba līgumā grozījumus atbilstoši šā likuma prasībām. |
|
|
27 |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā nākamajā dienā
pēc tā izsludināšanas. |