Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-3122
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Iekšlietu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Repatriācijas likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zagorska 67219586, elina.zagorska@pmlp.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra
sēdes protokola Nr.75 29.§ izraksts
uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījums
Repatriācijas likumā
Izdarīt Repatriācijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs,
1995, 22.nr.; 1998, 2., 23.nr.; 1999, 8.nr.; 2002, 22.nr.; 2005, 5.nr.; 2006,
4.nr.; 2007, 12.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt 3.panta trešajā daļā vārdus pilsētas vai pagasta ar vārdiem republikas pilsētas vai novada pašvaldības.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
M.Segliņš
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Dombrovskis |
|
|
|
|
|
03.10.2008. 11:16
76
Elīna Zagorska, 67219586
elina.zagorska@pmlp.gov.lv
Likumprojekta Grozījums Repatriācijas
likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts izstrādāts
saskaņā ar Ministru
kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 (prot.Nr.9, 23.§) Par
nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 6.punktu un
Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdē (prot.Nr.54, 18.§, 3.punkts) doto
uzdevumu. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Repatriācijas likuma 3.panta trešajā daļā noteikts, ka nepilngadīgajām personām vecumā no 16 līdz 18 gadiem ir tiesības patstāvīgi repatriēties, ja saņemta ar viņu kopā dzīvojošo vecāku (aizbildņu) rakstveida piekrišana un ja attiecīgās Latvijas pilsētas vai pagasta pašvaldības aizbildnības vai aizgādnības iestādes devušas savu piekrišanu. Saskaņā ar grozījumiem likumā Par pašvaldībām, kas stāsies spēkā 2009.gada 1.jūlijā pēc administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas paredzēts, ka Latvijas administratīvi teritoriālās vienības būs republikas pilsētas un novadi, tādējādi Repatriācijas likuma 3.panta trešajā daļā nepieciešams veikt grozījumu. |
|
Precizēt Repatriācijas likumā lietotos terminus pilsētas vai pagasta pašvaldība atbilstoši teritoriālajam iedalījumam pēc administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas. Likumprojekts stāsies spēkā 2009.gada 1.jūlijā, jo šajā datumā stāsies spēkā grozījumi likumā Par pašvaldībām un būs pilnībā pabeigta administratīvi teritoriālā reforma. |
Nav attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
|||
2009. gads |
2010. gads |
2011. gads |
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
|
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
|
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
|
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins |
Nav attiecināms. |
|
||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvie akti papildus nav jāizdod. |
Nav attiecināms. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|||
1. tabula |
||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|||
2. tabula |
||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri Nav attiecināms. |
||
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
||
Nav attiecināms. |
||||
|
Nav attiecināms. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||
Konsultācijas nav notikušas |
||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms. |
|||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms. |
|||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms.. |
|||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Informācija par normatīvā akta ieviešanu tiks publicēta arī izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, kā arī ievietota informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Dombrovskis |
|
|
|
|
03.10.2008. 11:31
973
Elīna Zagorska, 67219586,
elina.zagorska@pmlp.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.75 |
2008.gada 21.oktobrī |
29.§
Likumprojekts "Grozījums Repatriācijas likumā"
TA-3122
___________________________________________________________
(M.Segliņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2008-MK-PROT-75-2110-#29.doc
1