Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-3161
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Iekšlietu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par policiju"". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Bondare 67075029, livija.bondare@vp.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra
sēdes protokola Nr.75 30.§ izraksts
uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā Par policiju
Izdarīt likumā Par
policiju (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991,
31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8.,
23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 2., 4., 16.,
22.nr.; 2003, 2., 8., 14.nr.; 2004, 13.nr.; 2005, 2., 10., 22.nr.; 2006, 14.,
20.nr.; 2008, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 11.panta 7.punktā vārdu pilsētas.
2. Aizstāt 21. pantā
vārdus dome (padome) (attiecīgā locījumā) ar vārdu dome (attiecīgā
locījumā) .
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.jūlijā.
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
M.Segliņš |
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Vonda |
|
|
|
|
|
2008.06.10. 11:09
120
L.Bondare,
67075029, livija.bondare@vp.gov.lv
fakss: 67075541
Grozījumi likumā Par
policiju
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Uzdevums izstrādāt likumprojektu dots Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr. 90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 6.punktā un Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdē (prot.Nr.54, 18.§, 3.punkts). |
||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par policiju 21.pantā noteikta kārtība, kādā pašvaldības dome (padome) ieceļ
amatā, atstādina no amata pienākumu pildīšanas un atbrīvo no amata
pašvaldības policijas priekšnieku vai viņa vietnieku. Tā kā saistībā ar
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu tādu institūciju kā
pagasta padome un rajona padome vairs nebūs, jo 2009.gada 1.jūlijā stāsies spēkā 2008.gada 17.jūlijā Saeimā
pieņemtais likums par attiecīgiem grozījumiem likumā Par pašvaldībām,
attiecīgi precizējams ir arī likuma Par policiju 21.pants. Likuma Par policiju 11.panta 7.punktā noteikts, ka policijas darbiniekam savas
kompetences ietvaros ir pienākums palīdzēt pilsētas elektrotransporta
kontroles dienestiem. Tā kā, stājoties spēkā jaunajam administratīvi
teritoriālajam iedalījumam, tiks izveidotas republikas pilsētas un novadi un
elektrotransporta kontroles dienesti varētu pastāvēt arī kādā no
novadiem, likuma Par policiju 11.panta 7.punktā ir jāizdara attiecīgi
grozījumi, izslēdzot vārdu pilsētas.
|
||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir redakcionāli precizēt
likumu Par policiju saistībā ar vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālo reformu. Likumprojekts paredz precizēt likuma Par policiju 21.pantu, aizstājot pašvaldības institūcijas dome (padome) nosaukumu ar dome, kā arī precizē 11.panta 7.punktu, izslēdzot vārdu pilsētas elektrotransporta kontroles dienesta nosaukumā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Vispārējā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstākā resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1.dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|||||||||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
||||||||||
2008. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
6. Cita informācija |
|
||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus likumi un Ministru kabineta noteikumi nav jāizdod |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organ izācijām |
Nav attiecināms |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
|||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo likumprojekts neparedz ietekmi uz sabiedrības un sociālo partneru organizācijām. |
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekta normu izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||||
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Vonda |
|
|
|
|
08.10.2008.11:49
1024
L.Bondare
67075029, livija.bondare@vp.gov.lv
Fakss:67075541
LATVIJAS
REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.75 |
2008.gada 21.oktobrī |
30.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par policiju""
TA-3161
___________________________________________________________
(M.Segliņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2008-MK-PROT-75-2110-#30.doc
1