Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-3110
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Tieslietu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dementjevs 67021100, aleksandrs.dementjevs@vpd.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra
sēdes protokola Nr.75 33.§ izraksts
uz 1 lp
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā
Izdarīt Valsts probācijas dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 2.nr.; 2005, 8.nr. 2006, nr.24.) šādus
grozījumus:
1. Izslēgt 18. pantā vārdu iekavās (pagasttiesu).
2. Izteikt 21. panta 3. punktu šādā
redakcijā:
3) Valsts policijas teritoriālās struktūrvienības
pārstāvis.
Likums stājas spēkā 2009. gada 1. jūlijā.
Tieslietu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
A. Dementjevs |
24.09.2008. 9:06
83
Kubliņa
67021103,daiga.kublina@vpd.gov.lv
Grozījumi Valsts probācijas
dienesta likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta 2008. gada 29. jūlija
sēdes protokola Nr. 54, 18. § 3. punktā dots uzdevums ministrijām
līdz šā gada 10. oktobrim sagatavot un iesniegt kā Ministru kabineta
lietu likumprojektus par grozījumiem Ministru kabineta 2008. gada
22. februāra rīkojuma Nr. 90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar
pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālo reformu (turpmāk rīkojums Nr. 90)
2. un 3. pielikumā uzskaitītajos likumos. Rīkojuma Nr. 90
3. pielikuma 5. punktā ietverts Valsts probācijas dienesta likums,
par grozījumu izdarīšanu, kurā ir atbildīga Tieslietu ministrija. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5. panta
pirmo daļu pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas
administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi un republikas pilsētas. Savukārt
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6. pants noteic, ka vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009. gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Valsts probācijas dienesta likumā tiek
lietots tāds administratīvi teritoriālais iedalījums, kas neatbilst
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajai daļai. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Valsts probācijas dienesta likumā paredzēts
veikt redakcionālus grozījumus, precizējot administratīvi teritoriālo
iedalījumu vienību nosaukumus. Likums stāsies spēkā 2009. gada 1. jūlijā, jo
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6. pants noteic, ka vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009. gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas
apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas
efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu
emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām
sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām
teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija
vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu
aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var
pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to
būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu
veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām
konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas un sabiedrības informēšanas
pasākumi nav nepieciešami |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un periodiskajā izdevumā Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas datubāzē www.likumi.lv |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neparedz indivīda tiesību ierobežojumus. |
4. Cita informācija |
Nav |
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Tieslietu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
A. Dementjevs |
24.09.2008
990
Daiga Kubliņa,
67021103; daiga.kublina@vpd.gov.lv
LATVIJAS
REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.75 |
2008.gada 21.oktobrī |
33.§
Likumprojekts "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā"
TA-3110
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2008-MK-PROT-75-2110-#33.doc
1