Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-3112
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Tieslietu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Latvijas valsts karogu"". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mertena 67036901, sanita.mertena@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra
sēdes protokola Nr.75 35.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā
Par Latvijas valsts karogu
Izdarīt likumā Par Latvijas valsts karogu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta ziņotājs, 1995, 2.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 5.nr.; 2004, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā tekstā vārdus pilsētu un novada domju, rajonu un pagastu padomju ar vārdiem republikas pilsētu un novadu domju.
2. Aizstāt 2. panta 10. punktā vārdus pilsētu un novada domju, rajonu vai pagastu padomju ar vārdiem republikas pilsētu un novadu domju.
Likums stājas spēkā 2009. gada 1. jūlijā.
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
S.Mertena |
08.10.2008. 11.00
106
E.Eglīte
67036985, evija.eglite@tm.gov.lv
"Grozījumi likumā Par Latvijas valsts
karogu"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ministru kabineta 2008. gada 29. jūlija
sēdes protokola Nr. 54, 18. § 3. punktā dots uzdevums ministrijām
līdz šā gada 10. oktobrim sagatavot un iesniegt kā Ministru kabineta
lietu likumprojektus par grozījumiem Ministru kabineta 2008. gada
22. februāra rīkojuma Nr. 90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību
darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālo reformu (turpmāk rīkojums Nr. 90) 2. un
3. pielikumā uzskaitītajos likumos. Rīkojuma Nr. 90
3. pielikuma 14. punktā ietverts likums Par Latvijas valsts karogu,
par grozījumu izdarīšanu kurā ir atbildīga Tieslietu ministrija.
|
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 5. panta pirmo daļu pēc administratīvi teritoriālās
reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi un
republikas pilsētas. Savukārt Administratīvi teritoriālās reformas likuma
6. pants noteic, ka vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā
reforma tiek realizēta līdz 2009. gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. Likumā Par Latvijas valsts karogu tiek lietots tāds administratīvi teritoriālais iedalījums, kas neatbilst Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajai daļai. Ņemot vērā to, ka pēc 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām Latvijā būs novadu un republikas pilsētu domes,
jāprecizē likumā Par Latvijas valsts karogu ietvertās tiesību normas,
izslēdzot tiesisko regulējumu kas attiecas uz pilsētu domēm, rajona un
pagastu padomēm.
|
3. Normatīvā
akta projekta būtība |
Ar likumprojektu paredzēts izdarīt redakcionālus
grozījumus likumā Par Latvijas valsts karogu, precizējot administratīvi
teritoriālo iedalījumu vienību un vietējo pašvaldību nosaukumus. Likumprojekts stāsies spēkā 2009. gada 1.
jūlijā, jo Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6. pants noteic, ka
vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārējā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme
uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē. |
Nav attiecināms |
7. Cita
ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|
||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
|
||
2009 |
2010 |
2011 |
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
nav attiecināms |
nav
attiecināms |
nav
attiecināms |
nav attiecināms |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
nav attiecināms |
nav
attiecināms |
nav
attiecināms |
nav attiecināms |
|
3. Finansiāla ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
nav attiecināms |
nav
attiecināms |
nav
attiecināms |
nav attiecināms |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
nav attiecināms |
nav
attiecināms |
nav
attiecināms |
nav attiecināms |
|
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
nav attiecināms |
nav
attiecināms |
nav
attiecināms |
nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams izdarīt redakcionālus grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr. 412 Likuma Par Latvijas valsts karogu piemērošanas noteikumi, nodrošinot tajos lietoto administratīvi teritoriālo iedalījumu vienību nosaukumu atbilstību Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajai daļai un likumprojektam. |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms |
||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav
attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
politiskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav attiecināms |
2. Kāda ir
šo politiskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Konsultācijas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav nepieciešami |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav nepieciešamas |
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek veidotas |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas datubāzē www.likumi.lv |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Likumprojekts neparedz indivīda tiesību ierobežojumus. |
4. Cita
informācija |
Nav |
Tieslietu
ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
S. Mertena |
02.09.2008. 11.00
1065
E.Eglīte
67036985, evija.eglite@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.75 |
2008.gada 21.oktobrī |
35.§
Likumprojekts "Gozījumi likumā "Par Latvijas valsts karogu""
TA-3112
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2008-MK-PROT-75-2110-#35.doc
1