Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-2658
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Eiropas teritoriālās sadarbības grupu likums". Likumprojektu izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnhofa 67770349, madara.grinhofa@raplm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 6 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra
sēdes protokola Nr.75 12.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Eiropas teritoriālās sadarbības
grupu likums
I nodaļa
Vispārīgais jautājums
1.pants.
Likuma mērķis
(1) Likuma mērķis ir veicināt un atvieglot
Eiropas teritoriālās sadarbības grupu (turpmāk sadarbības grupa) dalībnieku
pārrobežu, starptautisku vai starpreģionu sadarbību, kuras mērķis ir sociālās un
ekonomiskās kohēzijas stiprināšana.
(2) Likums nosaka sadarbības grupas dibināšanas,
reģistrācijas, darbības un darbības izbeigšanas kārtību.
II nodaļa
Sadarbības grupas jēdziens
2.pants.
Sadarbības grupas jēdziens
(1) Sadarbības
grupa ir tiesību subjekts un ir tiesīga darboties tās sastāvā esošo dalībnieku
vārdā.
(2) Sadarbības
grupas sastāvā var būt dalībnieki ar pilnu atbildību vai dalībnieki, kuru
atbildība ir ierobežota. Tādas sadarbības grupas nosaukumā, kuras vienam
dalībniekam ir ierobežota atbildība, ir vārdi "ar ierobežotu
atbildību".
3.pants. Sadarbības grupas tiesiskais statuss
Sadarbības
grupa uzskatāma par nodibinātu un iegūst publisko tiesībsubjektību ar dienu,
kad tā ir ierakstīta Eiropas teritoriālās sadarbības grupu reģistrā (turpmāk
reģistrs) un paziņojums par to ir publicēts laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis".
4.pants. Sadarbības grupas dalībnieki
(1) Sadarbības
grupas sastāvā ir dalībnieki, kas atrodas vismaz divu Eiropas Savienības
dalībvalstu (turpmāk dalībvalstis) teritorijā.
(2) Sadarbības
grupas dalībnieks no Latvijas Republikas pieder vienai vai vairākām šādām
kategorijām:
1) sākotnējā
publisko tiesību juridiskā persona;
2) tiešās
pārvaldes iestāde;
3) atvasinātās
pārvaldes iestāde;
4) publisko
tiesību subjekts, kas atbilst visām šādām pazīmēm:
a) tas
nodibināts ar mērķi apmierināt vispārējas vajadzības un neveic rūpnieciskas vai
komerciālas darbības,
b) tam ir
juridiskas personas statuss,
c) to
galvenokārt finansē valsts, reģionu vai vietējo pašvaldību iestādes vai citi
publisko tiesību subjekti vai to pārrauga minētie subjekti, vai tam valdē,
pārvaldē vai padomē vairāk nekā pusi no locekļu skaita ieceļ valsts, reģionu
vai vietējo pašvaldību iestādes vai citi publisko tiesību subjekti.
(3) Sadarbības
grupas dalībnieks var būt arī tādu struktūru apvienības, kas pieder vienai vai
vairākām šā panta otrajā daļā minētajām kategorijām.
5.pants.
Sadarbības grupas darbības jomas
(1) Sadarbības grupa darbojas, lai īstenotu
Kopienas līdzfinansētos teritoriālās sadarbības projektus saskaņā ar Eiropas
Padomes un Eiropas Parlamenta regulu Nr.1083/2006 par
Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu
un Eiropas Padomes un Eiropas Parlamenta regulu Nr.1080/2006 par Eiropas
Reģionālās attīstības fondu.
(2) Sadarbības grupa darbojas, lai veiktu
darbības teritoriālās sadarbības jomā, kas ir attiecīgās dalībvalsts un vietējo
iestāžu iniciatīva ar Kopienas finansiālu ieguldījumu vai bez tā.
III nodaļa
Sadarbības grupas dibināšana
6.pants. Sadarbības grupas dibinātāji
(1) Sadarbības
grupas dibinātāji ir sadarbības grupas dalībnieki, kuri veikuši sadarbības
grupas dibināšanas darbības vai kuru vārdā ir veiktas minētās darbības.
(2) Sadarbības
grupu var dibināt ne mazāk kā divi sadarbības grupas dibinātāji, kas atrodas
vismaz divu dalībvalstu teritorijā.
7.pants. Sadarbības grupas dibināšanas kārtība
(1) Lēmumu
par sadarbības grupas izveidi pieņem pēc tās paredzamo dalībnieku ierosmes.
(2) Paredzamais
sadarbības grupas dalībnieks no Latvijas Republikas:
1) nosūta
paziņojumu Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai (turpmāk
ministrija) par savu nodomu piedalīties sadarbības grupā;
2) nosūta
ministrijai paredzamās sadarbības grupas konvencijas dibināšanas līguma (turpmāk
dibināšanas līgums) un statūtu kopijas.
(3) Ministrija
triju mēnešu laikā pēc šā panta otrajā daļā minēto dokumentu saņemšanas apstiprina
vai neapstiprina paredzamā dalībnieka dalību sadarbības grupā, sniedzot
attiecīgu atzinumu.
(4) Ja ministrija
uzskata, ka paredzamā sadarbības grupas dalībnieka dalība sadarbības grupā
neatbilst Eiropas Parlamenta un Padomes (EK) regulai Nr.1082/2006 par Eiropas
teritoriālās sadarbības grupu (turpmāk regula) vai tiesību aktiem, tai skaitā
paredzamā dalībnieka pilnvarām un pienākumiem, vai dalība nav pieņemama sabiedrības
interešu vai valsts politikas iemeslu dēļ, ministrija neapstiprina paredzamā
dalībnieka dalību sadarbības grupā un atzinumā norāda apstiprinājuma
nesniegšanas iemeslus.
(5) Sadarbības
grupas dalībnieki, ja nepieciešams, vienojas par dibināšanas līguma un statūtu
galīgo redakciju, nodrošinot saderību ar dalībvalstu atzinumiem par paredzamā
dalībnieka dalību sadarbības grupā.
(6) Sadarbības
grupas dalībnieks no Latvijas Republikas iesniedz ministrijā sadarbības grupas,
kas nav reģistrēta reģistrā, dibināšanas līguma un statūtu galīgo redakciju.
8.pants. Sadarbības grupas dibināšanas dokumenti
Sadarbības
grupas dibināšanas dokumenti ir sadarbības grupas dibināšanas līgums un
sadarbības grupas statūti.
9.pants. Sadarbības grupas reģistrācija
(1) Sadarbības
grupu Latvijas Republikā reģistrē ministrija, izdarot ierakstu reģistrā.
(2) Sadarbības
grupa iesniedz ministrijā visus reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus saskaņā
ar šā likuma 10.pantu.
(3) Ministrija
triju mēnešu laikā pēc šā panta otrajā daļā minēto dokumentu saņemšanas reģistrē
sadarbības grupu reģistrā un izsniedz reģistrācijas apliecību vai atsaka
reģistrāciju reģistrā un sniedz attiecīgu atzinumu.
(4) Sadarbības
grupa nodrošina, lai 10 darbdienu laikā pēc tās reģistrācijas reģistrā
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" tiktu publicēts paziņojums par
sadarbības grupas izveidi, ietverot šādu informāciju:
1) sadarbības
grupas nosaukums;
2) sadarbības
grupas mērķis;
3) sadarbības
grupas uzdevumi;
4) sadarbības
grupas dalībnieki;
5) sadarbības
grupas juridiskā adrese.
(5) Dibināšanas
līguma grozījumus un būtiskus statūtu grozījumus apstiprina un reģistrē
ministrija šajā pantā noteiktajā kārtībā. Būtiski statūtu grozījumi ir
grozījumi, no kuriem tieši vai netieši izriet grozījumi dibināšanas līgumā.
(6) Sadarbības
grupa nodrošina, lai 10 darbdienu laikā pēc dibināšanas līguma un statūtu
reģistrācijas Eiropas Kopienu Oficiālo publikāciju birojam tiktu nosūtīts
lūgums publicēt Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī paziņojumu, darot zināmu
sadarbības grupas izveidi un norādot šā panta ceturtās daļas apakšpunktos
minēto informāciju.
10.pants. Pieteikums ierakstīšanai reģistrā
(1) Pieteikumā sadarbības grupas
ierakstīšanai reģistrā norāda šādas ziņas:
1) sadarbības grupas nosaukums;
2) sadarbības grupas asamblejas
dalībnieku nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, kā arī tās
personas vai personu vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvieta un amats, kurām
ir tiesības pārstāvēt dalībnieku;
3) sadarbības grupas asamblejas
dalībnieku tiesības pārstāvēt sadarbības grupu atsevišķi vai kopīgi;
4) sadarbības grupas pamatkapitāla
lielums, ja tāds paredzēts statūtos;
5) sadarbības grupas juridiskā adrese.
(2) Pieteikumu paraksta visi dibinātāji.
(3) Pieteikumam pievieno:
1) dibināšanas dokumentus;
2) ministrijas atzinumu;
3) bankas izziņu par sadarbības grupas
pamatkapitāla apmaksu, ja pamatkapitāls vai tā daļa ir apmaksāta naudā un
paredzēta statūtos;
4) katra sadarbības grupas asamblejas
dalībnieka pārstāvja rakstisku piekrišanu būt par asamblejas dalībnieku;
5) katra sadarbības grupas dalībnieka
pārstāvja rakstisku piekrišanu būt par sadarbības grupas dalībnieku. Rakstiska piekrišana
nav jāiesniedz tam sadarbības grupas dalībnieka pārstāvim, kurš kā sadarbības
grupas dibinātājs parakstījis pieteikumu sadarbības grupas ierakstīšanai reģistrā;
6) katra sadarbības grupas asamblejas
dalībnieka pārstāvja vai pārstāvju notariāli apliecinātu paraksta paraugu.
Paraksta paraugs nav jāiesniedz tam sadarbības grupas asamblejas dalībniekam,
kurš kā sadarbības grupas dibinātājs parakstījis pieteikumu sadarbības grupas
ierakstīšanai reģistrā un kura paraksts uz tā jau ir apliecināts;
7) sadarbības grupas asamblejas paziņojumu
par sadarbības grupas juridisko adresi.
IV nodaļa
Sadarbības grupas darbības
uzraudzība un atbildība
11.pants. Publiskā finansējuma pārvaldības kontrole
(1) Publiskā
finansējuma pārvaldības kontroli attiecībā uz šā likuma 5.panta pirmajā daļā
noteikto sadarbības grupas darbības jomu īsteno saskaņā ar attiecīgajiem
tiesību aktiem par Kopienas līdzekļu kontroli.
(2) Publiskā
finansējuma pārvaldības kontroli attiecībā uz šā likuma 5.panta otrajā daļā
noteikto sadarbības grupas darbības jomu, kur netiek ieguldīts Kopienas
finansējums, īsteno Valsts kontrole.
(3) Īstenojot
publiskā finansējuma pārvaldības kontroli attiecībā uz šā likuma 5.panta otrajā
daļā noteikto sadarbības grupas darbības jomu, kur netiek ieguldīts Kopienas
finansējums, Valsts kontrole informē ministriju par jebkuriem konstatējumiem,
kas radušies kontroles laikā, un ministrija sniedz attiecīgu informāciju pārējām
attiecīgās sadarbības grupas dalībnieku dalībvalstīm.
(4) Sadarbības
grupa ir tiesīga izvēlēties ārējo auditoru vai auditoru kompāniju sadarbības
grupas ikgadējas finanšu kontroles veikšanai. Izvēlētais auditors vai auditoru
kompānija sagatavo revīzijas ziņojumu par finanšu kontroles rezultātiem.
12.pants. Sadarbības grupas atbildība
(1) Sadarbības
grupa ir atbildīga par jebkādiem saviem parādiem.
(2) Sadarbības
grupas dalībnieki ir atbildīgi par sadarbības grupas parādiem tiktāl, ciktāl
sadarbības grupas aktīvi nav pietiekami, lai izpildītu sadarbības grupas
saistības.
(3) Ja
vismaz viena sadarbības grupas dalībnieka atbildība ir ierobežota, arī pārējie
sadarbības grupas dalībnieki drīkst statūtos ierobežot savu atbildību.
(4) Dalībnieki
var statūtos paredzēt, ka arī pēc tam, kad tie vairs nav sadarbības grupas
dalībnieki, tie būs atbildīgi par saistībām, kas izriet no sadarbības grupas
darbībām to dalības laikā sadarbības grupā.
13.pants. Sadarbības grupas gada pārskats
(1) Pēc pārskata gada beigām sadarbības
grupas asambleja saskaņā ar Gada pārskatu likumu sastāda un sadarbības grupas
direktors paraksta sadarbības grupas gada pārskatu.
(2) Sadarbības grupas asambleja sadarbības
grupas gada pārskatu iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā un ministrijā.
(3) Gada pārskatam pievieno:
1) revidenta atzinumu par gada pārskatu;
2) sadarbības grupas dalībnieku sapulces
protokola izrakstu ar lēmumu par gada pārskata apstiprināšanu.
(4) Vienlaikus ar gada pārskatu ministrijā
iesniedz paziņojumu par sadarbības grupas darbībām un aktivitātēm pārskata gadā.
14.pants.
Sadarbības grupas pamatkapitāla apmaksa un apmaksas veidi
(1) Sadarbības grupa statūtos nosaka
sadarbības grupas pamatkapitāla esību vai neesību, tā lielumu un apmaksas
veidu.
(2) Sadarbības grupas pamatkapitālu apmaksā
ar naudu vai mantisku ieguldījumu.
(3) Sadarbības grupas pamatkapitālu
izsaka latos.
(4) Sadarbības grupas pamatkapitāla apmaksas
veidu nosaka sadarbības grupas statūtos.
(5) Sadarbības grupas pamatkapitālā ieguldītās
lietas kļūst par sadarbības grupas īpašumu.
V nodaļa
Sadarbības grupas darbības
izbeigšana
15.pants. Sadarbības grupas darbības izbeigšanas
pamats
(1) Sadarbības
grupas darbība izbeidzas:
1) ar sadarbības grupas asamblejas lēmumu;
2) sadarbības grupas dalībnieku skaitam
samazinoties līdz vienam vai līdz citam statūtos noteiktajam skaitam;
3) ar tiesas nolēmumu;
4) izbeidzoties statūtos noteiktajam termiņam, ja
sadarbības grupa bija dibināta uz noteiktu termiņu;
5) sasniedzot statūtos noteiktos mērķus, ja sadarbības
grupa bija dibināta noteiktu mērķu sasniegšanai;
6) citos likumā vai statūtos noteiktajos
gadījumos.
(2) Ministrija pieņem lēmumu par sadarbības
grupas darbības izbeigšanu un ieraksta reģistrā anulēšanu vai lēmumu par
pienākuma uzlikšanu sadarbības grupas dalībniekam no Latvijas Republikas
izstāties no sadarbības grupas, kas nav reģistrēta reģistrā:
1) ja sadarbības grupas darbība neatbilst dibināšanas
līgumā un statūtos noteiktajiem uzdevumiem vai ir pretrunā ar Latvijas
Republikas Satversmi, likumiem vai citiem tiesību aktiem, valsts drošību vai sabiedrības
interesēm;
2) ja sadarbības grupa savā darbībā neievēro šā
likuma 1.panta pirmajā daļā noteikto mērķi vai regulā noteiktos uzdevumus vai
darbojas, pārsniedzot regulā noteiktos uzdevumus.
(3) Par šā panta otrajā daļā minētajiem lēmumiem
ministrija informē sadarbības grupas dalībnieku dalībvalstis.
(4) Par sadarbības grupas, kas nav reģistrēta
reģistrā, likvidācijas uzsākšanu sadarbības grupas dalībnieks no Latvijas
Republikas paziņo ministrijai 10 darbdienu laikā pēc likvidācijas uzsākšanas.
(5) Sadarbības grupa 10 darbdienu laikā pēc
likvidācijas uzsākšanas paziņo par savu likvidāciju, publicējot attiecīgu
paziņojumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
16.pants.
Lēmumu pārsūdzēšana
Šā likuma 7.panta trešajā daļā un 9.panta trešajā daļā
minētos ministrijas atzinumus un 15.panta otrajā daļā minētos ministrijas
lēmumus var pārsūdzēt Administratīvajā tiesā.
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
E.Zalāns
Likumprojekta Eiropas
teritoriālās sadarbības grupu likums anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav
attiecināms. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar 2007.gada 9.maija Ministru kabineta rīkojumu
Nr.256 Par uzdevumiem Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas
teritoriālā sadarbība" vadības, uzraudzības un kontroles sistēmas
ieviešanā Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija ir noteikta
par nacionālo atbildīgo iestādi 3.mērķa "Eiropas teritoriālā
sadarbība" programmu politikas izstrādē un koordinēšanā. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija regulu
(EK) Nr.1082/2006 (turpmāk Regula) par Eiropas teritoriālās sadarbības
grupu, tā ir tieši piemērojama visās Eiropas Savienības
dalībvalstīs, un līdz ar to, Latvijai ir jāizstrādā nacionālais tiesību akts
Regulas piemērošanai. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nosaka, ka Eiropas Teritoriālās sadarbības grupa ir
tiesību subjekts. Likumprojekta mērķis ir veicināt un atvieglot Eiropas
teritoriālās sadarbības grupu dalībnieku pārrobežu, starptautisku vai
starpreģionu sadarbību, kuras mērķis ir sociālās un ekonomiskās kohēzijas
stiprināšana. Likumprojekts regulē sadarbības darbības grupas izveidošanas,
reģistrācijas, darbības, reorganizācijas un likvidācijas kārtību. Likumprojekts
paredz, ka Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija sniedz
atzinumu par iespējamā dalībnieka no Latvijas Republikas dalību Eiropas
teritoriālās sadarbības grupā, kas ir reģistrēta ārpus Latvijas Republikas
teritorijas, kā arī pieņem lēmumu, sniedzot atzinumu par Eiropas teritoriālās
sadarbības grupas reģistrāciju Latvijas Republikas teritorijā, kuras sastāvā
ir dalībnieks no Latvijas Republikas. Eiropas Teritoriālās sadarbības grupu
reģistrē Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas speciāli
izveidotā reģistrā. Likumprojektā
ir noteikts, ka Eiropas teritoriālās sadarbības grupu veido dalībnieks no
Latvijas un dalībnieks no citas Eiropas Savienības dalībvalsts. Eiropas
teritoriālās sadarbības grupa savā darbībā var pieteikties atbalstam no
Eiropas Savienības finanšu instrumentiem, it īpaši pārrobežu, transnacionālās
un starpreģionu sadarbības projektu ieviešanai 3.mērķa Eiropas Teritoriālā
sadarbība ietvaros. |
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms. |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms. |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms. |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms. |
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms. |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms. |
|||
6. Cita
informācija |
Eiropas teritoriālās sadarbības grupa var darboties
ar vai bez pamatkapitāla. Sadarbības grupas pamatkapitāla apmaksas veidu
nosaka sadarbības grupas dalībnieki sadarbības grupas statūtos. |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Jauni
normatīvie akti nav jāizdod. |
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts atbilst Latvijas Republikas saistībām, ko
tā uzņēmusies, 2003.gadā Atēnās parakstot un noteiktā kārtībā ratificējot
Pievienošanās Eiropas Savienībai līgumu. Likumprojekta sagatavošanā ir ņemta vērā Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija regula
(EK) Nr.1082/2006 par Eiropas Teritoriālās sadarbības grupu. |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||
6. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav attiecināms, jo likumprojekts paredz, ka par
sadarbības grupas dalībniekiem var būt publisko tiesību juridiskās personas,
nevis nevalstiskās organizācijas. |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav
attiecināms. |
4. Konsultācijas
ar ekspertiem |
Likumprojekta izstrādes procesā notika konsultācijas ar
starptautiskajiem ekspertiem INTERACT programmas organizēto pasākumu
ietvaros, kā arī 2008.gada 21.februārī Rīgā notika tikšanās ar ekspertu
Pilnvarotā ministra pie Austrijas pastāvīgās pārstāvniecības Eiropas
Savienībā adj. profesoru Klemenu H.Fišeru (adj. Professor Dr.Klemens H.FISCHER) par regulas prasību
piemērošanu. |
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Esošo
institūciju funkcijas netiks būtiski paplašinātas, nodrošinot sadarbības
grupu reģistrāciju. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc
tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī iekļauts Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Šajā likumā minētie
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas lēmumi ir pārsūdzami
administratīvajā tiesā. |
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
Reģionālās
attīstības un
pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts
sekretāre |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
E.Zalāns |
L.Straujuma |
K.Jaunzeme |
D.Dubova
|
M.Grīnhofa |
26.08.2008. 11:26
1169
M.Grīnhofa
67770349; madara.grinhofa@raplm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.75 |
2008.gada 21.oktobrī |
12.§
Likumprojekts "Eiropas teritoriālās sadarbības grupu likums"
TA-2658
___________________________________________________________
(E.Zalāns, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2008-MK-PROT-75-2110-#12.doc
1