Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-3204
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Satiksmes ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Par autoceļu lietošanas nodevu". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Pēkalis 67028300, maris.pekalis@sam.gov.lv).
Minēto likumprojektu lūdzam atzīt par
steidzamu un skatīt vienlaikus ar likumprojektu "Grozījums likumā "Par
nodokļiem un nodevām""
(reģ. Nr.TA-3205).
Lūdzam atsaukt ar Ministru kabineta 2008.gada 10.jūlija vēstuli Nr.90/TA-1082 iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"" (reģ. Nr.798/Lp9).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 5 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra
sēdes protokola Nr.75 56.§ izraksts
uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Par autoceļu
lietošanas nodevu
1. pants. Autoceļu lietošanas nodevas mērķis
Autoceļu lietošanas
nodevas (turpmāk nodeva) mērķis ir valsts galveno autoceļu uzturēšanas un
attīstības nodrošināšana, kā arī videi draudzīgāku transportlīdzekļu
izmantošanas veicināšana.
2. pants. Likuma piemērošanas joma
Nodevu maksā par valsts galveno autoceļu lietošanu ar
transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 000
kilogramiem un kas paredzēti tikai kravu autopārvadājumiem (turpmāk
transportlīdzeklis).
3. pants. Nodevas maksātāji
Nodevu maksā
mehāniskā transportlīdzekļa īpašnieks, turētājs
vai vadītājs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
4. pants. Nodevas objekti
Nodevu maksā par
šādu valsts galveno autoceļu posmu lietošanu:
1) A1 Rīga
(Baltezers)Igaunijas robeža (Ainaži) (0,084,6 km; 93,496,8 km; 100,3101,9
km);
2) A2 RīgaSiguldaIgaunijas
robeža (Veclaicene) (12,450,4 km; 53,6195,6 km);
3) A3
InčukalnsValmieraIgaunijas robeža (Valka) (0,089,1 km; 92,3116,3 km);
4) A4 Rīgas
apvedceļš (BaltezersSaulkalne) (0,020,4 km);
5) A5 Rīgas
apvedceļš (SalaspilsBabīte) (0,02,4 km; 2,940,9 km);
6) A6
RīgaDaugavpilsKrāslavaBaltkrievijas robeža (17,418,6 km; 19,628,3 km;
30,334,0 km; 39,145,8 km; 50,951,0 km; 56,5144,0 km; 149,5172,0 km;
176,2268,7 km; 274,1307,0 km);
7) A7
RīgaBauskaLietuvas robeža (Grenctāle) (7,965,5 km; 68,685,6 km);
8) A8
RīgaJelgavaLietuvas robeža (Meitene) (9,943,1 km; 48,676,1 km);
9) A9 Rīga
(Skulte)Liepāja (0,092,3 km; 95,7100,7 km; 101,9129,5 km; 132,7185,8 km;
188,2191,7 km);
10) A10
RīgaVentspils (13,418,8 km; 23,837,0km; 41,3185,0 km);
11) A11
LiepājaLietuvas robeža (Rucava) (4,953,4 km);
12) A12
JēkabpilsRēzekneLudzaKrievijas robeža (Terehova) (3,958,4 km; 61,2124,1
km; 128,2166,2 km);
13) A13 Krievijas
robeža (Grebņeva)RēzekneDaugavpilsLietuvas robeža (Medumi) (0,047,7 km;
53,2134,8 km; 144,8163,4 km);
14) A14 Daugavpils
apvedceļš (KalkūniTilti) (0,015,6 km);
15) A15 Rēzeknes
apvedceļš (0,07,1 km).
5. pants.
Nodevas likmes
(1) Nodevu maksā
atkarībā no transportlīdzekļa atbilstības motora izmešu līmenim, transportlīdzekļa
asu skaita, un laika, kurā paredzēts lietot valsts galvenos autoceļus, pēc
šādām likmēm:
Transportlīdzekļa
motora izmešu līmenis |
Asu skaits |
Nodevas likmes
(latos) |
|||
dienas likme |
nedēļas likme |
mēneša likme |
gada likme |
||
EURO 0 EURO I EURO II |
ne vairāk kā 3 asis |
7,0 |
42,0 |
140,0 |
560,0 |
ne mazāk kā 4 asis |
7,5 |
45,0 |
150,0 |
600,0 |
|
EURO III |
ne vairāk kā 3 asis |
6,5 |
39,0 |
130,0 |
520,0 |
ne mazāk kā 4 asis |
7,0 |
42,0 |
140,0 |
560,0 |
|
EURO IV un mazāk piesārņojošs |
ne vairāk kā 3 asis |
6,0 |
36,0 |
120,0 |
480,0 |
ne mazāk kā 4 asis |
6,5 |
39,0 |
130,0 |
520,0 |
(2) Nodevas dienas likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos
autoceļus 24 stundas no maksājuma dokumentā norādītā laika.
(3) Nodevas nedēļas likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos
autoceļus maksājuma dokumentā norādītajā datumā un vēl nepārtrauktas 7
diennaktis pēc tā.
(4) Nodevas mēneša likmes samaksa dod tiesības lietot valsts
galvenos autoceļus maksājuma dokumentā norādītajā
datumā un vēl nepārtrauktas 30 diennaktis pēc tā.
(5) Nodevas gada likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos
autoceļus vienu gadu no maksājuma dokumentā norādītā datuma.
(6) Ja nav
zināma transportlīdzekļa motora izmešu atbilstība noteiktam motora izmešu
līmenim, nodevu maksā atbilstoši EURO 0 līmenim noteiktajām likmēm.
6. pants. Nodevas iekasēšana un administrēšana
(1) Nodevu
ieskaita Satiksmes ministrijas valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda
programmas pašu ieņēmumos.
(2) Nodevas
administrēšana ietver visas darbības, kas saistītas ar nodevas piemērošanu.
Nodevas administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(3) Nodevu
administrē valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi (turpmāk
administrators).
7. pants. Atbrīvojumi no nodevas maksāšanas
Nodevu nemaksā:
1) Iekšlietu
ministrijas padotībā esošās iestādes;
2) Aizsardzības
ministrijas padotībā esošās institūcijas un Nacionālie bruņotie spēki;
3) pašvaldību
policijas iestādes;
4) seglu
vilcēji bez sastāva.
5) par laiku,
ko transportlīdzeklis pavada, gaidot valsts robežas šķērsošanu izbraucot no
Latvijas.
8. pants. Nodevas atmaksāšana vai pārnešana uz citu
transportlīdzekli
(1) Nodevu
atmaksā šādos gadījumos:
1) daļu
no nodevas gada likmes atmaksā, ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites
izvešanai no Latvijas vai norakstīšanai. Atmaksājamo summu aprēķina saskaņā ar
šādu formulu:
atmaksājamā summa = nodevas gada maksājums x 1/12 x nodevas
gada maksājuma atlikušo pilno mēnešu skaits;
2) daļu
no nodevas mēneša likmes atmaksā, ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites
norakstīšanai. Atmaksājamo summu aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
atmaksājamā summa = nodevas mēneša maksājums x 1/30 x
atlikušo dienu skaits no datuma, kad izdarīta atzīme transportlīdzekļu valsts
reģistrā par transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites norakstīšanai, līdz datumam,
kad beidzas nodevas samaksas termiņš;
3) ja
dienas, nedēļas, mēneša vai gada nodevas likme par vienu un to pašu
transportlīdzekli vai transportlīdzekļu sastāvu samaksāta divas vai vairākas
reizes, vai samaksāta lielāka nodeva nekā noteikts šajā likumā. Atmaksā summu,
kas pārsniedz šajā likumā noteikto likmi konkrētajam transportlīdzeklim.
(2) Ja
par transportlīdzekļu sastāvu samaksāta nodevas gada likme, bet pārvadājumu
nepieciešams veikt ar citu piekabi vai puspiekabi ar identisku asu skaitu,
administrators, pamatojoties uz transportlīdzekļa īpašnieka iesniegumu, var
nodevas maksājumu attiecināt uz citu transportlīdzekļu sastāvu ar iepriekšējā
maksājumā norādīto transportlīdzekli, laika periodu un citu piekabi vai
puspiekabi ar identisku asu skaitu. Administratora saskaņojums jāsaņem pirms
autoceļa lietošanas.
(3) Ja
par transportlīdzekļu sastāvu samaksāta nodevas gada likme un šajā laika
periodā ietvertā mēneša, nedēļas vai dienas nodevas likme par šajā
transportlīdzekļu sastāvā ietilpstošo mehānisko transportlīdzekli, atmaksā
summu, kas atbilst attiecīgajai mēneša, nedēļas vai dienas likmei.
(4) Administrators
nodevu atmaksā 30 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas.
9. pants. Nodevas samaksas kontrole un naudas
sodu iekasēšana
(1) Nodevas samaksas
kontroli veic Autotransporta inspekcija. Nodevas samaksas kontroles
kārtību nosaka Ministru kabinets.
(2) Transportlīdzekļa
vadītājam pēc administratora vai Autotransporta inspekcijas amatpersonas
pieprasījuma ir pienākums pierādīt nodevas samaksu un transportlīdzekļa
atbilstību nodevas samaksai izvēlētajam transportlīdzekļu motoru izmešu
līmenim.
(3) Ja
nodeva nav samaksāta vai ir samaksāta nepietiekamā apmērā, Autotransporta
inspekcijas amatpersona no transportlīdzekļa vadītāja iekasē nodevu vienas
dienas likmes apmērā vai aizliedz turpināt braucienu, kamēr nodeva nav
samaksāta.
(4) No
autoceļu lietotājiem par šī likuma pārkāpumiem iekasētos naudas sodus ieskaita Satiksmes
ministrijas valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmas pašu ieņēmumos.
10. pants. Nodevas un naudas sodu izlietošana
Iekasēto
nodevu un naudas sodus izlieto valsts galveno autoceļu uzturēšanai un attīstībai,
kā arī nodevas administrēšanai un kontrolei.
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā
iekļautas normas, kas izriet no:
1) Eiropas
Parlamenta un Padomes 1999. gada 17. jūnija Direktīvas 1999/62/EK par
dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas
transportlīdzekļiem;
2) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006. gada 17. maija Direktīvas 2006/38/EK, ar
ko groza Direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas
noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem.
Likums
stājas spēkā ar 2009. gada 1. jūliju.
Satiksmes ministra vietā bērnu un ģimenes
lietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Baštiks |
N. Freivalds |
L. Priedīte-Kancēviča |
I. Strauta |
M. Pēkalis |
22.10.2008. 12:00
1099
Kanderis 67028010
Libeka 67028032
Likumprojekta Par autoceļu lietošanas nodevu
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts
izstrādāts, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija
Direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu kravas
transportlīdzekļiem un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija
Direktīvu 2006/38/EK, ar ko groza Direktīvu 1999/62/EK par dažu
infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas
transportlīdzekļiem.
|
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz Latvijas normatīvie akti neparedz maksājumus par valsts autoceļu lietošanu. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Pārņemt Eiropas Savienības direktīvu prasības, kas paredz ceļu lietotāju maksājumus par autoceļu lietošanu. Atbilstoši Latvijā pastāvošajai nodokļu un nodevu sistēmai šādu maksājumu paredzēts ieviest kā autoceļu lietošanas nodevu. Satiksmes ministrija ir izvēlējusies šādu ceļu lietošanas nodevas maksāšanas modeli par valsts galveno autoceļu lietošanu ar transportlīdzekļiem vai to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 000 kilogramiem, jo tam ir vienkārša un saprotama iekasēšanas procedūra un vadība, kā arī tas neprasa papildu kapitālieguldījumus. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Izstrādājot
likumprojektu Par autoceļu lietošanas nodevu ir ņemta vērā Eiropas
Komisijas Baltajā grāmatā Eiropas transporta politika 2010. gadam: laiks
lemt izvirzītā stratēģija uz taisnīgāku sistēmu maksas iekasēšanai par
autoceļu infrastruktūras lietošanu, kas balstīta uz lietotājs maksā
principu un iespēju piemērot piesārņotājs maksā principu, izmantojot,
piemēram, dažādas nodevas, lai ievērotu transportlīdzekļu ekoloģiskās
īpašības un būtiska, lai veicinātu ilgtspējīgu transportu Eiropas Savienības
teritorijā. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Autoceļu lietošanas nodevas idejas pamatā ir infrastruktūras izmaksu
segšanas princips. Lietotājiem ir jāspēj pieņemt lēmumus, kas ietekmēs
autoceļu nodevu nastu, izvēloties videi draudzīgākus transportlīdzekļus un
mazāk pārslogotus laika posmus vai maršrutus. Ieņēmumi
no autoceļu lietošanas nodevas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes
Direktīvā 2006/38/EK noteiktajam tiks izmantoti valsts galveno autoceļu
uzturēšanai un attīstībai. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekta pieņemšana noteiks vienotas prasības autopārvadātājiem Eiropas Savienības ekonomiskajā telpā un līdz ar to tiks izslēgta diskriminējošu maksājumu piemērošana autopārvadātājiem. Latvijā pašreiz ir apmēram 12 000 kravas automašīnu ar pilnu masu virs 12 t, kuras veic starptautiskos kravas pārvadājumus. Paredzams, ka par šīm automašīnām autoceļu lietošanas nodeva tiks maksāta par katru dienu, ko šie transportlīdzekļi pavadīs uz Latvijas ceļiem. Atbilstoši Satiksmes ministrijas rīcībā esošajai informācijai, šādi transportlīdzekļi reizi nedēļā vismaz uz vienu dienu iebrauc Latvijas teritorijā. Bez pieminētajiem 12 000 starptautiskos kravu pārvadājumus veicošiem transportlīdzekļiem, atbilstoši transportlīdzekļu reģistrācijas datiem pārējās ir Latvijā reģistrētās 40 000 kravas automašīnas. Apmēram tikai puse no šiem transportlīdzekļiem ir tehniskā kārtībā un lieto valsts galvenos autoceļus. Sagaidāms, ka par šiem transporta līdzekļiem autoceļu lietošanas nodevu maksās kā vienreizēju gada maksājumu, kura apjoms būs atkarīgs no transportlīdzekļa asu skaita un ekoloģiskās ietekmes uz vidi. Autoceļu lietošanas nodevas atšķirsies pēc darbības laika un līdz ar to nodevas likmes. Sagaidāms, ka par 1-2% var sadārdzināties to pakalpojumu izmaksas, kurās ievērojamu izmaksu daļu sastāda transporta izmaksas (piemēram, ceļu būve). |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Autoceļu
lietošanas nodevas noteikšana autoceļu lietotājiem izvirza prasības izvēlēties
videi draudzīgākus transportlīdzekļus un mazāk pārslogotus autoceļu maršrutus. |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
+7 900
+7 900 |
+15 800
+15 800 |
+15 800
+15 800 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
+7 900
+7 900 |
+15 800
+15 800 |
+15 800
+15 800 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija Direktīvas 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu kravas transportlīdzekļiem un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija Direktīvas 2006/38/EK, ar ko groza Direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem prasībām, sākot ar 2009.gada 1.jūliju Latvijā valsts galveno autoceļu tīklā tiks ieviesta autoceļu lietošanas nodeva (Eirovinjete). Atbilstoši Direktīvas 2006/38/EK, ar ko groza Direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem 9.panta otrai daļai Satiksmes ministrija plāno šos līdzekļus noteikt kā Satiksmes ministrijas pašu ieņēmumus, kuri tiktu iekļauti valsts pamatbudžeta programmā Valsts autoceļu fonds, maksājumu administrēšanu veicot valsts akciju sabiedrībai Latvijas Valsts ceļi, līdzīgi kā tas jau notiek ar transportlīdzekļu ikgadējo nodevu. Pēc prognozēm, kopējie ieņēmumi gadā no autoceļu lietošanas nodevas varētu būt aptuveni 15,8 milj. latu. Šie ieņēmumi veidojas atbilstoši šādam aprēķinam: 1) ārvalstu pārvadātājiem, kas maksātu 7,0 Ls/dienā un ņemot vērā, ka gada laikā Latvijas teritoriju šķērso apmēram 200 tūkstoši kravas automašīnu (virs 12 t), tad ieņēmumi šajā sadaļā būtu aptuveni 1,4 milj. latu; 2) Latvijā pašreiz ir apmēram 12 000 kravas automašīnu (virs 12 t), kuras veic starptautiskos pārvadājumus. Šīm automašīnām autoceļu lietošanas nodeva ir jāmaksā par katru dienu, ko viņi pavada uz Latvijas autoceļiem un pieņemot, ka reizi nedēļā viņi vismaz uz vienu dienu iebrauc valsts teritorijā, tas nozīmē, ka kopējie ieņēmumi par šo sadaļu būtu aptuveni 4,4 milj. latu; (52 nedēļas x 12 000 auto x 7,0 Ls); 3) pieņemot, ka no valstī reģistrētajām 40 000 kravas automašīnām (bez iepriekš pieminētajiem 12 000, kas veic starptautiskos pārvadājumus) apmēram puse lieto valsts galvenos autoceļus, šiem transporta līdzekļiem autoceļu lietošanas nodeva var tikt samaksāta kā vienreizējs gada maksājums, kura apjoms ir atkarīgs no asu skaita un transportlīdzekļa ekoloģiskās ietekmes uz vidi un vidēji tas varētu būt apmēram 500 Ls. Ieņēmumi par šo sadaļu varētu būt aptuveni 10 milj. latu. Satiksmes
ministrija plāno ieņēmumus no autoceļu lietošanas nodevas izlietot: 1) stāvlaukumu
ierīkošanai un uzturēšanai pirms Terehovas un Grebņevas robežkontroles
punktiem; 2) valsts
galveno autoceļu attīstības projektiem; 3) nodevas
administrēšanai un kontrolei; 4) valsts
galveno autoceļu uzturēšanai. Plānotie
izdevumi procentos atbilstoši EKK: - uzturēšanas
izdevumi ~ 30%; - kapitālie
izdevumi ~ 60%; -
administrēšanas izdevumi ~ 10%. |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada
17.jūnija Direktīvai 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas
noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem un Eiropas Parlamenta un
Padomes 2006.gada 17.maija Direktīvai 2006/38/EK, ar ko groza Direktīvu 1999/62/EK par dažu
infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas
transportlīdzekļiem. |
|
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada
17.jūnija Direktīva 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas
noteikšanu kravas transportlīdzekļiem.
Publicēts: Oficiālais Vēstnesis L 187, 20/07/1999 lpp. 00420050 Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija Direktīva 2006/38/EK, ar ko groza Direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem. Publicēts: Oficiālais Vēstnesis L 157, 09/06/2006 Lpp. 00080023 |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Direktīvas 2006/38/EK 1.panta otrā daļa un
Direktīvas 1999/62/EK 7.pants |
2.pants |
Atbilst |
Direktīvas 2006/38/EK 1.panta otrā daļa un
Direktīvas 1999/62/EK 7.1.pants |
4.pants |
Atbilst |
Direktīvas 2006/38/EK 1.panta astotā daļa
un Direktīvas 1999/62/EK II pielikums |
5.pants |
Atbilst |
Direktīvas 2006/38/EK 1.pants un Direktīvas
1999/62/EK 6.2.pants |
7.pants |
Atbilst |
Direktīvas 2006/38/EK 1.panta septītā daļa
un Direktīvas 1999/62/EK 9.panta otrā daļa |
6.panta pirmā daļa |
Atbilst |
Direktīvas 2006/38/EK 1.pants sestā daļa
un Direktīvas 1999/62/EK 9.panta otrā daļa |
6.panta otrā daļa un 10.pants |
Atbilst |
Direktīvas 2006/38/EK 1.panta astotā daļa
Direktīvas 1999/62/EK 9a.pants |
9.pants |
Atbilst |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija Direktīvas
2006/38/EK, ar ko groza Direktīvu 1999/62/EK par dažu
infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas
transportlīdzekļiem 7.panta otrās daļas b) apakšpunktam no 2012. gada
autoceļu nodeva un lietošanas maksa tiks piemērota visiem
transportlīdzekļiem. Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija Direktīvas 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu kravas transportlīdzekļiem 3.panta, 4.panta, 5.panta un 6.panta prasības pārņemtas ar 2001.gada 22.novembra likumu "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Satiksmes ministrija izstrādās: - grozījumu likumā Par nodokļiem un nodevām, paredzot jaunu nodevas objektu. - grozījumus likumā Par autoceļiem, paredzot autoceļu lietošanas nodevu par valsts galveno autoceļu lietošanu transportlīdzekļiem vai to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 12 000 kilogramiem un kuri paredzēti tikai kravu autopārvadājumiem; - grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, paredzot sankcijas par nodevas samaksas pārkāpumiem; - jaunus Ministru kabineta par autoceļu lietošanas nodevas kontroles kārtību; - jaunus Ministru kabineta noteikumus Autoceļu lietošanas nodevas administrēšanas noteikumi, lai detalizēti noteiktu nodevas administrēšanas kārtību. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
2008.gada
5.martā notika Satiksmes ministrijas tikšanās ar Autopārvadātāju asociāciju
"Latvijas Auto", Latvijas Pasažieru
autopārvadātāju asociāciju un Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju Asociāciju |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konkrēti lēmumi nav pieņemti. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Netiek radītas jaunas institūcijas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās Satiksmes ministrija, Autotransporta inspekcija un valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojektu pēc izsludināšanas publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī normatīvo aktu bezmaksas portālā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas intereses var aizstāvēt vispārīgajā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Satiksmes ministra vietā
bērnu
un ģimenes lietu ministrs A.
Baštiks
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par uzdevumu
izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
N. Freivalds |
L.
Priedīte-Kancēviča |
I. Strauta |
M.
Pēkalis
|
2008.10.22. 15:12
1929
Libeka 67028032,zane.libeka@lvceli.lv
Kanderis 67028010,lauris.kanderis@sam.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.75 |
2008.gada 21.oktobrī |
56.§
Likumprojekts "Par autoceļu lietošanas nodevu"
TA-3204
___________________________________________________________
(A.Židkovs, G.Bērziņš, M.Bičevskis, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Satiksmes ministrijai
steidzami saskaņot likumprojekta redakciju ar Finanšu ministriju un Tieslietu
ministriju un saskaņoto likumprojektu iesniegt Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā vienlaikus ar šī protokola 57.§
minēto likumprojektu (likumprojektu paketē).
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojektu paketes turpmāko virzību Saeimā ir satiksmes
ministrs.
5. Lūgt Saeimu atzīt
likumprojektu paketi par steidzamu.
6. Lūgt Saeimu atsaukt
ar Ministru kabineta š.g. 10.jūlija vēstuli Nr.90/TA-1082 iesniegto
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par autoceļiem"" (Reģ.
Nr.798/Lp9).
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktora vietā - direktora vietniece tiesību aktu lietās |
|
E.Dreimane |
|
2008-MK-PROT-75-2110-#56.doc
1