Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-3085
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zeile 67162604, Olga.Zeile@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 3 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 9 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 14.oktobra
sēdes protokola Nr.74 22.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā
Izdarīt Latvijas Sodu izpildes kodeksā šādus
grozījumus:
1. Svītrot visā tekstā vārdu "(pagasttiesa)" (attiecīgā
skaitlī un locījumā).
2. Papildināt 48.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"Notiesātā naudu brīvības atņemšanas iestāde uzglabā, pārsūta un
izmaksā notiesātajam latos. Citā valūtā saņemtas naudas pārvešana latos notiek
atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam kursam naudas saņemšanas dienā brīvības
atņemšanas iestādē."
3. Izteikt 50.pantu
šādā redakcijā:
Notiesātajiem ir tiesības rakstīt iesniegumus
valsts iestādēm, sabiedriskajām organizācijām un amatpersonām.
Notiesātā iesniegumus par jautājumiem, kas
saistīti ar brīvības atņemšanas soda izpildes apstākļiem, Iesniegumu likumā
noteiktajā kārtībā izskata brīvības atņemšanas iestādes priekšnieks. Notiesātā
iesniegumus par brīvības atņemšanas iestādes administrācijas faktiskās rīcības
apstrīdēšanu izskata Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Notiesāto sarakste ar ANO institūcijām,
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisiju, Tiesībsarga biroju,
prokuratūru, tiesu, aizstāvi, kā arī notiesātā ārvalsts pilsoņa sarakste ar
savas valsts vai tās valsts diplomātisko vai konsulāro pārstāvniecību, kura
pilnvarota pārstāvēt viņa intereses, nav pakļauta pārbaudei. Notiesāto sarakste
ar ANO institūcijām, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisiju,
Tiesībsarga biroju, prokuratūru, tiesu, kā arī notiesātā ārvalsts pilsoņa
sarakste ar savas valsts vai tās valsts diplomātisko vai konsulāro
pārstāvniecību, kura pilnvarota pārstāvēt viņa intereses, tiek segta no
brīvības atņemšanas iestādes līdzekļiem.
Notiesātā sarakste ar valsts pārvaldes
iestādēm tiek segta no brīvības atņemšanas iestādes līdzekļiem, ja notiesātā
personiskās naudas kartē nav līdzekļu un notiesātais apstrīd šo iestāžu izdotu
administratīvo aktu vai faktisko rīcību vai nosūta iesniegumu valsts
nodrošinātās juridiskās palīdzības pieprasījumam.
Notiesātajiem ir tiesības griezties ar
mutvārdu iesniegumu pie attiecīgām amatpersonām, kuras pieņem apmeklētājus
brīvības atņemšanas iestādē. Ja notiesātais vēlas, pieņemšana notiek bez citu
personu klātbūtnes."
4. Izteikt 50.4 panta
piekto daļu šādā redakcijā:
"Notiesātie ar
brīvības atņemšanu uz visu mūžu (mūža ieslodzījums) un personas, kurām nāves
sods aizstāts ar brīvības atņemšanu, soda izciešanu uzsāk režīma zemākajā
pakāpē. Pēc ievietošanas cietumā viņiem šajā pakāpē jāizcieš ne mazāk kā
septiņi gadi. Ja notiesātais pirmstiesas apcietinājumā un soda izpildes vietā
izcietis vismaz septiņus gadus no piespriestā soda un notiesātajam nav spēkā
esošu sodu par soda izciešanas režīma prasību pārkāpumiem vai administratīvo
sodu, viņu ar brīvības atņemšanas iestādes administratīvās komisijas lēmumu var
pārvietot no soda izciešanas režīma zemākās pakāpes uz soda izciešanas režīma
vidējo pakāpi. Ne mazāk kā 10 gadu no piespriestā soda viņam jāizcieš soda
izciešanas režīma vidējā pakāpē, bet atlikusī daļa soda izciešanas režīma
augstākajā pakāpē. No soda izciešanas režīma augstākās pakāpes notiesāto var
atbrīvot no soda izciešanas nosacīti pirms termiņa likumā noteiktajā kārtībā."
5. Izteikt 50.5 panta
ceturto daļu šādā redakcijā:
"Sievietes, kas notiesātas ar brīvības atņemšanu uz visu mūžu
(mūža ieslodzījums), soda izciešanu uzsāk režīma zemākajā pakāpē. Pēc
ievietošanas cietumā viņām šajā pakāpē jāizcieš ne mazāk kā septiņi gadi. Ja
notiesātā pirmstiesas apcietinājumā un soda izpildes vietā izcietusi vismaz
septiņus gadus no piespriestā soda un notiesātajai nav spēkā esošu sodu par
soda izciešanas režīma prasību pārkāpumiem vai administratīvo sodu, viņu ar
brīvības atņemšanas iestādes administratīvās komisijas lēmumu var pārvietot no
soda izciešanas režīma zemākās pakāpes uz soda izciešanas režīma vidējo pakāpi.
Ne mazāk kā astoņi gadi no piespriestā soda viņai jāizcieš soda izciešanas
režīma vidējā pakāpē, bet atlikusī daļa soda izciešanas režīma augstākajā
pakāpē. No soda izciešanas režīma augstākās pakāpes notiesāto var atbrīvot no
soda izciešanas nosacīti pirms termiņa likumā noteiktajā kārtībā."
6. Aizstāt 50.6 panta
trešajā daļā vārdu "pagasta" ar vārdiem "novada vai republikas
pilsētas".
7. Papildināt
70.panta pirmās daļas 3.punktu pēc vārdiem "pārtikas produktus" ar
vārdiem "un tabakas izstrādājumus brīvības atņemšanas iestādes veikalā".
8. Izteikt 112.panta
pirmās daļas otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja brīvības atņemšanas soda izciešanas laiks beidzas sestdienā,
svētdienā, svētku dienā vai brīvdienā, notiesāto atbrīvo piektdienā vai dienā
pirms svētku dienas vai brīvdienas."
9. Aizstāt 119.panta
otrajā daļā vārdus "pašvaldību domes (padomes)" ar vārdiem "novada
vai republikas pilsētas dome".
Pārejas noteikums
Likuma 6. un 9.pants stājas spēkā 2009.gada
1.jūlijā.
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Latvijas Republikas Satversmes tiesa, pasludinot
spriedumu 2008.gada
9. maijā lietā Nr. 2007-24-01 Par Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta
otrās daļas otrā teikuma atbilstību Latvijas Republikas Satversmes
92. pantam, nolēma atzīt Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta
otrās daļas otro teikumu, ciktāl tas neparedz apmaksāt no valsts līdzekļiem
iesniegumu par administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšanu un
juridiskās palīdzības pieprasījumu nosūtīšanu tiem notiesātajiem, kuriem nav
līdzekļu, par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam un
spēkā neesošu no 2008. gada 1. novembra.
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Latvijas Sodu izpildes
kodeksa (turpmāk LSIK) 50.pantā noteiktas notiesāto tiesības
iesniegt iesniegumus notiesātajiem ir tiesības rakstīt priekšlikumus,
iesniegumus un sūdzības valsts iestādēm, sabiedriskajām organizācijām un
amatpersonām. Notiesāto priekšlikumi, iesniegumi un sūdzības nosūtāmi pēc
piederības un izlemjami likumā noteiktajā kārtībā. Notiesāto sarakste ar ANO
institūcijām, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisiju,
Tiesībsarga biroju, prokuratūru, tiesu, aizstāvi, kā arī notiesātā ārvalsts
pilsoņa sarakste ar savas valsts vai tās valsts diplomātisko vai konsulāro
pārstāvniecību, kura pilnvarota pārstāvēt viņa intereses, nav pakļauta
pārbaudei. Notiesāto sarakste ar ANO institūcijām, Saeimas Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisiju, Valsts cilvēktiesību biroju, prokuratūru, tiesu,
kā arī notiesātā ārvalsts pilsoņa sarakste ar savas valsts vai tās valsts
diplomātisko vai konsulāro pārstāvniecību, kura pilnvarota pārstāvēt viņa
intereses, tiek segta no brīvības atņemšanas iestādes līdzekļiem. Notiesātajiem
ir tiesības griezties ar mutvārdu sūdzību vai priekšlikumu pie attiecīgām
amatpersonām, kuras pieņem apmeklētājus brīvības atņemšanas iestādē. Ja
notiesātais vēlas, pieņemšana notiek bez citu personu klātbūtnes.
Bez tam, pēc Tiesībsarga iniciatīvas veidotā darba grupā (piedalījās, Tiesībsarga biroja, Ģenerālprokuratūras, Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes pārstāvji) 2007.gada rudenī tika analizēta notiesāto iesniegumu izskatīšanas prakse un tika secināts, ka ir nepieciešams precizēt LSIK, papildinot to ar normām, kas precīzi noteiktu ieslodzīto iesniegumu izskatīšanas kārtību. Esošā LSIK redakcija nesniedz pietiekami precīzas norādes uz to, ka notiesātajam problēmas ieslodzījuma vietā jārisina, vispirms vēršoties pie tās priekšnieka. Arī prakse liecina, ka notiesātie iesniegumus par ieslodzījuma vietu amatpersonu rīcību nosūta dažādām institūcijām (t.sk. Valsts prezidentam, Ministru prezidentam u.tml.), kas savukārt prasa šo institūciju resursu patēriņu, lai tās atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, nodrošinātu iesnieguma pārsūtīšanu, jo to kompetencē neietilpst šo iesniegumu izskatīšana. Tāpēc LSIK nepieciešams precizēt, lai precīzi noteiktu, ka notiesāto problēmas sākotnēji jārisina, izmantojot iekšējo sūdzību izskatīšanas mehānismu ieslodzījuma vietā (un Ieslodzījuma vietu pārvaldē). Bez tam, LSIK normas jāprecizē atbilstoši Iesniegumu likumā lietotajiem jēdzieniem. Tiesībsarga birojs
Tieslietu ministrijai ir vairākkārt norādījis uz diskriminējošu attieksmi
pret personām, kas notiesātas ar brīvības atņemšanu uz mūžu un personām, kam
nāves sods aizstāts ar mūža ieslodzījumu, jo spēkā esošā LSIK norma ir dažādi
interpretējama attiecībā uz to, ka apcietinājumā pavadītais laiks tiek
ieskaitīts soda termiņā. Soda ieskaitīšanas nepieciešamību nosaka
Krimināllikums, kur nav paredzēts, ka šis princips neattiektos uz minēto
notiesāto kategoriju, tāpēc nepieciešams precizēt LSIK normas. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā ietvertas normas, kas nepieciešamas, lai novērstu Satversmes tiesas spriedumā norādīto neatbilstību LR Satversmei, kā arī ietverti citi grozījumi, kas nepieciešami steidzamai problēmas risināšanai. 1. Likumprojektā paredzēts
svītrot visā LSIK tekstā vārdu (pagasttiesa), lai to precizētu atbilstoši
spēkā esošajos normatīvajos aktos lietotajiem terminiem. 2. Likumprojektā ietverts grozījums LSIK 48.pantā, papildinot to ar
jaunu otro daļu, kurā noteikts, ka notiesātā
naudu brīvības atņemšanas iestāde uzglabā, pārsūta un izmaksā notiesātajam
latos un citā valūtā saņemtas naudas konvertēšana latos notiek atbilstoši
Latvijas bankas noteiktajam kursam naudas saņemšanas dienā brīvības
atņemšanas iestādē. Minētais grozījums nepieciešams, jo notiesātie var saņemt
naudas pārvedumus arī citu valstu valūtās, tāpēc nepieciešams noteikt
brīvības atņemšanas iestādes konkrētu rīcību ar šādu valūtu. 3. LSIK 50.pants tiek izteikts jaunā redakcijā, kurā, salīdzinot ar spēkā esošo redakciju, paredzēts: 3.1. veikt redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu LSIK atbilstību Iesniegumu likumā lietotajiem jēdzieniem, kā arī precizētu Tiesībsarga biroja nosaukumu; 3.2. papildināt ar jaunu regulējumu, kurā noteikta notiesātā iesniegumu par jautājumiem, kas saistīti ar brīvības atņemšanas soda izpildes apstākļiem, izskatīšanas kārtība un amatpersona, kurai šāds iesniegums iesniedzams. Papildus paredzēts noteikt, ka notiesātā iesniegumu par brīvības atņemšanas iestādes administrācijas faktiskās rīcības apstrīdēšanu izskata Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks; 3.3. papildināt ar jaunu regulējumu, kas izstrādāts, lai novērstu Satversmes tiesas norādīto neatbilstību Satversmei, nosakot, ka notiesātā sarakste ar citām valsts un pašvaldību iestādēm tiek segta no brīvības atņemšanas iestādes līdzekļiem gadījumā, ja notiesātā personiskās naudas kartē nav līdzekļu un notiesātais apstrīd šo iestāžu izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību, vai nosūta iesniegumu valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pieprasījumam. Tādējādi notiesātajiem, kam nav līdzekļu vēstules nosūtīšanai, tiks radīta iespēja izmantot likumā noteiktās iespējas apstrīdēt institūcijas lēmumu vai faktisko rīcību, vai pieprasīt valsts nodrošināto juridisko palīdzību. 4.
Likumprojektā
ietverts grozījums LSIK 50.4panta piektajā daļā, izsakot to jaunā
redakcijā. Precizējums tiek veikts, lai nodrošinātu Krimināllikuma (turpmāk
KL) 52. panta ceturtajā un piektajā daļā minēto normu, ka apcietinājums
tiek ieskaitīts soda termiņā, piemērošanu attiecībā uz mūžu notiesātajiem. Tā
kā KL nemin atsevišķus nosacījumus,
ka minētais princips netiek attiecināts uz mūžu notiesātajiem, tad
nepieciešams precizēt LSIK normas, lai nebūtu iespējama to neprecīza interpretācija.
Līdzīgs grozījums paredzēts arī LSIK 50.5panta ceturtajā daļā, lai
nodrošinātu apcietinājuma ieskaitīšanu soda termiņā arī uz mūžu notiesātajām
sievietēm. Tādējādi
tiks nodrošināta vienāda attieksme pret visiem notiesātajiem.
5. Likumprojektā ietverts grozījums, ar kuru LSIK 70.panta pirmās daļas 3.punkts aiz esošā teksta tiek papildināts ar vārdiem un tabakas izstrādājumus brīvības atņemšanas iestādes veikalā. Tādējādi, tiks novērsta līdz šim pastāvošā situācija, ka apcietinātajiem noteiktais disciplinārsods (aizliegums cietuma veikalā pirkt pārtikas preces un tabakas izstrādājumus) ir plašāks nekā notiesātajiem (aizliegums pirkt pārtikas preces). Bez tam, aizlieguma paplašināšana papildus motivēs notiesātos neizdarīt pārkāpumus. 6. Likumprojektā ietverts grozījums, ar kuru LSIK 112.panta pirmās daļas
otrais teikums tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka, ja brīvības
atņemšanas soda izciešanas laiks beidzas sestdienā, svētdienā, svētku dienā
vai brīvdienā, notiesāto atbrīvo piektdienā vai dienā pirms svētku dienas vai
brīvdienas. Minētais precizējums nepieciešams, lai normu izteiktu atbilstoši
likuma Par svētku, atceres un
atzīmējamām dienām 1.panta trešajā daļā noteiktajam. 7. Likumprojektā ietverti grozījumi, lai nodrošinātu LSIK lietoto terminu atbilstību Administratīvi teritoriālās reformas likumā lietotajiem terminiem. Minēto likumprojektu
nepieciešams virzīt steidzamības kārtā ņemot vērā Satversmes tiesas 2008.gada 9. maija spriedumā lietā Nr. 2007-24-01 noteikto
termiņu 2008.gada 1.novembris. |
4.
Cita informācija |
Likumprojekts tika izskatīts TM izveidotajā darba grupā LSIK pilnveidošanai, kurā tas tika atbalstīts. Darba grupā piedalās pārstāvji no iesaistītājām institūcijām Tieslietu ministrijas, Valsts probācijas dienesta, Ieslodzījuma vietu pārvaldes, Ģenerālprokuratūras, tiesu sektora, sabiedriskās politikas centra Providus, Latvijas Policijas akadēmijas, Tiesībsarga biroja, Valsts prezidenta apžēlošanas dienesta, Iekšlietu ministrijas. Ieslodzījuma vietu pārvaldes publiskajā pārskatā par 2006.gadu minēts, ka centrālais aparāts saņēma un izskatīja 5912 sūdzības un iesniegumus, kuri ietver sevī jautājumus: · par vardarbīgu izturēšanos pret ieslodzīto 193; · par neapmierinošiem turēšanas apstākļiem un režīma nosacījumu izpildi 2172; · ar lūgumu ieslodzītos pārcelt no viena cietuma uz citu 1239; · par ieslodzīto veselības aprūpi 717; · par personāla darba apstākļiem un sociālo garantiju nodrošināšanu - 47; · citi jautājumi 1544. 423 iesniegumi bija pārsūtīti no Tieslietu ministrijas, bet 831 iesniegums no Specializētās vairāku nozaru prokuratūras. IeVP publiskajā pārskatā par 2007.gadu norādīts, ka centrālais aparāts saņēma un izskatīja 5882 sūdzības un iesniegumus par šādiem jautājumiem: · ar lūgumu ieslodzītos pārcelt no viena cietuma uz citu 1969; · par neapmierinošiem turēšanas apstākļiem un režīma nosacījumu izpildi 1717; · par disciplinārsodu piemērošanu 565; · par ieslodzīto veselības aprūpi 366; · par vardarbīgu izturēšanos pret ieslodzīto 51; · par personāla darba apstākļiem un sociālo garantiju nodrošināšanu 35; · par nodarbinātības problēmām 2; · citi jautājumi 1177. Tieslietu ministrijas lietvedības sistēmā atrodama informācija, ka 2006.gadā tika saņemti 920 ieslodzīto iesniegumi un 2007.gadā 676 iesniegumi. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav attiecināms |
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7.
Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 0 |
56,3 56,3 |
56,3 56,3 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
-56,3 -56,3 |
-56,3 -56,3 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins |
|
|||
Latvijas Republikas Satversmes tiesa, pasludinot spriedumu lietā 2008.gada 9. maijā lietā Nr. 2007-24-01 Par Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta otrās daļas otrā teikuma atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam nolēma atzīt Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta otrās daļas otro teikumu, ciktāl tas neparedz apmaksāt no valsts līdzekļiem iesniegumu par administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšanu un juridiskās palīdzības pieprasījumu nosūtīšanu tiem notiesātajiem, kuriem nav līdzekļu, par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam un spēkā neesošu no 2008. gada 1. novembra. Lai novērstu Satversmes tiesas spriedumā norādīto neatbilstību un īstenotu likumprojektā ietverto grozījumu par notiesāto sarakstes apmaksāšanu atsevišķos gadījumos, nepieciešami papildu līdzekļi. |
||||
5.1.Papildus nepieciešamais finansējums, lai apmaksātu notiesāto sarakstu ar citām valsts un pašvaldību iestādēm. |
Nav attiecināms |
0 |
56,3 |
56,3 |
Aprēķins: 2010.gadā un turpmāk ik gadus: 5 214 x Ls 0,30 x 12 mēn. x 3 vēstules = Ls 56 311, kur: 5 214 plānotais notiesāto skaits 2010.gadā; Ls 0,30 vidējā cena par aploksni ar pastmarku (Ls 0,25 vidējie izdevumi vienas pastmarkas iegādei, Ls 0,05 vidējā aploksnes cena); 12 mēnešu skaits gadā; 3 vidējais vēstuļu skaits mēnesī vienam notiesātajam. Notiesāto skaits plānots pamatojoties uz datiem aprēķina sagatavošanas brīdī. |
||||
6. Cita informācija
|
Likumprojekta
īstenošanu 2009.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2010. gadā un
turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju un
citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada
valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts tiek virzīts vienlaikus ar likumprojektu Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā. |
2.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2.
Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Eiropas Padome un tās institūcijas, t.sk. arī
Eiropas Cilvēktiesību tiesa, kā arī Apvienoto Nāciju Organizācija un tās
komitejas. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Izstrādātais likumprojekts tieši skar Latvijas
Republikas saistības attiecībā pret Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību
aizsardzības konvenciju un ANO 1966.gada Starptautisko paktu par pilsoniskajām
un politiskajām tiesībām. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma,
kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot
visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
|
5.
Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
|
||
6.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo plānotās izmaiņas neietekmē to darbību. Likumprojekts
tika izskatīts Tieslietu ministrijas darba grupā, kas tika izveidota Latvijas
Sodu izpildes kodeksa pilnveidošanai, kur tas tika atbalstīts. Minētajā darba
grupā piedalās sabiedriskās politikas
centra Providus pārstāve, kā arī Tiesībsarga biroja pārstāvji. |
2. Kāda
ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atsevišķas
konsultācijas nav notikušas. |
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
2007.gada rudenī pēc Tiesībsarga iniciatīvas
tika izveidota darba grupa, kurā piedalījās Tiesībsarga biroja,
Ģenerālprokuratūras, Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes pārstāvji.
Grupas dalībnieki analizēja notiesāto
iesniegumu izskatīšanas praksi un secināja, ka ir nepieciešams precizēt
Latvijas Sodu izpildes kodeksa normas. Darba grupas izstrādātos priekšlikumus
atbalstīja Tiesībsargs, ģenerālprokurors, tieslietu ministrs un Ieslodzījuma
vietu pārvaldes priekšnieks tiekoties un diskutējot par nepieciešamajiem
uzlabojumiem 2007.gada 29.novembrī. Daļa no šajā grupā izstrādātajiem
priekšlikumiem iekļauti likumprojektā. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Atsevišķas konsultācijas nav notikušas,
attiecīgās jomas eksperti ir ietverti darba grupā Latvijas Sodu izpildes
kodeksa pilnveidošanai. |
5.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. Likumprojekta
izpilde būs iespējama uzreiz pēc tā spēkā stāšanās, |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks
publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots normatīvo
aktu informācijas sistēmā NAIS, kā arī normatīvo aktu datu bāzē
www.likumi.lv. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4.
Cita informācija |
Nav
attiecināms |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
J.Bērziņš |
I.Bergmane |
L.Popova |
O.Zeile |
14.10.2008. 14:00
2369
K.Ķipēna
67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.74 |
2008.gada 14.oktobrī |
22.§
(atbalstīts MKK) Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā"
TA-3085
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, L.Medina, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Tieslietu ministrijai
kopīgi ar Finanšu ministriju steidzami sagatavot saskaņotu priekšlikumu par
finanšu avotu likumprojektā ietverto normu īstenošanai, Tieslietu ministrijai
attiecīgi precizēt anotāciju un iesniegt Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-74-1410-#22.doc
1