Rīgā
23.10.2008. Nr.90/TA-3033
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zeile 67162604, olga.Zeile@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 14.oktobra
sēdes protokola Nr.74 21.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā
Izdarīt
Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Svītrot visā tekstā vārdu "(pagasttiesa)"
(attiecīgajā locījumā).
2. Izteikt 15.pantu šādā redakcijā:
"15.pants. Apcietināto iesniegumi
(1) Apcietinātajam
ir tiesības rakstīt iesniegumus valsts un pašvaldības institūcijām.
(2) Apcietinātā
iesniegumus par jautājumiem, kas saistīti ar drošības līdzekļa apcietinājums
izpildes apstākļiem, Iesniegumu likumā noteiktajā kārtībā izskata
izmeklēšanas cietuma priekšnieks. Apcietinātā iesniegumus par izmeklēšanas
cietuma administrācijas faktiskās rīcības apstrīdēšanu izskata Ieslodzījuma
vietu pārvaldes priekšnieks Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
(3) Apcietinātā
sarakste ar valsts un starptautiskajām cilvēktiesību institūcijām, Saeimas
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisiju, prokuratūru, tiesu, aizstāvi,
procesa virzītāju, kā arī apcietinātā ārvalstu pilsoņa sarakste ar savas valsts
diplomātisko vai konsulāro pārstāvniecību vai tās valsts diplomātisko vai
konsulāro pārstāvniecību, kura pilnvarota pārstāvēt viņa intereses, nav
pakļauta kontrolei un tiek nosūtīta par izmeklēšanas cietuma līdzekļiem.
(4) Apcietinātā
sarakste ar citām valsts un pašvaldību iestādēm tiek segta no izmeklēšanas
cietuma līdzekļiem gadījumā, ja apcietinātā personiskās naudas kartē nav
līdzekļu un apcietinātais apstrīd šo iestāžu izdotu administratīvo aktu vai
faktisko rīcību, vai nosūta iesniegumu valsts nodrošinātās juridiskās
palīdzības pieprasījumam.
(5) Iesniegums
Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšniekam par izmeklēšanas cietuma priekšnieka
lēmumu tiek nosūtīts par izmeklēšanas cietuma līdzekļiem."
3. Papildināt 20.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Apcietinātā naudu izmeklēšanas
cietumā uzglabā, pārsūta un izmaksā apcietinātajam latos. Citā valūtā saņemto
naudu izmeklēšanas cietumā konvertē latos atbilstoši Latvijas Bankas
noteiktajam kursam naudas saņemšanas dienā."
4. Izteikt 40.panta pirmās daļas otro teikumu šādā
redakcijā:
"Ja
apcietinājuma termiņa beigas iekrīt sestdienā, svētdienā, svētku dienā vai
brīvdienā, apcietināto atbrīvo piektdienā vai dienā pirms svētku dienas vai
brīvdienas."
Tieslietu
ministrs
G.Bērziņš
Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Latvijas
Republikas Satversmes tiesa (turpmāk ST), pasludinot spriedumu lietā 2008.gada 9. maijā
lietā Nr. 2007-24-01 Par Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta otrās
daļas otrā teikuma atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam
nolēma atzīt Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta otrās daļas otro
teikumu, ciktāl tas neparedz apmaksāt no valsts līdzekļiem iesniegumu par
administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšanu un juridiskās
palīdzības pieprasījumu nosūtīšanu tiem notiesātajiem, kuriem nav līdzekļu,
par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam un spēkā neesošu
no 2008. gada 1. novembra. Lai precizētu Latvijas sodu izpildes
kodeksa normas (turpmāk LSIK), TM izstrādāja likumprojektu Grozījumi
Latvijas sodu izpildes kodeksā, ar kurā ietvertajiem grozījumiem novērsta ST
norādītā neatbilstība.
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Apcietinātie un notiesātie attiecībā uz sarakstes nodrošināšanu ar dažādām institūcijām par ieslodzījuma vietas līdzekļiem, atrodas vienādos un salīdzināmos apstākļos. Situācija, ka ST norādītās problēmas attiecībā uz notiesātajiem tiktu novērstas, bet identiska situācija (problēma) saglabātos attiecībā uz apcietināto iespēju veikt saraksti par izmeklēšanas cietuma līdzekļiem, ja apcietinātais vēlas apstrīdēt valsts vai pašvaldības iestādes izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību, vai tam nepieciešama valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pieprasījumu nosūtīšana, būtu uzskatāma par diskriminējošu. Tādējādi apcietinātajiem, kam nav līdzekļu vēstules nosūtīšanai, tiks radīta iespēja izmantot likumā noteiktās iespējas apstrīdēt institūcijas lēmumu vai faktisko rīcību, vai pieprasīt valsts nodrošināto juridisko palīdzību. Tāpēc ir nepieciešami grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā (turpmāk Likums) saistībā ar ST 2008.gada 9. maija spriedumu lietā Nr. 2007-24-01 Par LSIK 50. panta otrās daļas otrā teikuma atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam. Bez tam, pēc Tiesībsarga iniciatīvas veidotā darba grupā (piedalījās, Tiesībsarga biroja, Ģenerālprokuratūras, Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes pārstāvji) 2007.gada rudenī tika analizēta apcietināto iesniegumu izskatīšanas prakse un tika secināts, ka ir nepieciešams precizēt Likumu, papildinot to ar normām, kas precīzi noteiktu apcietināto iesniegumu izskatīšanas kārtību. Esošā Likuma redakcija nesniedz pietiekami precīzas norādes uz to, ka apcietinātajam problēmas ieslodzījuma vietā jārisina, vispirms vēršoties pie tās priekšnieka. Arī prakse liecina, ka apcietinātie iesniegumus par ieslodzījuma vietu amatpersonu rīcību nosūta dažādām institūcijām (t.sk. Valsts prezidentam, Ministru prezidentam u.tml.), kas savukārt prasa šo institūciju resursu patēriņu, lai tās atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, nodrošinātu iesnieguma pārsūtīšanu, jo to kompetencē neietilpst šo iesniegumu izskatīšana. Tāpēc Likumu nepieciešams precizēt, lai precīzi noteiktu, ka apcietināto problēmas sākotnēji jārisina, izmantojot iekšējo sūdzību izskatīšanas mehānismu ieslodzījuma vietā (un Ieslodzījuma vietu pārvaldē). Bez tam, Likuma normas jāprecizē atbilstoši Iesniegumu likumā lietotajiem jēdzieniem. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā ietvertas normas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu apcietinātajiem un notiesātajiem vienādas tiesības uz saraksti par valsts budžeta līdzekļiem, kā arī ietverti papildus nepieciešamie grozījumi, kas nepieciešami steidzamai problēmas risināšanai. 1. Visā likuma tekstā paredzēts svītrojot vārdu (pagasttiesa), tādējādi precizējot to atbilstoši spēkā esošajos normatīvajos aktos lietotajiem terminiem. 2. Likuma 15.pantu paredzēts izteikt jaunā redakcijā, lai: 2.1. veiktu redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu likuma atbilstību Iesniegumu likumā lietotajiem jēdzieniem; 2.2. papildinātu ar regulējumu, kurā noteikta apcietinātā iesniegumu par jautājumiem, kas saistīti ar apcietinājuma izpildes apstākļiem, izskatīšanas kārtību un amatpersonu, kurai šāds iesniegums iesniedzams. Bez tam, paredzēts noteikt, ka apcietinātā iesniegumu par izmeklēšanas cietuma administrācijas faktiskās rīcības apstrīdēšanu izskata Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks. Minētie jautājumi spēkā esošajā likumā nav pietiekami reglamentēti, par ko liecina prakse, ka apcietinātie iesniegumus par ieslodzījuma vietu amatpersonu rīcību nosūta dažādām institūcijām (t.sk., Valsts prezidentam, Ministru prezidentam, Ģenerālprokuratūrai u.tml.), kas savukārt prasa šo institūcijām resursu patēriņu, lai tās atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, nodrošinātu iesnieguma pārsūtīšanu, jo viņu kompetencē neietilpst šo iesniegumu izskatīšana. Tāpēc minētais precizējums nepieciešams arī, lai precīzi noteiktu, ka apcietināto problēmas sākotnēji jārisina, izmantojot iekšējo sūdzību izskatīšanas mehānismu ieslodzījuma vietā (un Ieslodzījuma vietu pārvaldē). 2.3. Papildināt pantu, lai noteiktu, ka apcietinātā sarakste ar citām valsts un pašvaldību iestādēm tiek segta no izmeklēšanas cietuma līdzekļiem gadījumā, ja apcietinātā personiskās naudas kartē nav līdzekļu un apcietinātais apstrīd šo iestāžu izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību, vai nosūta iesniegumu valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pieprasījumam. Tādējādi apcietinātajiem, kam nav līdzekļu vēstules nosūtīšanai, tiks radīta iespēja izmantot likumā noteiktās iespējas apstrīdēt institūcijas lēmumu vai faktisko rīcību, vai pieprasīt valsts nodrošināto juridisko palīdzību. 3. Likumprojektā ietverts arī grozījums likuma 20.pantā, papildinot to ar jaunu ceturto daļu, kurā noteikts, ka apcietinātā naudu izmeklēšanas cietumā uzglabā, pārsūta un izmaksā apcietinātajam latos un citā valūtā saņemtas naudas pārvešana latos notiek atbilstoši Latvijas bankas noteiktajam kursam naudas saņemšanas dienā izmeklēšanas cietumā. Minētais grozījums nepieciešams, jo apcietinātie var saņemt naudas pārvedumus arī citu valstu valūtās, tāpēc nepieciešams noteikt izmeklēšanas cietuma administrācijas konkrētu rīcību ar šādu valūtu. 4. Likumprojektā ietverts grozījums, ar kuru likuma 40.panta pirmās daļas otrais teikums tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka, ja apcietinājuma termiņš beidzas sestdienā, svētdienā, svētku dienā vai brīvdienā, apcietināto atbrīvo piektdienā vai dienā pirms svētku dienas vai brīvdienas. Minētais precizējums nepieciešams, lai normu izteiktu atbilstoši likuma Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām 1.panta trešajā daļā noteiktajam. Minēto likumprojektu nepieciešams virzīt steidzamības kārtā ņemot vērā Satversmes tiesas 2008.gada 9. maija spriedumā lietā Nr. 2007-24-01 noteikto termiņu 2008.gada 1.novembris. |
4.
Cita informācija |
Likumprojekts tika izskatīts TM izveidotajā darba grupā LSIK pilnveidošanai, kurā tas tika atbalstīts. Likumprojekts minētajā darba grupā tika izskatīts ņemot vērā apcietināto un notiesāto atrašanos līdzīgos apstākļos. Darba grupā piedalās pārstāvji no iesaistītājām institūcijām Tieslietu ministrijas, Valsts probācijas dienesta, Ieslodzījuma vietu pārvaldes, Ģenerālprokuratūras, tiesu sektora, sabiedriskās politikas centra Providus, Latvijas Policijas akadēmijas, Tiesībsarga biroja, Valsts prezidenta apžēlošanas dienesta, Iekšlietu ministrijas. Ieslodzījuma vietu pārvaldes publiskajā pārskatā par 2006.gadu minēts, ka centrālais aparāts saņēma un izskatīja 5912 sūdzības un iesniegumus, kuri ietver sevī jautājumus: · par vardarbīgu izturēšanos pret ieslodzīto 193; · par neapmierinošiem turēšanas apstākļiem un režīma nosacījumu izpildi 2172; · ar lūgumu ieslodzītos pārcelt no viena cietuma uz citu 1239; · par ieslodzīto veselības aprūpi 717; · par personāla darba apstākļiem un sociālo garantiju nodrošināšanu - 47; · citi jautājumi 1544. 423 iesniegumi bija pārsūtīti no Tieslietu ministrijas, bet 831 iesniegums no Specializētās vairāku nozaru prokuratūras. IeVP publiskajā pārskatā par 2007.gadu norādīts, ka centrālais aparāts saņēma un izskatīja 5882 sūdzības un iesniegumus par šādiem jautājumiem: · ar lūgumu ieslodzītos pārcelt no viena cietuma uz citu 1969; · par neapmierinošiem turēšanas apstākļiem un režīma nosacījumu izpildi 1717; · par disciplinārsodu piemērošanu 565; · par ieslodzīto veselības aprūpi 366; · par vardarbīgu izturēšanos pret ieslodzīto 51; · par personāla darba apstākļiem un sociālo garantiju nodrošināšanu 35; · par nodarbinātības problēmām 2; · citi jautājumi 1177. Tieslietu ministrijas lietvedības sistēmā atrodama informācija, ka
2006.gadā tika saņemti 920 ieslodzīto iesniegumi, bet 2007.gadā 676
iesniegumi. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav
attiecināms |
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko
vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7.
Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009 |
2010 |
2011 |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 0 |
19,3 19,3 |
19,3 19,3 |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms Nav attiecināms |
Nav attiecināms Nav attiecināms |
-19,3 -19,3 |
-19,3 -19,3 |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins |
|
||||||||
Sakarā ar grozījumiem Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma 15.pantā palielināsies ieslodzījuma vietu izdevumi, jo būs nepieciešami līdzekļi, lai apmaksātu apcietināto saraksti ar citām valsts un pašvaldību iestādēm. |
|||||||||
5.1.Papildus nepieciešamais finansējums, lai apmaksātu apcietināto sarakstu ar citām valsts un pašvaldību iestādēm. |
0 |
0 |
19,3 |
19,3 |
|||||
Aprēķins: 2010.gadā un turpmāk ik gadus 1 786 pers. x Ls 0,30 x 12 mēn. x 3 vēstules = Ls 19 289, kur:1 786 plānotais apcietināto skaits 2010.gadā; Ls 0,30 vidējā cena par aploksni ar pastmarku ( Ls 0,25 vidējie izdevumi vienas pastmarkas iegādei, Ls 0,05 vidējā aploksnes cena); 12 mēnešu skaits gadā; 3 vidējais vēstuļu skaits mēnesī vienam notiesātajam. Notiesāto skaits plānots pamatojoties uz datiem aprēķina sagatavošanas brīdī. |
|||||||||
6. Cita informācija
|
Likumprojekta īstenošanu 2009.gadā nodrošināt piešķirto valsts
budžeta līdzekļu ietvaros. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu
piešķiršanu 2010. gadā un turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā
vienlaicīgi ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta
prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta
sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts tiek virzīts vienlaikus ar likumprojektu Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā. |
2.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2.
Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma,
kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot
visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav
attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms |
|
5.
Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši
normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko
noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
|
||
6.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām
institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, jo plānotās
izmaiņas neietekmē to darbību, bez tam, darba grupā LSIK pilnveidošanai, kurā
likumprojekts tika atbalstīts, piedalās nevalstisko organizāciju pārstāvji. |
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3.
Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
2007.gada rudenī pēc Tiesībsarga iniciatīvas
tika izveidota darba grupa, kurā piedalījās Tiesībsarga biroja,
Ģenerālprokuratūras, Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
pārstāvji. Grupas dalībnieki
analizēja ieslodzīto iesniegumu izskatīšanas praksi un secināja, ka ir
nepieciešams precizēt Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma normas. Darba
grupas izstrādātos priekšlikumus atbalstīja Tiesībsargs, ģenerālprokurors,
tieslietu ministrs un Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks tiekoties un
diskutējot par nepieciešamajiem uzlabojumiem 2007.gada 29.novembrī. Daļa no
šajā grupā izstrādātajiem priekšlikumiem iekļauti likumprojektā. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Atsevišķas
konsultācijas nav notikušas, attiecīgās jomas eksperti
ir ietverti darba grupā LSIK pilnveidošanai. |
5.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
&n bsp; Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. Likumprojekta
izpilde iespējama uzreiz pēc tā spēkā stāšanās. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS,
kā arī normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4.
Cita informācija |
Nav attiecināms |
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
J.Bērziņš |
I.Bergmane |
L.Popova |
O.Zeile |
14.10.2008. 14:00
2069
K.Ķipēna
67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.74 |
2008.gada 14.oktobrī |
21.§
(atbalstīts MKK) Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā"
TA-3033
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, L.Medina, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Tieslietu ministrijai
kopīgi ar Finanšu ministriju steidzami sagatavot saskaņotu priekšlikumu par
finanšu avotu likumprojektā ietverto normu īstenošanai, Tieslietu ministrijai
attiecīgi precizēt anotāciju un iesniegt Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-74-1410-#21.doc
1