Rīgā
14.10.2008. Nr.90/TA-2706
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ekonomikas ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par namīpašumu denacionalizāciju Latvijas Republikā"". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Auders 67013078, Martins.Auders@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 7 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes
protokola Nr.72 20.§ izraksts uz 1
lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums likumā "Par namīpašumu denacionalizāciju Latvijas Republikā"
Izdarīt likumā "Par
namīpašumu denacionalizāciju Latvijas Republikā" (Latvijas Republikas
Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 46.nr.; Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 9., 16.nr.; 1995, 20.nr.; 1997,
1.nr.) grozījumu un aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdus pilsētas vai pagasta
robežās ar vārdiem republikas pilsētas, novada vai, ja novadam ir
teritoriālās vienības, attiecīgā novada pilsētas vai novada pagasta robežās..
Likums
stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
M.Auders |
01.09.2008. 13:28
96
K.Fomina, 67013148
Kristine.Fomina@em.gov.lv
Likumprojekta Grozījums likumā
Par namīpašumu
denacionalizāciju Latvijas Republikā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts Grozījums likumā Par namīpašumu denacionalizāciju
Latvijas Republikā ir izstrādāts, lai izpildītu Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes
protokolā Nr.54, 18.§, 3.punktā doto uzdevumu ministrijām līdz šā gada
10.oktobrim sagatavot un iesniegt kā Ministru kabineta lietu likumprojektus
par grozījumiem Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojumā Nr.90 Par
nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos,
pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 2.un
3.pielikumā uzskaitītajos likumos. |
|
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Līdz
2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām noslēgsies vietējo pašvaldību reforma
un saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 6.pantu,
teritoriālais vienības Latvijā būs republikas pilsētas un novadi. Ņemot vērā
minēto, likumā Par namīpašumu denacionalizāciju Latvijas Republikā
nepieciešami attiecīgi grozījumi. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz aizstāt likumā vārdus pilsētas vai pagasta robežās ar vārdiem republikas pilsētas, novada
vai, ja novadam ir teritoriālās vienības, attiecīgā novada pilsētas vai
novada pagasta robežās. |
|
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
|
||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
|
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
|||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Normatīvie akti papildus nav jāizdod. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
|
|
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas, ņemot vērā, ka grozījumi likumā tiek
izdarīti, pamatojoties uz Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto, ka pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi, republikas pilsētas un ka, izveidojot novadu, tajā apvienotās
administratīvās teritorijas (pilsētas un pagasti) iegūst novada teritoriālās
vienības statusu un saglabā savu nosaukumu. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas, ņemot vērā, ka grozījumi likumā tiek
izdarīti, pamatojoties uz Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta
pirmajā un otrajā daļā noteikto, ka pēc administratīvi teritoriālās reformas
Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas
pilsētas un ka, izveidojot novadu, tajā apvienotās administratīvās
teritorijas (pilsētas un pagasti) iegūst novada teritoriālās vienības statusu
un saglabā savu nosaukumu. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Konsultācijas nav notikušas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti, ņemot vērā, ka grozījumi likumā tiek izdarīti, pamatojoties uz
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 5.panta pirmajā un otrajā daļā
noteikto, ka pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas
administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas un ka,
izveidojot novadu, tajā apvienotās administratīvās teritorijas (pilsētas un
pagasti) iegūst novada teritoriālās vienības statusu un saglabā savu
nosaukumu. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas, ņemot vērā, ka grozījumi
likumā tiek izdarīti, pamatojoties uz Administratīvi teritoriālās reformas
likuma 5.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto, ka pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi,
novadi, republikas pilsētas un ka, izveidojot novadu, tajā apvienotās
administratīvās teritorijas (pilsētas un pagasti) iegūst novada teritoriālās
vienības statusu un saglabā savu nosaukumu.
|
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo
institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ekonomikas ministrs
K.Gerhards
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
M.Auders |
01.09.2008. 11:21
1 104
K.Fomina, 67013148
Kristine.Fomina@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.72 |
2008.gada 7.oktobrī |
20.§
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par namīpašumu denacionalizāciju Latvijas Republikā""
TA-2706
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-72-0710-#20.doc
1