Rīgā
14.10.2008. Nr.90/TA-2786
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ekonomikas ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Ieroču aprites likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Putne 67013267, iveta.putne@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 22.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Ieroču aprites likumā
Izdarīt Ieroču aprites likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 10.nr.,13.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 14.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 37.panta pirmās daļas 7.punktā iekavas un vārdus (izņemot to remontu).
2. 39.pantā:
aizstāt pirmajā un trešajā daļā vārdus Valsts darba inspekcija (attiecīgā locījumā ) ar vārdiem Valsts būvinspekcija (attiecīgā locījumā);
izslēgt trešajā daļā vārdus elektrošoka iekārtu ražošanas (izgatavošanas) un remontēšanas;
izslēgt ceturtajā daļā vārdus ražot (izgatavot) un remontēt elektrošoka iekārtas.
Ekonomikas ministra vietā- Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
G.Bērziņš |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
I.Putne |
10.09.2008. 10:29
109
I.Putne
67013267; iveta.putne@em.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi Ieroču aprites likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu | Ministru kabineta 2007.gada 4.decembra sēdes protokollēmuma Nr.68 4.§ 4.1.punkts |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ar Ministru kabineta 2007.gada 18.decembra rīkojumu Nr.818 Par Valsts energoinspekcijas un Valsts darba inspekcijas reorganizāciju Valsts būvinspekcijai tika nodotas atsevišķas Valsts darba inspekcijas funkcijas, tai skaitā apliecību reģistrācija komersantiem, kuri vēlas veikt ar pirotehnikas pakalpojumiem saistītus darbus. Valsts būvinspekcijas nolikums (2007.gada 4.decembra MK noteikumi Nr.831) paredz, ka Valsts būvinspekcija izsniedz un pārreģistrē reģistrācijas apliecības, pagarina to derīguma termiņu vai anulē šīs apliecības komersantiem, kuri vēlas veikt rūpnieciskos spridzināšanas darbus, sniegt pirotehniskos pakalpojumus, ražot (izgatavot) un remontēt elektrošoka ierīces, glabāt minēto darbu veikšanai un pakalpojumu sniegšanai paredzētos pirotehniskos izstrādājumus, sprāgstvielas, detonatorus vai to palīgierīces. |
3. Normatīvā akta projekta būtība | Likumprojekts paredz tehniskus labojumus, lai Valsts būvinspekcijai būtu tiesības izsniegt un pārreģistrēt reģistrācijas apliecības, pagarināt to derīguma termiņu vai anulēt apliecības komersantiem, kuri vēlas veikt rūpnieciskos spridzināšanas darbus, sniegt pirotehniskos pakalpojumus, glabāt minēto darbu veikšanai un pakalpojumu sniegšanai paredzētos pirotehniskos izstrādājumus, sprāgstvielas, detonatorus vai to palīgierīces. Papildus paskaidrojam, ka ņemot vērā, ka elektrošoka ierīces Ieroču aprites likuma 1.panta 5) punktā definētas kā speciālie līdzekļi, to apriti turpmāk reglamentēs atbilstoši minētā likuma 36.panta nosacījumiem. Tādējādi komersantiem, kuri vēlēsies ražot (izgatavot) un izgatavot elektrošoka iekārtas, turpmāk būs nepieciešams saņemt licenci Iekšlietu ministrijā. |
4. Cita informācija | 2008.gada 10.jūnijā Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā tika izskatīta Saeimas deputātu sagatavotā likumprojekta redakcija, kura minētajā sēdē netika atbalstīta. Labklājības ministrija, Ekonomikas ministrija un Iekšlietu ministrija savstarpēji vienojās par kompetenču sadalījumu Ieroču aprites likuma ietvaros, nosakot, ka elektrošoka ierīcēm, kas paredzētas pašaizsardzībai vai sabiedriskās kārtības un drošības garantēšanai, reģistrācijas apliecību izsniegšana un pārreģistrēšana ir Iekšlietu ministrijas kompetencē. |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām | Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām | Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām | Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme | Nav |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai | Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms | Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) | Nav attiecināms | |||
6. Cita informācija | Nav |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt | Nepieciešams veikt grozījumus 2007.gada 4.decembra Ministru kabineta noteikumos Nr.831 Valsts būvinspekcijas nolikums (atbildīgā institūcija - Ekonomikas ministrija). Ņemot vērā, ka likumprojekts paredz izdarīt grozījumu likuma 39. panta ceturtajā daļā, 2003.gada 23.septembra Ministru kabineta noteikumus Nr.538 Ieroču, speciālo līdzekļu, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas noteikumi būs nepieciešams izdot no jauna, jo likuma norma, uz kuras noteikumi ir izdoti, tiks izteikta jaunā redakcijā. Par noteikumu projekta izstrādāšanu atbildīgā institūcija Iekšlietu ministrija. Minētajos normatīvajos aktos tiks precizētas Valsts būvinspekcijas funkcijas un elektrošoka iekārtu aprites kārtība atbilstoši šim likumprojektam. Grozījumi 2007.gada 4.decembra Ministru kabineta noteikumos Nr.831 Valsts būvinspekcijas nolikums tiks iesniegti Ministru kabinetā 3 mēnešu laikā pēc likumprojekta Grozījumi Ieroču aprites likumā stāšanās spēkā. Ministru kabineta noteikumu projekts Ieroču, speciālo līdzekļu, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas noteikumi tiks iesniegts Ministru kabinetā līdz 2009.gada 1.janvārim. |
2. Cita informācija | Eiropas Komisija 2008.gada 4.aprīlī ir pieņēmusi direktīvu 2008/43/EK, ar ko izveido sistēmu civilām vajadzībām paredzētu sprāgstvielu marķēšanai un izsekojamībai saskaņā ar Padomes Direktīvu 93/15/EEK, kuras prasības ir nepieciešams pārņemt Latvijas normatīvajos aktos līdz 2009.gada 5.aprīlim. Iekšlietu ministrijai ir uzdots līdz 2009.gada 1.janvārim nodrošināt tiesību akta projekta iesniegšanu Ministru kabinetā, kas nepieciešams direktīvas 2008/43/EK prasību pārņemšanai. Patlaban sprāgstvielu atbilstības novērtēšanu un marķējumu Latvijas Republikā nosaka Ieroču aprites likums un Ministru kabineta 2003.gada 23.septembra noteikumi Nr.538 Ieroču, munīcijas, speciālo līdzekļu, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas noteikumi. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību | Nav attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām | Nav attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem | Nav attiecināms |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu | Nav attiecināms | ||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms | Nav attiecināms | |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem | Nav attiecināms | ||
6. Cita informācija | Nav |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas | Likumprojekts izstrādāts, saskaņojot Ekonomikas ministrijas, Labklājības ministrijas un Iekšlietu ministrijas viedokļus un papildus konsultācijas nav nepieciešamas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) | Nav |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti | Netika veikti |
4. Konsultācijas ar ekspertiem | Konsultācijas netika veiktas |
5. Cita informācija | Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas | Likumprojekta īstenošanai netiks izveidotas jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas un netiks paplašinātas esošo institūcija funkcijas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Valsts būvinspekcija. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu | Ministru kabineta noteikumu projekts pēc pieņemšanas Ministru kabinetā tiks publicēts likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību noteiktajā kārtībā, kā arī tiks publicēts interneta bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv un Ekonomikas ministrijas mājas lapā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo | Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, apstrīdot Valsts būvinspekcijas izdotos administratīvos aktus Ekonomikas ministrijā, kuras lēmumus varēs apstrīdēt Administratīvajā rajona tiesā. |
4. Cita informācija | Nav |
Ekonomikas ministrs |
K.Gerhards |
Ekonomikas ministra vietā- Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
G.Bērziņš |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
I.Putne |
10.09.2008. 14:39
1335
I.Putne
67013267 iveta.putne@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā | Nr.72 | 2008.gada 7.oktobrī |
22.§
Likumprojekts "Grozījumi Ieroču aprites likumā"
TA-2786
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
Ministru prezidents | I.Godmanis | |
Valsts kancelejas direktore | G.Veismane | |
2008-MK-PROT-72-0710-#22.doc
1