Rīgā
14.10.2008. Nr.90/TA-2865
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Finanšu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kļaviņa 67095516, Liga.Klavina@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes
protokola Nr.72 27.§ izraksts uz 1
lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums likumā
Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu
Izdarīt likumā Par valsts
un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 17.nr.; 1997, 5.nr.;
2001, 24.nr.; 2002, 14.nr.; 2008, 8.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt visā likumā vārdus
dome (padome) (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdu dome (attiecīgā
skaitlī un locījumā).
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājas p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
M.Bičevskis |
L.Vucēne |
M.Radeiko |
L.Kļaviņa |
15.09.2008 13:53
91
L.Kļaviņa, 67095516
Grozījums likumā Par
valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts Grozījums likumā
Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas
novēršanu ir izstrādāts, lai izpildītu Ministru kabineta 2008.gada
29.jūlija sēdes protokola Nr.54, 18.§ 3.punktā doto uzdevumu ministrijām
līdz šā gada 10.oktobrim sagatavot un iesniegt kā Ministru kabineta lietu
likumprojektus par grozījumiem Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra
rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību
saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
reformu 2. un 3.pielikumā uzskaitītajos likumos. |
||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām
noslēgsies vietējo pašvaldību reforma un saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 5.pantu, Latvijā vietējo pašvaldību līmenī
darbosies novadu un republikas pilsētu pašvaldības. Ņemot vērā minēto,
nepieciešams izdarīt grozījumus likumā Par valsts un pašvaldību finanšu
līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu. |
||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz aizstāt visā likumā vārdus dome (padome) ar vārdu dome (attiecīgā
skaitlī un locījumā) |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas
efektivitāte |
Nav
attiecināms |
||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
||||||||
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs
gadi |
|||||||
2009. gads |
2010.gads |
2011.gads |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
||||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvie akti papildus nav
jāizdod. |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav
attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību
aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula,
lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru
prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un
attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu,
punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma,
kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot
visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav
attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Konsultācijas un sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti |
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav
nepieciešamas. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts
institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju funkcijas netiks
paplašinātas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks
publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots normatīvo
aktu informācijas sistēmā NAIS. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Finanšu ministrs
A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājas p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
L.Vucēne |
M.Radeiko |
L.Kļaviņa |
15.09.2008 14:02
926
L.Kļaviņa, 67095516
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.72 |
2008.gada 7.oktobrī |
27.§
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu""
TA-2865
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-72-0710-#27.doc
1