Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi
likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likumprojekts "Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr., 2005, 2., 8., 24.nr., 2006 14., 22.nr.; 2007, 3.,12., 24.nr.; 2008, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 2.panta 3.punktu.
2. 3.pantā:
papildināt pantu ar 2.3daļu šādā
redakcijā:
2.3 Šā panta 2.1daļu
var nepiemērot, ja apliekamais ienākums, kurš tiek aplikts ar nodokli pēc 15
procentu likmes, taksācijas gada laikā nepārsniedz 600 latu.;
izslēgt trešās daļas 9.punktā vārdus kā arī
zemnieku un zvejnieku saimniecības;
izteikt
trešās daļas 10.punktu šādā redakcijā:
10)
dividendes pēc 10 procentu likmes. Ar nodokli neapliek dividendes, kuras
izmaksā citu Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas zonas valstu
rezidentiem, izņemot dividendes no iekšzemes uzņēmuma,
kuram nav jāmaksā uzņēmumu ienākuma nodoklis, kā arī no tām kapitālsabiedrībām,
kuras izmanto citos Latvijas Republikas likumos (izņemot likumā "Par
uzņēmumu ienākuma nodokli") noteiktos uzņēmumu ienākuma nodokļa
atvieglojumus dividenžu deklarēšanas gadā vai iepriekšējā gadā;;
papildināt
trešo daļu ar 16.punktu šādā redakcijā:
16) izložu
un azartspēļu laimesti, ja laimests (tā vērtība) pārsniedz 500 latu,
izņemot preču un pakalpojumu loteriju laimestus..
3. Izslēgt 6.pantā vārdus vai
pašvaldība.
4. 8.pantā:
izslēgt
otrajā daļā vārdus individuālajos uzņēmumos;
izslēgt 2.1
daļā vārdus vai padomes;
izslēgt
trešās daļas 1.punktā vārdus individuālā darba;
izteikt
trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
2) ienākumi no individuālā komersanta darbības;;
izslēgt
trešās daļas 9.punktā vārdus individuālajiem uzņēmumiem;
izteikt
ceturto daļu šādā redakcijā:
4. Šā panta
otrā daļa neattiecas uz ienākumiem, ko fiziska persona gūst uz tādu darba
attiecību pamata, kas paredz šo personu nodarbināt uz starptautiskos
pārvadājumos izmantojama kuģa. Par taksācijas gada mēnesi, kurā persona ir
nodarbināta (darba attiecībās) uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama kuģa,
minētās personas ienākumi, par kuriem maksājams algas nodoklis, ir uz darba
attiecību pamata gūtā ienākuma daļa šādā apmērā:
1) virsniekiem - Ministru kabineta noteikto 2,5 mēneša
minimālo darba algu apmērā;
2) pārējam personālam - Ministru kabineta noteikto 1,5 mēneša minimālo
darba algu apmērā.
5. 9.pantā:
aizstāt
pirmās daļas 1.punktā skaitli 3000 ar skaitli 4000;
izslēgt pirmās daļas 2.punktā vārdus fiziskās personas - individuālā uzņēmuma īpašnieka - ienākums no individuālā uzņēmuma, kurš ir uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātājs, un.
6. 11.pantā:
izslēgt 1.1 daļā vārdus un vārdus iekavās kā arī fiziskās personas īpašumā esoša individuālā uzņēmuma (arī zemnieka un zvejnieka saimniecības) darbību;
aizstāt
trešās daļas 1.punktā skaitli 100 ar skaitli 300;
izslēgt desmitajā daļā vārdus un vārdus iekavās vai fiziskās personas īpašumā esošs individuālais uzņēmums (arī zemnieka un zvejnieka saimniecība);
aizstāt trīspadsmitajā daļā skaitli 3000 ar skaitli 4000.
7. Izslēgt 11.1panta trešajā daļā vārdus iekavās (tā
individuālā uzņēmuma).
8. Izslēgt 11.3panta trešajā daļā vārdus iekavās (tā individuālajam uzņēmumam).
9. Papildināt 11.7panta
trešās daļas 1.punktu aiz vārda komercsabiedrība ar
vārdiem individuālais komersants.
10. 12.pantā:
papildināt pirmās daļas pirmo teikumu aiz
vārdiem minimuma apmērā ar vārdiem ja šajā pantā nav noteikts citādi;
izslēgt pirmās daļas trešajā teikumā vārdus un
skaitli līdz pirmstaksācijas gada 30.jūnijam;
izslēgt trešo daļu;
papildināt pantu ar piekto un
sesto daļu šādā redakcijā:
5. Personām, kurām piešķirta pensija
(ieskaitot piemaksu pie pensijas par
apdrošināšanas stāžu, kas uzkrāts līdz 1995.gada 31.decembrim)
atbilstoši likumam Par valsts pensijām vai izdienas pensija, vai speciālā
valsts pensija atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, vai pensija
atbilstoši ārvalsts normatīvajiem aktiem, neapliekamais minimums ir 1980 latu
gadā.
6. Personām, kurām
piešķirta apgādnieka zaudējuma pensija atbilstoši likumam Par valsts
pensijām, tiek piemērots šā panta piektajā daļā noteiktais neapliekamais
minimums..
11. 13.pantā:
izslēgt
pirmās daļas 2. un 3.punktu;
izslēgt 1.1daļu;
izslēgt 1.2daļas
otro teikumu;
papildināt pantu ar 3.1daļu
šādā redakcijā:
3.1 Atvieglojumu par šā panta
pirmās daļas 1.punkta a apakšpunktā minēto personu piemēro maksātājam, kuram par
šo personu Uzturlīdzekļu garantiju fonds izmaksā uzturlīdzekļus..
12. Izslēgt 16.panta pirmajā daļā vārdu individuālo.
13. 17.pantā:
aizstāt desmitajā daļā un vienpadsmitajā daļā vārdus un vārdus iekavās individuālie uzņēmumi (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecības) ar vārdiem zemnieku vai zvejnieku saimniecības;
aizstāt 11.2daļā vārdus un vārdus iekavās individuālajam uzņēmumam (arī zemnieka vai zvejnieka saimniecībai) ar vārdiem zemnieku vai zvejnieku saimniecībai;
aizstāt 12.1daļā vārdus un vārdus iekavās individuālais uzņēmums (arī
zemnieka vai zvejnieka saimniecība) ar vārdiem zemnieku vai zvejnieku
saimniecība.
14. 18.pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdus vai zemnieku saimniecības;
izslēgt astoto daļu.
15. 19.pantā:
papildināt sestās daļas 1.punktu ar vārdiem
ja maksātājs taksācijas gada laikā, rodoties tiesībām uz atvieglojumu, nav
iesniedzis Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajai iestādei pēc savas
dzīvesvietas paziņojumu par apgādībā
esošajām personām vai paziņojumu par invaliditāti vai politiski
represētās personas statusu, vai nacionālās pretošanās kustības dalībnieka
statusu;;
izslēgt sestās daļas 3.punktā vārdus arī kā algas nodokli;
izslēgt sestās
daļas 4.punktu;
izslēgt astoto daļu;
papildināt pantu ar
divpadsmito un trīspadsmito daļu šādā redakcijā:
12. Latvijas
kuģu apkalpju komplektēšanas kompāniju asociācija Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā līdz pēctaksācijas gada 1.februārim elektroniski nosūta Valsts ieņēmumu
dienestam informāciju par iepriekšējā kalendārā gadā nodarbinātajiem
jūrniekiem, kuri, iekārtojoties darbā, izmantojuši Latvijas kuģu apkalpju
komplektēšanas kompāniju asociācijas pakalpojumus.
13. Maksātājs,
kas taksācijas gadā guvis ienākumus ārvalstī, kurā taksācijas periods nesakrīt
ar kalendāro gadu, vai ārvalstī noteiktais termiņš, kādā ienākuma izmaksātājs
informē ienākuma saņēmēju par izmaksātajām summām, ir vēlāks par taksācijas
gadam sekojošā gada 15.martu, iesniedz deklarāciju divu mēnešu laikā no attiecīgajā
ārvalstī noteiktā deklarācijas iesniegšanas termiņa..
16. Izslēgt 36.pantu.
17. Izslēgt pārejas noteikumu 12.punktu.
18. Papildināt pārejas noteikumus ar 45.,
46., 47., 48. un 49.punktu šādā redakcijā:
45.
Grozījumi šā likuma 2.panta 3.punktā, 3.panta trešās daļas 9.punktā, 8.panta
otrajā daļā, trešās daļas 1., 2. un 9.punktā, 9.panta pirmās
daļas 2.punktā, 11.panta
1.1 un desmitajā daļā, 11.1panta trešajā daļā,
11.3panta trešajā daļā, 17.panta desmitajā, vienpadsmitajā, 11.2 un 12.1daļā, 18.pantā un 19.panta astotajā daļā stājas
spēkā 2011.gada 1.jūlijā.
46. Šā likuma 3.panta 2.3daļa ir piemērojama attiecībā uz
ienākumu, kas gūts, sākot ar 2008.gadu.
47. Grozījumi šā likuma 8.panta 2.1daļā
stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
48. Personām, kurām pensija piešķirta līdz 1996.gada 1.janvārim atbilstoši likumam Par valsts pensijām un pensijas (kopā ar piemaksu pie pensijas par apdrošināšanas stāžu, kas uzkrāts līdz 1995.gada 31.decembrim) apmērs pārsniedz 12.panta piektajā daļā noteikto neapliekamā minimuma apmēru, neapliekamais minimums ir šīs pensijas (kopā ar piemaksu par uzkrāto apdrošināšanas stāžu) apmērā.
49. Fiziskā persona, kura pirmstaksācijas gadā ir bijusi individuālā uzņēmuma īpašnieks un kura taksācijas gadā ir reģistrēta komercreģistrā kā individuālais komersants, taksācijas gadā veic avansa maksājumus.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
M.Bičevskis |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Veinberga
|
30.09.2008
1061
Veinberga, 67083848
Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli ir izstrādāti,
izpildot: - Valdības rīcības
plāna Deklarācijas par Ivara Godmaņa vadītā Ministru kabineta iecerētās
darbības īstenošanai 2.4.punktā doto uzdevumu; - ar Ministru
kabineta 2007.gada 25.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 53 3.§)
Likumprojekts Zemnieku un zvejnieku saimniecību likums 4.punktā doto
uzdevumu saskaņot kompetencē esošos normatīvos aktus ar Zemnieku un
zvejnieku saimniecību likumu; - Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr.54) 18. § 3.punktā doto uzdevumu. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Dividendes Latvijas Republika
ir saņēmusi Eiropas Komisijas (turpmāk EK) 2008. gada 28.februāra formālo
paziņojumu pārkāpuma lietā Nr. 2007/2458, kurā norādīts, ka Latvijas
Republika nav pilnībā izpildījusi savas saistības atbilstoši Eiropas Kopienas
dibināšanas līguma 56.pantam un Eiropas Ekonomikas zonas (turpmāk EEZ)
līguma 40.pantam. EK uzskata, ka likuma Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
3.panta trešās daļas 10.punkta redakcija paredz nodokļa ieturēšanu no citu
Eiropas Savienības (turpmāk ES) dalībvalstu un EEZ valstu rezidentiem
izmaksātajām dividendēm, kamēr šāds nodoklis netiek ieturēts no dividendēm,
kas tiek izmaksātas Latvijas rezidentiem. Pensijas
neapliekamais minimums Pašreiz likums
nosaka nodokļa atvieglojumu personām, kam piešķirta pensija, piemērot tikai
pensijai. Pensijas neapliekamā minimuma daļa, ja tā netiek pilnībā izmantota,
nevar tikt attiecināta uz pensionāra cita veida ienākumu. Atbrīvojums
ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu
sniegšanas Pašreiz likums
paredz, ka gada apliekamajā ienākumā netiek ietverti un ar nodokli netiek
aplikti ienākumi no maksātāja lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma
pakalpojumu sniegšanas, ja tie nepārsniedz 3000 latu gadā. Minētā atbrīvojuma
apmērs nav pārskatīts kopš 1994.gada, tādējādi inflācijas ietekmē tā nozīme
ir samazinājusies. Speciālais algas
nodokļa režīms jūrniekiem Lai veicinātu
kuģošanas nozares attīstību Latvijā, kā arī vadoties no Eiropas Savienības
vadlīnijām, kas iesaka jūrnieku gūtajiem ienākumiem piemērot specifisku
nodokļu režīmu, ar 2003.gadu Latvijā spēkā ir režīms, kurš paredz piemērot
īpašu algas nodokļa režīmu personām, kas nodarbinātas uz iekšzemes uzņēmuma
īpašumā vai valdījumā esoša starptautiskajos pārvadājumos izmantojama kuģa,
ja kuģis reģistrēts Latvijas Kuģu reģistrā (algas nodokļa bāze divas
minimālās mēnešalgas). Tomēr uz Latvijas kuģiem nav iespējams nodrošināt
pietiekamu darba vietu skaitu Latvijas jūrniekiem, kuru skaits vēsturiski ir
liels un kuri vienmēr ir bijuši nodarbināti arī uz ārvalstīs reģistrētiem
kuģiem. Darba specifikas un profesijas prestiža krituma dēļ vērojama
tendence, ka samazinās jūrniecībā nodarbināto skaits (Latvijā pēdējo divu
gadu laikā sertificēto jūrnieku skaits samazinājies par 20,5%), kam sekas var
būt tradicionālas nozares sabrukums. Pamatlīdzekļu
klasificēšanas kritērijs pēc iegādes izmaksām Ņemot vērā
inflācijas ietekmi, par pašreizējai situācijai neadekvāti zemu uzskatāma
likumā noteiktā 100 latu robeža, sākot ar kuru iegādātās materiālās vērtības
uzskatāmas par pamatlīdzekli, kura vērtība norakstāma pakāpeniski vairāku
taksācijas gadu laikā. Tehniska
rakstura precizējumi Pašreiz izložu un
azartspēļu ienākums ar nodokli tiek aplikts tikai rezidentiem. Šādai diferenciācijai
nav pamatojuma. Turklāt praksē šo ienākumu izmaksātājiem var būt problēmas
nošķirt rezidentu no nerezidenta, 2008.gada 1.janvāri
spēkā stājušās likuma normas par fiksēto ienākuma nodokli par ieņēmumiem no
saimnieciskās darbības. Ņemot vērā notikušo pāreju no patentmaksām
individuālā darba veicējiem uz fiksēto ienākuma nodokli un to, ka saskaņā ar likuma
pārejas noteikumu 39.punktu 2008.gadā vēl var būt izsniegts patents, likumā
saglabājies termins individuālais darbs. Paredzētā
zemnieku un zvejnieku statusa maiņa Nepieciešams veikt
tehniskus un redakcionālus precizējumus saistībā ar zemnieku un zvejnieku
saimniecību turpmāko statusa maiņu. Pašvaldību
administratīvi teritoriālās reformas pabeigšana Nepieciešams veikt
tehniskus un redakcionālus precizējumus saistībā ar pašvaldību administratīvi
teritoriālās reformas īstenošanu. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Dividendes Lai gan Latvijas
neatzīst Eiropas Komisijas norādīto pārkāpumu, tomēr likumprojektā iestrādāti
likuma 3.panta trešās daļas 10.punkta redakcijas grozījumi attiecībā uz
iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieturēšanu no citu ES dalībvalstu un EEZ valstu
rezidentiem, kas novērš iespējamo nepareizu likuma normas interpretāciju. Pensionāra
neapliekamais minimums Lai strādājošie
pensionāri varētu pilnībā izmantot likumā noteikto neapliekamo minimumu,
likumā tiek noregulētas normas, kuras paredz neapliekamā minimuma piemērošanu
pensionāra, ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamiem, citiem ienākumiem.
Neapliekamais minimums personām, kurām piešķirta vai pārrēķināta pensija,
atbilstoši likumam Par valsts pensijām vai izdienas pensija, vai speciālā
valsts pensija atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem tiktu
piemērots par 2009. taksācijas gadu rezumējošā kārtībā t.i., iesniedzot
iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju. Personām, kurām pensija piešķirta līdz
1996.gada 1.janvārim atbilstoši likumam Par valsts pensijām un
pensijas apmērs pārsniedz pensionāra neapliekamā minimuma apmēru, neapliekamais
minimums tiks saglabāts šīs pensijas apmērā. Atbrīvojums
ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu
sniegšanas Lai mazinātu
inflācijas ietekmi un atbalstītu maksātājus, kuri gūst ienākumus no maksātāja
lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu sniegšanas, likumā
noteiktais atbrīvojums tiek paaugstināts līdz 4000 latu gadā. Speciālais algas
nodokļa režīms jūrniekiem Ņemot vērā
problēmas jūrniecības sektorā, kā arī starptautisko nodokļu konkurenci, lai
risinātu jūrniecības problēmas (vairākās ES dalībvalstīs tiek noteikts
atvieglots režīms jūrniekiem, piemēram, Lietuvā jūrnieku ienākumi, kas gūti
uz kuģa, tam atrodoties reisā, netiek aplikti ar ienākuma nodokli),
likumprojekts paredz attiecināt speciālo algas nodokļa režīmu uz visiem
jūrniekiem neatkarīgi no tā, zem kādas valsts karoga reģistrēts kuģis.
Vienlaikus, ņemot vērā faktiskā algas
līmeņa atšķirību, ieviesta kuģu virsnieku un pārējā personālsastāva algas
nodokļa bāzes diferenciācija. Virsniekiem algas nodokļa bāze tiek noteikta
2,5 minimālo darba algu apmērā, pārejam personālam 1,5 minimālo darba algu
apmērā. Pamatlīdzekļu
klasificēšanas kritērijs pēc iegādes izmaksām Likumprojekts
paredz palielināt likumā noteikto robežu, sākot ar kuru iegādātās materiālās
vērtības uzskatāmas par pamatlīdzekli, līdz 300 latiem. Tehniska
rakstura precizējumi Likumprojekts
paredz, ka ar iedzīvotāju ienākuma nodokli tiks aplikts arī nerezidentu
gūtais ienākums no izlozēm un azartspēlēm. Ar 2009.gadu
patentus vairs neizsniedz, tādējādi no likuma izslēgts termins individuālais
darbs. Paredzētā
zemnieku un zvejnieku statusa maiņa Saistībā ar
zemnieku un zvejnieku saimniecību turpmāko statusa maiņu no likuma tiek
izslēgta atsauce par zemnieku un zvejnieku saimniecību īpašniekiem kā nodokļa
maksātājiem par sava uzņēmuma ienākumiem, zemnieku vai zvejnieku saimniecību
kā nodokļa ieturētāja pienākumiem u.tml. Uz zemnieku un zvejnieku sabiedrību
īpašniekiem, kas izvēlēsies saimniecisko darbību turpināt individuālā
komersanta vai fiziskās personas saimnieciskās darbības veicēja statusā
attieksies vispārējā nodokļa aprēķināšanas un maksāšanas kārtība. Pašvaldību
administratīvi teritoriālās reformas pabeigšana Saistībā ar
pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas īstenošanu likumprojekts
paredz no līdzšinējās likuma Par iedzīvotāju ienākuma nodokli redakcijas
izslēgt 36.pantu. |
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
2.1. Nav
attiecināms. 2.2. Nav
attiecināms. 2.3. Nav
attiecināms. 2.4 Nav
attiecināms. 2.5. Nav
attiecināms. 2.6. Nav
attiecināms. 2.7. Nav
attiecināms. |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Sabiedrībām, kas
organizē azartspēles, zudīs nepieciešamība savus klientus identificēt pēc
pazīmes rezidents vai nerezidents. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts
praktiski nerada papildu administratīvo slogu uz nodokļa maksātājiem, jo
lielai daļai no maksātājiem, uz kuriem attiecas likumprojekts jau šobrīd uzliek
par pienākumu iesniegt iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju. Daļa maksātāju
iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju jau šobrīd iesniedz brīvprātīgi, lai
saņemtu nodokļa atmaksu par attaisnotajiem izdevumiem. |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
5.1. Likumprojektā
Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli ietvertās normas
uzlabos to pensionāru ekonomisko stāvokli, kuru pensija ir līdz 165 latiem
mēnesī, jo pensijas saņēmēja neapliekamā
minimuma daļa, ja tā netiks pilnībā izmantota, varēs tikt piemērota uz
pensionāra citiem ienākumiem. 5.2. Likumprojektā
Grozījumi likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli ietvertās normas, kas
paredz pensiju neapliekamo minimumu pārveidot par pensionāra neapliekamo minimumu,
daļēji veicinās pensionāru iesaistīšanos darba
tirgū, jo pensijas saņēmēja neapliekamā minimuma daļa, ja tā netiks
pilnībā izmantota, varēs tikt piemērota uz pensionāra citiem ienākumiem. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
6.1. Nav
attiecināms. 6.2. Nav
attiecināms. 6.3. Nav
attiecināms. 6.4. Nav
attiecināms. 6.5. Nav
attiecināms. 6.6. Nav
attiecināms. 6.7. Nav
attiecināms. |
7. Cita ietekme |
Nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2009 |
2010 |
2011 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
+607,0 +121,4 +485,6 |
+947,8 +189,5 +758,3 |
+947,8 +189,5 +758,3 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets Tajā skaitā: 1.
Atbrīvojums
ienākumiem no lauksaimniecisk
ās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu
sniegšanas t. sk. valsts pamatbudžetā
pašvaldību budžetā 2. Speciālais algas nodokļa režīms jūrniekiem t. sk. valsts pamatbudžetā pašvaldību budžetā 3.
Pensionāra neapliekamā minimuma ieviešanas ietekme
uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumiem t. sk. valsts pamatbudžetā pašvaldību budžetā |
Nav attiecināms. |
+607,0 +121,4 +485,6 -1163,0 -232,6 -930,4 +2 442,5 +488,5 +1 954,0 -672,5 -134,5 -538,0 |
+947,8 +189,5 +758,3 -1 163,0 -232,6 -930,4 +2 783,3 +556,6 +2 226,7 -672,5 -134,5 -538,0 |
+947,8 +189,5 +758,3 -1 163,0 -232,6 -930,4 +2 783,3 +556,6 +2 226,7 -672,5 -134,5 -538,0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
1.
Atbrīvojums
ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu
sniegšanas
Prognozē pieņēmums, ka 2010. un 2011.taksācijas gadā atvieglojuma ietekme nemainīga, jo saistībā paredzēto zemnieku un zvejnieku saimniecību statusa maiņu nevar veikt pieņēmumus par maksātāju skaitu šajos gados. 2.
Speciālais
algas nodokļa režīms jūrniekiem
Aprēķinā ietverts
pieņēmums, ka ieviešot jauno nodokļa režīmu jūrnieku skaits vairs
nesamazinās, bet saglabājas nemainīgs. Vērtējot izmaiņas salīdzinot ar šīs
maksātāju grupas pašreiz maksātajiem nodokļiem pēc vispārējā režīma skat
III sadaļas 6.punkta 2.apakšpunktu. 3.
Pensionāra neapliekamā
minimuma ieviešanas ietekme uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumiem
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
1. Redakcionālajiem
precizējumiem attiecībā uz nodokļa neieturēšanu no dividendēm, ko izmaksā
citu ES dalībvalstu un EEZ valstu rezidentiem, nebūtu jāietekmē budžeta
ieņēmumi, jo arī iepriekš nodoklis atbilstoši minētajai normai nebija
jāietur. 2. Budžeta ieņēmumus neietekmē tehniska un redakcionāla rakstura likumprojekta normas (izslēdz atsevišķus vārdus (individuālais darbs, padome), maina pamatlīdzekļu klasifikācijas pazīmi (iegādes vērtību), kā arī precizē nodokļa deklarāciju iesniegšanas kārtību. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams
sagatavot Ministru kabineta noteikumus, kuri noteiktu kārtību, kādā notiek
informācijas apmaiņa starp Latvijas kuģu apkalpju komplektēšanas kompāniju
asociāciju un Valsts ieņēmumu dienestu, līdz ar to nodrošinot Valsts ieņēmumu
dienestu ar informāciju par nodarbinātajiem jūrniekiem un to algām. |
2. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Latvijas Republika
ir saņēmusi Eiropas Komisijas 2008. gada 28.februāra
formālo paziņojumu pārkāpuma lietā Nr. 2007/2458, kurā norādīts, ka
Latvijas Republika nav pilnībā izpildījusi savas saistības atbilstoši Eiropas
Kopienas dibināšanas līguma 56.pantam un Eiropas Ekonomikas zonas līguma
40.pantam. Lai gan Latvijas neatzīst Eiropas Komisijas norādīto pārkāpumu,
tomēr redakcionālie grozījumi attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa
ieturēšanu no citu ES dalībvalstu rezidentiem novērš iespējami nepareizu
likuma normas interpretāciju. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
56. pants 1. Ievērojot šajā nodaļā izklāstītos noteikumus, ir aizliegti
visi kapitāla aprites ierobežojumi dalībvalstu, kā arī dalībvalstu un trešo valstu starpā. 2. Ievērojot šajā nodaļā izklāstītos noteikumus, ir aizliegti
visi maksājumu ierobežojumi dalībvalstu, kā arī dalībvalstu un trešo valstu starpā. |
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Attiecībā uz atbrīvojuma
apmēru ienākumiem no
lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu sniegšanas
konsultācijas ir notikušas ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi. Attiecībā uz speciālo nodokļa režīmu jūrniekiem konsultācijas ir
notikušas ar Latvijas Kuģu īpašnieku asociāciju, Latvijas Kuģu kapteiņu
asociāciju, Latvijas Kuģu apkalpju komplektēšanas kompāniju asociāciju un
Latvijas Jūrniecības savienību. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbrīvojuma apmērs
ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu
sniegšanas noteikts, daļēji budžeta iespēju ietvaros - ņemot vērā
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes ieteikumu. Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome ieteica atbrīvojuma
apmēru ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu
sniegšanas paaugstināt no 3000 līdz 8000 latiem, bet likumprojektā minētais
atbrīvojums paaugstināts līdz 4000 latiem. Nacionālās trīspusējās sadarbības padome ieteica, ka
personas ienākumi, ko fiziska persona gūst uz tādu darba attiecību pamata,
kas paredz šo personu nodarbināt uz starptautiskos pārvadājumos izmantojama
kuģa par kuriem maksājams algas nodoklis, ir Ministru kabineta noteikto viena
gada (mēneša) minimālo darba algu apmērā. Latvijas Kuģu īpašnieku asociācija, Latvijas Kuģu kapteiņu asociācija,
Latvijas Kuģu apkalpju komplektēšanas kompāniju asociācija un Latvijas
Jūrniecības savienība neatbalsta likumprojektā paredzētās normas, jo uzskata,
ka ar iedzīvotāju ienākuma nodokli ir apliekami personas ienākumi, par kuriem maksājams algas
nodoklis, ir uz darba attiecību pamata gūtā ienākuma daļa Ministru kabineta
noteiktās viena gada (mēneša) minimālās darba algas apmērā. Tika panākta
vienošanās starp Finanšu ministriju un Satiksmes ministriju (Latvijas Jūras
administrāciju), ka personas ienākumi, par kuriem maksājams algas nodoklis,
ja persona ir nodarbināta (darba attiecībās) uz starptautiskos pārvadājumos
izmantojama kuģa, ir uz darba attiecību pamata gūtā ienākuma daļa šādā
apmērā: 3)
virsniekiem
- Ministru kabineta noteikto 2,5
mēneša minimālo darba algu apmērā; 4)
pārējam
personālam - Ministru kabineta
noteikto 1,5 mēneša minimālo darba algu apmērā. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi tiek veikti Finanšu ministrijas un Valsts ieņēmumu
dienesta organizētajās reģionālajās konferencēs. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos
grozījumus likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli, nav nepieciešams radīt
jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī sniegta informācija par to
Finanšu ministrijas mājas lapā. Likums būs pieejams Normatīvo aktu
informācijas sistēmā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt administratīvo procesu reglamentējošajos normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. Indivīds savas tiesības var aizstāvēt likumā Par
nodokļiem un nodevām noteiktajā kārtībā, Valsts ieņēmumu dienestā, Finanšu
ministrijā un tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
M.Bičevskis |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Veinberga |
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.72 |
2008.gada 7.oktobrī |
12.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli""
TA-2999, SAN-3399
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Purne, D.Robežniece, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu
iesniegšanai Saeimā valsts budžeta 2009.gadam likumprojektu paketē.
2. Noteikt, ka atbildīgais par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
3. Pieņemt zināšanai labklājības
ministres I.Purnes izteikto viedokli, ka likumprojektā iekļautās normas
neuzlabos pensionāru materiālo stāvokli, un saskaņā ar Ministru kabineta
kārtības ruļļa 170.punktu atzīmēt, ka ministrei ir atšķirīgs viedoklis.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-72-0710-#12.doc
1