Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likumprojekts "Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu grozījumu:
izteikt 215.8 panta tekstu šādā redakcijā:
Konkurences padome izskata lietas un uzliek
administratīvos sodus par pārkāpumiem, kuri paredzēti šā kodeksa 175.5
un 175.6 pantā..
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Ekonomikas ministra
vietā tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G.Bērziņš |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
A.Upena |
09.10.2008 15:38
69
A.Upena
67013244, Anna.Upena@em.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevumus izstrādāt normatīvā
akta projektu |
Nav
attiecināms. |
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss (turpmāk-LAPK) paredz Konkurences padomei
tiesības uzlikt administratīvo sodu par aizliegtas reklāmas izplatīšanu (LAPK
166.13 pants). Atbilstoši Konkurences un Reklāmas likumam pašreiz jebkura rakstura
un smaguma pakāpes maldinošas un salīdzinošas reklāmas lietas, arī tās, kurām ir vienīgi strīda starp diviem tirgus dalībniekiem
raksturs, un kas nerada būtisku kaitējumu konkurencei kopumā un
sabiedrības interesēm, jo cietušais parasti ir tikai viens tirgus dalībnieks,
skata Konkurences padome. Līdz ar to valsts uzņemas nepieciešamo pierādījumu
lietā ieguvi, ko tikpat labi varētu veikt arī pats pieteicējs vai atbildētājs.
2006.gadā Konkurences padome par reklāmu pieņēma 25 lēmumus, 7 par
lietas izpētes izbeigšanu, 8 par pārkāpuma konstatāciju un 9 lēmumus par LAPK
166.13 panta piemērošanu. 2007.gadā Konkurences padome pieņēma 18 lēmumus par Reklāmas likuma
pārkāpumiem, no tiem 6 par pārkāpuma konstatēšanu, 5 par lietas izpētes
izbeigšanu un 7 par lietas neierosināšanu. Tika pieņemti 5 lēmumi par LAPK
166.13 panta piemērošanu. Administratīvajā tiesā tika pārsūdzēti 8 lēmumi. 2008.gadā līdz 23.septembrim Konkurences padome ir saņēmusi kopā 17 iesniegumus par
iespējamiem reklāmas pārkāpumiem. Pieņemti 9 lēmumi par lietas
neierosināšanu, ierosinātas 8 lietas, pieņemti 2 lēmumi par lietas izpētes
izbeigšanu, konstatēti 6 pārkāpumi, par kuriem piemērots naudas sods. Patlaban tiesvedībā ir 11 reklāmas lietas, visās ir
piemērots naudas sods. Ir jāsecina, ka pastāv tendence, ka liela daļa no
lēmumiem, ar kuriem piemērots naudas sods tiek pārsūdzēti tiesā. Tas savukārt
saistīts ar faktu, ka šādu lietu izskatīšanā un lēmumu pieņemšanā ir
izvirzītas un jāievēro administratīvo sodu procesa procedūras papildus
prasības. Tā kā šādas lietas pamatā papildus izskatīšanai iestādē tiek
skatītas visās tiesu instancēs, tā rezultātā valstij rodas izmaksas gan no
administratīvā procesa iestādē, gan tiesā. Reklāmas likums satur
citus pietiekami efektīvus ietekmēšanas līdzekļus, kuru piemērošana turklāt
nav saistīta ar administratīvo sodu procedūras piemērošanu, kas samazina
kopējās šādu lietu izskatīšanas izmaksas. Piemēram, Reklāmas likuma 15.panta
trešā daļa paredz uz pārkāpuma novēršanu vērstus labprātīgi izpildāmus
pasākumus, kad pārkāpējs apņemas novērst pārkāpumu vai nodrošināt reklāmas
atbilstību normatīvo aktu prasībām. Savukārt šī panta ceturtajā daļā minēti
vairāki uz pārkāpuma un tā seku novēršanu vērsti piespiedu līdzekļi, kā
normatīvajiem aktiem neatbilstošas reklāmas koriģēšana, aizliegšana,
pārtraukšana un atsaukšana. Reklāmas likuma
17¹.pantā paredzēti pagaidu aizsardzības līdzekļi Patērētājiem adresētu
maldinošu reklāmu, tostarp atsevišķus salīdzinošas reklāmas veidus, saskaņā
ar Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu uzrauga un administratīvos sodus
piemēro Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, kā arī atbilstoši savai
kompetencei Veselības inspekcija, veterināro zāļu jomā - Pārtikas un
veterinārais dienests. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk likumprojekts) mērķis ir
noteikt, ka Konkurences padome neuzliek administratīvo sodu par aizliegtas
reklāmas izplatīšanu, kas pagarina lietu izskatīšanas un lēmumu pieņemšanas
termiņu, jo ir jāievēro administratīvo sodu procesa procedūras īpašās
prasības, bet pārkāpuma gadījumā efektīvi izmanto citus Reklāmas likuma 15.panta
trešajā un ceturtajā daļā, 17¹.pantā paredzētos tiesiskos līdzekļus
sasniedzot pamatmērķi iespējami īsos termiņos novērst pārkāpumu un tā
negatīvās sekas konkurencei, vienlaikus samazinot šādu lietu izskatīšanas
izmaksas.
Likumprojekts neskar citu Reklāmas likuma un Negodīgas
komercprakses aizlieguma likuma uzraudzības iestāžu
kompetenci. |
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1.
Vispārējā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Tiks
efektivizēta Reklāmas likumā citu noteikto ietekmēšanas līdzekļu piemērošanas
kārtība, jo īpaši, konstatētā pārkāpuma labprātīgas novēršanas institūts.
Tādējādi tiks sasniegts pamatmērķis ar piemērotākajiem līdzekļiem iespējami
ātri novērst pārkāpumu un tā negatīvās sekas konkurencei. |
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.
cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstākā resursu izmantošanas efektivitāte |
Likumprojektam
būs pozitīva ietekme uz konkurences apstākļiem. Tiks efektivizēta reklāmas
lietu izskatīšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība, tādējādi iespējami ātri
tiks sasniegts pamatmērķis ar piemērotākajiem līdzekļiem novērst pārkāpumu
un tā negatīvās sekas konkurencei. |
3. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Reklāmas
likuma pārkāpumu izskatīšanas procedūra tiks efektivizēta, t.sk., piemērotos
gadījumos dodot iespēju iespējami ātri konstatēto pārkāpumu novērst
labprātīgi. Par Reklāmas likuma pārkāpumiem turpmāk nebūs piemērojams
administratīvais sods. |
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts skar personas, kuras nodarbojas ar
saimniecisko darbību, tādējādi likumprojekts neradīs ietekmi uz fiziskām
personām. |
5. Sociālā
ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Likumprojekts
neradīs nozīmīgas sociālās situācijas izmaiņas. Tas paredz samazināt darba
vietu skaitu Konkurences padomē par 2 vietām, kas iekļauts arī likumprojekta Grozījumi Konkurences likumā un
Grozījumi Reklāmas likumā anotācijās. |
6. Ietekme
uz vidi: 6.1.dabas
resursu lietošana; 6.2.
ietekme uz piesārņošanu vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4.
ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5.
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.
ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
7. Cita
ietekme |
Nav
attiecināms. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
Rādītāji |
(tūkst. latu) |
|||
2008. gads Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa pildīšanai |
Turpmākie
trīs gadi |
|||
2009. gads |
2010. gads |
2011. gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
42,0 |
-42,0 |
-42,0 |
-42,0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
42,0 |
-42,0 |
-42,0 |
-42,0 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēm
umi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
|
|
|
|
6. Cita informācija |
Nepieciešamās
izmaiņas atbilstoši Ministru kabineta 04.09.2008. sēdes protokola Nr.62 1.§
par likumprojektu Par valsts budžetu 2009.gadam. Līdzekļu ekonomija
iekļauta 10,67% samazinājumā. (Samazinātas 2 darba vietas, kas iekļauts
likumprojekta Grozījumi Konkurences likumā anotācijā). |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaicīgi ar šo
likumprojektu tiek virzīti sekojoši likumprojekti: - Grozījumi Konkurences likumā; -
Grozījumi Reklāmas likumā.
Likumprojekts Grozījumi Konkurences likumā paredz negodīgas
konkurences aizlieguma pārkāpumus nodot vispārējās jurisdikcijas tiesai un
to, ka apvienošanās ziņojums nav jāiesniedz, ja viena no apvienošanās
dalībniekiem apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā nepārsniedz vienu miljonu
latu. Likumprojekts Grozījumi Reklāmas likumā
paredz noteikt, ka Konkurences padome veic tikai tādu Reklāmas likuma
pārkāpumu uzraudzību, kas nodara vai var nodarīt būtisku kaitējumu
konkurencei kopumā, savukārt Reklāmas likuma pārkāpumu, kuriem nav būtiskas
ietekmes uz konkurenci kopumā gadījumā, aizskartie tirgus dalībnieki savas
intereses varēs aizstāvēt tiesā, iesniedzot civiltiesisku prasību. Papildus nepieciešams izstrādāt grozījumus: Ministru kabineta 2004. gada 20. jūlija noteikumos Nr.608
"Noteikumi par marķējumā un reklāmas publikācijās patērētājiem sniedzamo
informāciju par jaunu vieglo automobiļu degvielas patēriņu un CO2
izplūdi", izslēdzot Konkurences padomi no noteikumus uzraugošo iestāžu
saraksta. (atbildīgā Ekonomikas ministrija, termiņš mēneša laikā no
grozījumu Konkurences likumā pieņemšanas brīža Saeimā); Ministru kabineta 2004.gada 12.oktobra noteikumos Nr.849 Konkurences
padomes nolikums, izslēdzot no Konkurences padomes kompetences reklāmas
uzraudzību. Civilprocesa likumā, paredzot pagaidu
aizsardzības līdzekļus maldinošas un salīdzinošas reklāmas un negodīgas
konkurences strīdu izskatīšanas gadījumos, kā arī pilnvaras tiesai pieprasīt,
salīdzinošas reklāmas gadījumā īsā laika posmā, reklāmas devējam sagādāt
pierādījumus par reklāmā apgalvoto faktu patiesumu un uzskatīt apgalvotos
faktus par nepatiesiem, ja šādi pierādījumi nav nodrošināti vai tiesa tos
atzīst par nepietiekamiem (atbildīgā Tieslietu ministrija, termiņš 6 mēnešu
laikā no grozījumu Konkurences likumā pieņemšanas brīža Saeimā) |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr.(uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma,kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav
attiecināms. |
|
_ |
- |
- |
|
|
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms. |
||
6. Cita informācija |
|
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. Par cik Likumprojekts saistīts ar valsts budžeta likumprojektu
un tiks skatīts kā steidzams jautājums, konsultācijas ierobežotā laika dēļ
nebija iespējams nodrošināt. |
2. Kāda ir
šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms. |
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav
notikušas. |
5. Cita
informācija |
<
p class=MsoNormal>Nav
attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekts
paredz sašaurināt Konkurences padomes pilnvaras. Likumprojekts paredz, ka Konkurences padome
nepiemēros administratīvo sodu par aizliegtas reklāmas izplatīšanu (LAPK 166.13
pants), t.i. par maldinošas un aizliegtas salīdzinošas reklāmas izplatīšanu,
kā arī par Reklāmas likuma 4.panta
otrās daļas 5.-7.punktā minētajiem pārkāpumiem, bet piemēros citus Reklāmas
likumā paredzētos ietekmēšanas līdzekļus. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta
ieviešanu tiks informēta ar publikāciju laikrakstā Latvijas Vēstnesis,
izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
ievietojot to informācijas sistēmā NAIS un mājas lapā www.likumi.lv. informācija par izmaiņām
Konkurences padomes kompetencē tiks ievietota tās mājas lapā: http://www.kp.gov.lv/. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Nav attiecināms. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
Ekonomikas
ministra vietā
tieslietu
ministrs
G.Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
A.Upena |
09.10.2008 15:38
1718
A.Upena
7013244, Anna.Upena@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.72 |
2008.gada 7.oktobrī |
4.§
Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
TA-2914
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, I.Godmanis)
1. Atbalstīt
iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta 2009.gadam
likumprojektu paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-72-0710-#04.doc
1