LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA
UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2008.gada novembris
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz
pavairot un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Grozījumi Reklāmas likumā (Nr.896/Lp9)
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 6 lp.
Godbijībā,
komisijas
priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījumi Reklāmas likumā
(Nr.896/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (4) |
Ministru kabineta atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija(ar valodas speciālistu labojumiem) |
|
Izdarīt Reklāmas likuma (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.; 2004, 10.nr.; 2007,
21.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
|
Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.; 2004, 10.nr.; 2007,
21.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus: |
(1) Šā likuma ievērošanu savas kompetences ietvaros uzrauga
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Konkurences padome, Radio un
televīzijas padome, zāļu reklāmas jomā Veselības inspekcija, veterināro
zāļu jomā Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk Uzraudzības iestāde). (2) Uzraudzības iestāde, ja nepieciešams, ir
tiesīga pieprasīt, lai valsts pārvaldes iestādes, kas ir atbildīgas par
valsts kontroli un uzraudzību attiecībā uz noteiktām precēm vai
pakalpojumiem, pārbauda konkrētas preces vai pakalpojuma atbilstību reklāmā
minētajai informācijai. |
1. 13.pantā: papildināt panta pirmo daļu pēc vārdiem
(turpmāk Uzraudzības iestāde) ar vārdiem vai tiesa; papildināt pantu ar 1¹ un 1² daļu šādā
redakcijā: (1¹) Konkurences padome izskata un pieņem
kādu no šā likuma 15.panta trešajā daļā un ceturtās daļas 1., 2., 3., 4. un
6.punktā minētajiem lēmumiem par pārkāpumiem, kas nodara vai var nodarīt
būtisku kaitējumu konkurencei. (1²) Strīdus par reklāmu, kas nenodara vai
nevar nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei, izskata tiesa Civilprocesa
likumā noteiktajā kārtībā, ar izņēmumiem, kas paredzēti šajā likumā. Izskatot
šādus strīdus tiesai ir šī likuma 15.panta pirmajā, otrajā, ceturtajā,
piektajā un astotajā daļā paredzētās Uzraudzības iestādes tiesības. |
1 |
Juridiskais
birojs Izslēgt likumprojekta 1.pantu. (likumprojekta 1.panta pirmā daļa izslēgta;
likumprojekta 1.panta otrā daļa izteikta kā 14.1 panta ceturtā
daļa; likumprojekta 1.panta trešā daļa izslēgta). |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
|
(1) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas atbilstību normatīvo aktu
prasībām, pamatojoties uz personas iesniegumu, citas iestādes sniegto
informāciju vai pēc savas iniciatīvas. (2) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas
atbilstību normatīvo aktu prasībām 20 dienu laikā no personas iesnieguma vai
citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas dienas vai no dienas, kad tā
pēc savas iniciatīvas uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu
prasībām. Ja objektīvu iemeslu dēļ šajā termiņā nav iespējams izvērtēt
reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga
pagarināt reklāmas izvērtēšanas termiņu uz laiku līdz četriem mēnešiem,
skaitot termiņu no dienas, kad saņemts personas iesniegums vai saņemta
iestādes sniegtā informācija, vai no dienas, kad Uzraudzības iestāde pēc
savas iniciatīvas uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu
prasībām. Par reklāmas izvērtēšanas termiņa pagarināšanu Uzraudzības iestāde
rakstveidā informē personu, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi, kas
sniegusi attiecīgo informāciju. (3) Ja Uzraudzības iestāde, izvērtējot
reklāmu, konstatē, ka reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, tā pieņem
vismaz vienu no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem. Par
pieņemto lēmumu Uzraudzības iestāde rakstveidā informē procesa dalībniekus. (4) (Izslēgta ar 13.12.2007. likumu). (5) Uzraudzības iestāde neuzsāk
izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām vai izvērtēšanu
pārtrauc, ja ir pieņemts lēmums par lietas izpētes izbeigšanu vai par
konstatēto pārkāpumu jau ir pieņemts viens no šādiem lēmumiem: 1) kāds no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā
minētajiem lēmumiem; 2) kāds no Negodīgas komercprakses
aizlieguma likuma 15.panta astotajā daļā minētajiem lēmumiem. (6) Uzraudzības iestāde izvērtē
attiecīgās reklāmas atbilstību Negodīgas komercprakses aizlieguma likumam un,
ja nepieciešams, nosūta attiecīgās lietas materiālus tai iestādei, kura
uzrauga Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma noteikumu ievērošanu. |
2. 14.pantā: Papildināt pantu ar 1¹, 1² un 1³ daļu šādā
redakcijā: (1¹) Iesniegumā Konkurences padomei norāda
dokumentāri pamatotu informāciju par faktiem, kas liecina, ka ar pārkāpumu ir
nodarīts vai var nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei. (1²) Nosakot, vai pārkāpums nodara vai var
nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei, Konkurences padomei ir Konkurences
likuma 7.panta trešajā daļā un 23.panta ceturtās daļas 2.punktā paredzētās
tiesības. (1³) Ja Konkurences padome konstatē, ka ar pārkāpumu nav nodarīts vai nevar nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei, tā pieņem lēmumu par lietas neierosināšanu vai lēmumu par lietas izpētes izbeigšanu. |
2 |
Juridiskais
birojs Izslēgt likumprojekta 2.pantu. (likumprojekta 2.panta pirmā daļa izteikta
kā 14.1 panta otrā daļa; likumprojekta 2.panta otrā daļa izteikta
kā 14.1 panta trešā daļa; likumprojekta 2.panta trešā daļa
izslēgta). |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
|
|
|
3 |
Juridiskais
birojs Papildināt likumu ar 14.1 pantu
šādā redakcijā: 14.1 pants (1) Konkurences padome uzrauga reklāmas
atbilstību normatīvo aktu prasībām, ja pārkāpums reklāmas jomā rada vai var
radīt būtisku kaitējums konkurencei. (2) Ja reklāmas atbilstība normatīvo aktu
prasībām tiek izvērtēta pamatojoties uz personas iesniegumu, tās pienākums ir
iesniegumā norādīt dokumentāri pamatotu informāciju par faktiem, kas liecina,
ka ar pārkāpumu ir nodarīts vai var tikt nodarīts būtisks kaitējums
konkurencei. (3) Nosakot, vai pārkāpums nodara vai var
nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei, Konkurences padomei ir Konkurences
likuma 7.panta trešajā daļā un 23.panta ceturtās daļas 2.punktā paredzētās
tiesības. (4) Ja pārkāpums reklāmas jomā nodara vai
var nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei, Konkurences padome izskata un
pieņem kādu no šā likuma 15.panta trešajā daļā un ceturtās daļas 1., 2., 3.,
4. un 6. punktā minētajiem lēmumiem. (5) Ja Konkurences padome konstatē, ka ar
pārkāpumu nav nodarīts vai nevar tikt nodarīts būtisks kaitējums konkurencei,
tā pieņem lēmumu par lietas neierosināšanu vai lēmumu par lietas izpētes
izbeigšanu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
1. Papildināt likumu ar 14.1 pantu
šādā redakcijā: 14.1 pants (1) Konkurences padome uzrauga reklāmas
atbilstību normatīvo aktu prasībām, ja pārkāpums reklāmas jomā rada vai var
radīt būtisku kaitējums konkurencei. (2) Ja reklāmas atbilstība normatīvo aktu
prasībām tiek izvērtēta pamatojoties uz personas iesniegumu, tās pienākums ir
iesniegumā norādīt dokumentāri pamatotu informāciju par faktiem, kas liecina,
ka ar pārkāpumu ir nodarīts vai var tikt nodarīts būtisks kaitējums
konkurencei. (3) Nosakot, vai pārkāpums nodara vai var
nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei, Konkurences padomei ir Konkurences
likuma 7.panta trešajā daļā un 23.panta ceturtās daļas 2.punktā paredzētās
tiesības. (4) Ja pārkāpums reklāmas jomā nodara vai
var nodarīt būtisku kaitējumu konkurencei, Konkurences padome izskata un
pieņem kādu no šā likuma 15.panta trešajā daļā un ceturtās daļas 1., 2., 3.,
4. un 6. punktā minētajiem lēmumiem. (5) Ja Konkurences padome konstatē, ka ar
pārkāpumu nav nodarīts vai nevar tikt nodarīts būtisks kaitējums konkurencei,
tā pieņem lēmumu par lietas neierosināšanu vai lēmumu par lietas izpētes
izbeigšanu. |
Uzraudzības
iestādes lēmumu var pārsūdzēt tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību. |
|
4 |
Ministru
kabinets Papildināt likuma 17.pantu ar otro un trešo
daļu šādā redakcijā: (2) Šī likuma 3.panta pirmās daļas, 4.panta
otrās daļas 4, 5., 6., 7.punkta, 8.panta un 9.panta pārkāpumus līdztekus
Uzraudzības iestādei var konstatēt arī tiesa. (3) Izskatot šā panta otrajā daļā minētos
strīdus, tiesai ir šā likuma 15.panta pirmajā, otrajā daļā, ceturtās daļas
1., 2., 3., 4. un 6.punktā, piektajā un astotajā daļā paredzētās Uzraudzības
iestādes tiesības. Uzskatīt panta tekstu
par pirmo daļu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
2. 17.pantā: papildināt likuma 17.pantu ar otro un trešo
daļu šādā redakcijā: (2) Šī likuma 3.panta pirmās daļas, 4.panta
otrās daļas 4, 5., 6., 7.punkta, 8.panta un 9.panta pārkāpumus līdztekus
Uzraudzības iestādei var konstatēt arī tiesa. (3) Izskatot šā panta otrajā daļā minētos
strīdus, tiesai ir šā likuma 15.panta pirmajā, otrajā daļā, ceturtās daļas
1., 2., 3., 4. un 6.punktā, piektajā un astotajā daļā paredzētās Uzraudzības
iestādes tiesības.; uzskatīt panta tekstu par pirmo daļu. |
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |
|
|
|
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |