Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi
Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomis kās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likumprojekts "Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Likumā par budžetu un finanšu vadību
Izdarīt Likumā par budžetu un finanšu
vadību (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994.,
8.nr.; 1996., 24.nr.; 1997., 21.nr.; 1998., 9.nr.; 1999., 24.nr.; 2001., 1.nr.;
2002., 23.nr.; 2003., 2., 23.nr.; 2005., 2., 24.nr.; 2007., 3.nr.; 2008., 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt visā
likumā vārdu un simbolus (padome) (attiecīgā locījumā).
2. I nodaļā:
aizstāt
termina Asignējumu aizkavēšana skaidrojumā vārdu mēnesim ar vārdu
ceturksnim;
aizstāt
termina Asignējumu samazināšana skaidrojumā vārdu mēnešu ar vārdu
ceturkšņu;
izteikt
terminu Budžeta finansētas institūcijas un tā skaidrojumu šādā redakcijā:
Budžeta finansētas
institūcijas budžeta iestādes, no valsts vai pašvaldību budžeta daļēji
finansētas atvasinātas publiskas personas, visi pilnīgi vai daļēji tieši no
valsts budžeta finansēti komersanti, biedrības vai nodibinājumi.;
izteikt terminu Finansēšanas plāns
un tā skaidrojumu šādā redakcijā:
Finansēšanas plāns budžeta iestādes vai valsts
budžeta pasākuma resursu izdevumu segšanai, izdevumu un finansēšanas
sadalījums, kas ļauj saņemt Valsts kases asignējumu.;
papildināt ar terminu Valsts budžeta ilgtermiņa saistības un tā
skaidrojumu šādā redakcijā:
Valsts budžeta ilgtermiņa saistības
- valsts
funkciju, valstiski nozīmīgu pasākumu, projektu vai starptautiski uzņemto
saistību izpildes nodrošināšanai noslēgtie līgumi, to skaitā līgumi par
saņemamajiem pakalpojumiem, kurus no budžeta finansēta institūcija apmaksā
saimnieciskajam gadam sekojošos turpmākajos saimnieciskajos gados.;
izteikt terminu Ilgtermiņa
saistības un tā skaidrojumu šādā redakcijā:
Valsts
budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamais apjoms ministrijai vai citai centrālai valsts
iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto limitu ietvaros piešķirtā
pilnvara noslēgt līgumus valstiski nozīmīgu pasākumu, projektu vai
starptautiski uzņemto saistību izpildes nodrošināšanai, kurus apmaksā
saimnieciskajam gadam sekojošos turpmākajos saimnieciskajos gados.;
izteikt terminu Izdevumi un tā skaidrojumu šādā redakcijā:
Izdevumi visi maksājumi no budžeta,
izņemot parādu pamatsummas atmaksu un citus finanšu darījumus, kurus uzskaita
atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātajai finansēšanas klasifikācijai.;
izslēgt
terminu Valsts investīciju programma un tā skaidrojumu.
3. 7.pantā:
papildināt pirmās daļas 1.punktu aiz vārda iezīmētus ar vārdiem
speciālā budžeta;
papildināt pirmo daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:
3)
pašvaldību budžetu aizņēmumus un aizņēmumu atmaksu..
4. Izteikt
8.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Speciālais budžets ir budžeta daļa, kas ietver:
1) atsevišķā
likumā paredzētu valsts budžeta izdevumu segšanu no īpašiem mērķiem iezīmētiem
ieņēmumu avotiem;
2) valsts,
pašvaldības vai noteiktas budžeta iestādes (izpildītāja) saņemtos ziedojumus
vai dāvinājumus ar norādītu mērķi vai bez tā;
3) aizņēmumus no
valsts pamatbudžeta un atmaksu valsts
pamatbudžetam;
4) pašvaldību speciālā
budžeta ieņēmumus, ko veido autoceļu fonda līdzekļi, dabas resursu nodokļa
ieņēmumi, ieņēmumi no privatizācijas, ostas maksas un ar tiem saistītos
izdevumus, aizņēmumus un to atmaksu..
5. 8.1 pantā:
izslēgt pirmās daļas 2.punktu;
aizstāt otrajā daļā vārdu īpašs ar vārdu speciālais;
izslēgt trešo daļu.
6. 9.pantā:
papildināt trešo daļu aiz vārda nepārsniedz ar vārdiem
saimnieciskā gada;
papildināt piekto daļu ar 8.punktu šādā redakcijā:
8) normatīvajos
aktos noteikto sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumu segšanai.;
izteikt sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Par apropriācijas palielināšanu šā panta piektajā daļā
minētajiem mērķiem finanšu ministrs nekavējoties informē Ministru kabinetu un
Saeimu. Izdevumus minētajiem mērķiem atļauts veikt, ja Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisija piecu dienu laikā no attiecīgās informācijas
saņemšanas nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.;
izteikt septīto daļu šādā redakcijā:
(7) Ministru
kabinetam ir tiesības ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei
gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros pārdalīt
apropriāciju starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši
ekonomiskajām kategorijām. Apropriācijas pārdale, lai nodrošinātu gadskārtējā
valsts budžeta izpildes procesā veikto transfertu pārskaitīšanu, tiek veikta šī
panta sestajā daļā noteiktajā kārtībā.;
aizstāt devītajā daļā vārdus izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem
ar vārdiem izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
aizstāt desmitajā daļā vārdu programmā ar vārdu apakšprogrammā.
7. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā:
12.pants. Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem
(1) Līdzekļus
neparedzētiem gadījumiem un nacionāli īpaši nozīmīgiem pasākumiem plāno Finanšu
ministrijas budžetā atsevišķā apakšprogrammā.
(2) Finanšu
ministram ir tiesības gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto apropriāciju
līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem pārdalīt ministrijām un citām centrālajām
valsts iestādēm.
(3)
Ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības sagatavo
nepieciešamo līdzekļu pieprasījumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par
Finanšu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā "Līdzekļi neparedzētiem
gadījumiem" apstiprināto līdzekļu pieprasīšanas, pieprasījuma izskatīšanas,
līdzekļu piešķiršanas, izlietojuma, uzskaites, kontroles un pārskatu sniegšanas
kārtību.
(4) Finanšu ministrs ik ceturksni sniedz pārskatu Saeimai par
gadskārtējā valsts budžeta likumā no
teiktās apropriācijas līdzekļiem
neparedzētiem gadījumiem veikto pārdali..
8. 16.1 pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Finanšu ministrija sadarbībā ar Valsts kanceleju
un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju izstrādā nākamajiem
trijiem saimnieciskajiem gadiem normatīvo aktu par vidēja termiņa budžeta
mērķiem un prioritārajiem attīstības virzieniem un līdz kārtējā gada
1.februārim iesniedz to apstiprināšanai Ministru kabinetā. Minētais normatīvais
akts tiek izstrādāts, aktualizējot iepriekšējā saimnieciskā gadā apstiprinātos
vidējā termiņa budžeta mērķus un prioritāros attīstības virzienus. Vienlaicīgi
Finanšu ministrija iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā saimnieciskā gada
valsts budžeta likuma projekta (budžeta
likumprojektu paketes) un vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un
fiskālās politikas ietvara izstrādes un
iesniegšanas grafiku.;
izslēgt otro daļu;
papildināt
pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja attiecīgajiem nākamajiem saimnieciskajiem
gadiem atbilstoši vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās
politikas ietvaram ir prognozēti līdzekļi jauno politikas iniciatīvu
finansēšanai, ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iesniedz jaunās
politikas iniciatīvas saskaņā ar valsts budžeta likuma projekta (budžeta
likumprojektu paketes) un vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un
fiskālās politikas ietvara izstrādes un iesniegšanas grafiku. Ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno
politikas iniciatīvu iesniegšanas, izvērtēšanas un vienota starpnozaru jauno
politikas iniciatīvu prioritārā saraksta izveidošanas kārtību nosaka Ministru
kabinets..
9. 16.2 pantā:
izslēgt pirmajā daļā
skaitli un vārdus līdz 15.aprīlim;
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Ministru kabinets apstiprina vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru.;
izslēgt piektajā daļā skaitli un vārdus līdz kārtējā gada
5.maijam.
10. 18.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes saskaņā ar valsts
budžeta likuma projekta (budžeta likumprojektu paketes) un vidēja termiņa
makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara izstrādes un
iesniegšanas grafiku izstrādā un iesniedz Finanšu ministrijai valsts budžeta
pieprasījumus saskaņā ar budžeta pieprasījumu izstrādāšanas pamatprincipiem.;
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
(2) Pilnvaras, kas attiecas uz valsts budžeta ilgtermiņa saistību
maksimāli pieļaujamo apjomu, atspoguļo gadskārtējā valsts budžeta likumā
atsevišķi no budžeta gada apropriācijām..
11. 20.pantā:
izslēgt trešajā daļā vārdus un skaitli līdz kārtējā gada
1.septembrim.
12. 21.pantā:
papildināt otrās daļas 3.punktu aiz vārda aprakstu ar vārdiem un
makroekonomiskās attīstības
scenāriju un to iestāšanās risku izvērtējumu;
izteikt
otrās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
6) kopsavilkumu par investīciju finansēšanu un finansēšanas avotiem,
ikgadējiem ekspluatācijas izdevumiem, kā arī jauniem investīciju projektiem,
kas pārsniedz saimnieciskā gada ietvarus, kopsavilkumu par pabeigšanai
nepieciešamajiem izdevumiem nākamajos gados;;
izteikt otrās daļas 14.punktu šādā redakcijā:
14)
valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamo apjomu;.
izslēgt otrās daļas 15.punktā vārdus Valsts investīciju
programmas projektiem;
izslēgt piektās daļas 4.punktu;
aizstāt piektās daļas 5.punktā vārdu aizņēmumos ar vārdiem budžeta aizdevumos
un aizdevumu atmaksās;
izteikt piektās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
6)
informāciju par izmaiņām valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli
pieļaujamā apjomā;.
13. 22.pantā:
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā
redakcijā:
1) valsts budžeta finansiālo bilanci un valsts parāda maksimāli
pieļaujamo apjomu saimnieciskā gada beigās, kā arī valsts vārdā izsniegto
galvojumu saistību izpildei paredzamo apjomu valsts parādā un no jauna
saimnieciskajā gadā izsniedzamo galvojumu apjomus;;
izteikt
otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
4)
valsts budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli pieļaujamo apjomu atbilstoši
budžeta izdevumu klasifikācijai;;
papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Finanšu ministrija sadarbībā ar ministrijām un citām centrālajām
valsts iestādēm mēneša laikā pēc saimnieciskā gada valsts budžeta likuma
izsludināšanas nodrošina aktualizētā vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības
un fiskālās politikas ietvara sagatavošanu un iesniegšanu Ministru kabinetā..
14. Izteikt 24.panta trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
(3) Budžeta
iestādes var uzņemties valsts budžeta ilgtermiņa saistības tikai saimnieciskā
gada valsts budžeta likumā noteiktajos budžeta ilgtermiņa saistību maksimāli
pieļaujamos apjomos. Budžeta iestādes var uzņemties papildus saistības vienīgi
Eiropas Savienības politikas instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības
līdzfinansētos projektos un pasākumos, ja pieņemts attiecīgs Ministru kabineta
lēmums.
(4) Finanšu ministrs nosaka valsts budžeta aizdevumu un aizdevumu
atmaksas sarakstu..
15. Izteikt 25.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2)
Finanšu ministrs ziņo par nepieciešamo asignējumu aizkavēšanu vai samazināšanu,
ja ir paredzams, ka valsts budžeta finansiālais pārpalikums nesasniegs kārtējā
gada valsts budžeta likumā apstiprināto finansiālā pārpalikuma līmeni vai
finansiālais deficīts pārsniegs kārtējā gada valsts budžeta likumā apstiprināto
finansiālā deficīta līmeni. Ministru kabinets septiņu darba dienu laikā no finanšu
ministra ziņojuma dienas pieņem lēmumu par šo asignējumu aizkavēšanu vai
samazināšanu un ne vēlāk kā triju darba dienu laikā pēc lēmumu pieņemšanas
iesniedz izskatīšanai Saeimā priekšlikumus par grozījumiem gadskārtējā valsts
budžeta likumā un vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās
politikas ietvarā..
16. 27.pantā:
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
(2) Valsts kase
katru gadu 31.decembrī slēdz visus atbilstoši kārtējā saimnieciskā gada likumam
par valsts budžetu atvērtos valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta
kontus. Speciālā budžeta konti, kas atvērti ziedojumu un dāvinājumu uzskaitei,
un norēķinu konti tiek slēgti saskaņā ar budžeta finansētas institūcijas
iesniegumu.;
papildināt pantu ar 2.1,
2.2 un 2.3 daļu šādā redakcijā:
(2¹) Gada beigās
valsts pamatbudžeta kontos esošo līdzekļu atlikumu, kas radies no ieņēmumiem
par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, ārvalstu
finanšu palīdzības līdzekļiem vai saņemtajiem transferta pārskaitījumiem no
valsts pamatbudžeta ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, Valsts kase
pārgrāmato nākamajam saimnieciskajam gadam atvērtajos pamatbudžeta kontos,
pamatojoties uz budžeta iestādes iesniegumu, un to var izmantot nākamajā
saimnieciskajā gadā atbilstoši finansēšanas plānā piešķirtajiem asignējumiem.
(2²) Gada beigās
valsts speciālā budžeta kontos esošo līdzekļu atlikumu Valsts kase pārgrāmato
nākamajam saimnieciskajam gadam atvērtajos speciālā budžeta kontos un to var
izmantot nākamajā saimnieciskajā gadā atbilstoši finansēšanas plānā
piešķirtajiem asignējumiem.
(2³) Gada beigās
speciālā budžeta kontos, kas atvērti ziedojumu un dāvinājumu uzskaitei, un
norēķinu kontos esošais līdzekļu atlikums paliek budžeta finansētu institūciju
rīcībā un to var izlietot nākamajā gadā izdevumu finansēšanai, ja normatīvajos
aktos nav noteikts citādi.;
izslēgt trešo daļu;
papildināt ceturto daļu aiz vārdiem pašvaldības un ar vārdiem citas no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas
publiskas personas, un.
17. Aizstāt 28.panta otrajā daļā vārdu deficīta ar vārdiem finansiālās bilances.
18. Papildināt 29.pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā:
(3) No
valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas kārto
grāmatvedības uzskaiti, ievērojot pamatlīdzekļu nolietojuma normas un
pielietošanas nosacījumus šā panta otrās daļas kārtībā..
19. 30.pantā:
papildināt trešās daļas otro teikumu aiz vārdiem valsts iestādes
ar vārdiem izņemot Valsts kontroli;
papildināt pantu ar astoto un devīto daļu šādā redakcijā:
(8) No valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas
personas, izņemot pašvaldības, sagatavo mēneša, ceturkšņa un gada pārskatu
Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā.
(9) Ministrijas, centrālās
valsts iestādes iesniedz Valsts kasei konsolidētos pārskatus par padotībā
esošajām no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām..
20. Papildināt 31.panta otro daļu ar 8.1 un 8.2
punktu šādā redakcijā:
8¹) no
valsts budžeta daļēji finansētu atvasinātu publisku personu, izņemot pašvaldību,
budžetu izpildes kopsavilkumu;
8²) pārskatu par Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves finanšu
darījumiem;.
21. Izteikt 34.pantu šādā redakcijā:
34.pants.
Valsts budžeta naudas līdzekļu ieguldīšana
(1) Finanšu ministrs naudas vadības ietvaros var ieguldīt
Valsts kases budžeta kontos esošos līdzekļus fiksēta ienākuma vērtspapīru vai
noguldījumu veidā, kā arī saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu šā likuma 8.1
panta pirmajā daļā noteikto mērķu realizācijai citos aktīvos, likvidēt šādus
ieguldījumus, lai nodrošinātu valsts budžeta izpildi, kā arī izmantot naudas
vadības ietvaros atvasinātos finanšu instrumentus.
(2) Budžeta izpildītājiem attiecībā uz speciālo budžetu,
ārvalstu finanšu palīdzību un Eiropas Savienības politiku instrumentiem ir
tiesības noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par speciālā budžeta, Eiropas
Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu
atlikuma ieguldīšanu noguldījumu veidā, kā arī ieguldīt šo līdzekļu atlikumu
Latvijas valsts vērtspapīros.
(3) Valsts kasei ir tiesības vienoties ar pašvaldībām un tiem
zinātniskiem institūtiem un augstskolām, kuriem ir noteikts atvasinātās
publiskās personas statuss, par naudas līdzekļu, kas nav saņemti no valsts
budžeta, ieguldīšanu..
22. 36.pantā:
izteikt
pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
6) izsniedz
valsts aizdevumus budžeta un finanšu vadībai, pašvaldību finanšu
stabilizācijai, studējošo un studiju kreditēšanas programmas īstenošanai,
investīcijām, komercdarbības atbalsta programmu īstenošanai, Eiropas Savienības
līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai, ārvalstu finanšu palīdzības
finansēto projektu īstenošanai, kā arī nosaka valsts aizdevumu un atmaksu
sarakstu.;
izteikt
piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Valsts aizdevumus var izsniegt pašvaldībām,
valsts speciālā budžeta izpildītājiem, studējošo un studiju kreditēšanas
programmas izpildītājiem, kapitālsabiedrībām, kurās valsts vai pašvaldības daļa
pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus, un vairāku
pašvaldību veidotām kapitālsabiedrībām, kurās pašvaldību daļa pamatkapitālā
kopsummā pārsniedz 65 procentus un tiem zinātniskiem institūtiem un augstskolām, kuriem ir noteikts atvasinātās publiskās personas
statuss..
23. Izteikt VIII. nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
VIII. No valsts budžeta daļēji finansētu
atvasinātu publisku personu un pašvaldību budžeta tiesības un procedūras.
24. 41.pantā:
aizstāt
pirmajā daļā vārdu Pašvaldībām ar vārdiem No valsts budžeta daļēji finansētajām
atvasinātajām publiskām personām un pašvaldībām.
papildināt pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:
(7) Lai nodrošinātu konsolidētā
kopbudžeta kopsavilkuma sagatavošanu, ministrijas un citas centrālās iestādes
par savā padotībā esošajām no valsts budžeta daļēji finansētajām atvasinātām
publiskām personām ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts
budžeta likuma izsludināšanas iesniedz Finanšu ministrijai informāciju par no
valsts budžeta daļēji finansēto atvasināto publisko personu apstiprinātajiem
budžetiem..
25. 43.pantā:
izteikt
nosaukumu šādā redakcijā:
No valsts budžeta daļēji finansēto atvasināto
publisko personu un pašvaldību finanšu uzskaite;
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3)
No valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātās publiskās personas nodrošina,
ka to budžets un visu darījumu uzskaite atbilst šā likuma 11.pantā noteiktajām klasifikācijām.
26. Izteikt 44.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Pašvaldību
budžetiem piešķiramās valsts budžeta dotācijas, mērķdotācijas un transferti no
valsts budžeta tiek noteikti gadskārtējā valsts budžeta likumā..
27. Papildināt 45.panta pirmo daļu aiz vārda galvojumu ar
vārdiem kopējā palielinājuma.
28. Pārejas noteikumos:
aizstāt 17.punktā vārdus un skaitļus 2008.gada 1. novembrim ar
vārdiem un skaitļiem 2009.gada 31.decembrim;
aizstāt 26.punktā skaitli 2008. ar skaitli 2009.;
aizstāt 27.punktā vārdus un skaitļus 2008.gada 31.decembrim ar
vārdiem un skaitļiem 2009.gada 1.martam;
papildināt 33.punktu aiz vārda janvāra ar teikumu šādā
redakcijā:
Augstākās izglītības institūcijām,
kuras ir atvasinātas publikas personas, par statusa maiņu šī likuma izpratnē no
budžeta iestādes uz budžeta finansētu institūciju, pēc saskaņošanas ar nozares
ministriju, kuras padotī
bā tā atrodas var noteikt cita saimnieciskā gada
sākumu.;
papildināt
pārejas noteikumus ar 35.punktu šādā redakcijā:
35. Līdz
šā likuma 30.panta astotajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2010.gada 1.janvārim, no valsts budžeta
daļēji finansētās atvasinātās publiskās personas iesniedz pārskatus Ministru kabineta
2006.gada 25.aprīļa noteikumos Nr.313 Noteikumi par
pašvaldību mēneša pārskatu saturu, sagatavošanas un iesniegšanas kārtību,
Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra noteikumos Nr.811 Valsts budžeta
iestāžu un pašvaldību ceturkšņa finanšu pārskatu sagatavošanas kārtība un
Ministru kabineta 2007.gada 13.novembra noteikumos Nr. 749 Noteikumi par valsts
budžeta iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sagatavošanas kārtību noteiktajā
kārtībā..
Pārejas noteikumi
1. Šā likuma 1.pants stājas
spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
2. Šā likuma 6.panta otrā daļa stājas
spēkā nākamajā dienā pēc šā
likuma izsludināšanas.
Likums
stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris
|
M.Bičevskis
|
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
A.Avota |
22.09.2008
16:03
2387
A.Avota
67083954, aiva.avota@fm.gov.lv
Grozījumi
Likumā par budžetu un finanšu vadību
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
||||||||||
1.
Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas
plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt
normatīvā akta projektu |
1. Ministru kabinets 2008.gada 13.maija sēdē (protokollēmums
19.§ 2.punkts) deva uzdevumu
Finanšu ministrijai izstrādāt un finanšu ministram iesniegt noteiktā kārtībā
Ministru kabinetā vienlaikus ar likumprojektu Par valsts budžetu 2009.gadam
grozījumus Likumā par budžetu un finanšu vadību, paredzot, ka finanšu
ministram ir tiesības palielināt gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto
apropriāciju normatīvajos aktos noteikto sociālās apdrošināšanas speciālā
budžeta izdevumu segšanai. 2. Saskaņā ar
Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 (prot. Nr.9 23.§) 3.pielikuma Likumi, kuros nepieciešams
veikt grozījumus, kas saistīti ar attiecīgo administratīvo teritoriju,
vietējo pašvaldību domju (padomju) un citu institūciju neesību 30.punktu,
kas nosaka Finanšu ministrijai izstrādāt grozījumus Likumā par budžetu un
finanšu vadību. 3. Saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību pārejas
noteikumu 34.punktā noteikto Ministru kabinetam ir jāizvērtē un, ja nepieciešams, jāiesniedz Saeimai likumprojektu par atvasinātu
publisko personu budžetu patstāvību, šo personu finanšu kontroles un finanšu
stabilizācijas reglamentāciju, finansēšanu budžeta iestādes vai valsts
budžeta finansētas institūcijas statusā, kā arī par citiem šo personu finanšu
un budžetu vadības jautājumiem. |
|
|||||||||
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik normatīvajos aktos nav noteikts regulējums
par atvasinātu publisko personu budžetu patstāvību, šo personu finanšu
kontroles un finanšu stabilizācijas reglamentāciju, finansēšanu budžeta
iestādes vai valsts budžeta finansētas institūcijas statusā, kā arī par
citiem šo personu finanšu un budžetu vadības jautājumiem. Pašlaik ir noteikts, ka vidēja termiņa
makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvaru aktualizē divas
reizes gadā, taču nav dots deleģējums precizēt iepriekšminēto ietvaru
atbilstoši izsludinātajam Likumam par valsts budžetu kārtējam gadam. Lai nodrošinātu precīzāku un kvalitatīvāku vidēja termiņa
valsts makroekonomiskās situācijas prognozes un Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un
fiskālās politikas ietvara izstrādāšanu, tiek uzdots sagatavot un iesniegt
Ministru kabinetā saimnieciskā gada valsts
budžeta likuma projekta (budžeta likumprojektu paketes) un vidēja
termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara izstrādes un iesniegšanas grafiku.
Vienlaicīgi nepieciešams izslēgt termiņu, kad Finanšu ministram
jāiesniedz Ministru kabinetā valsts budžeta likuma projektu (budžeta
likumprojektu paketi), tā paskaidrojumus un precizēto vidēja termiņa
makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvaru. Likumā ir nepieciešams veikt
redakcionālus labojumus, kā arī saskaņot to ar esošajiem tiesību aktiem, lai: ·
nodrošinātu vidēja termiņa budžeta plānošanas
sistēmas nepārtrauktību; ·
Valsts kase varētu efektīvāk nodrošināt savu
funkciju izpildi; ·
sakārtotu Valsts kases kontu darbības nosacījumus; Nepieciešams
nodrošināt skaidrus un saprotamus kritērijus ministriju un citu centrālo
valsts iestāžu jauno politikas iniciatīvu sagatavošanas, iesniegšanas,
izvērtēšanas un vienota starpnozaru jauno politikas iniciatīvu prioritārā
saraksta izveidošanas kārtībai. |
|
|||||||||
1. Saistībā ar precīzāku terminu definējumu
atbilstoši budžeta jomai, grozījumos ir precizēti termini finansēšanas
plāns, budžeta ilgtermiņa saistības un izdevumi un to skaidrojumi, kā arī likumā lietotie
termini papildināti ar terminu Valsts budžeta ilgtermiņa saistības un tā
skaidrojumu. 2. Precizēts un papildināts 8.pants
Speciālais budžets, lai precīzāk definētu, kas ir pašvaldību speciālais
budžets. 3. Izsvītrots termins Valsts investīciju
programma. 4. Saistībā ar likumprojekta Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves likums izstrādi, grozījumos no likuma ir izslēgti 8.1panta
pirmās daļas 2.punkts un trešā daļa, kā arī papildināts 31.panta otrā daļa ar 8.2 punktu. 5. Saistībā
ar precīzāku normu un pārdales procesa regulējuma definēšanu redakcionāli
precizēta 9.panta sestās un septītā daļas redakcija, kā arī 12.pants izteikts
jaunā redakcijā. 6. Lai nodrošinātu
vidēja termiņa budžeta plānošanas sistēmas nepārtrauktību ir redakcionāli
precizēta 16.1 panta pirmā daļa un, nosakot, ka Finanšu ministrija iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā
saimnieciskā gada valsts budžeta
likuma projekta (budžeta likumprojektu paketes) un vidēja termiņa
makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara izstrādes un iesniegšanas grafiku, ir
svītrota 16.¹ panta otrā daļa un termiņi 16.2
panta pirmā, ceturtā, piektā daļā, 18.panta pirmajā daļā un 20.panta trešajā
daļā. 7. Lai nodrošinātu skaidrus un saprotamus kritērijus ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno politikas iniciatīvu sagatavošanas, iesniegšanas, izvērtēšanas un vienota starpnozaru jauno politikas iniciatīvu prioritārā saraksta izveidošanas kārtībai, realizējot vidēja termiņa budžeta plānošanas procesu, ir papildināts 16.1 pants ar deleģējumu kārtības izstrādāšanai. 8. Sakarā ar to, ka ir izstrādāti Ministru
kabineta 2008.gada 26.maija noteikumi Nr.359 Noteikumi par budžeta
pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem, redakcionāli
precizēta 18.panta pirmā daļa. 9. Lai Valsts kase varētu efektīvāk nodrošināt
savu funkciju izpildi, ir precizēta
likuma 24.panta trešā un ceturtā daļa. 10. Saistībā
ar Valsts kases kontu atvēršanas un slēgšanas jautājumiem, precīzāk
definējot, kādos gadījumos kontus neslēdz, ir veikti redakcionāli labojumi
27.pantā. 11. Likumā ir veikti redakcionāli labojumi 21.panta otrajā un piektajā daļā, 30.panta
piektajā daļā un papildināts ar astoto daļu, kā arī 44.panta otrajā daļā. 12. Saistībā ar
Ministru kabineta 2008.gada 13.maija sēdē doto uzdevumu (MK 30 19.§ 2.p.), ir
papildināta 9.panta piektā daļa ar
8.punktu un likumprojekta pārejas noteikumos noteikts, ka 9.panta piektās daļas 8.punkts stājas
spēkā nākamajā dienā pēc šā likuma izsludināšanas, lai nodrošinātu finanšu līdzekļus pensiju indeksācijai 2008.gadā. 13. Saistībā ar attiecīgo administratīvo
teritoriju, vietējo pašvaldību domju (padomju) un citu institūciju neesamību
likumprojekta pārejas noteikumi paredz no 2009.gada
1.jūlija izslēgt visā likumā vārdus padome (attiecīgā locījumā). 14. Saskaņā
ar izdarītajiem grozījumiem Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumos Nr.111
"Ministru kabineta kārtības rullis" (Ministru kabineta 2007.gada 18.decembra
noteikumi Nr.880) precizēta 16.1 panta pirmās daļas redakcija. 15. Lai
nodrošinātu vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas
ietvara precizēšanu atbilstoši Likumam par valsts budžetu kārtējam gadam,
tiek noteikts deleģējums, papildinot 22.pantu ar piekto daļu. 16. Sakarā
ar to, ka tiek apzinātas budžeta institūciju sniegto maksas pakalpojumu
kvalitātes uzlabošanas veicināšanas problēmas, pirmām kārtām ir nepieciešama
valsts pārvaldes institūciju sniedzamo publisko un pārējo maksas pakalpojumu
koncepcijas izstrāde. Līdz ar to ir mainīti termiņi pārejas noteikumu 17. un
26.punktos. 17. Saistībā ar no valsts budžeta daļēji finansētu atvasinātu publisku personu finanšu plānošanas, uzskaites un atskaišu sistēmas izveidi (Pārejas noteikumu 34.punkta izpilde) ir papildināta 27.panta ceturtā daļa, 29.pants papildināts ar trešo daļu, kā arī papildināta 31.panta otrā daļa ar 8.1 punktu. Lai nodrošinātu regulējumu no valsts budžeta daļēji finansētās atvasinātās publiskās personas darbības pārskatu jomā, ir papildināts 30.pants ar deleģējumu kārtības izstrādāšanai. 18. Saistībā ar no valsts budžeta daļēji finansētu atvasinātu publisko personu finanšu un budžeta vadības jautājumiem ir precizēts un papildināts 41.pants un 43.pants. Pārejas noteikumos papildināts 33.punkts. 19. Lai paredzētu finanšu ministram tiesības ieguldīt Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļus, ir redakcionāli precizēta 34.panta pirmās daļas redakcija. 20. Lai
nodrošinātu efektīvu valsts aizdevumu portfeļa riska līmeņa samazināšanu,
likuma 36.panta piektajā daļā ir sašaurināts valsts aizdevumu saņēmēju
(subjektu) loks. 21. Anotācijas
I sadaļas 2.punktā minētās problēmas tiks atrisinātas pilnībā. |
|
||||||||||
4. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
6.
Ietekme uz vidi: 6.1.
dabas resursu lietošana; 6.2.ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4.
ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5.
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.
ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.
cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
||||||||
|
|
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu
un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) - norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1. Atbilstoši
likumprojekta 8. pantā minētajam deleģējumam Finanšu ministrijai sadarbībā ar
Valsts kanceleju un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju
nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus par kārtību, kādā tiek
iesniegtas, izvērtētas un apkopotas ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu izstrādātas jaunās politikas iniciatīvas, lai nodrošinātu skaidrus un saprotamus kritērijus
ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno politikas iniciatīvu
sagatavošanas, iesniegšanas, izvērtēšanas un vienota starpnozaru jauno
politikas iniciatīvu prioritārā saraksta izveidošanas kārtībai, realizējot
vidēja termiņa budžeta plānošanas procesu. Minētos noteikumus nepieciešams
izstrādāt Ministru kabineta 2002.gada 12.marta
noteikumu Nr.111 Ministru kabineta kārtības rullis 219.punktā noteiktā
termiņā. 2. Līdz ar
likumprojekta 14. panta spēkā stāšanos spēku zaudēs Ministru kabineta 2005.
gada 5. jūlija noteikumi Nr. 487 Budžeta finansētu institūciju ilgtermiņa saistību reģistrācijas
kārtība, kas izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 24.
panta trešo daļu. 3. Lai novērstu
pretrunas ar likumprojekta 9.pantā iekļautajām termiņu izmaiņām, Finanšu ministrijai
jāizdara grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 28.marta noteikumos
Nr. 198 Noteikumi par maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu
kopapjoma un maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjoma
katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm noteikšanas metodiku
vidējam termiņam Ministru
kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.11 Ministru kabineta kārtības
rullis 219.punktā noteiktā termiņā. 4. Atbilstoši
likumprojekta 7.pantā minētajam deleģējumam, līdz 2009.gada 1.janvārim
Finanšu ministrijai nepieciešams izstrādāt un Ministru kabinetam izdot
noteikumus par Finanšu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā "Līdzekļi
neparedzētiem gadījumiem" apstiprināto līdzekļu pieprasīšanas,
pieprasījuma izskatīšanas, līdzekļu piešķiršanas, izlietojuma, uzskaites,
kontroles un pārskatu sniegšanas kārtību. 5. Atbilstoši
likumprojekta 22.panta otrajā daļā noteiktajam subjektu lokam, kam ir
tiesības saņemt valsts aizdevumu, Finanšu ministrijai ir nepieciešams
izstrādāt grozījumus Ministru kabineta 2007.gada 19.jūnija noteikumos Nr.395
Valsts aizdevumu izsniegšanas un apkalpošanas kārtība Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.11
Ministru kabineta kārtības rullis 219.punktā noteiktā termiņā. 6. Atbilstoši
likumprojekta 19.pantā minētajam deleģējumam Finanšu ministrijai ir
nepieciešams izstrādāt noteikumus, kas noteiks no valsts budžeta daļēji
finansētās atvasinātās publiskās personas darbības pārskatu jomā. Ministru kabinetam noteikumi ir
jāizdod līdz 2010.gada 1.janvārim. |
|
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
|
||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgo Eiropas
Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums,
direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||||
5.Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||||
Konsultācijas
nav notikušas, jo likumprojekta subjektu loks nav pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijas. |
|
||||||||||
2. Kāda
ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
|||||||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
||||||||||
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|
||||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas
valsts institūcijas netiek radītas. Esošo institūciju funkcijas nepaplašinās.
Likumprojekta pilnīga izpilde iespējama ar likumprojekta spēkā stāšanos,
ievērojot anotācijas IV sadaļā noteikto. |
|
|||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS)
un datu bāzē www.likumi.lv. |
|
|||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumā
ietvertās normas neierobežo indivīda tiesības. Ja likuma normas neatbilst
Latvijas republikas Satversmei, var vērsties ar pieteikumu Satversmes tiesā. |
|
|||||||||
Nav
attiecināms |
|
||||||||||
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta
vadītāja |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris
|
M.Bičevskis
|
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
A.Avota |
23.09.2008
08:53
2134
A.Avota
67083954, aiva.avota@fm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.70 |
2008.gada 30.septembrī |
21.§
Likumprojekts
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību"
TA-2927
___________________________________________________________
(J.Šints, I.Godmanis)
1. Atbalstīt
iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta 2009.gadam
likumprojektu paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-70-3009-#21.doc
1