LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU
(NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2008.gada
novembris
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot
un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums (Nr.885/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 13
lp.
Godbijībā,
komisijas
priekšsēdētājs K.Leiškalns
Likumprojekts (steidzams) otrajam lasījumam
Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves likums
(Nr. 885/Lp9
)
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 15 ) |
Ministru kabineta atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija (ar
valodas speciālistu labojumiem) |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
1.pants. Šis likums nosaka ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves izveidošanas, pārvaldīšanas, uzskaites, izlietošanas un pārskatu
sagatavošanas kārtību. |
1 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt
likumprojekta 1. pantu šādā redakcijā: 1.pants. Šis likums
nosaka ilgtermiņa stabilizācijas rezerves izveidošanas, līdzekļu
izlietošanas, pārvaldīšanas, uzskaites un pārskatu sagatavošanas kārtību. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
1.pants. Šis
likums nosaka ilgtermiņa stabilizācijas rezerves izveidošanas, līdzekļu
izlietošanas, pārvaldīšanas, uzskaites un pārskatu sagatavošanas kārtību. |
2.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas rezerve ir fiskālās
politikas instruments, kas izveidots no valsts budžeta aktīviem, lai
nodrošinātu makroekonomisko procesu izraisīto paaugstināto fiskālo,
ekonomisko un sociālo risku mazināšanas un novēršanas pasākumu finansējumu
situācijās, kad to nav iespējams nodrošināt no citiem valsts budžeta
finansējuma avotiem vai tā nodrošināšana ir saistīta ar lieliem valsts
budžeta izdevumiem. |
2 |
Ministru kabinets Ierosinām izteikt 2.pantu
šādā redakcijā: 2.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas rezerve ir fiskālās
politikas instruments, kas izveidots no valsts
budžeta rīcībā esošajiem aktīviem, lai
nodrošinātu makroekonomisko procesu izraisīto paaugstināto fiskālo,
ekonomisko un sociālo risku mazināšanas un novēršanas pasākumu finansējumu
situācijās, kad to nav iespējams nodrošināt no citiem valsts budžeta
finansējuma avotiem vai tā nodrošināšana ir saistīta ar lieliem valsts
budžeta izdevumiem. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
2.pants. Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerve ir fiskālās politikas instruments, kas izveidots no valsts
budžeta rīcībā esošajiem aktīviem, lai nodrošinātu makroekonomisko procesu
izraisīto paaugstināto fiskālo, ekonomisko un sociālo risku ietekmes
mazināšanas un novēršanas pasākumu finansējumu situācijās, kad to nav
iespējams nodrošināt no citiem valsts budžeta finansējuma avotiem vai tā
nodrošināšana ir saistīta ar lieliem valsts budžeta izdevumiem. |
3.pants. Ministru kabinets pēc finanšu ministra ieteikuma
pieņem lēmumu par nepieciešamību izmantot ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
līdzekļus, lai uzsāktu fiskālo risku ietekmes mazināšanas pasākumu
īstenošanu. |
3 |
Juridiskais birojs Ierosinām
izslēgt likumprojekta 3. pantu (attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju),
vienlaicīgi iekļaujot šajā pantā ietverto tiesību normu uz likuma III nodaļu (skatīt ar šo priekšlikumu saistītu 6.
priekšlikumu). |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
|
4.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļus veido: 1) pārskaitījumi
no valsts īpašuma privatizācijas fonda; 2) valsts
pamatbudžeta kopējie nodokļu un nenodokļu ieņēmumi, kuri pārsniedz
saimnieciskā gada valsts budžeta likumā noteikto apjomu, ja atbilstoši valsts
budžeta izpildes rezultātiem valsts pamatbudžetā ir finanšu pārpalikums; 3) ienākumi no
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu pārvaldīšanas darījumiem; 4) likumā par
valsts budžetu kārtējam gadam paredzētās iemaksas ilgtermiņa stabilizācijas
rezervē. |
4 |
Juridiskais birojs Ierosinām
izslēgt likumprojekta 4. pantu (attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju),
vienlaicīgi iekļaujot šajā pantā ietverto tiesību normu uz likuma II nodaļu (skatīt ar šo priekšlikumu saistītu
priekšlikumu). |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
|
II nodaļa Līdzekļu ieskaitīšanas kārtība |
5 |
Juridiskais birojs Ierosinām
izteikt likumprojekta II nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
izveidošana |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
II nodaļa Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
izveidošana |
|
6 |
Juridiskais birojs Ierosinām
papildināt likumprojekta II nodaļu ar 3. pantu šādā redakcijā: 3.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas
rezervi veido: 1) līdzekļi, kas pārskaitīti no valsts
īpašuma privatizācijas fonda; 2) valsts budžeta līdzekļi, ko veido
valsts pamatbudžeta nodokļu un nenodokļu ieņēmumu pārsniegums par saimnieciskā gada valsts budžeta likumā
noteikto ieņēmumu apjomu, ja atbilstoši valsts budžeta izpildes rezultātiem
valsts pamatbudžetā ir finanšu pārpalikums; 3) līdzekļi, kas iegūti no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļu pārvaldīšanas darījumiem; 4) valsts budžeta līdzekļi, kas
saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam gadam, iemaksājami ilgtermiņa
stabilizācijas rezervē. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
3.pants. Ilgtermiņa
stabilizācijas rezervi veido: 1) līdzekļi,
kas pārskaitīti no valsts īpašuma privatizācijas fonda; 2) valsts
budžeta līdzekļi, ko veido valsts pamatbudžeta nodokļu un nenodokļu
ieņēmumu pārsniegums par saimnieciskā
gada valsts budžeta likumā noteikto ieņēmumu apjomu, ja atbilstoši valsts
budžeta izpildes rezultātiem valsts pamatbudžetā ir finanšu pārpalikums; 3) līdzekļi,
kas iegūti no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu pārvaldīšanas
darījumiem; 4)
valsts budžeta līdzekļi, kas saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam
gadam, iemaksājami ilgtermiņa stabilizācijas rezervē. |
5.pants. Lēmumu par līdzekļu ieskaitīšanu ilgtermiņa
stabilizācijas rezervē šā likuma 4.panta 1.punktā minētajā gadījumā pieņem
Ministru kabinets saskaņā ar likumu Par valsts un pašvaldību īpašumu
privatizācijas fondiem. Ekonomikas ministrija, Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā un apstiprinātās programmas ietvaros, nodrošina līdzekļu ieskaitīšanu
Latvijas Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves kontā. |
7 |
Juridiskais birojs Ierosinām
izteikt līdzšinējā likumprojekta 5. panta tekstu šādā redakcijā: (1)
Lēmumu par valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu ieskaitīšanu
ilgtermiņa stabilizācijas rezervē pieņem Ministru kabinets saskaņā ar likumu
Par valsts un pašvaldību īpašumu privatizācijas fondiem. (2) Lēmumu
par to valsts budžeta līdzekļu, ko veido valsts pamatbudžeta nodokļu un
nenodokļu ieņēmumu pārsniegums par saimnieciskā gada valsts budžeta likumā
noteikto ieņēmumu apjomu, ieskaitīšanu ilgtermiņa stabilizācijas rezervē
pieņem Ministru kabinets pēc šā likuma 25.pantā minētā ziņojuma
izskatīšanas.. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
4.pants. (1) Lēmumu par valsts
īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu ieskaitīšanu ilgtermiņa stabilizācijas
rezervē pieņem Ministru kabinets saskaņā ar likumu Par valsts un pašvaldību
īpašumu privatizācijas fondiem. (2) Lēmumu
par to valsts budžeta līdzekļu, ko veido valsts pamatbudžeta nodokļu un
nenodokļu ieņēmumu pārsniegums par saimnieciskā gada valsts budžeta likumā
noteikto ieņēmumu apjomu, ieskaitīšanu ilgtermiņa stabilizācijas rezervē
pieņem Ministru kabinets pēc šā likuma 25.pantā minētā ziņojuma izskatīšanas. |
6.pants. Lēmumu par līdzekļu ieskaitīšanu ilgtermiņa
stabilizācijas rezervē šā likuma 4.panta 2.punkta gadījumā pieņem Ministru
kabinets pēc šā likuma 25.pantā minētā ziņojuma izskatīšanas. Valsts kase
trīs darba dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas nodrošina līdzekļu
ieskaitīšanu Latvijas Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
kontā. |
8 |
Juridiskais birojs Ierosinām
izteikt līdzšinējā likumprojekta 6. panta tekstu šādā redakcijā: 6.pants. (1) Ekonomikas
ministrija, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apstiprinātās privatizācijas fonda
līdzekļu izlietošanas programmas ietvaros,
nodrošina valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu ieskaitīšanu Latvijas
Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves kontā. (2) Valsts kase trīs darba dienu laikā: 1) no šā
likuma 5. panta otrajā daļā minētā lēmuma pieņemšanas dienas nodrošina
līdzekļu ieskaitīšanu Latvijas Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves kontā; 2) no
dienas, kad saņemti ienākumi no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu
pārvaldīšanas darījumiem, nodrošina šo līdzekļu ieskaitīšanu Latvijas Bankā
atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves kontā. (3) Valsts
kase nodrošina to valsts budžeta līdzekļu, kas saskaņā ar likumu par valsts
budžetu kārtējam gadam, iemaksājami ilgtermiņa stabilizācijas rezervē,
ieskaitīšanu Latvijas Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
kontā. . |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
5.pants. (1)
Ekonomikas ministrija, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apstiprinātās privatizācijas fonda
līdzekļu izlietošanas programmas ietvaros,
nodrošina valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļu ieskaitīšanu Latvijas
Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves kontā. (2) Valsts kase trīs darba dienu laikā: 1) no šā
likuma 5. panta otrajā daļā minētā lēmuma pieņemšanas dienas nodrošina
līdzekļu ieskaitīšanu Latvijas Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves kontā; 2) no
dienas, kad saņemti ienākumi no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu
pārvaldīšanas darījumiem, nodrošina šo līdzekļu ieskaitīšanu Latvijas Bankā
atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves kontā. (3) Valsts
kase nodrošina to valsts budžeta līdzekļu, kas saskaņā ar likumu par valsts
budžetu kārtējam gadam, iemaksājami ilgtermiņa stabilizācijas rezervē,
ieskaitīšanu Latvijas Bankā atvērtajā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
kontā. |
III nodaļa Līdzekļu piešķiršana valsts budžeta izdevumu un
aizdevumu finansēšanai |
9 |
Juridiskais birojs Ierosinām
izteikt likumprojekta III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu izlietošanas kārtība. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
III nodaļa Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu
izlietošanas kārtība |
|
10 |
Juridiskais birojs Ierosinām
papildināt likumprojekta III nodaļu (pirms līdzšinējā 7. panta) ar jaunu pantu
šādā redakcijā (attiecīgi mainot pantu turpmāko numerāciju): Lēmumu par
nepieciešamību izmantot ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļus, lai
uzsāktu fiskālo, ekonomisko un sociālo risku ietekmes mazināšanas pasākumu
īstenošanu pieņem Ministru kabinets pēc finanšu ministra ieteikuma. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
6.pants. Lēmumu par
nepieciešamību izmantot ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļus, lai
uzsāktu fiskālo, ekonomisko un sociālo risku ietekmes mazināšanas pasākumu
īstenošanu pieņem Ministru kabinets pēc finanšu ministra ieteikuma. |
7.pants. Finanšu ministrs pēc šā likuma 3.pantā minētā
Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas un, izvērtējot Ministru kabineta locekļu
ierosinājumus, sniedz priekšlikumus Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai
par vispārējo ekonomisko, sociālo un finanšu risku ietekmes mazināšanas un
ekonomiskās situācijas stabilizēšanas pasākumu finansēšanu no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļiem un finansēšanas nosacījumiem. |
11 |
Juridiskais birojs Ierosinām
aizstāt likumprojekta līdzšinējā 7. pantā vārdus lēmuma pieņemšanai par
vispārējo ekonomisko, sociālo un finanšu risku ietekmes mazināšanas un
ekonomiskās situācijas stabilizēšanas pasākumu finansēšanu no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļiem un finansēšanas nosacījumiem ar vārdiem
lēmuma pieņemšanai par paaugstināto fiskālo, ekonomisko un sociālo risku
mazināšanas pasākumu un ekonomiskās situācijas stabilizēšanas pasākumu
finansēšanu no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļiem un finansēšanas
nosacījumiem (turpmāk Ministru kabineta lēmums par līdzekļu piešķiršanu). |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
7.pants. Pēc tam, kad
Ministru kabinets pieņēmis šā likuma 3.pantā minēto lēmumu, finanšu ministrs,
izvērtējis Ministru kabineta locekļu ierosinājumus, sniedz priekšlikumus
Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai par paaugstināto fiskālo, ekonomisko un
sociālo risku mazināšanas pasākumu un ekonomiskās situācijas stabilizēšanas
pasākumu finansēšanu no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļiem un
finansēšanas nosacījumiem (turpmāk Ministru kabineta lēmums par līdzekļu
piešķiršanu). |
8.pants. Finanšu ministrs, iesniedzot Ministru kabinetā
priekšlikumus par līdzekļu piešķiršanu no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
līdzekļiem, informē par ilgtermiņa stabilizācijas rezerves finansēto pasākumu
izdevumu vai aizdevumu ietekmi uz valsts budžeta fiskālo situāciju un valsts
pamatbudžeta kopējo izdevumu apjoma izmaiņām. Saskaņā ar Ministru kabineta
lēmumu par līdzekļu piešķiršanu, ja kopējais saimnieciskajā gadā no
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves finansēto pasākumu izdevumu vai aizdevumu
apjoms: 1) pārsniedz 3
procentus no saimnieciskajam gadam apstiprinātā valsts budžeta izdevumu
apjoma, - Finanšu ministrija sadarbībā ar visām ministrijām sagatavo un
finanšu ministrs iesniedz Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem
likumā par valsts budžetu kārtējam gadam; |
|
|
|
|
8.pants. Finanšu
ministrs, iesniedzot Ministru kabinetam priekšlikumus par līdzekļu
piešķiršanu no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļiem, informē par to,
kā no ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves finansēto pasākumu izdevumi vai aizdevumi ietekmēs valsts
budžeta fiskālo situāciju un valsts pamatbudžeta kopējo izdevumu apjomu.
Saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu par līdzekļu piešķiršanu, ja kopējais
saimnieciskajā gadā no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves finansēto pasākumu
izdevumu vai aizdevumu apjoms: 1) pārsniedz
3 procentus no saimnieciskajam gadam apstiprinātā valsts budžeta izdevumu
apjoma, Finanšu ministrija sadarbībā ar visām ministrijām sagatavo un
finanšu ministrs iesniedz Ministru kabinetam likumprojektu par grozījumiem
kārtējā gada valsts budžeta likumā; |
2) nepārsniedz 3
procentus no saimnieciskajam gadam apstiprinātā valsts budžeta izdevumu
apjoma, - finanšu ministrs nosūta Saeimai saskaņošanai attiecīgo Ministru
kabineta lēmumu. |
12 |
Juridiskais birojs Ierosinām
aizstāt likumprojekta līdzšinējā 8. panta 2. punktā vārdus finanšu ministrs
nosūta Saeimai saskaņošanai attiecīgo Ministru kabineta lēmumu ar vārdiem
finanšu ministrs iesniedz Saeimai Ministru kabineta lēmumu par līdzekļu
piešķiršanu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
2) nepārsniedz
3 procentus no saimnieciskajam gadam apstiprinātā valsts budžeta izdevumu
apjoma, finanšu ministrs iesniedz Saeimai Ministru kabineta lēmumu par
līdzekļu piešķiršanu. |
9.pants. Finanšu ministrs izdod rīkojumu
par apropriācijas no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves piešķiršanu vai slēdz līgumu par aizdevumu no
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves izsniegšanu un apkalpošanu saskaņā ar šā
likuma 7.panta kārtībā pieņemtajā Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem
finansēšanas nosacījumiem, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
piecu darba dienu laikā kopš attiecīgā Ministru kabineta lēmuma saņemšanas
dienas nav iebildusi pret to. |
|
|
|
|
9.pants. Finanšu ministrs
izdod rīkojumu par apropriācijas piešķiršanu no ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves vai slēdz līgumu par aizdevumu izsniegšanu no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves un šo aizdevumu apkalpošanu saskaņā ar šā likuma
7.panta kārtībā pieņemtajā Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem finansēšanas
nosacījumiem, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba
dienu laikā no attiecīgā Ministru kabineta lēmuma saņemšanas dienas nav
iebildusi pret to. |
|
13 14 |
Ministru kabinets Ierosinām
papildināt likumprojekta III nodaļu (pēc līdzšinējā 9. panta) ar jaunu pantu
šādā redakcijā (attiecīgi mainot pantu turpmāko numerāciju): (1)
Gadījumos, kad Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija iebilst daļēji Ministru kabineta lēmumam, finanšu
ministrs izdod rīkojumu saskaņā ar Saeimas lēmumu. (2)
Gadījumos, kad Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija iebilst pilnībā Ministru kabineta lēmumam, finanšu
ministrs nosūta atkārtoti Ministru kabinetam priekšlikumus par
līdzekļu piešķiršanu no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļiem un
Saeimas lēmumu. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Ierosinām
papildināt likumprojekta III nodaļu (pēc līdzšinējā 9. panta) ar jaunu pantu
šādā redakcijā (attiecīgi mainot pantu turpmāko numerāciju): (1)
Gadījumos, kad Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija daļēji iebilst Ministru kabineta lēmumam, finanšu
ministrs izdod rīkojumu saskaņā ar Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisijas lēmumu. (2)
Gadījumos, kad Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija pilnībā iebilst Ministru kabineta lēmumam, finanšu
ministrs atkārtoti nosūta Ministru kabinetam priekšlikumus par
līdzekļu piešķiršanu no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļiem, kā arī
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas lēmumu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā nr.14 Atbalstīts |
10.pants. (1) Gadījumos, kad
Saeimas Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija daļēji iebilst
Ministru kabineta lēmumam, finanšu ministrs izdod rīkojumu saskaņā ar Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisijas lēmumu. (2)
Gadījumos, kad Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija pilnībā iebilst Ministru kabineta lēmumam, finanšu
ministrs atkārtoti nosūta Ministru kabinetam priekšlikumus par
līdzekļu piešķiršanu no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļiem, kā arī
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas lēmumu. |
10.pants. No ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
finansētos pasākumus uzrāda likumā par valsts budžetu kārtējam gadam
atsevišķi kā katras ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes īpaši
izveidotu budžeta programmu, kurai tiek piešķirta valsts budžeta
apropriācija. |
|
|
|
|
11.pants. No
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves finansētos pasākumus uzrāda kārtējā gada
valsts budžeta likumā atsevišķi kā katras ministrijas vai citas centrālās
valsts iestādes īpaši izveidotu budžeta programmu, kurai tiek piešķirta
valsts budžeta apropriācija. |
11.pants. No
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves piešķirto apropriāciju ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes izmanto līdz saimnieciskā gada beigām.
Aizdevumus, kurus finansē no
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves, izmanto līdz saimnieciskā gada beigām. |
|
|
|
|
12.pants. No
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves piešķirto apropriāciju ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes izmanto līdz saimnieciskā gada beigām.
Aizdevumus, kurus finansē no
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves, izmanto līdz saimnieciskā gada beigām. |
12.pants. Valsts kase līdz pārskata gadam sekojošā
gada 20.janvārim nodrošina līdzekļu pārskaitīšanu neapgūtās apropriācijas un
neizsniegto aizdevumu apmērā no valsts budžeta konta uz Latvijas Bankā
atvērto ilgtermiņa stabilizācijas rezerves kontu. |
|
|
|
|
13.pants.
Valsts kase līdz pārskata gadam sekojošā gada 20.janvārim nodrošina līdzekļu
pārskaitīšanu neapgūtās apropriācijas un neizsniegto aizdevumu apmērā no
valsts budžeta konta uz Latvijas Bankā atvērto ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves kontu. |
13.pants. Saņemot atmaksu par aizdevumu, kas finansēts no ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves, Valsts kase piecu darba dienu laikā nodrošina šo līdzekļu
pārskaitīšanu uz Latvijas Bankā atvērto ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
kontu. |
|
|
|
|
14.pants. Valsts
kase piecu darba dienu laikā pēc tam, kad ir saņēmusi no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves finansētā aizdevuma atmaksu, nodrošina šo līdzekļu
pārskaitīšanu uz Latvijas Bankā atvērto ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
kontu. |
14.pants. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes
piecu darba dienu laikā pēc finanšu ministra rīkojuma par apropriācijas piešķiršanu
vai grozījumu likumā par valsts budžetu kārtējam gadam spēkā stāšanās
nodrošina finansēšanas plāna projekta iesniegšanu Valsts kasē. Valsts kase
divu darba dienu laikā to reģistrē un piešķir asignējumu izdevumiem. Valsts
kase nodrošina naudas līdzekļu pārskaitīšanu piešķirtās apropriācijas vai
izsniedzamā aizdevuma apmērā no Latvijas Bankā atvērtā ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves konta uz valsts budžeta kontu. |
|
|
|
|
15.pants. Ministrijas
un citas centrālās valsts iestādes piecu darba dienu laikā pēc finanšu
ministra rīkojuma par apropriācijas piešķiršanu vai kārtējā gada valsts
budžeta likuma grozījumu spēkā stāšanās nodrošina finansēšanas plāna projekta
iesniegšanu Valsts kasei. Valsts kase divu darba dienu laikā to reģistrē un
piešķir asignējumu izdevumiem. Valsts kase nodrošina līdzekļu pārskaitīšanu
piešķirtās apropriācijas vai izsniedzamā aizdevuma apmērā no Latvijas Bankā
atvērtā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves konta uz valsts budžeta kontu. |
15.pants. Ministrijas un citas centrālās
valsts iestādes atbild, lai apropriācija, kas piešķirta no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves, tiktu izlietota atbilstoši Ministru kabineta
noteiktajam mērķim. |
|
|
|
|
16.pants. Ministrijas
un citas centrālās valsts iestādes ir atbildīgas par to, lai apropriācija,
kas piešķirta no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves, tiktu izlietota
atbilstoši Ministru kabineta noteiktajam mērķim. |
16.pants. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes
nodrošina, ka katram finansētajam pasākumam tiek izstrādāta un apstiprināta
atsevišķa pasākuma tāme, kā arī nodrošina pārskata par pasākuma izpildi, kas
finansēts no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļiem, sagatavošanu
vienlaikus ar iestādes gada pārskatu. |
|
|
|
|
17.pants. Ministrijas
un citas centrālās valsts iestādes nodrošina, ka katram no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves finansētajam pasākumam tiek izstrādāta un
apstiprināta atsevišķa tāme, kā arī vienlaikus ar iestādes gada pārskatu tiek
sagatavots pārskats par attiecīgā pasākuma izpildi. |
IV nodaļa Līdzekļu pārvaldīšana |
|
|
|
|
IV nodaļa Līdzekļu
pārvaldīšana |
17.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves līdzekļu pārvaldīšanu nodrošina Valsts kase. Visus maksājumus, kas
rodas saistībā ar līdzekļu pārvaldīšanu, Valsts kase sedz no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļiem. Valsts kase nodrošina šā likuma
4.panta 3.punktā norādīto ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu
pārvaldīšanas ienākumu ieskaitīšanu Latvijas Bankā atvērtajā ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves kontā ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā pēc naudas
līdzekļu saņemšanas no veiktajiem darījumiem. |
15 |
Juridiskais birojs Ierosinām
izslēgt 17. panta trešo teikumu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
18.pants. Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļu pārvaldīšanu nodrošina Valsts kase. Visus ar
līdzekļu pārvaldīšanu saistītos maksājumus Valsts kase sedz no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļiem. |
18.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves līdzekļus pārvalda nošķirti no citiem valsts budžeta līdzekļiem un
šo līdzekļu ieguldījumu stratēģiju apstiprina finanšu ministrs. |
|
|
|
|
19.pants. Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļus pārvalda nošķirti no citiem valsts budžeta
līdzekļiem, un šo līdzekļu ieguldījumu stratēģiju apstiprina finanšu
ministrs. |
19.pants. Finanšu risku pārvaldīšanai ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļu ieguldījumu stratēģijā nosaka: 1) ierobežojumus
attiecībā uz ieguldījumu subjektiem un ieguldījumu veikšanai pieļaujamajiem
finanšu instrumentu veidiem, izmantojot starptautiski atzītu kredītreitingu
aģentūru kredītreitingus; 2) ieguldījumu
ierobežojumus katram no ieguldījumu veikšanai pieļaujamajiem finanšu
instrumentu veidiem; 3) ieguldījumu
valūtu struktūras ierobežojumus; 4) ieguldījumu
ģeogrāfiskās un nozaru diversifikācijas ierobežojumus un citus ierobežojumus
finanšu risku pārvaldīšanai; 5) ieguldījumu
finanšu risku pārvaldīšanā izmantojamās analīzes metodes. |
|
|
|
|
20.pants. Finanšu risku
pārvaldīšanai ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu ieguldījumu
stratēģijā nosaka: 1) ierobežojumus
attiecībā uz ieguldījumu subjektiem un ieguldījumu veikšanai pieļaujamiem
finanšu instrumentu veidiem, izmantojot starptautiski atzītu kredītreitingu
aģentūru kredītreitingus; 2) ieguldījumu
ierobežojumus katram no ieguldījumu veikšanai pieļaujamiem finanšu
instrumentu veidiem; 3) ieguldījumu
valūtu struktūras ierobežojumus; 4) ieguldījumu
ģeogrāfiskās un nozaru diversifikācijas ierobežojumus un citus ierobežojumus
finanšu risku pārvaldīšanai; 5) ieguldījumu
finanšu risku pārvaldīšanā izmantojamās analīzes metodes. |
20.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
pārvaldīšanā izmanto atvasinātos finanšu instrumentus. |
|
|
|
|
21.pants. Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves pārvaldīšanā izmanto atvasinātos finanšu
instrumentus. |
21.pants. Ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves līdzekļus atļauts ieguldīt šādos finanšu instrumentos atbilstoši
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu ieguldīšanas stratēģijā
noteiktajiem ierobežojumiem: 1) valsts un
starptautisko finanšu institūciju emitētajos vai garantētajos vērtspapīros,
izņemot Latvijas valsts emitētos vai garantētos vērtspapīrus; 2) pašvaldību
emitētajos vai garantētajos vērtspapīros, izņemot Latvijas pašvaldību
emitētos vai garantētos vērtspapīrus; 3) komercsabiedrību
kapitāla vērtspapīros, ja tie iekļauti vismaz vienas Eiropas Savienības dalībvalsts
vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts, vai Ekonomiskās sadarbības un attīstības
organizācijas dalībvalsts fondu biržas sarakstos, kā arī komercsabiedrību
parāda vērtspapīros; 4) noguldījumos
Latvijas Bankā un kredītiestādēs, kas ir saņēmušas licenci kredītiestādes
darbībai un kurām ir atļauts sniegt finanšu pakalpojumus vismaz vienā Eiropas
Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī, vai Ekonomiskās
sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalstī; 5) ieguldījumu
fondos, ja ieguldījumu fonds ir reģistrēts Eiropas Savienības dalībvalstī vai
Eiropas Ekonomikas zonas valstī, vai Ekonomiskās sadarbības un attīstības
organizācijas dalībvalstī. |
|
|
|
|
22.pants. Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļus atļauts ieguldīt šādos finanšu instrumentos
atbilstoši ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu ieguldīšanas
stratēģijā noteiktajiem ierobežojumiem: 1) valsts
un starptautisko finanšu institūciju emitētajos vai garantētajos
vērtspapīros, izņemot Latvijas valsts emitētos vai garantētos vērtspapīrus; 2) pašvaldību
emitētajos vai garantētajos vērtspapīros, izņemot Latvijas pašvaldību
emitētos vai garantētos vērtspapīrus; 3) komercsabiedrību
kapitāla vērtspapīros, ja tie iekļauti vismaz vienas Eiropas Savienības
dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts, vai Ekonomiskās sadarbības
un attīstības organizācijas dalībvalsts fondu biržas sarakstos, kā arī
komercsabiedrību parāda vērtspapīros; 4) noguldījumos
Latvijas Bankā un kredītiestādēs, kuras ir saņēmušas licenci kredītiestādes
darbībai un kurām ir atļauts sniegt finanšu pakalpojumus vismaz vienā Eiropas
Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī, vai Ekonomiskās
sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalstī; 5) ieguldījumu
fondos, ja attiecīgais ieguldījumu fonds ir reģistrēts Eiropas Savienības
dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī, vai Ekonomiskās sadarbības
un attīstības organizācijas dalībvalstī. |
V nodaļa Līdzekļu uzskaite un pārskati |
|
|
|
|
V nodaļa Līdzekļu
uzskaite un pārskati |
22. pants. Valsts kase nodrošina
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves grāmatvedības uzskaiti un gada pārskata
par ilgtermiņa stabilizācijas rezervi sagatavošanu atbilstoši normatīvajiem
aktiem par grāmatvedības uzskaiti un pārskatiem. |
|
|
|
|
23. pants. Valsts kase
nodrošina ilgtermiņa stabilizācijas rezerves grāmatvedības uzskaiti un to, ka
gada pārskats par ilgtermiņa stabilizācijas rezervi tiek sagatavots
atbilstoši normatīvajiem aktiem par grāmatvedības uzskaiti un pārskatiem. |
23. pants. Vienu reizi ceturksnī līdz
pārskata periodam sekojošā mēneša 10.datumam Valsts kase iesniedz finanšu
ministram pārskatu par veiktajiem darījumiem. |
|
|
|
|
24. pants. Reizi
ceturksnī līdz pārskata periodam sekojošā mēneša 10.datumam Valsts kase
iesniedz finanšu ministram pārskatu par veiktajiem darījumiem. |
24.pants. Gada pārskats par ilgtermiņa
stabilizācijas rezervi un tās ieguldījumiem ir saimnieciskā gada
pārskata par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem (to
finansiālo stāvokli) neatņemama sastāvdaļa un ir pakļauts tādai
pašai kontrolei kā saimnieciskā gada pārskats par valsts budžeta izpildi. |
|
|
|
|
25.pants. Gada
pārskats par ilgtermiņa stabilizācijas rezervi un tās ieguldījumiem ir
saimnieciskā gada pārskata par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību
budžetiem (to finansiālo stāvokli) neatņemama sastāvdaļa un ir pakļauts tādai
pašai kontrolei kā saimnieciskā gada pārskats par valsts budžeta izpildi. |
25.pants. Vienu reizi gadā līdz
pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.martam Finanšu ministrija
sagatavo un finanšu ministrs iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā ziņojumu
par pārskata gada: 1) valsts pamatbudžeta ieņēmumiem un valsts pamatbudžeta
izpildes rezultātu; 2) ilgtermiņa stabilizācijas rezerves ienākumiem, finanšu
darījumiem un ar tiem saistītajiem maksājumiem, un no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves finansētajiem pasākumiem. |
|
|
|
|
26.pants. Reizi gadā līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 1.martam Finanšu
ministrija sagatavo un finanšu ministrs iesniedz izskatīšanai Ministru
kabinetā ziņojumu par pārskata gada: 1) valsts
pamatbudžeta ieņēmumiem un valsts pamatbudžeta izpildes rezultātu; 2) ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves ienākumiem, finanšu darījumiem un ar tiem
saistītajiem maksājumiem un no ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
finansētajiem pasākumiem. |
Pārejas noteikums Ienākumi no ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves līdzekļu pārvaldīšanas, kas saņemti līdz šā likuma
spēkā stāšanās dienai, paliek ilgtermiņa stabilizācijas rezervē. |
|
|
|
|
Pārejas noteikums Ienākumi no
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves līdzekļu pārvaldīšanas, kas saņemti līdz
šā likuma spēkā stāšanās dienai, paliek ilgtermiņa stabilizācijas rezervē. |
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.janvārī. |
|
|
|
|
Likums
stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |