Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums
likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likumprojekts "Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums likumā Par
valsts kompensāciju cietušajiem
Izdarīt
likumā Par valsts kompensāciju cietušajiem (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 13. nr.; 2007, 24. nr.) šādu
grozījumu:
Aizstāt
pārejas noteikumu 3. punktā skaitļus un vārdus "2009. gada
1. janvāris" (attiecīgā locījumā) ar skaitļiem un vārdiem
"2010. gada 1. janvāris" (attiecīgā locījumā).
Likums
stājas spēkā 2009. gada 1. janvārī.
Ministru prezidents I. Godmanis
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Tieslietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
G. Bērziņš |
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
I. Baldiņa |
19.09.2008. 08:54
97
J. Tverjanoviča-Bore
67162684, Jevgenija.Tverjanovica@tm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījums likumā Par valsts kompensāciju
cietušajiem anotācija
I.
Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||||||||||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru
kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem
dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
2008. gada
4. septembra ārkārtas Ministru kabineta sēdes protokola 9. punktā
ir noteikts, ka ministrijām, ņemot vērā minētā protokola
3. punktā atbalstīto izdevumu apjomu, izvērtēt un, ja nepieciešams,
sagatavot grozījumus attiecīgajos normatīvajos aktos un iesniegt tos
izskatīšanai Ministru kabineta šī gada 9. septembra sēdē. |
|||||||||||||||||||||||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2006. gada
18. maijā Saeimā pieņēma likumu Par valsts kompensāciju cietušajiem (turpmāk - likums), kura 7. panta
pirmajā daļā ir noteikts, ka vienam vardarbīgā noziedzīgā nodarījumā
cietušajam izmaksājamās valsts kompensācijas maksimālais apmērs ir Latvijas
Republikā noteiktās 10 minimālās mēneša darba algas. Saskaņā ar likuma
pārejas noteikumu 3. punktu līdz 2009. gada 1. janvārim vienam
vardarbīgā noziedzīgā nodarījumā cietušajam izmaksājamās valsts kompensācijas
maksimālais apmērs tiek noteikts piecu mini
mālo mēneša darba algu apmērā un
likuma 7. panta otrajā daļā noteiktās izmaksājamās kompensācijas apmērs
tiek aprēķināts, par pamatu ņemot piecas minimālās mēneša darba algas. Ņemot vērā, ka likuma 7. panta pirmā
daļa stājas spēkā 2009. gada 1. janvārī, kā arī prognozējot
minimālās mēneša darba algas palielināšanos 2009. gadā, pastāv risks, ka
Juridiskās palīdzības administrācijai nebūs iespējams nodrošināt valsts
kompensācijas cietušajām personām, kurām saskaņā ar likumu ir tiesības saņemt
valsts kompensāciju, ja noziedzīga nodarījuma rezultātā ir iestājusies
personas nāve, cietušajam nodarīti smagi, vidēja smaguma miesas bojājumi vai
noziedzīgais nodarījums bijis vērsts pret personas dzimumneaizskaramību,
izmaksāšanu 2009. gadā. Vienlaicīgi ar valsts kompensācijas apmēra palielināšanos, kā tas
noteikts likuma pārejas noteikumu 3. punktā, kā arī prognozējot valstī
noteiktās minimālās mēneša darba algas palielināšanos, Juridiskās palīdzības
administrācijai valsts kompensāciju izmaksas nodrošināšanai 2009. gadā
nepieciešams papildus finansējums. Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu valsts kompensāciju izmaksāšanu, nepieciešams
izdarīt grozījumu likuma pārejas noteikumu 3.punktā, paredzot, ka likuma
7. panta pirmā daļa stājas spēkā 2010. gada 1. janvārī. |
|||||||||||||||||||||||||||||
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz pagarināt likuma pārejas noteikumu
3. punktā noteikto termiņu un noteikt, ka likuma 7. panta pirmā
daļa stājas spēkā 2010. gada 1. janvārī. Līdz 2010. gada
1. janvārim vienam vardarbīgā noziedzīgā nodarījumā cietušajam
izmaksājamās valsts kompensācijas maksimālais apmērs tiek noteikts piecu
minimālo mēneša darba algu apmērā, un šā likuma 7. panta otrajā daļā
noteiktās izmaksājamās kompensācijas apmērs tiek aprēķināts, par pamatu ņemot
piecas minimālās mēneša darba algas. |
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita
informācija |
Valsts kompensāciju izmaksas nodrošināšanai
papildus finansējums, izstrādājot 2008. gada budžeta projektu,
Juridiskās palīdzības administrācijai nav piešķirts. Saskaņā ar likumu 2007. gadā
izmaksājamās valsts kompensācijas apmērs tika aprēķināts par pamatu ņemot
Ministru kabineta 2006. gada 17. oktobra noteikumos Nr. 858
Noteikumi par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi
2. punktā noteikto, ka minimālā mēneša darba alga normālā darba laika
ietvaros ir 120 latu. 2008. gada 1. janvārī stājās
spēkā Ministru kabineta 2007. gada 28. augusta noteikumi
Nr. 592 Noteikumi par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas
tarifa likmi, kuru 2. punktā ir noteikts, ka minimālā mēneša darba alga
normālā darba laika ietvaros ir 160 latu. Ņemot vērā minēto un prognozējamo valstī
noteiktās minimālās mēneša darba algas palielināšanos, attiecīgi arī
palielināsies izmaksājamās valsts kompensācijas cietušajiem apmērs. |
|||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||||||||||||||||||||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs
gadi |
||||||||||||||||||||||||||||
2009 |
2010 |
2011 |
||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
100 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
100 |
0 |
1079,2 |
1079,2 |
||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
0 |
-1079,2 |
-1079,2 |
||||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Par pamatu aprēķiniem ņemti IeM Informācijas
centra statistikas dati par 2006. un 2007.gadā ierosinātām krimināllietām
2008.gadā piešķirtais finansējums sastāda Ls 100 000. Saskaņā ar grozījumiem likumā Par valsts budžetu
2008.gadam tika veikta līdzekļu pārdale
programmas ietvaros pa EKK Ls 123 200, kopā 2008.gadam Ls 223 200. 2010.gadā un turpmākajos gados Valsts
kompensācijām cietušajiem izmaksai Ls 1179180,
t.sk.: Tīšas
slepkavības180*Ls180*10*100% = Ls 324000 Smagi miesas bojājumi 189*Ls180*10*70%= Ls 238140 Aizskarta cietušā dzimumneaizskaramība 279*Ls180*10*70%= Ls 351540 Vidēja smaguma miesas bojājumi 295*Ls180*10*50%=Ls
265500 Paskaidrojums
aprēķiniem: 180; 189;
279; 295 - vidējie statistikas dati; 180
- minimālā mēneša darba alga ar 01.01.2009. 50;70;100 % - saskaņā ar likumu Par valsts
kompensāciju cietušajiem7.panta 2.punktu. Papildus
nepieciešams finansējums 2010.gadā Ls 1179180 - Ls 100000 = Ls 1079180 |
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita
informācija |
Norādām, ka 2009.gadā ņemot vērā 2008.gada
prognozēto vidējo iesniegto pieprasījumu skaitu un minimālās algas pieaugumu
no 160 latiem uz 180 latiem, likuma nodrošināšanai 2008.gada līmenī papildus
būs nepieciešami Ls 166 640 (404 pieprasījumi * Ls 660 (vid. kompensācijas
apmērs) = Ls 266 640 Ls 266 640 - Ls 100 000 = Ls 166 640) Papildus norādām, ka iespējamā pieprasījumu
skaita palielināšanās radīs papildus finanšu līdzekļu nepieciešamību. Ministru kabineta 2007. gada
18. septembra sēdē tika pieņemts lēmums jautājumu par papildus
nepieciešamā finansējuma piešķiršanu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem
valsts kompensācijas izmaksāšanai saskaņā ar likumu "Par valsts
kompensāciju cietušajiem" 2008. gadā un turpmākajos gados izskatīt
Ministru kabinetā atbilstoši Juridiskās palīdzības administrācijā saņemtajiem
valsts kompensācijas pieprasījumiem (protokols Nr. 52, 64.§,
3. punkts). Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Tieslietu ministrijai
likumprojekta īstenošanai 2010. gadā un turpmākajos gados paredzēts
izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu jauno politikas iniciatīvu pieteikumiem gadskārtējā valsts budžeta
projekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas
ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta
esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros. Normatīvā akta izpilde iespējama uzreiz pēc
tā pieņemšanas. Papildu laiks un pārejas periods izpildes nodrošināšanai nav
nepieciešams. |
|||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos
laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no
normatīvā akta, ir piemērojams vispārējais administratīvais process. |
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita
informācija |
Nav. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Lazdovskis |
I. Bergmane |
L. Popova |
I. Baldiņa |
19.09.2008. 09:00
1 576
J. Tverjanoviča-Bore
67162684, Jevgenija.Tverjanovica@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.68 |
2008.gada 23.septembrī |
17.§
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem""
TA-2851
___________________________________________________________
(G.Bērziņš, J.Jansons, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu
iesniegšanai Saeimā valsts budžeta likumprojektu paketē.
2. Noteikt, ka atbildīgais par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
3. Jautājumu par papildu nepieciešamā
finansējuma piešķiršanu valsts kompensācijas izmaksāšanai saskaņā ar likumu
Par valsts kompensāciju cietušajiem 2010.gadā un turpmākajos gados izskatīt
Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu
jauno politikas iniciatīvu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta projekta
sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-68-2309-#17.doc
1