Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Gro zījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likumprojekts &qu ot;Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā
"Valsts
civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"
Izdarīt likumā "Valsts civildienesta ierēdņu
disciplināratbildības likums" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. 18.pantā:
izslēgt pirmās daļas
3.punktu;
izslēgt otrajā daļā
skaitli "3".
2. Izslēgt
21.panta otro daļu.
3. 22.pantā:
izslēgt otrajā daļā vārdus "Valsts civildienesta
pārvaldei vai tās";
izslēgt trešajā daļā vārdus "vai nodot lietu Valsts
civildienesta pārvaldei".
4. Izslēgt 23.panta trešās daļas otro teikumu.
5. 24.pantā:
izslēgt otrajā daļā vārdus "Valsts civildienesta
pārvaldei vai tās";
izslēgt trešo daļu;
aizstāt ceturtajā
daļā skaitļus un vārdus "1., 2. vai 3.punktā" ar skaitļiem un vārdiem
"1. vai 2.punktā".
6. Izteikt 32.panta pirmo un otro daļu šādā
redakcijā:
"(1) Lēmumu
par disciplinārsoda piemērošanu ierēdnis var apstrīdēt augstākā iestādē mēneša
laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Augstākas iestādes lēmumu var pārsūdzēt
tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
(2) Ja
augstākas iestādes nav vai lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu ir pieņēmis
Ministru prezidents vai šā likuma 31.panta otrās daļas otrajā teikumā minētā
amatpersona, ierēdnis šo lēmumu mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas var
pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā."
7. Izslēgt 34.panta otro daļu.
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 4.punktu šādā
redakcijā:
"4. Ja
disciplinārlietas izskatīšana Valsts civildienesta pārvaldē nav pabeigta līdz
šā likuma spēkā stāšanās dienai, to izskata un lēmumu pieņem Ministru prezidents."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.decembrī.
Ministru prezidents
I.Godmanis
Likumprojekta Grozījumi Valsts civildienesta
ierēdņu disciplināratbildības likumā anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta proj
ektu |
Ar Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokollēmumu
Par likumprojektu "Par valsts budžetu 2009.gadam" un
2009.-2011.gada vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās
politikas ietvaru (prot. Nr.61,
73.§, 2., 3.punkts),
atbalstīta nepieciešamība reorganizēt
Valsts civildienesta pārvaldi, pievienojot to Valsts kancelejai un Valsts
kancelejai (Politikas koordinācijas departamentam) uzdots sagatavot
attiecīgus grozījumus Civildienesta likumā un, ja nepieciešams, citos
normatīvajos aktos un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 9.septembra sēdē. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Valsts civildienesta
ierēdņu disciplināratbildības likums paredz, ka Valsts civildienesta
pārvalde ir viena no institūcijām, kam ir tiesības ierosināt un izskatīt
disciplinārlietas, kā arī izskatīt sūdzības par citu iestāžu pieņemtajiem
lēmumiem par disciplinārsodu piemērošanu. Tādējādi šobrīd pastāv
situācija, kurā lēmumiem par disciplinārsoda piemērošanu ir noteikta īpaša,
no vispārējā administratīvā procesa atšķirīga izskatīšanas kārtība. Vienlaikus, pašreiz
Valsts civildienesta pārvalde nevar nodrošināt sūdzību izskatīšanu likumā
noteiktajā termiņā, tādējādi radot situāciju, kurā iestādes uzliktais
disciplinārsods tiesā var tikt atcelts vienīgi šī procesuālā pārkāpuma
termiņa nokavējuma dēļ. Nereti arī pastāv
situācijas, kurās Valsts civildienesta pārvaldes un iestādes, kas pieņēmusi
lēmumu disciplinārlietā, viedoklis atšķiras, un, tā kā abas šīs institūcijas
tiek uzaicinātas uz tiesu kā lietas dalībnieki, tiek pārkāpts valsts
pārvaldes vienotības princips. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Ievērojot
Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdē pieņemto lēmumu, likumprojekts paredz
izslēgt Valsts civildienesta pārvaldi no Valsts civildienesta ierēdņu
disciplināratbildības likuma. Atbilstoši izstrādātajam likumprojektam, ierēdņu disciplinārlietas
turpmāk tiks izskatītas vai nu tajā iestādē, kurā ierēdnis ieņem amatu, vai
arī augstākā iestādē. Sūdzības par disciplinārlietās pieņemtajiem lēmumiem
tiks izskatītas vispārējā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā
augstākā iestādē vai ja tādas nav vai tā ir Ministru prezidents vai Ministru
kabineta pilnvarota amatpersona uzreiz Administratīvajā rajona tiesā. Tā kā zemāka iestāde atrodas augstākas iestādes tiešā padotībā, uz
tiesu lietas izskatīšanai tiks aicināts vienīgi augstākās iestādes
pārstāvis, tādējādi nodrošinot to, ka tiesā netiek pausti dažādi viedokļi no
viena atbildētāja Latvijas Republikas puses. Tā kā visi valsts pārvaldē apstrīdētie lēmumi par disciplinārsodu
piemērošanu vairs netiks izskatīti vienā iestādē, bet tiks sadalīti
atbilstoši valsts pārvaldes hierarhiskajai sistēmai, to īpatsvars vienā iestādē
būs neliels, tāpēc šo lietu izskatīšanu likumā noteiktajā termiņā būs
iespējams nodrošināt esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
4. Cita
informācija |
Ievērojot,
ka likumprojektam ir tieša ietekme uz valsts budžetu, tas izskatāms vienotā
paketē ar likumprojektu "Par valsts budžetu 2009.gadam". |
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo
slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā
arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaikus ar sagatavoto likumprojektu ir sagatavoti grozījumi
likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu, Diplomātiskā un konsulārā dienesta
likumā, Publisko aģentūru likumā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas
biroja likumā, Valsts probācijas dienesta likumā un Valsts civildienesta
likumā. Pēc
likuma pieņemšanas ir izdarāmi grozījumi Ministru kabineta 2003.gada
20.maija noteikumos Nr. 263 Valsts
kancelejas nolikums un Ministru kabineta 2005.gada 19,jūlija
noteikumi nr. 537 Valsts
administrācijas skolas nolikums (atbildīgā - Valsts kanceleja); Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa
noteikumos Nr.239 Finanšu
ministrijas nolikums un Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra
noteikumos nr. 995 Noteikumi par
tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās
vēlēšanu komisijas un Centrālās zemes komisijas darbinieku darba samaksas
sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju (atbildīgā Finanšu ministrija); atbilstoši deleģējumam
izdodami jauni Ministru kabineta noteikumi par valsts pārvaldes iestāžu, to
funkciju, personāla un civildienesta attiecības izbeigušu personu vienotās
uzskaites sistēmu (MK 13.03.2001
Noteikumi nr. 126) (atbildīgā Finanšu ministrija); par spēku zaudējušiem
atzīstami Ministru kabineta 2003.gada 25.jūnija noteikumi nr. 333 Valsts civildienesta pārvaldes nolikums;
izdarāmi grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 26.jūnija noteikumos
nr. 451 Valsts sektora darba
samaksas komisijas nolikums (atbildīgā Valsts kanceleja); izdarāmi
grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 1.augusta noteikumos nr.625 Iekšējā audita padomes nolikums
(atbildīgā Finanšu ministrija), izdarāmi grozījumi Ministru kabineta
2006.gada 24.janvāra noteikumos nr. 74 Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju vadītajās
starptautiskajās civilajās misijās konsultatīvās padomes nolikums
(atbildīgā - Ārlietu ministrija). Minētie noteikumi izstrādājami sešu mēnešu
laikā pēc likuma pieņemšanas. |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem
un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram,
Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr.
(uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav
attiecināms |
|
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas
pasākumi ir izmantoti |
Nav izmantoti |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Tiek
samazināts institūciju skaits, jo Valsts civildienesta pārvalde tiek
pievienota Valsts kancelejai, likvidējot tās līdzšinējo funkciju izskatīt
sūdzības saistībā ar lēmumiem par disciplinārsoda piemērošanu. Šīs sūdzības
turpmāk izskatāmas vispārējā Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos
laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais
akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt administratīvo
procesu regulējošajos normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā, lēmumus par
disciplinārsoda piemērošanu apstrīdot augstākā iestādē vai ja tādas nav vai
tā ir Ministru prezidents vai Ministru kabineta pilnvarota amatpersona
Administratīvajā rajona tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ministru prezidents I.Godmanis
Ministru
prezidents |
Valsts
kancelejas direktore |
Valsts
kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
I.Godmanis |
G.Veismane |
E.Dreimane |
Dz.Galvenieks |
B.Pētersone
|
12.09.2008
1416
I.Bite Perceva 67082904
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.66 |
2008.gada 16.septembrī |
14.§
Likumprojekts "Grozījumi Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likumā"
TA-2762
___________________________________________________________
(I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
2. Valsts kancelejai sagatavot
likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta likumprojektu paketē.
3. Noteikt, ka atbildīgais par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Satiksmes ministrs |
|
A.Šlesers |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-66-1609-#14.doc
1
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.68 |
2008.gada 23.septembrī |
2.§
Par Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.66 14.§) "Likumprojekts "Grozījumi Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likumā""
TA-2762
___________________________________________________________
<
span lang=LV
style='font-size:12.0pt'>(A.Slakteris, I.Godmanis)
Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada
16.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.66 14.§) 3.punktā grozījumu un
aizstāt vārdus finanšu ministrs ar vārdiem Ministru prezidents.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-68-2309-#02.doc
1