LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA

BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA

 

Jēkaba iela 10/12        LV 1811                  tālr. 708 7318, fakss 708 7317

________________________________________________________________

Rīgā

2008.gada     novembris

Nr.9/2 – 2 – 

 

Saeimas Prezidijam

 

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta ”Grozījumi Valsts civildienesta likumā” (Nr.875/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.

 

 

Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 16 lp.

 

 

 

 

Godbijībā,

komisijas priekšsēdētājs                                                 K.Leiškalns

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

            Likumprojekts (steidzams) otrajam lasījumam

 

Grozījumi Valsts civildienesta likumā

 (Nr.875/Lp9)

 

 

 

Spēkā esošā redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

Nr.

Priekšlikumi

(24)

Ministru kabineta atzinums

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

 

Izdarīt Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.; 2005, 10.nr.; 2006, 20., 24.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 

Izdarīt Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.; 2005, 10.nr.; 2006, 20., 24.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus:

1.pants. Likuma mērķis

Šā likuma mērķis ir noteikt likumīgai valdībai lojāla, profesionāla, politiski neitrāla valsts civildienesta tiesisko statusu, kas nodrošina tiesisku, stabilu, efektīvu un atklātu valsts pārvaldes darbību.

15.pants. Ierēdņa pamatpienākumi

(1) Ierēdņa pamatpienākumi ir:

2) neatkarīgi no savas politiskās pārliecības būt lojālam likumīgai valdībai;

 

1

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā:

„Aizstāt likuma 1.pantā un 15. panta pirmās daļas 2. punktā vārdus „likumīgai valdībai lojāla” ar vārdiem „Latvijas Republikai un tās Satversmei lojāla” attiecīgā locījumā.”

Neatbalstīts

Neatbalstīts

 

4.pants. Valsts civildienesta pārvalde

(1) Valsts civildienesta pārvalde (turpmāk — Pārvalde) ir Ministru prezidenta tiešā pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku valsts civildienestā.

(2) Pārvaldes funkcijas ir:

1) kontrolēt šā likuma un citu ar valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu piemērošanu iestāžu darbībā, atcelt iestāžu nelikumīgos lēmumus valsts civildienesta jomā un uzdot tām novērst konstatētos pārkāpumus;

2) (izslēgts ar 15.05.2003. likumu);

3) (izslēgts ar 14.09.2006. likumu);

4) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izveidot, pilnveidot un aktualizēt personāla un civildienesta attiecības izbeigušu personu, kurām ir ierēdņa statuss, vienotās uzskaites sistēmu, kā arī noteikt šīs uzskaites sistēmas pieejamību;

5) nodrošināt ierēdņu karjeras vienotu plānošanu;

6) (izslēgts ar 15.05.2003. likumu);

7) (izslēgts ar 15.05.2003. likumu);

8) izskatīt sūdzības par pretendentu konkursu;

9) piešķirt ierēdņa statusu;

10) likumā noteiktajos gadījumos pārbaudīt ierēdņu atbilstību šā likuma prasībām;

11) sniegt informāciju valsts civildienesta jomā;

12) izskatīt fizisko un juridisko personu sūdzības par ierēdņu rīcību;

13) likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā ierosināt un izmeklēt disciplinārlietas;

14) likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā uzlikt disciplinārsodus;

15) izskatīt ierēdņu sūdzības par piemērotajiem disciplinārsodiem;

16) (izslēgts ar 15.05.2003. likumu).

(3) Pārvalde ir tiesīga pieprasīt un saņemt no amatpersonām un valsts iestādēm tās funkciju veikšanai nepieciešamo informāciju.

1. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:

"4.pants. Iestāžu kompetence

(1) Iestādes kontrolē šā likuma un citu ar valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu piemērošanu iestādes padotībā esošo ierēdņu darbībā, tai skaitā:

1) atceļ padotībā esošo ierēdņu lēmumus valsts civildienesta jomā un uzdod tiem novērst konstatētos pārkāpumus;

2) likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā ierosina, izmeklē disciplinārlietas un uzliek disciplinārsodus, kā arī izskata ierēdņu sūdzības par piemērotajiem disciplinārsodiem;

3) izskata sūdzības par pretendentu konkursu.

(2) Valsts kanceleja: 

1) izstrādā un koordinē valsts civildienesta attīstības politiku;

2) koordinē ierēdņu karjeras attīstību;

3) saskaņo ierēdņu amatus.

(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tiek uzkrāta un aktualizēta informācija par ierēdņu amatiem, kā arī nosaka par informācijas uzkrāšanu un aktualizāciju atbildīgo institūciju."

2

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 1. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

1. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:

"4.pants. Iestāžu kompetence

(1) Iestādes kontrolē šā likuma un citu ar valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu piemērošanu iestādes padotībā esošo ierēdņu darbībā, tai skaitā:

1) atceļ padotībā esošo ierēdņu lēmumus valsts civildienesta jomā un uzdod tiem novērst konstatētos pārkāpumus;

2) likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā ierosina, izmeklē disciplinārlietas un uzliek disciplinārsodus, kā arī izskata ierēdņu sūdzības par piemērotajiem disciplinārsodiem;

3) izskata sūdzības par pretendentu konkursu.

(2) Valsts kanceleja: 

1) izstrādā un koordinē valsts civildienesta attīstības politiku;

2) koordinē ierēdņu karjeras attīstību;

3) saskaņo ierēdņu amatus.

(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tiek uzkrāta un aktualizēta informācija par ierēdņu amatiem, kā arī nosaka par informācijas uzkrāšanu un aktualizāciju atbildīgo institūciju."

6.pants. Ierēdņu amati

(1) Ierēdņu amatus iestādē atbilstoši amatā veicamajiem pienākumiem, saskaņojot ar Pārvaldi, nosaka iestādes vadītājs.

9.pants. Pretendentu atbilstības ierēdņa amatam pārbaude

(2) Pretendentu atbilstību vakantā ierēdņa amata aprakstā izvirzītajām prasībām izvērtē, ievērojot attiecīgā ierēdņa amata pārbaudes kritērijus, kurus nosaka:

1) iestādes vadītāja amatam — ministrs, saskaņojot tos ar Pārvaldi;

2. Aizstāt 6.panta pirmajā daļā un 9.panta otrās daļas 1.punktā vārdu "Pārvaldi" ar vārdiem "Valsts kanceleju".

3

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 2. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

2. Aizstāt 6.panta pirmajā daļā un 9.panta otrās daļas 1.punktā vārdu "Pārvaldi" ar vārdiem "Valsts kanceleju".

7.pants. Pretendentam izvirzāmās obligātās prasības

Uz ierēdņa amatu var pretendēt persona:

1) kura ir Latvijas Republikas pilsonis;

2) kura pārvalda latviešu valodu;

3) kurai ir augstākā izglītība;

4) kura nav sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu;

5) kura nav sodīta par tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem vai ir reabilitēta vai kurai ir noņemta vai dzēsta sodāmība;

6) kura nav atbrīvota no ierēdņa amata ar tiesas spriedumu krimināllietā;

7) kura nav atzīta par rīcībnespējīgu likumā noteiktajā kārtībā;

8) kura nav vai nav bijusi PSRS, Latvijas PSR vai kādas ārvalsts valsts drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata darbinieks;

9) kura nav vai nav bijusi ar likumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks;

10) kura nav iestādes vadītāja vai tiešā priekšnieka radinieks (persona, kura ar ierēdni ir laulībā, svainībā vai radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un māsas). Ministru kabinets var noteikt izņēmumus gadījumos, ja citādi attiecīgā iestāde nevar nodrošināt tai noteikto funkciju izpildi;

11) kurai nav saglabājušās tāda disciplinārsoda darbības sekas, kas uz noteiktu laiku liedz ieņemt ierēdņa amatu.

3. Papildināt 7.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Personas, kuras pretendē uz ierēdņa amatu, likumos noteiktajā kārtībā atbild par iesniegto dokumentu un tajos ietverto ziņu pareizību."

 

 

 

 

3. Papildināt 7.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Personas, kuras pretendē uz ierēdņa amatu, likumos noteiktajā kārtībā atbild par iesniegto dokumentu un tajos ietverto ziņu pareizību."

9.pants. Pretendentu atbilstības ierēdņa amatam pārbaude

(6) Ja pretendenti saņēmuši vienādu novērtējumu, priekšrocības ieņemt ierēdņa amatu ir personai, kura atbrīvota no ierēdņa amata:

1) sakarā ar iestādes vai ierēdņa amata likvidāciju;

2) sakarā ar to, ka pārejošas darbnespējas dēļ nav pildījusi dienesta pienākumus ilgāk par četriem mēnešiem pēc kārtas.

4.  9.pantā:

izslēgt sestās daļas 2.punktu;

4

 Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 4. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

4.  9.pantā:

izslēgt sestās daļas 2.punktu;

(7) Pretendentam ir tiesības iepazīties ar pretendentu un ierēdņu vērtēšanas komisijas ieteikumu un šā panta trešajā daļā minētās amatpersonas lēmumu. Pretendentam ir tiesības apstrīdēt attiecīgās amatpersonas lēmumu Pārvaldē septiņu dienu laikā kopš brīža, kad viņam tas kļuvis zināms.

 

izteikt septītās daļas otro teikumu šādā redakcijā:

"Pretendentam ir tiesības attiecīgās amatpersonas lēmumu mēneša laikā kopš brīža, kad viņam tas kļuvis zināms, apstrīdēt augstākajā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav vai tā ir Ministru kabinets vai Ministru prezidents, tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā."

5

Juridiskais birojs

Izteikt 9.panta septītās daļas otro teikumu šādā redakcijā:

„Pretendentam ir tiesības attiecīgās amatpersonas lēmumu apstrīdēt augstākā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav vai tā ir Ministru kabinets vai Ministru prezidents, pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.”

Atbalstīts

Atbalstīts

izteikt septītās daļas otro teikumu šādā redakcijā:

"Pretendentam ir tiesības attiecīgās amatpersonas lēmumu apstrīdēt augstākā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav vai tā ir Ministru kabinets vai Ministru prezidents, pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā."

11.pants. Pretendenta iecelšana ierēdņa amatā

(2) Pretendentu iestādes vadītāja amatā uz pieciem gadiem ieceļ ministrs. Valsts kancelejas direktoru amatā uz pieciem gadiem ieceļ Ministru prezidents. Sešus mēnešus pirms termiņa beigām ministrs vai attiecīgi Ministru prezidents pieņem lēmumu par termiņa pagarināšanu uz pieciem gadiem vai pamatotu lēmumu par atbrīvošanu no amata, informējot par to Pārvaldi un personu, attiecībā uz kuru lēmums pieņemts.

 

5. Izslēgt 11.panta otrajā daļā vārdu "Pārvaldi un".

6

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 5. pantu.

 

Neatbalstīts

Neatbalstīts

5. Izslēgt 11.panta otrajā daļā vārdu "Pārvaldi un".

12.pants. Dokumentu pārbaude

(1) Iestāde nosūta Pārvaldei dokumentus, kas apliecina konkursa kārtībā amatā ieceltā pretendenta kvalifikāciju, un pretendenta rakstveida apliecinājumu, ka uz viņu neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi.

(2) Pārvalde pārbauda, vai uz pretendentu, kas iecelts amatā konkursa kārtībā, neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi.

(3) Ja Pārvalde konstatē, ka uz attiecīgo pretendentu attiecas kāds no likumā minētajiem ierobežojumiem, tā par to informē iestādi, kura iesniegusi dokumentus. Pamatojoties uz Pārvaldes lēmumu, iestāde atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata sakarā ar neatbilstību ierēdņa obligātajām prasībām.

6. Izslēgt 12.pantu.

7

 

 

 

 

8

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 6. pantu.

 

Ministru kabinets

Izteikt likumprojekta 6.pantu šādā redakcijā:

„Izteikt 12.pantu šādā redakcijā:

„12.pants Dokumentu pārbaude

 (1) Iestāde pārbauda, vai uz pretendentu, kas iecelts ierēdņa amatā konkursa kārtībā, neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi.

 (2) Ja iestāde konstatē, ka uz attiecīgo pretendentu attiecas kāds no likumā minētajiem ierobežojumiem, tā atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata sakarā ar neatbilstību ierēdņa obligātajām prasībām.”.

Neatbalstīts

 

 

 

 

Atbalstīts

Neatbalstīts

 

 

 

 

Atbalstīts

6. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā:

„12.pants Dokumentu pārbaude

 (1) Iestāde pārbauda, vai uz pretendentu, kas iecelts ierēdņa amatā konkursa kārtībā, neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi.

 (2) Ja iestāde konstatē, ka uz attiecīgo pretendentu attiecas kāds no likumā minētajiem ierobežojumiem, tā atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata sakarā ar neatbilstību ierēdņa obligātajām prasībām.”

14.pants. Ierēdņa statusa piešķiršana

(2) Ja novērtējums ir pozitīvs, iestādes vadītājs ierosina Pārvaldei piešķirt pretendentam ierēdņa statusu. Ja novērtējums ir negatīvs, iestādes vadītājs atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata sakarā ar pārbaudes neizturēšanu, par to informējot Pārvaldi.

 

7. Izteikt 14.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Ja novērtējums ir pozitīvs, iestādes vadītājs piešķir pretendentam ierēdņa statusu. Ja novērtējums ir negatīvs un pārbaude nav izturēta, iestādes vadītājs atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata."

9

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 7. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

7. Izteikt 14.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Ja novērtējums ir pozitīvs, iestādes vadītājs piešķir pretendentam ierēdņa statusu. Ja novērtējums ir negatīvs un pārbaude nav izturēta, iestādes vadītājs atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata."

16.pants. Pienākums atbildēt par savas darbības vai bezdarbības likumību

(2) Ierēdnim ir tiesības, iesniedzot sūdzību, apstrīdēt saņemto nelikumīgo rīkojumu vai uzdevumu nākamajai augstākajai amatpersonai. Ja rīkojums vai uzdevums netiek atcelts, ierēdnim ir tiesības to apstrīdēt Pārvaldē.

 

8. Izteikt 16.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Ierēdnim ir tiesības apstrīdēt saņemto rīkojumu vai uzdevumu, iesniedzot sūdzību nākamajai augstākajai amatpersonai, kura rīkojumu vai uzdevumu atceļ, atstāj to spēkā vai izdod jaunu."

10

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 8. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

8. Izteikt 16.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Ierēdnim ir tiesības apstrīdēt saņemto rīkojumu vai uzdevumu, iesniedzot sūdzību nākamajai augstākajai amatpersonai, kura rīkojumu vai uzdevumu atceļ, atstāj to spēkā vai izdod jaunu."

23.pants. Mēnešalga, pabalsti, piemaksas un prēmijas

(1) Ierēdnis saņem mēnešalgu, kuru atbilstoši ierēdņa ieņemamā amata amatu saimei, līmenim un ierēdņa kvalifikācijas pakāpei Ministru kabineta noteiktajā apmērā un kārtībā nosaka iestādes vadītājs, iestādes vadītājam - ministrs, Valsts kancelejas direktoram un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam - Ministru prezidents.

 

9. Izslēgt 23.panta pirmajā daļā vārdus "un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam".

11

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 9. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

9. Izslēgt 23.panta pirmajā daļā vārdus "un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam".

34.pants. Tiesības ieņemt līdzvērtīgu ierēdņa amatu

Ierēdnim, kurš atbrīvots no ierēdņa amata sakarā ar ievēlēšanu amatā valsts vai pašvaldību iestādē, pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās Pārvalde nodrošina tiesības ieņemt līdzvērtīgu ierēdņa amatu.

 

10. Aizstāt 34.pantā vārdu "Pārvalde" ar vārdu "iestāde".

12

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 10. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

10. Aizstāt 34.pantā vārdu "Pārvalde" ar vārdu "iestāde".

29.pants. Piemaksa par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos

Ierēdnis saņem piemaksu pie mēnešalgas par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos.

 

 

13

Ministru kabinets

Izslēgt 29.pantu.

Atbalstīts

Atbalstīts

11. Izslēgt 29.pantu.

37.pants. Pārcelšana citā amatā valsts interesēs

(1) Lai nodrošinātu labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un sabiedrības uzticību civildienestam, kā arī veicinātu ierēdņa kvalifikācijas izaugsmi, ierēdni, neizsludinot atklātu pretendentu konkursu un motivējot pārcelšanas pieļaujamību un lietderību, var pārcelt jebkurā citā ierēdņa amatā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku tajā pašā vai citā iestādē. Pārcelšanas pamatojums var būt arī ierēdņa motivēts lūgums.

 

14

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: „Aizstāt likuma 37. panta pirmajā daļā vārdus „jebkurā citā” ar „jebkurā tāda paša līmeņa vai augstākā”.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

 

 (2) Ierēdni citā amatā tajā pašā iestādē pārceļ ar šīs iestādes vadītāja vai ministra lēmumu, citā iestādē tā paša ministra padotībā — ar ministra lēmumu, citā iestādē cita ministra padotībā — ar Pārvaldes vai Ministru prezidenta lēmumu. Ja iestādi reorganizē ar Ministru kabineta lēmumu, tad ierēdni citā amatā citā iestādē pārceļ ar tās iestādes vadītāja lēmumu, kura pārņem saistības, vai ar attiecīgā ministra lēmumu.

11.  37.pantā:

izslēgt otrajā daļā vārdus "Pārvaldes vai";

15

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 11. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

12.  37.pantā:

izslēgt otrajā daļā vārdus "Pārvaldes vai";

(3) Pārceļot ierēdni, tiek izvērtēts viņa viedoklis. Pārceļot ierēdni uz citu iestādi, tiek izvērtēts arī to iestāžu viedoklis, no kuras un uz kuru ierēdni var pārcelt. Ja ierēdnis nepiekrīt pārcelšanai, pārcelšanu saskaņo ar Pārvaldi.

izslēgt trešās daļas trešo teikumu.

16

Juridiskais birojs

Ierosinām izteikt 37.panta trešās daļas trešo teikumu šādā redakcijā:

„Ja ierēdnis nepiekrīt pārcelšanai, pārcelšanu saskaņo ar Ministru kabineta noteiktu institūciju vai amatpersonu.” [1]

Neatbalstīts

Neatbalstīts

izslēgt trešās daļas trešo teikumu.

39.pants. Atstādināšana no amata pienākumu izpildes

(4) Attiecīgās iestādes vadītājs, ministrs, Pārvalde un Ministru prezidents var atstādināt ierēdni no amata pienākumu izpildes ne ilgāk kā uz visu disciplinārlietas izmeklēšanas laiku, saglabājot amata mēnešalgu, sociālās garantijas, normatīvajos aktos noteiktās pastāvīgās piemaksas, kas saistītas ar dienestu, kā arī specializētajā civildienestā noteiktās dienesta pakāpes.

 

12. Izslēgt 39.panta ceturtajā daļā vārdus "Pārvalde un".

17

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 12. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

13. Izslēgt 39.panta ceturtajā daļā vārdus "Pārvalde un".

43.pants. Valsts civildienesta gaitas apraksts

(1) Atzīmes par valsts civildienesta gaitu (lēmumiem, kas pieņemti attiecībā uz ierēdni) iestāde izdara ierēdņa valsts civildienesta gaitas aprakstā, kas glabājas iestādē, kurā kalpo ierēdnis.

(2) Ierēdnim ir tiesības iepazīties ar viņa valsts civildienesta gaitas aprakstu un saņemt tā norakstu.

(3) Par ierēdņa valsts civildienesta gaitu iestāde Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Pārvaldei, kas izdara atzīmes vienotajā uzskaites sistēmā.

13. Izslēgt 43.panta trešo daļu.

18

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izslēgt likumprojekta 13. pantu.

Neatbalstīts

Neatbalstīts

14. Izslēgt 43.panta trešo daļu.

Pārejas noteikumi

2. Triju mēnešu laikā pēc šā likuma stāšanās spēkā iestādes vadītājs, saskaņojot ar Pārvaldi, nosaka civildienesta ierēdņu amatus un ierēdņu amatiem atbilstošās kvalifikācijas kategorijas.

4. Sešu mēnešu laikā pēc šā likuma stāšanās spēkā pārējiem ierēdņu kandidātiem, kuri saskaņā ar šo likumu ieņem ierēdņu amatus, Pārvalde piešķir ierēdņa statusu.

 

14. Pārejas noteikumos:

izslēgt 2. un 4.punktu;

 

 

 

 

15. Pārejas noteikumos:

izslēgt 2. un 4.punktu;

 

papildināt pārejas noteikumus ar 14., 15. un 16.punktu šādā redakcijā:

"14. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā esošās lietas iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei. Lietas, kuras netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma 4.pantā minētajām iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās lietās pieņem Valsts kancelejas direktors, bet lietās par Valsts kancelejas padotībā esošajiem ierēdņiem – Ministru prezidents.

15. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde nodod Finanšu ministrijai personāla un to civildienesta attiecības izbeigušo personu vienotās uzskaites sistēmu, kurām ir ierēdņa statuss.

16. Ministru kabinets šā likuma 4.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus izdod līdz 2009.gada 1.jūlijam."

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

Juridiskais birojs

Papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu (likumprojekta 14.panta) šādā redakcijā:

„14. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā esošās lietas iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei. Lietas, kuras netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma 4.pantā minētajām iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās lietās pieņem Valsts kancelejas direktors, bet lietās par ierēdņiem, kas pilda dienestu Valsts kancelejā, – Ministru prezidents. Disciplinārlietas, kuru izskatīšanu Valsts civildienesta pārvalde nav pabeigusi, izskata un lēmumu tajās pieņem Ministru prezidents.”

 

Ministru kabinets

Papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā redakcijā:

„14. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā esošās lietas iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei. Lietas, kuras netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma 4.pantā minētajām iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās lietās pieņem Valsts kancelejas direktors, bet lietās par ierēdņiem, kas pilda dienestu Valsts kancelejā, – Ministru prezidents. Disciplinārlietas, kuru izskatīšanu Valsts civildienesta pārvalde nav pabeigusi, izskata un lēmumu tajās pieņem Ministru prezidents vai nodod to izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai citai augstākajai valsts pārvaldes iestādei.”

 

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Aizstāt likumprojekta 14. pantā vārdus un ciparus „2008. gada 15.decembrim” ar „2009. gada 15. decembrim”.

Ministru kabineta alternatīvs priekšlikums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīts

Atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīts

papildināt pārejas noteikumus ar 14., 15. un 16.punktu šādā redakcijā:

"14. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā esošās lietas iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei. Lietas, kuras netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma 4.pantā minētajām iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās lietās pieņem Valsts kancelejas direktors, bet lietās par ierēdņiem, kas pilda dienestu Valsts kancelejā, – Ministru prezidents. Disciplinārlietas, kuru izskatīšanu Valsts civildienesta pārvalde nav pabeigusi, izskata un lēmumu tajās pieņem Ministru prezidents vai nodod to izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai citai augstākajai valsts pārvaldes iestādei.”

15. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde nodod Finanšu ministrijai personāla un to civildienesta attiecības izbeigušo personu vienotās uzskaites sistēmu, kurām ir ierēdņa statuss.

16. Ministru kabinets šā likuma 4.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus izdod līdz 2009.gada 1.jūlijam."

 

 

22

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: „Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā: „Līdz 2008. gada 15. decembrim iesāktās un nepabeigtās lietas par ierēdņu iecelšanu, atcelšanu, pārcelšanu, kā arī visa veida valsts civildienesta ierēdņu atalgojuma – mēnešalgu, piemaksu, prēmiju, kompensāciju, vadības līgumu, pabalstu un cita veida atalgojuma – noteikšanu vai nenoteikšanu, kā arī amata vietu likvidēšanu un iestāžu vai to struktūrvienību restrukturizāciju vai reorganizāciju, kā arī citas lietas, kuras var ietekmēt valsts civildienesta ierēdņu kā privātpersonu mantiskās vai personiskās tiesības Pārvalde vai cita likumā noteikta institūcija pabeidz izskatīt līdz 2009. gada 1. aprīlim.”

Neatbalstīts

Neatbalstīts

 

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.decembrī.

23

 

 

 

 

 

 

24

Partijas „Pilsoniskā savienība” frakcija

Izteikt nobeiguma noteikumu šādā redakcijā: „Likums stājās spēkā 2009. gada 1. aprīlī.”

 

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

Izteikt normu par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā:

„Likums stājas spēkā 2008.gada 8.decembrī.”

Neatbalstīts

Neatbalstīts

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

Likums stājas spēkā 2008.gada 8.decembrī.

 

 

 

 

 



[1] Valsts civildienesta likuma 37.panta trešās daļas trešais teikums šobrīd paredz, ka gadījumā, ja ierēdnis nepiekrīt pārcelšanai, pārcelšanu saskaņo ar Valsts civildienesta pārvaldi. Likumprojektā piedāvāts šo teikumu izslēgt.

Juridiskais birojs atkārtoti vērš komisijas uzmanību, ka, izslēdzot Valsts civildienesta likuma 37.panta trešās daļas trešo teikumu, pastāv iespēja, ka ierēdnis netiek pietiekami aizsargāts no nepamatotas un patvaļīgas pārcelšanas citā amatā. Tādējādi netiktu nodrošināta arī Satversmes 101.panta pirmajā daļā un 106.pantā noteikto pamattiesību ievērošana.

Eiropas Kopienu tiesas tiesnesis E.Levits atzinumā likumprojektam „Grozījumi Valsts civildienesta likumā” (stājušies spēkā 2003.gada 18.jūnijā) jautājumā par ierēdņu pārcelšanu norādījis, ka „jānodrošina zināms procedūras minimums, lai pārcelšana nebūtu tik voluntāra”. Atsauce uz šo atzinumu bija ietverta Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta (iesniegts 13.01.2003., likumprojekta reģ.nr.103) anotācijā.

Arī Satversmes tiesa ir secinājusi, ka valsts dienestu pildošās personas atrodas īpašās attiecībās ar valsti, proti – šo personu tiesības ir ierobežotas, un tām tiek uzlikti īpaši pienākumi. Visupirms likumdevējs ir tas, kas nosaka personas tiesības turpināt valsts dienestu īstenošanas un ierobežošanas līdzsvaru” (sk. Satversmes tiesas 2007.gada 18.okto bra sprieduma lietā Nr.2007-03-01 10. un 14.punktu).

Ņemot vērā iepriekšminēto, ierosinām izteikt 37.panta trešās daļas trešo teikumu šādā redakcijā:

„Ja ierēdnis nepiekrīt pārcelšanai, pārcelšanu saskaņo ar Ministru kabineta noteiktu institūciju vai amatpersonu.”

Šāda redakcija, mūsuprāt, risinātu vairākas situācijas. Pirmkārt, dotu iespēju objektīvi izanalizēt visus apstākļus. Otrkārt, sabalansēt nepieciešamību pēc efektīvas civildienesta uzdevumu pildīšanas un personas Satversmē noteiktās pamattiesības ievērošanas (it īpaši ņemot vērā apstākli, ka lēmumu par ierēdņu pārcelšanu parasti nav pakļauti izskatīšanai tiesā un to, ka Valsts civildienesta pārvalde 2007.gadā 4 reizes ir noraidījusi pārcelšanu, 1 gadījumā nav piekritusi pārcelšanai iestādes ietvaros un 2 gadījumos apmierinājusi sūdzību par prettiesisku pārcelšanu). Treškārt, dotu iespēju Ministru kabinetu, vadoties no lietderības apsvērumiem, elastīgi noteikti attiecīgu institūciju, ar kuru saskaņo pārcelšanu (piemēram, augstāku iestādi, bet ministriju gadījumā – Valsts kanceleju).[1]