LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA
UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2008.gada novembris
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz
pavairot un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Grozījumi Valsts civildienesta likumā (Nr.875/Lp9)
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 16
lp.
Godbijībā,
komisijas
priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījumi Valsts civildienesta
likumā
(Nr.875/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (24) |
Ministru kabineta atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija
|
|
Izdarīt Valsts civildienesta likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.;
2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.; 2005, 10.nr.; 2006, 20.,
24.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
|
Izdarīt Valsts civildienesta likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.;
2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.; 2005, 10.nr.; 2006, 20.,
24.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus: |
Šā likuma mērķis ir noteikt likumīgai valdībai lojāla,
profesionāla, politiski neitrāla valsts civildienesta tiesisko statusu, kas
nodrošina tiesisku, stabilu, efektīvu un atklātu valsts pārvaldes darbību. 15.pants. Ierēdņa pamatpienākumi (1) Ierēdņa pamatpienākumi
ir: 2) neatkarīgi no savas
politiskās pārliecības būt lojālam likumīgai valdībai; |
|
1 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā
redakcijā: Aizstāt likuma 1.pantā un 15. panta pirmās
daļas 2. punktā vārdus likumīgai valdībai lojāla ar vārdiem Latvijas
Republikai un tās Satversmei lojāla attiecīgā locījumā. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
4.pants. Valsts civildienesta
pārvalde (1) Valsts
civildienesta pārvalde (turpmāk Pārvalde) ir Ministru prezidenta tiešā
pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku valsts
civildienestā. (2) Pārvaldes
funkcijas ir: 1) kontrolēt šā
likuma un citu ar valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu
piemērošanu iestāžu darbībā, atcelt iestāžu nelikumīgos lēmumus valsts
civildienesta jomā un uzdot tām novērst konstatētos pārkāpumus; 2) (izslēgts ar 15.05.2003.
likumu); 3) (izslēgts ar
14.09.2006. likumu); 4) Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā izveidot, pilnveidot un aktualizēt personāla un
civildienesta attiecības izbeigušu personu, kurām ir ierēdņa statuss, vienotās
uzskaites sistēmu, kā arī noteikt šīs uzskaites sistēmas pieejamību; 5) nodrošināt
ierēdņu karjeras vienotu plānošanu; 6) (izslēgts ar 15.05.2003.
likumu); 7) (izslēgts ar
15.05.2003. likumu); 8) izskatīt sūdzības
par pretendentu konkursu; 9) piešķirt ierēdņa
statusu; 10) likumā
noteiktajos gadījumos pārbaudīt ierēdņu atbilstību šā likuma prasībām; 11) sniegt
informāciju valsts civildienesta jomā; 12) izskatīt fizisko
un juridisko personu sūdzības par ierēdņu rīcību; 13) likumā
noteiktajos gadījumos un kārtībā ierosināt un izmeklēt disciplinārlietas; 14) likumā
noteiktajos gadījumos un kārtībā uzlikt disciplinārsodus; 15) izskatīt ierēdņu
sūdzības par piemērotajiem disciplinārsodiem; 16) (izslēgts ar 15.05.2003.
likumu). (3) Pārvalde ir
tiesīga pieprasīt un saņemt no amatpersonām un valsts iestādēm tās funkciju
veikšanai nepieciešamo informāciju. |
1. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā: (1) Iestādes
kontrolē šā likuma un citu ar valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo
aktu piemērošanu iestādes padotībā esošo ierēdņu darbībā, tai skaitā: 1) atceļ
padotībā esošo ierēdņu lēmumus valsts civildienesta jomā un uzdod tiem
novērst konstatētos pārkāpumus; 2) likumā
noteiktajos gadījumos un kārtībā ierosina, izmeklē disciplinārlietas un
uzliek disciplinārsodus, kā arī izskata ierēdņu sūdzības par piemērotajiem
disciplinārsodiem; 3) izskata
sūdzības par pretendentu konkursu. (2) Valsts
kanceleja: 1) izstrādā
un koordinē valsts civildienesta attīstības politiku; 2) koordinē
ierēdņu karjeras attīstību; 3) saskaņo
ierēdņu amatus. (3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tiek uzkrāta un aktualizēta informācija par ierēdņu amatiem, kā arī nosaka par informācijas uzkrāšanu un aktualizāciju atbildīgo institūciju." |
2 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 1. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
1. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā: "4.pants. Iestāžu kompetence (1) Iestādes kontrolē šā likuma un citu
ar valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu piemērošanu iestādes
padotībā esošo ierēdņu darbībā, tai skaitā: 1) atceļ padotībā esošo ierēdņu lēmumus
valsts civildienesta jomā un uzdod tiem novērst konstatētos pārkāpumus; 2) likumā noteiktajos gadījumos un
kārtībā ierosina, izmeklē disciplinārlietas un uzliek disciplinārsodus, kā
arī izskata ierēdņu sūdzības par piemērotajiem disciplinārsodiem; 3) izskata sūdzības par pretendentu
konkursu. (2) Valsts kanceleja: 1) izstrādā un koordinē valsts
civildienesta attīstības politiku; 2) koordinē ierēdņu karjeras attīstību; 3) saskaņo ierēdņu amatus. (3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā tiek uzkrāta un aktualizēta informācija par ierēdņu amatiem, kā arī nosaka par informācijas uzkrāšanu un aktualizāciju atbildīgo institūciju." |
(1) Ierēdņu amatus iestādē atbilstoši amatā veicamajiem pienākumiem,
saskaņojot ar Pārvaldi, nosaka iestādes vadītājs. 9.pants. Pretendentu
atbilstības ierēdņa amatam pārbaude (2) Pretendentu atbilstību
vakantā ierēdņa amata aprakstā izvirzītajām prasībām izvērtē, ievērojot
attiecīgā ierēdņa amata pārbaudes kritērijus, kurus nosaka: 1) iestādes vadītāja amatam
ministrs, saskaņojot tos ar Pārvaldi; |
2. Aizstāt 6.panta pirmajā daļā un 9.panta otrās daļas 1.punktā vārdu "Pārvaldi"
ar vārdiem "Valsts kanceleju". |
3 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 2. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
2. Aizstāt 6.panta pirmajā daļā un 9.panta otrās daļas 1.punktā vārdu "Pārvaldi"
ar vārdiem "Valsts kanceleju". |
7.pants. Pretendentam
izvirzāmās obligātās prasības Uz ierēdņa amatu var pretendēt persona: 1) kura ir Latvijas Republikas pilsonis; 2) kura pārvalda latviešu valodu; 3) kurai ir augstākā izglītība; 4) kura nav sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu; 5) kura nav sodīta par tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem vai ir
reabilitēta vai kurai ir noņemta vai dzēsta sodāmība; 6) kura nav atbrīvota no ierēdņa amata ar tiesas spriedumu krimināllietā; 7) kura nav atzīta par rīcībnespējīgu likumā noteiktajā kārtībā; 8) kura nav vai nav bijusi PSRS, Latvijas PSR vai kādas ārvalsts valsts
drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata
darbinieks; 9) kura nav vai nav bijusi ar likumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto
organizāciju dalībnieks; 10) kura nav iestādes vadītāja vai tiešā priekšnieka radinieks (persona,
kura ar ierēdni ir laulībā, svainībā vai radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā
arī brāļi un māsas). Ministru kabinets var noteikt izņēmumus
gadījumos, ja citādi attiecīgā iestāde nevar nodrošināt tai noteikto funkciju
izpildi; 11) kurai nav
saglabājušās tāda disciplinārsoda darbības sekas, kas uz noteiktu laiku liedz
ieņemt ierēdņa amatu. |
3. Papildināt 7.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Personas, kuras pretendē uz
ierēdņa amatu, likumos noteiktajā kārtībā atbild par iesniegto dokumentu un
tajos ietverto ziņu pareizību." |
|
|
|
|
3. Papildināt 7.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Personas, kuras pretendē uz
ierēdņa amatu, likumos noteiktajā kārtībā atbild par iesniegto dokumentu un
tajos ietverto ziņu pareizību." |
9.pants. Pretendentu atbilstības ierēdņa amatam
pārbaude (6) Ja pretendenti
saņēmuši vienādu novērtējumu, priekšrocības ieņemt ierēdņa amatu ir personai,
kura atbrīvota no ierēdņa amata: 1) sakarā ar
iestādes vai ierēdņa amata likvidāciju; 2) sakarā ar to, ka
pārejošas darbnespējas dēļ nav pildījusi dienesta pienākumus ilgāk par
četriem mēnešiem pēc kārtas. |
4. 9.pantā: izslēgt sestās daļas 2.punktu; |
4 |
Partijas Pilsoniskā savienība
frakcija Izslēgt likumprojekta 4. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
4. 9.pantā: izslēgt sestās daļas 2.punktu; |
(7) Pretendentam ir tiesības iepazīties ar
pretendentu un ierēdņu vērtēšanas komisijas ieteikumu un šā panta trešajā
daļā minētās amatpersonas lēmumu. Pretendentam ir tiesības apstrīdēt
attiecīgās amatpersonas lēmumu Pārvaldē septiņu dienu laikā kopš brīža, kad
viņam tas kļuvis zināms. |
izteikt septītās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Pretendentam ir tiesības attiecīgās
amatpersonas lēmumu mēneša laikā kopš brīža, kad viņam tas kļuvis zināms,
apstrīdēt augstākajā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav vai tā ir
Ministru kabinets vai Ministru prezidents, tiesā Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā." |
5 |
Juridiskais
birojs Izteikt 9.panta
septītās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Pretendentam ir tiesības attiecīgās
amatpersonas lēmumu apstrīdēt augstākā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav
vai tā ir Ministru kabinets vai Ministru prezidents, pārsūdzēt tiesā
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
izteikt septītās daļas otro teikumu šādā redakcijā: "Pretendentam ir tiesības attiecīgās
amatpersonas lēmumu apstrīdēt augstākā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav
vai tā ir Ministru kabinets vai Ministru prezidents, pārsūdzēt tiesā
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā." |
11.pants.
Pretendenta iecelšana ierēdņa amatā (2) Pretendentu iestādes vadītāja amatā uz
pieciem gadiem ieceļ ministrs. Valsts kancelejas direktoru amatā uz pieciem
gadiem ieceļ Ministru prezidents. Sešus mēnešus pirms termiņa beigām ministrs
vai attiecīgi Ministru prezidents pieņem lēmumu par termiņa pagarināšanu uz
pieciem gadiem vai pamatotu lēmumu par atbrīvošanu no amata, informējot par
to Pārvaldi un personu, attiecībā uz kuru lēmums pieņemts. |
5. Izslēgt 11.panta otrajā daļā vārdu
"Pārvaldi un". |
6 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 5. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
5. Izslēgt 11.panta otrajā daļā vārdu
"Pārvaldi un". |
(1) Iestāde nosūta Pārvaldei dokumentus, kas apliecina konkursa kārtībā amatā
ieceltā pretendenta kvalifikāciju, un pretendenta rakstveida apliecinājumu,
ka uz viņu neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi. (2) Pārvalde pārbauda, vai uz pretendentu, kas iecelts amatā konkursa
kārtībā, neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi. (3) Ja Pārvalde konstatē, ka uz attiecīgo pretendentu attiecas kāds no
likumā minētajiem ierobežojumiem, tā par to informē iestādi, kura iesniegusi
dokumentus. Pamatojoties uz Pārvaldes lēmumu, iestāde atbrīvo pretendentu no
ierēdņa amata sakarā ar neatbilstību ierēdņa obligātajām prasībām. |
6. Izslēgt 12.pantu. |
7 8 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 6. pantu. Ministru
kabinets Izteikt likumprojekta 6.pantu šādā redakcijā: Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants
Dokumentu pārbaude (1)
Iestāde pārbauda, vai uz pretendentu, kas iecelts ierēdņa amatā konkursa
kārtībā, neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi. (2)
Ja iestāde konstatē, ka uz attiecīgo pretendentu attiecas kāds no likumā
minētajiem ierobežojumiem, tā atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata sakarā ar
neatbilstību ierēdņa obligātajām prasībām.. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
Neatbalstīts Atbalstīts |
6. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants
Dokumentu pārbaude (1)
Iestāde pārbauda, vai uz pretendentu, kas iecelts ierēdņa amatā konkursa
kārtībā, neattiecas šajā likumā minētie ierobežojumi. (2)
Ja iestāde konstatē, ka uz attiecīgo pretendentu attiecas kāds no likumā
minētajiem ierobežojumiem, tā atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata sakarā ar
neatbilstību ierēdņa obligātajām prasībām. |
14.pants. Ierēdņa statusa
piešķiršana (2) Ja novērtējums ir pozitīvs, iestādes vadītājs ierosina Pārvaldei
piešķirt pretendentam ierēdņa statusu. Ja novērtējums ir negatīvs, iestādes
vadītājs atbrīvo pretendentu no ierēdņa amata sakarā ar pārbaudes
neizturēšanu, par to informējot Pārvaldi. |
7. Izteikt 14.panta otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Ja novērtējums ir pozitīvs,
iestādes vadītājs piešķir pretendentam ierēdņa statusu. Ja novērtējums ir
negatīvs un pārbaude nav izturēta, iestādes vadītājs atbrīvo pretendentu no
ierēdņa amata." |
9 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 7. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
7. Izteikt 14.panta otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Ja novērtējums ir pozitīvs,
iestādes vadītājs piešķir pretendentam ierēdņa statusu. Ja novērtējums ir
negatīvs un pārbaude nav izturēta, iestādes vadītājs atbrīvo pretendentu no
ierēdņa amata." |
16.pants. Pienākums atbildēt
par savas darbības vai bezdarbības likumību (2) Ierēdnim ir
tiesības, iesniedzot sūdzību, apstrīdēt saņemto nelikumīgo rīkojumu vai
uzdevumu nākamajai augstākajai amatpersonai. Ja rīkojums vai uzdevums netiek
atcelts, ierēdnim ir tiesības to apstrīdēt Pārvaldē. |
8. Izteikt 16.panta otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Ierēdnim ir tiesības
apstrīdēt saņemto rīkojumu vai uzdevumu, iesniedzot sūdzību nākamajai
augstākajai amatpersonai, kura rīkojumu vai uzdevumu atceļ, atstāj to spēkā
vai izdod jaunu." |
10 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 8. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
8. Izteikt 16.panta otro daļu šādā
redakcijā: "(2) Ierēdnim ir tiesības
apstrīdēt saņemto rīkojumu vai uzdevumu, iesniedzot sūdzību nākamajai
augstākajai amatpersonai, kura rīkojumu vai uzdevumu atceļ, atstāj to spēkā
vai izdod jaunu." |
23.pants. Mēnešalga,
pabalsti, piemaksas un prēmijas (1) Ierēdnis saņem mēnešalgu, kuru atbilstoši ierēdņa ieņemamā amata
amatu saimei, līmenim un ierēdņa kvalifikācijas pakāpei Ministru kabineta
noteiktajā apmērā un kārtībā nosaka iestādes vadītājs, iestādes vadītājam -
ministrs, Valsts kancelejas direktoram un Valsts civildienesta pārvaldes
priekšniekam - Ministru prezidents. |
9. Izslēgt 23.panta pirmajā daļā vārdus
"un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam". |
11 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 9. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
9. Izslēgt 23.panta pirmajā daļā vārdus
"un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam". |
34.pants. Tiesības ieņemt līdzvērtīgu ierēdņa amatu Ierēdnim, kurš atbrīvots no ierēdņa amata sakarā ar ievēlēšanu amatā
valsts vai pašvaldību iestādē, pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās Pārvalde
nodrošina tiesības ieņemt līdzvērtīgu ierēdņa amatu. |
10. Aizstāt 34.pantā vārdu
"Pārvalde" ar vārdu "iestāde". |
12 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 10. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
10. Aizstāt 34.pantā vārdu
"Pārvalde" ar vārdu "iestāde". |
29.pants. Piemaksa par amata pienākumu pildīšanu
paaugstinātas darba intensitātes apstākļos Ierēdnis saņem piemaksu pie mēnešalgas par amata pienākumu pildīšanu
paaugstinātas darba intensitātes apstākļos. |
|
13 |
Ministru
kabinets Izslēgt 29.pantu. |
Atbalstīts |
Atbalstīts |
11. Izslēgt 29.pantu. |
37.pants. Pārcelšana citā amatā valsts interesēs (1) Lai nodrošinātu
labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un
sabiedrības uzticību civildienestam, kā arī veicinātu ierēdņa kvalifikācijas
izaugsmi, ierēdni, neizsludinot atklātu pretendentu konkursu un motivējot
pārcelšanas pieļaujamību un lietderību, var pārcelt jebkurā citā
ierēdņa amatā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku tajā pašā vai citā iestādē.
Pārcelšanas pamatojums var būt arī ierēdņa motivēts lūgums. |
|
14 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā
redakcijā: Aizstāt likuma 37. panta pirmajā daļā vārdus jebkurā citā ar
jebkurā tāda paša līmeņa vai augstākā. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
11. 37.pantā: izslēgt otrajā daļā vārdus "Pārvaldes
vai"; |
15 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 11. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
12. 37.pantā: izslēgt otrajā daļā vārdus "Pārvaldes
vai"; |
|
(3) Pārceļot
ierēdni, tiek izvērtēts viņa viedoklis. Pārceļot ierēdni uz citu iestādi,
tiek izvērtēts arī to iestāžu viedoklis, no kuras un uz kuru ierēdni var
pārcelt. Ja ierēdnis nepiekrīt pārcelšanai, pārcelšanu saskaņo ar
Pārvaldi. |
izslēgt trešās daļas trešo teikumu. |
16 |
Juridiskais
birojs Ierosinām izteikt 37.panta trešās daļas
trešo teikumu šādā redakcijā: Ja ierēdnis nepiekrīt pārcelšanai,
pārcelšanu saskaņo ar Ministru kabineta noteiktu institūciju vai
amatpersonu. [1] |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
izslēgt trešās daļas trešo teikumu. |
39.pants. Atstādināšana no
amata pienākumu izpildes (4) Attiecīgās iestādes vadītājs, ministrs, Pārvalde un Ministru
prezidents var atstādināt ierēdni no amata pienākumu izpildes ne ilgāk kā uz
visu disciplinārlietas izmeklēšanas laiku, saglabājot amata mēnešalgu,
sociālās garantijas, normatīvajos aktos noteiktās pastāvīgās piemaksas, kas
saistītas ar dienestu, kā arī specializētajā civildienestā noteiktās dienesta
pakāpes. |
12. Izslēgt 39.panta ceturtajā daļā vārdus
"Pārvalde un". |
17 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 12. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
13. Izslēgt 39.panta ceturtajā daļā vārdus
"Pārvalde un". |
43.pants. Valsts
civildienesta gaitas apraksts (1) Atzīmes par valsts civildienesta gaitu (lēmumiem, kas pieņemti
attiecībā uz ierēdni) iestāde izdara ierēdņa valsts civildienesta gaitas
aprakstā, kas glabājas iestādē, kurā kalpo ierēdnis. (2) Ierēdnim ir tiesības iepazīties ar viņa valsts civildienesta gaitas
aprakstu un saņemt tā norakstu. (3) Par ierēdņa valsts civildienesta gaitu iestāde Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā sniedz informāciju Pārvaldei, kas izdara atzīmes vienotajā uzskaites
sistēmā. |
13. Izslēgt 43.panta trešo daļu. |
18 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izslēgt likumprojekta 13. pantu. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
14. Izslēgt 43.panta trešo daļu. |
Pārejas noteikumi |
14. Pārejas noteikumos: izslēgt 2. un 4.punktu; |
|
|
|
|
15. Pārejas noteikumos: izslēgt 2. un 4.punktu; |
|
papildināt pārejas noteikumus ar 14., 15. un
16.punktu šādā redakcijā: "14. Līdz 2008.gada 15.decembrim
Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā esošās lietas
iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei. Lietas, kuras
netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma 4.pantā minētajām
iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās lietās pieņem
Valsts kancelejas direktors, bet lietās par Valsts kancelejas padotībā
esošajiem ierēdņiem Ministru prezidents. 15. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts
civildienesta pārvalde nodod Finanšu ministrijai personāla un to
civildienesta attiecības izbeigušo personu vienotās uzskaites sistēmu, kurām
ir ierēdņa statuss. 16. Ministru kabinets šā likuma 4.panta
trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus izdod līdz 2009.gada
1.jūlijam." |
19 20 21 |
Juridiskais
birojs Papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu
(likumprojekta 14.panta) šādā redakcijā: 14. Līdz 2008.gada
15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā
esošās lietas iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei.
Lietas, kuras netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma
4.pantā minētajām iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās
lietās pieņem Valsts kancelejas direktors, bet lietās par ierēdņiem, kas
pilda dienestu Valsts kancelejā, Ministru prezidents. Disciplinārlietas,
kuru izskatīšanu Valsts
civildienesta pārvalde nav pabeigusi, izskata un lēmumu tajās pieņem Ministru
prezidents. Ministru
kabinets Papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā
redakcijā: 14. Līdz 2008.gada
15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā
esošās lietas iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei.
Lietas, kuras netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma
4.pantā minētajām iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās
lietās pieņem Valsts kancelejas direktors, bet lietās par ierēdņiem, kas
pilda dienestu Valsts kancelejā, Ministru prezidents. Disciplinārlietas,
kuru izskatīšanu Valsts
civildienesta pārvalde nav pabeigusi, izskata un lēmumu tajās pieņem Ministru
prezidents vai nodod to izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai citai augstākajai
valsts pārvaldes iestādei. Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Aizstāt likumprojekta 14. pantā vārdus un
ciparus 2008. gada 15.decembrim ar 2009. gada 15. decembrim. |
Ministru kabineta alternatīvs priekšlikums Atbalstīts Neatbalstīts |
Atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.20 Atbalstīts Neatbalstīts |
papildināt pārejas noteikumus ar 14., 15. un
16.punktu šādā redakcijā: "14. Līdz 2008.gada 15.decembrim
Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās lietvedībā esošās lietas
iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai kompetencei. Lietas, kuras
netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā likuma 4.pantā minētajām
iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu attiecīgajās lietās pieņem
Valsts kancelejas direktors, bet lietās par ierēdņiem, kas pilda dienestu
Valsts kancelejā, Ministru prezidents. Disciplinārlietas, kuru izskatīšanu Valsts civildienesta pārvalde
nav pabeigusi, izskata un lēmumu tajās pieņem Ministru prezidents vai nodod
to izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai citai augstākajai valsts pārvaldes
iestādei. 15. Līdz 2008.gada 15.decembrim Valsts
civildienesta pārvalde nodod Finanšu ministrijai personāla un to
civildienesta attiecības izbeigušo personu vienotās uzskaites sistēmu, kurām
ir ierēdņa statuss. 16. Ministru kabinets šā likuma 4.panta
trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus izdod līdz 2009.gada
1.jūlijam." |
|
|
22 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā
redakcijā: Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā
redakcijā: Līdz 2008. gada 15. decembrim iesāktās un nepabeigtās lietas par
ierēdņu iecelšanu, atcelšanu, pārcelšanu, kā arī visa veida valsts
civildienesta ierēdņu atalgojuma mēnešalgu, piemaksu, prēmiju,
kompensāciju, vadības līgumu, pabalstu un cita veida atalgojuma noteikšanu
vai nenoteikšanu, kā arī amata vietu likvidēšanu un iestāžu vai to
struktūrvienību restrukturizāciju vai reorganizāciju, kā arī citas lietas,
kuras var ietekmēt valsts civildienesta ierēdņu kā privātpersonu mantiskās
vai personiskās tiesības Pārvalde vai cita likumā noteikta institūcija
pabeidz izskatīt līdz 2009. gada 1. aprīlim. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts |
|
|
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.decembrī. |
23 24 |
Partijas
Pilsoniskā savienība frakcija Izteikt nobeiguma noteikumu šādā redakcijā:
Likums stājās spēkā 2009. gada 1. aprīlī. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izteikt normu par likuma spēkā stāšanos šādā
redakcijā: Likums stājas spēkā 2008.gada 8.decembrī. |
Neatbalstīts |
Neatbalstīts Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2008.gada 8.decembrī. |
[1] Valsts civildienesta likuma 37.panta trešās
daļas trešais teikums šobrīd paredz, ka gadījumā, ja ierēdnis nepiekrīt
pārcelšanai, pārcelšanu saskaņo ar Valsts civildienesta pārvaldi. Likumprojektā
piedāvāts šo teikumu izslēgt.
Juridiskais birojs atkārtoti vērš komisijas uzmanību,
ka, izslēdzot Valsts civildienesta likuma 37.panta trešās daļas trešo teikumu,
pastāv iespēja, ka ierēdnis netiek pietiekami aizsargāts no nepamatotas un
patvaļīgas pārcelšanas citā amatā. Tādējādi netiktu nodrošināta arī Satversmes
101.panta pirmajā daļā un 106.pantā noteikto pamattiesību ievērošana.
Eiropas Kopienu tiesas tiesnesis E.Levits atzinumā
likumprojektam Grozījumi Valsts civildienesta likumā (stājušies spēkā
2003.gada 18.jūnijā) jautājumā par ierēdņu pārcelšanu norādījis, ka
jānodrošina zināms procedūras minimums, lai pārcelšana nebūtu tik voluntāra.
Atsauce uz šo atzinumu bija ietverta Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta
(iesniegts 13.01.2003., likumprojekta reģ.nr.103) anotācijā.
Arī Satversmes tiesa ir secinājusi, ka valsts dienestu
pildošās personas atrodas īpašās attiecībās ar valsti, proti šo personu
tiesības ir ierobežotas, un tām tiek uzlikti īpaši pienākumi. Visupirms
likumdevējs ir tas, kas nosaka personas tiesības turpināt valsts dienestu
īstenošanas un ierobežošanas līdzsvaru (sk.
Satversmes tiesas 2007.gada 18.okto
bra sprieduma lietā Nr.2007-03-01 10. un
14.punktu).
Ņemot vērā iepriekšminēto, ierosinām izteikt 37.panta
trešās daļas trešo teikumu šādā redakcijā:
Ja ierēdnis nepiekrīt pārcelšanai, pārcelšanu saskaņo
ar Ministru kabineta noteiktu institūciju vai amatpersonu.
Šāda redakcija, mūsuprāt, risinātu
vairākas situācijas. Pirmkārt, dotu iespēju objektīvi izanalizēt visus apstākļus.
Otrkārt, sabalansēt nepieciešamību pēc efektīvas civildienesta uzdevumu
pildīšanas un personas Satversmē noteiktās pamattiesības ievērošanas (it īpaši
ņemot vērā apstākli, ka lēmumu par ierēdņu pārcelšanu parasti nav pakļauti
izskatīšanai tiesā un to, ka Valsts civildienesta pārvalde 2007.gadā 4 reizes
ir noraidījusi pārcelšanu, 1 gadījumā nav piekritusi pārcelšanai iestādes
ietvaros un 2 gadījumos apmierinājusi sūdzību par prettiesisku pārcelšanu).
Treškārt, dotu iespēju Ministru kabinetu, vadoties no lietderības apsvērumiem,
elastīgi noteikti attiecīgu institūciju, ar kuru saskaņo pārcelšanu (piemēram,
augstāku iestādi, bet ministriju gadījumā Valsts kanceleju).[1]