Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi –
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.–2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.–2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekt a "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likum projekts "Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Valsts
civildienesta likumā
Izdarīt
Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.; 2005,
10.nr.; 2006, 20., 24.nr.; 2007, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt
4.pantu šādā redakcijā:
(1) Iestādes kontrolē šā likuma un citu
ar valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu piemērošanu iestādes
padotībā esošo ierēdņu darbībā, tai skaitā:
1) atceļ padotībā esošo ierēdņu lēmumus
valsts civildienesta jomā un uzdod tiem novērst konstatētos pārkāpumus;
2) likumā noteiktajos gadījumos un
kārtībā ierosina, izmeklē disciplinārlietas un uzliek disciplinārsodus, kā arī izskata
ierēdņu sūdzības par piemērotajiem disciplinārsodiem;
3) izskata sūdzības par pretendentu
konkursu.
(2) Valsts kanceleja:
1) izstrādā un koordinē valsts
civildienesta attīstības politiku;
2) koordinē ierēdņu karjeras attīstību;
3) saskaņo ierēdņu amatus.
(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
tiek uzkrāta un aktualizēta informācija par ierēdņu amatiem, kā arī nosaka par
informācijas uzkrāšanu un aktualizāciju atbildīgo institūciju."
2. Aizstāt
6.panta pirmajā daļā un 9.panta
otrās daļas 1.punktā vārdu "Pārvaldi" ar vārdiem "Valsts
kanceleju".
3. Papildināt 7.pantu ar
otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Personas,
kuras pretendē uz ierēdņa amatu, likumos noteiktajā kārtībā atbild par
iesniegto dokumentu un tajos ietverto ziņu pareizību."
4. 9.pantā:
izslēgt sestās daļas 2.punktu;
izteikt septītās daļas otro teikumu šādā
redakcijā:
"Pretendentam ir
tiesības attiecīgās amatpersonas lēmumu mēneša laikā kopš brīža, kad viņam tas
kļuvis zināms, apstrīdēt augstākajā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav vai
tā ir Ministru kabinets vai Ministru prezidents, tiesā Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā."
5. Izslēgt 11.panta
otrajā daļā vārdu "Pārvaldi un".
7. Izteikt 14.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Ja novērtējums ir
pozitīvs, iestādes vadītājs piešķir pretendentam ierēdņa statusu. Ja
novērtējums ir negatīvs un pārbaude nav izturēta, iestādes vadītājs atbrīvo
pretendentu no ierēdņa amata."
8. Izteikt 16.panta otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Ierēdnim ir tiesības
apstrīdēt saņemto rīkojumu vai uzdevumu, iesniedzot sūdzību nākamajai
augstākajai amatpersonai, kura rīkojumu vai uzdevumu atceļ, atstāj to spēkā vai
izdod jaunu."
9. Izslēgt 23.panta pirmajā daļā
vārdus "un Valsts civildienesta pārvaldes priekšniekam".
10. Aizstāt 34.pantā vārdu "Pārvalde"
ar vārdu "iestāde".
11. 37.pantā:
izslēgt
otrajā daļā vārdus "Pārvaldes vai";
izslēgt
trešās daļas trešo teikumu.
12.
Izslēgt 39.panta ceturtajā daļā vārdus "Pārvalde un".
13. Izslēgt
43.panta trešo daļu.
14.
Pārejas noteikumos:
izslēgt
2. un 4.punktu;
papildināt
pārejas noteikumus ar 14., 15. un 16.punktu šādā redakcijā:
"14. Līdz
2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde pabeidz vai nodod tās
lietvedībā esošās lietas iestādēm atbilstoši šā likuma 4.pantā noteiktajai
kompetencei. Lietas, kuras netiek pabeigtas vai kuras nepiekrīt nevienai no šā
likuma 4.pantā minētajām iestādēm, izskata Valsts kanceleja, un lēmumu
attiecīgajās lietās pieņem Valsts kancelejas direktors, bet lietās par Valsts
kancelejas padotībā esošajiem ierēdņiem – Ministru prezidents.
15. Līdz
2008.gada 15.decembrim Valsts civildienesta pārvalde nodod Finanšu ministrijai
personāla un to civildienesta attiecības izbeigušo personu vienotās uzskaites
sistēmu, kurām ir ierēdņa statuss.
16. Ministru
kabinets šā likuma 4.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus
izdod līdz 2009.gada 1.jūlijam."
Likums
stājas spēkā 2008.gada 1.decembrī.
Ministru prezidents
I.Godmanis
Likumprojekta
"Grozījumi Valsts civildienesta likumā"
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ar Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.61 73.§ 2. un 3.punkts) "Par likumprojektu "Par valsts budžetu 2009.gadam" un 2009.–2011.gada vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvaru" atbalstīta nepieciešamība reorganizēt
Valsts civildienesta pārvaldi, pievienojot to Valsts kancelejai, un Valsts
kancelejai (Politikas koordinācijas departamentam) uzdots sagatavot
attiecīgus grozījumus Civildienesta likumā un, ja nepieciešams, citos
normatīvajos aktos un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta š.g.
9.septembra sēdē. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Valsts
civildienesta likuma 4.pantu ir izveidota Valsts civildienesta pārvalde,
kas veic likumā noteiktās funkcijas – kontrolē šā likuma un citu ar
valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu piemērošanu iestāžu
darbībā, atceļ iestāžu nelikumīgos lēmumus valsts civildienesta jomā un
uzdod tām novērst konstatētos pārkāpumus; Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā izveido, pilnveido un aktualizē personāla un civildienesta
attiecības izbeigušu personu, kurām ir ierēdņa statuss, vienotās uzskaites
sistēmu, kā arī nosaka šīs uzskaites sistēmas pieejamību un nodrošina
ierēdņu karjeras vienotu plānošanu; izskata sūdzības par pretendentu
konkursu; piešķir ierēdņa statusu; likumā noteiktajos gadījumos pārbauda
ierēdņu atbilstību šā likuma prasībām; izskata fizisko un juridisko personu
sūdzības par ierēdņu rīcību; likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā
ierosina un izmeklē disciplinārlietas; likumā noteiktajos gadījumos un
kārtībā uzliek disciplinārsodus; izskata ierēdņu sūdzības par piemērotajiem
disciplinārsodiem. Pamatojoties
uz ar Ministru prezidenta 2008.gada 30.maija rīkojumu Nr.248 "Par
dienesta pārbaudi" izveidotās Dienesta pārbaudes komisijas 2008.gada
23.jūlija dienesta pārbaudes ziņojumā Nr.131-/38 sniegto informāciju par dienesta
pārbaudes rezultātiem Valsts civildienesta pārvaldes darbībā Ministru
prezidenta 2008.gada 14.augusta rīkojumā Nr.379 "Par disciplinārlietas ierosināšanu pret
Valsts civildienesta pārvaldes priekšnieku M.Skudru un disciplinārlietas
izmeklēšanas komisijas izveidi" norādīts, ka nav gūts
apstiprinājums tam, ka Valsts civildienesta pārvaldei ilgstoši nepietiek
administratīvās kapacitātes, lai tā veiktu normatīvajos aktos noteiktās
funkcijas, sniedzot atbildes uz vēstulēm un norādot minētos argumentus gada
pārskatos vai citos dokumentos, apzināti maldinot Ministru prezidentu,
valsts pārvaldes iestādes, tiesu, sabiedrību un citus tiesību subjektus.
Ilgstoši netiek ievērotas likumā noteiktās prasības un netiek sniegtas
atbildes uz iedzīvotāju un ierēdņu sūdzībām, līdz ar to tiek pārkāpts
Administratīvā procesa likums un Iesniegumu likums. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz reorganizēt Valsts civildienesta pārvaldi, nododot tās funkcijas
Valsts kancelejai, kā arī decentralizējot citām tiešajām valsts pārvaldes
iestādēm. Likuma grozījumi ir vērsti uz valsts budžeta līdzekļu ekonomiju,
izslēdzot starpposmus lēmumu pieņemšanā, saskaņošanā un pieņemto lēmumu
īstenošanā, nostiprinot tiešo valsts pārvaldes iestāžu vadītāju atbildību un
iestāžu savstarpējo sadarbību atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā
ietvertajam regulējumam. Pēc Valsts
civildienesta pārvaldes reorganizācijas Valsts kanceleja izstrādās un
koordinēs valsts civildienesta attīstības politiku, koordinēs ierēdņu
karjeras attīstību un saskaņos ierēdņu amatus. Ministru kabineta noteikta
institūcija pārņems personāla un civildienesta attiecības izbeigušu personu,
kurām ir ierēdņa statuss, vienotās uzskaites sistēmas uzturēšanu, kā arī
noteiks šīs uzskaites sistēmas pieejamību. Šā likuma un citu ar
valsts civildienesta jomu saistīto normatīvo aktu piemērošanu sev padotībā
esošo ierēdņu darbībā kontrolēs tiešās valsts pārvaldes iestādes, tai
skaitā: atceļot padotībā esošo ierēdņu lēmums valsts civildienesta jomā un
uzdodot tām novērst konstatētos pārkāpumus; likumā noteiktajos gadījumos un
kārtībā ierosinot, izmeklējot disciplinārlietas un uzliekot disciplinārsodus,
kā arī izskatot ierēdņu sūdzības par piemērotajiem disciplinārsodiem;
izskatot sūdzības par pretendentu konkursu. Ievērojot, ka
likumprojekts ir vērsts uz funkciju samazināšanu valsts pārvaldē ir
pastiprināta atbildība personām, kuras pretendē uz ierēdņa amatu, paredzot,
ka tās likumos noteiktajā kārtībā atbild par iesniegto dokumentu un tajos
ietverto ziņu pareizību. Ievērojot, ka beidz
pastāvēt Valsts civildienesta pārvalde, pretendentam ir tiesības apstrīdēt
attiecīgās amatpersonas lēmumu mēneša laikā kopš brīža, kad viņam tas kļuvis
zināms, augstākajā iestādē vai, ja augstākas iestādes nav vai tā ir Ministru
kabinets vai Ministru prezidents, tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā; iestāde, kurā ierēdnis strādājis, nodrošina ierēdnim
iespēju ieņemt līdzvērtīgu amatu, ja ierēdnis vēlas atgriezties sakarā ar
pilnvaru termiņa izbeigšanos vēlētā amatā. Tāpat iestāde nodrošina dokumentu
pārbaudi konkursa kārtībā ieceltam ierēdnim. Likumprojekts vairs
neparedz saskaņošanas kārtību ierēdņa pārcelšanas gadījumā, ņemot vērā, ka
tas ir vienošanās jautājums atbilstoši
Valsts civildienesta likuma 37.panta trešās daļas regulējumam. Tāpat
likums vairs neparedz starpposmu ierēdnim apstrīdēt saņemto rīkojumu kādā
speciālā iestādē, paredzot tiesības apstrīdēt saņemto rīkojumu, iesniedzot
sūdzību, apstrīdēt saņemto rīkojumu vai uzdevumu nākamajai augstākajai
amatpersonai, kura rīkojumu vai uzdevums atceļ, izdod jaunu vai atstāj
spēkā. |
4. Cita
informācija |
Ievērojot,
ka likumprojektam ir tieša ietekme uz valsts budžetu, tas iekļaujams vienotā
paketē ar likumprojektu "Par valsts budžetu 2009.gadam". |
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav
attiecināms |
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008. gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
2009. |
2010. |
2011. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, |
Nav attiecināms |
-50,5 |
-82,8 |
-82,8 |
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, |
Nav attiecināms |
50,5 |
82,8 |
82,8 |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) 2009.gadā un
turpmākiem gadiem nepieciešams
finansējums Ls 220 043, no tiem: Valsts kancelejas pārņemto funkciju un štata vietu nodrošināšanai
nepieciešami līdzekļi 140 582 lati ,
tajā skaitā: Atlīdzība
– Ls 93 057 , tajā skaitā: Atalgojumi
(mēnešalga, atalgojums fiziskajām personām uz tiesiskās attiecības
regulējošu dokumentu pamata materiālā stimulēšana, novērtēšanas pabalsts un
citi) – Ls 70492 Darba
devēja valsts sociālās obligātās
apdrošināšanas iemaksas, atvaļinājuma pabalsts un citi sociāla
rakstura pabalsti un kompensācijas – Ls 22 565 Uzturēšanas
izdevumi – Ls 21 025, (sakaru pakalpojumi: maksa par telefonu
izmantošanu, BNS, LETA, interneta pakalpojumi, e-pasts, tehniskie un
saimniecības izdevumi, komunālie izdevumi, elektrība, komandējumi,
informācijas tehnoloģiju pakalpojumu samaksa un citi) Darba vietas iekārtošana – Ls 26 500 Finanšu ministrijas pārņemto funkciju
un štata vietu nodrošināšanai nepieciešami līdzekļi 79 461 lati, tajā
skaitā: Atlīdzība
– Ls 60 436, tajā skaitā: Atalgojumi (mēnešalga, materiālā
stimulēšana – novērtēšanas pabalsts un citi) – Ls 45 338 Darba
devēja valsts sociālās obligātās
apdrošināšanas iemaksas, atvaļinājuma pabalsts un citi sociāla
rakstura pabalsti un kompensācijas – Ls 15 098 Uzturēšanas
izdevumi – Ls 19 025, (sakaru pakalpojumi: maksa par telefonu
izmantošanu, BNS, LETA, interneta pakalpojumi, e-pasts, tehniskie un
saimniecības izdevumi, komunālie izdevumi, elektrība, komandējumi, un citi)
– Ls 11 025 un programmas datu bāzes uzturēšana un pilnveidošana (informācijas tehnoloģiju
pakalpojumu samaksa) – Ls.8 000. Līdzekļu
ekonomija sakarā ar VCP reorganizāciju 2009.gadā sastāda |
Nav
attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Ņemot
vērā VCP pieļauto (esošo) situāciju ar pārvaldes budžeta līdzekļiem un, lai
nodrošinātu šajā gadā pārvaldē
strādājošajiem darbiniekiem algu izmaksu un
atlaišanas pabalstu izmaksu, kā arī
veiktu attiecīgās darba devēja valsts sociālās obligātās
apdrošināšanas iemaksas pastāv
risks, ka budžeta līdzekļu
atlikums ir nepietekošs un būs nepieciešami papildu valsts budžeta
līdzekļi. |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā
arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaikus ar
sagatavoto likumprojektu ir sagatavoti grozījumi likumā "Par Valsts
ieņēmumu dienestu", Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā, Publisko
aģentūru likumā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā, Valsts
probācijas dienesta likumā un Valsts civildienesta ierēdņu
disciplināratbildības likumā. Pēc
likuma pieņemšanas ir izdarāmi grozījumi Ministru kabineta 2003.gada
20.maija noteikumos (atbildīgā - Valsts kanceleja); Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa
noteikumos Nr.239 "Finanšu
ministrijas nolikums" un Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra
noteikumos nr. 995 "Noteikumi
par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās
vēlēšanu komisijas un Centrālās zemes komisijas darbinieku darba samaksas
sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju (atbildīgā – Finanšu ministrija); atbilstoši deleģējumam
izdodami jauni Ministru kabineta noteikumi par kārtību, kādā tiek uzkrāta un
aktualizēta informācija par ierēdņu amatiem (MK 13.03.2001 Noteikumi nr. 126) (atbildīgā –
Finanšu ministrija); par spēku zaudējušiem atzīstami Ministru kabineta
2003.gada 25.jūnija noteikumi |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas
dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas),
nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar
normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr.
(uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
|
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav
attiecināms |
|
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas
pasākumi ir izmantoti |
Nav izmantoti |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas
valsts institūcijas netiek radītas. Tiek samazināts institūciju skaits, jo
Valsts civildienesta pārvalde tiek pievienota Valsts kancelejai un tās
funkcijas attiecīgi nodotas Valsts kancelejai (divas amata vietas), Finanšu
ministrijai (trīs amata vietas) un decentralizētas citām valsts pārvaldes
iestādēm (bez amata vietu nodošanas). |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos "Latvijas
Vēstnesis" un "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs". |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds
savas tiesības varēs aizstāvēt administratīvo procesu regulējošajos
normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā, lēmumus, kas būtiski skar valsts
civildienesta ierēdņa cilvēktiesības (t.i. lēmumus par konkursa rezultātu
apstiprināšanu) pārsūdzot augstākā iestādē vai ja tādas nav vai tā ir
Ministru kabinets vai Ministru prezidents – Administratīvajā rajona tiesā |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ministru prezidents I.Godmanis
Ministru prezidents |
Valsts kancelejas direktore |
Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
I.Godmanis |
G.Veismane |
E.Dreimane |
Dz.Galvenieks |
B.Pētersone
|
12.09.2008
1962
Osvalde,7082971
rudite.osvalde@mk.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.66 |
2008.gada 16.septembrī |
13.§
Likumprojekts "Grozījumi Valsts civildienesta likumā"
TA-2761
___________________________________________________________
(I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
2. Valsts kancelejai sagatavot
likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta likumprojektu paketē.
3. Finanšu ministrijai precizēt
maksimāli pieļaujamo valsts budžeta kopējo izdevumu apjomu 2009.–2011.gadam,
pārdalot Valsts civildienesta pārvaldes finansējumu un attiecīgi palielinot
Ministru kabineta maksimāli pieļaujamo valsts budžeta kopējo izdevumu apjomu
2009.–2011.gadam par 140582 latiem un Finanšu ministrijas maksimāli pieļaujamo
valsts budžeta kopējo izdevumu apjomu 2009.–2011.gadam par 79461 latu.
4. Noteikt, ka atbildīgais par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Satiksmes ministrs |
|
A.Šlesers |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-66-1609-#13.doc
1
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.68 |
2008.gada 23.septembrī |
1.§
Par Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.66 13.§) "Likumprojekts "Grozījumi Valsts civildienesta likumā""
TA-2761
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Godmanis)
Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada
16.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.66 13.§) 4.punktā grozījumu un
aizstāt vārdus „finanšu ministrs” ar vārdiem „Ministru prezidents”.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-68-2309-#01.doc
1