Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. L ikumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likumprojekts "Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā Par zemes
īpašnieku tiesībām uz
kompensāciju par saimnieciskās
Izdarīt likumā Par zemes
īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības
ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs 2005, 15.nr., 2005, 24.nr., 2007, 3., 10., nr., 2008, 1 nr.)
šādus grozījumus:
1. 5.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdus atlīdzību vai zemes atpirkšanu ar vārdiem:
atlīdzību, zemes atpirkšanu vai atbalsta
maksājumu atbilstoši šā likuma 3. panta trešajā daļā noteiktajam.
izteikt
sesto daļu šādā redakcijā:
(6)
Ja zemes īpašnieks ir saņēmis citus
valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības maksājumus, kas tieši vai netieši
paredzēti par tiem pašiem saimnieciskās darbības ierobežojumiem, par kuriem
šajā likumā paredzēta atlīdzība, tad atlīdzību saskaņā ar šo likumu var saņemt
tikai par kopšanas cirtes aizliegumu visa kalendāra gada laikā.
2. 6. pantā:
izteikt
otrās daļas 5. punktu šādā redakcijā:
5) attiecīgais zemes īpašums pieņemts mantojumā.
papildināt
ar jaunu daļu šādā redakcijā:
(3) Ja zemes īpašnieks ir pieteicies uz
Natura 2000 atbalsta meža maksājumiem
no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, tiesības prasīt atlīdzību ir pēc
attiecīgā atbalsta maksājuma saņemšanas.
3. 24. pantā:
izteikt otro daļu šādā
redakcijā:
(2) Sākot ar 2012.gadu
atpērkama zeme, kura pēc zemes īpašuma tiesību iegūšanas iekļauta dabas
liegumos vai citu īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas lieguma zonā.
papildināt ar
ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Šā panta pirmajā daļā noteiktie termiņi
neattiecas uz gadījumiem, ja dabas rezervāts vai citu īpaši aizsargājamo dabas
teritoriju dabas rezervāta, stingrā režīma vai regulējamā režīma zona ir izveidota pēc 2007. gada 31. decembra.
4. Pārejas noteikumos:
izslēgt 3. punktā skaitli un vārdus 3. panta
trešajā daļā;
papildināt ar 4. un 5.
punktu šādā redakcijā:
4. Šā likuma 3. panta
trešajā daļā noteiktie nosacījumi par
atbalsta maksājumu stājas spēkā
ar 2012. gada 1.janvāri.
5. Ministru kabinets
līdz 2011.gada 1.maijam izdod šā likuma 3.panta trešajā daļā minētos noteikumus.
Vides ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
R.Vējonis |
G.Puķītis |
U.Lapiņš |
V.Puriņš
|
D.Vilkaste |
15.09.2008. 10.12
334
D. Vilkaste
67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi
likumā Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās
darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
Nav |
|
Likuma Par zemes
īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem
īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos (Saeimā pieņemts
2005. gada 30. jūnijā) (turpmāk - likums) daļēja ieviešana ir uzsākta
jau ar 2006. gada 1. janvāri. Likums paredz vairākus kompensācijas veidus- atlīdzību par mežsaimnieciskās
darbības ierobežojumiem, zemes atpirkšanu un
atbalsta maksājumus par zaudējumiem, kas lauksaimnieciskās vai
mežsaimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ radušies aizsargājamās
teritorijās, kuras nevar pretendēt atbalsta maksājumiem no attiecīgo Eiropas
Savienības fondu līdzekļiem. Likuma Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās
un mikroliegumos ieviešana ir saistīta ar papildus finanšu līdzekļu
nepieciešamību no valsts budžeta. |
|
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojektā tiek grozītas normas par zemes atpirkšanu paredzot, ka zemi, kura pēc zemes īpašuma tiesību iegūšanas iekļauta dabas liegumos vai citu īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas lieguma zonā, valsts atpērk sākot ar 2012. gadu. Atbalsta maksājumu izmaksu par zaudējumiem,
kas lauksaimnieciskās vai mežsaimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ radušies
aizsargājamās teritorijās plānots uzsāk ar 2012. gadu. Atbalsta maksājumu
izmaksas atlikšana ir saistīta ar papildus nepieciešamo finansējumu no valsts
budžeta. Atbalsta maksājumu
noteiktais apmērs ir pielīdzināts Lauka atbalsta dienesta maksājumiem par
Eiropas nozīmes dabas teritorijām Natura 2000. Lai ieviestu atbalsta
maksājumus papildus nepieciešami Ls 140
000. Šāds finansējums valsts budžetā 2008. gadā netika piešķirts un ņemot
vērā ekonomisko situāciju nepieciešamais finansējums nebūs pieejams arī
turpmākajos gados. Atbilstoši īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kadastrā apkopotās informācijas izvērtējumam, būtu jākompensē aptuveni 4300 hektāri zemju. Šī informācija ir iegūta no Īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kadastra, atlasot meža zemju platības, kuru īpašnieki ir privātpersonas un kuru īpašumā esošās zemes ir iekļautas ģeoloģiskie un ģeomorfoloģiskie dabas pieminekļos, dabas liegumos nemeža zemēs un purvos, kuri atrodas meža zemēs, īpaši aizsargājamo dabas teritoriju stingrā režīma, regulējamā režīma un dabas lieguma zonās nemeža zemēs un purvos, kuri atrodas meža zemēs un mikroliegumos nemeža zemēs. |
Nav |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3.Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Neatpērkot zemi
īpaši aizsargājamās dabas teritorijās zemes īpašniekiem veicot saimniecisko
darbību ir jārēķinās ar aizsargājamo
dabas teritoriju apsaimniekošanas noteikumiem. Finanšu līdzekļus, kas varētu
tikt iegūti par zemes pārdošanu valstij nevarēs ieguldīt uzņēmējdarbībā vai atlikušā zemes īpašuma
apsaimniekošanā. |
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
5. Cita informācija |
Nav. |
III
Kāda var būt programmas ietekme uz |
|||||
|
(latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2008 |
Nākamie trīs gadi (2009. 2011. gads) |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
5. Detalizēts ieņēmumu un
izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu
var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Atbalsta maksājumu
noteiktais apmērs ir pielīdzināts Lauka atbalsta dienesta maksājumiem par
Eiropas nozīmes dabas teritorijām Natura 2000. Kopējā platība sastāda: 4300 hektāri meža un nemeža
zemes, par kurām plānots segt zaudējumus. Katru gadu
atbalsta izmaksai nepieciešams ir
nepieciešami Ls 132 956 ( 4300 ha x 30.92 LVL/ha = 132 956
LVL). Paredzams, ka papildus
finansējums nepieciešams arī Dabas aizsardzības pārvaldei Ls 7044 pakalpojumu un atalgojumam (nepieciešama
arī papildu štata vieta, informācija par papildus štatu vietu un tās nepieciešamību var mainīties ņemot
vērā kāda būs situācija 2012. gadā). |
||||
|
|
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Ministru kabinets līdz
2011.gada 1.maijam izdod likuma 3.panta trešajā daļā minētos noteikumus
par zaudējumu, kas lauksaimnieciskās
vai mežsaimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ radušies aizsargājamās
teritorijās, kuras nevar pretendēt uz likuma 3. panta otrajā daļā minētajiem
atbalsta maksājumiem no attiecīgo Eiropas Savienības fondu līdzekļiem,
atbalsta maksājumu izmaksas kārtību un šo maksājumu apmēru. |
||||
2. Cita
informācija |
Nav. |
||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
|||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Nav attiecināms |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas. |
Vienlaikus ar
projekta izsludināšanu Valsts sekretāru sanāksmē projekts ievietots Vides
ministrijas mājas lapā. |
2.Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Meža
īpašnieku biedrība iebilst pret priekšlikumu, kas paredz 5.panta trešajā
daļā aizstāt vārdus atlīdzību vai zemes atpirkšanu ar vārdiem atlīdzību,
zemes atpirkšanu vai atbalsta maksājumu atbilstoši šā likuma 3. panta trešajā
daļā noteiktajam. Šādu ierobežojumu varētu piemērot tikai tajā gadījumā ja,
atbalsta maksājuma apmērs vai nu sasniegtu, vai pārsniegtu likuma 3.panta 1.daļas
1.punktā noteiktās atlīdzības apmēru. Tāpat, nav saprotams, kādēļ no zemes
īpašnieka pēc atbalsta maksājumu saņemšanas, kas varētu būt relatīvi neliela
summa, valsts nevarētu atpirkt zemi, lai labāk realizētu vides un dabas
aizsardzības mērķu sasniegšanai paredzētās darbībās vai nodrošinātu
atturēšanos no darbības. Mūsuprāt, šādas 5.panta 3.daļas redakcijas ieviešana
gan nepamatoti ierobežotu zemes īpašniekus saņemt pilnvērtīgu kompensāciju
par saimnieciskās darbības aprobežojumiem, gan traucētu valstij sasniegt
izvirzītos vides un dabas aizsardzības mērķus. Biedrība kategoriski iebilst pret priekšlikumu
likuma 5.panta 6.daļu izteikt šādā redakcijā: Ja zemes īpašnieks saņem citus
valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības maksājumus, kas tieši vai netieši
paredzēti par tiem pašiem saimnieciskās darbības ierobežojumiem, par kuriem
šajā likumā paredzēta atlīdzība, tad atlīdzību saskaņā ar šo likumu var
saņemt tikai par kopšanas cirtes aizliegumu visa kalendāra gada laikā. Kopš 2008.gada pavasara meža īpašniekiem
ir pieejami platību maksājumi atbalsta pasākuma Natura 2000 maksājumi (meža īpašniekiem) ietvaros, kurus
administrē Lauku atbalsta dienests Piesakoties uz šiem platību maksājumiem,
nepastāvēja nosacījumi, ka zemes īpašnieki nevarēs pretendēt uz pavisam cita
rakstura maksājumu - atlīdzību, saskaņā
30.06.2005. likuma Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās
un mikroliegumos, ietvaros. Nav pieļaujami tiesisko nosacījumu maiņa ar
atpakaļejošu datumu. Biedrība
iebilst pret likumprojektā paredzēto priekšlikumu papildināt 9. panta pirmo
daļu ar noteiktu termiņu. |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Projekts ievietots
Vides ministrijas mājas lapā, ir saņemts atzinums no Meža īpašnieku
biedrības. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas. |
5.Cita informācija |
Nav |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Projekta
īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc
pieņemšanas tiks publicēts likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts
prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā
stāšanās kārtību un spēkā esamību noteiktajā kārtībā. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Vides
ministrs R.Vējonis
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja p.i. |
Par kontroli atbildīgās persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Puķītis |
U.Lapiņš |
V.Puriņš |
D.Vilkaste |
15.09.2008. 9:48
1461
D.Vilkaste
67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.66 |
2008.gada 16.septembrī |
12.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes
īpašnieku tiesībām uz
kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās
dabas teritorijās un mikroliegumos""
TA-2675
___________________________________________________________
(R.Vējonis, E.Dreimane, E.Zalāns, M.Roze, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
2. Valsts kancelejai kopīgi ar Vides
ministriju precizēt likumprojektu.
3. Valsts kancelejai sagatavot
likumprojektu iesniegšanai Saeimā budžeta likumprojektu paketē.
4. Noteikt, ka atbildīgais par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.
5. Pieņemt zināšanai reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministra E.Zalāna priekšlikumu, ka īpaši
aizsargājamo dabas teritoriju pieaugumam izvirzāmi nosacījumi, un saskaņā ar
Ministru kabineta kārtības ruļļa 170.punktu atzīmēt, ka ministram ir atšķirīgs
viedoklis par pieņemto lēmumu.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Satiksmes ministrs |
|
A.Šlesers |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-66-1609-#12.doc
1