Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"";
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
|
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Valsts
fondēto pensiju likumā
Izdarīt Valsts fondēto pensiju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 7.nr.; 2002, 24.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 12.nr.,
2006, 21.nr.; 2007, 12.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 10.panta pirmās daļas 2.punktu
šādā redakcijā:
2)
informē personu par
reģistrāciju fondēto pensiju shēmā un citām būtiskām izmaiņām fondēto
pensiju shēmas darbībā, kā arī
izsniedz vai nosūta fondēto
pensiju shēmas dalībnieka konta izrakstu un informāciju par veikto līdzekļu
pārvaldītāja vai ieguldījumu plāna maiņu, fondēto pensiju shēmas dalībniekam
ierodoties personīgi vai iesniedzot
rakstveida pieprasījumu."
Likums stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī.
Labklājības ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgās amatpersonas p.i. |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
I.Purne |
R.Beinarovičs |
E.Korčagins |
A.Vanaga |
L.Liepa |
09.09.2008 08:49
116
L.Liepa
67021559, Linda.Liepa@lm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījums Valsts
fondēto pensiju likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts
izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 4.septembra sēdes
protokola Nr.62 1.§. Par likumprojektu Par valsts budžetu 2009.gadam un
2009.-2011.gada vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās
politikas ietvaru 9.punktu, kas paredz ministrijām izvērtēt atbalstīto
maksimāli pieļaujamo izdevumu apjomu 2009.-2011.gadam un, ja nepieciešams,
sagatavot grozījumus attiecīgajos normatīvajos aktos un iesniegt tos
izskatīšanai Ministru kabineta šā gada 9.septembra sēdē. |
||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Valsts
fondēto pensiju likuma 10.punktu ir noteikta Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūras (VSAA) kompetence fondēto pensiju shēmas administrēšanā. Saskaņā ar
10.panta pirmās daļas 2.punktu VSAA periodiski informē fondēto pensiju shēmas
dalībniekus par viņu konta stāvokli, kā arī citām būtiskām izmaiņām fondēto
pensiju shēmas darbībā. Atbilstoši Ministru
kabineta 2003.gada 27.maija noteikumiem Nr.272 Noteikumi par valsts fondēto
pensiju shēmas darbību VSAA nodrošina, lai katram shēmas dalībniekam tiktu
nosūtīta informācija attiecībā uz viņa dalību fondēto pensiju shēmā: konta
izraksts par iepriekšējo kalendāra gadu (kā arī konta izraksts pēc shēmas
dalībnieka pieprasījuma par dalībnieka izvēlētu laikposmu), un cita būtiska
informācija par izmaiņām fondēto pensiju shēmas darbībā - paziņojums par
personas reģistrēšanu fondēto pensiju shēmā un paziņojums par veikto līdzekļu
pārvaldītāja vai ieguldījumu plāna maiņu. Konta izraksti par
fondēto pensiju shēmas darbību par 2007.gadu dalībniekiem tika nosūtīti līdz
2008.gada aprīļa beigām pavisam VSAA izsūtīja 830 tūkst. kontu izrakstus,
kuru sagatavošana (ar SIA Itela information starpniecību) un izsūtīšana (ar
Latvijas Pasta starpniecību) izmaksāja 261 tūkst. latu. Par līdzekļu
pārvaldītāja vai ieguldījumu plānu maiņu VSAA 2008.gadā plāno nosūtīt 144,2
tūkst. paziņojumu, kas izmaksās 41,9 tūkst. latu. Par fondēto pensiju shēmas
dalībnieka reģistrēšanu plānots 2008.gadā izsūtīt paziņojumus 60,6 tūkst.
personu, iztērējot šim nolūkam 17,6 tūkst. latu. Lai samazinātu
budžeta izdevumus, ņemot vērā Ministru kabineta 2008.gada 4.septembra sēdē
atbalstīto maksimāli pieļaujamo izdevumu apjomu, kā arī to, ka Latvijas Pasts
no 2009.gada plāno palielināt pasta tarifus, būtu jāpārtrauc turpmāk izsūtīt
kontu izrakstus un paziņojumus par ieguldījumu plānu maiņu. |
||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz, ka no 2009.gada VSAA: 1) izsniedz vai
nosūta konta izrakstus par fondēto pensiju shēmas darbību, personai
ierodoties VSAA vai iesniedzot rakstisku pieprasījumu; 2) izsūta
paziņojumus par reģistrāciju fondēto pensiju shēmā un
citām būtiskām izmaiņām fondēto pensiju shēmas darbībā. |
||||||
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms. |
||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
||||||
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Lai gan kontu
izraksti fondēto pensiju shēmas dalībniekiem netiks izsūtīti automātiski,
personas tos joprojām varēs saņemt, iesniedzot VSAA rakstisku pieprasījumu
vai ierodoties personīgi. |
||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
||||||
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms. |
||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs gadi |
|||||
2009 |
2010 |
2011 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.2. speciālais budžets; |
Saskaņā ar likumu
Par valsts budžetu 2008.gadam ieņēmumi VSAA speciālajā budžetā ir plānoti
18 983,7 tūkst. latu apmērā, t.sk. par valsts fondēto pensiju shēmas
administrēšanu 650,0 tūkst. lati. |
-398,0* |
-398,0* |
-398,0* |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.2. speciālais budžets; |
Saskaņā ar likumu
Par valsts budžetu 2008.gadam izdevumi VSAA speciālajā budžetā ir plānoti
18 206,9 tūkst. latu apmērā, t.sk. par valsts fondēto pensiju shēmas
administrēšanu 650,0 tūkst. lati. |
-398,0 |
-398,0 |
-398,0 |
|||
3. Finansiālā ietekme: 3.2. speciālais budžets; |
Saskaņā ar likumu
Par valsts budžetu 2008.gadam finansiālā bilance VSAA speciālajā budžetā ir
plānota 776,8 tūkst. latu apmērā. |
0 |
0 |
0 |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms. |
||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Ņemot vērā
starp VSAA un SIA Itela information noslēgto līgumu, 1 kontu izraksta
sagatavošanas izmaksas ir 0,0944 santīmi, bet 1 paziņojuma par ieguldījumu
plāna maiņu sagatavošanas izmaksas 2009.gadā ir 0,0708 santīmi. Tiek
pieņemts, ka pakalpojuma izmaksas nemainīsies arī 2010.-2011.gadā. 2009.gadā plānotais
ikgadējo kontu izrakstu skaits ir 900 000 paziņojumu, bet paziņojumu
skaits par ieguldījumu plānu maiņu 144 170 paziņojumi. Tiek pieņemts,
ka šāds skaits saglabāsies arī 2010.-2011.gadā. Ņemot vērā Latvijas
Pasta vēstuli par izcenojuma palielināšanos ar 2009.gadu pensiju un pabalstu
piegādei klienta dzīvesvietā, tiek pieņems, ka 2009.gadā palielināsies arī
Latvijas Pasta tarifi par kontu izrakstu un paziņojumu izsūtīšanu - par 30%,
t.i., 1 paziņojuma izsūtīšanas izmaksas būs 0,29 Ls. Tiek pieņemts, ka šādas
izmaksas saglabāsies arī 2010.-2011.gadā. Izdevumi
2009.-2011.gadā kontu izrakstu sagatavošanai un nosūtīšanai: 900 000 x
0,0944 + 900 000 x 0,29 = 345 960 lati gadā Izdevumi
2009.-2011.gadā paziņojumu par ieguldījumu plāna maiņu sagatavošanai un
nosūtīšanai: 144 170 x
0,0708 + 144 170 x 0,29 = 52 016 lati gadā Izdevumu samazinājums kopā 2009.-2011.gadā sakarā ar
kontu izrakstu un paziņojumu par ieguldījumu plāna maiņu nesūtīšanu:
397 976 lati gadā |
||||||
6. Cita informācija |
Fondēto pensiju shēmas dalībniekam, ierodoties
personīgi vai iesniedzot rakstveida pieprasījumu VSAA, arī turpmāk tiks
izsniegts vai nosūtīts fondēto pensiju shēmas dalībnieka konta izraksts, kā
arī paziņojums par ieguldījumu plānu maiņu, kas kopumā 2009.gadā un
turpmākajos gados aptuveni izmaksās attiecīgi 3265 lati
(18000x0,0944+5400x0,29) un 455 lati (2883x0,0708+865x0,29). Tāpat VSAA
informēs personu par reģistrāciju fondēto pensiju shēmā, kas kopumā 2009.gadā
un turpmākajos izmaksās aptuveni 21864 lati (60600x0,0708+60600x0,29) un
citām būtiskām izmaiņām fondēto pensiju shēmas darbībā. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras ieņēmumu un
izdevumu samazinājums ir saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 4.septembra
sēdē protokola Nr.62, 1.§. Par valsts budžetu 2009.gadam un 2009.2011.gada
vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvaru
noteikto valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta maksimāli pieļaujamo
izdevumu apjomu 2009.2011.gadam. *Aprēķinot valsts fondēto pensiju shēmas
administrēšanas atskaitījumu likmi, tiek ņemti vērā izdevumi (tiešās
izmaksas) shēmas administrēšanai. Līdz ar to shēmas administrēšanas izdevumi
ir vienādi ar shēmas administrēšanas ieņēmumiem. Rezultātā, samazinot
administrēšanas izdevumus par 397 976 latiem, par attiecīgo summu
samazināsies arī ieņēmumi. |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams veikt
grozījumus Ministru kabineta 2003.gada 27.maija noteikumos Nr.272 Noteikumi
par valsts fondēto pensiju shēmas darbību, precizējot fondēto pensiju shēmas dalībniekiem informācijas
nosūtīšanas kārtību un apjomu. Minētie grozījumi izstrādājami 3 mēnešu laikā
pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā. |
||||||
2. Cita informācija |
Citas
informācijas nav. |
||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms. |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms. |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
Nav
attiecināms. |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
||
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Viedoklis nav
zināms. |
||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas
nav notikušas. |
||
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā
akta projekta izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas.
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra. |
||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā
izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams
Interneta tīklā: Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. Informācija attiecībā uz fondēto pensiju shēmas
dalībniekiem izsūtāmo informāciju tiks iekļauta Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras mājas lapā (www.vsaa.lv). |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvajā procesā noteiktajā kārtībā. |
||
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
||
Labklājības ministre I.Purne
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Beinarovičs |
E.Korčagins |
Z.Uzuliņa |
K.Zirnīte |
24.09.2008
14:26
1553
K.Zirnīte
67021562, Kristine.Zirnite@lm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.66 |
2008.gada 16.septembrī |
11.§
Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā"
TA-2695
___________________________________________________________
(I.Purne, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
2. Labklājības ministrijai precizēt likumprojekta
anotāciju un iesniegt Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai sagatavot
likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta likumprojektu paketē.
4. Noteikt, ka atbildīgā par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir labklājības ministre.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Satiksmes ministrs |
|
A.Šlesers |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-66-1609-#11.doc
1