Rīgā
09.10.2008. |
Nr.90/ |
TA-2633, TA-2157, TA-2695, TA-2675, TA-2761, TA-2762, TA-2763, TA-2764, TA-2765, TA-2766, TA-2767, TA-2777, TA-212, TA-2851, TA-2554, TA-2890, TA-2829, TA-2915, TA-2916, TA-2917, TA-2918, TA-2919, TA-2920, TA-2927, TA-2856, TA-2913, TA-2921, TA-2914, TA-2968, TA-2969, TA-2999, TA-2955, TA-2911 |
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta š.g. 2.septembra, 16.septembra, 23.septembra, 30.septembra un
7.oktobra sēdē atbalstīto likumprojektu paketi
likumprojektu "Par valsts budžetu
2009.gadam", tā paskaidrojumus un vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaru
2009.2011.gadam;
likumprojektu "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"";
likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā";
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības
likums"";
likumprojektu "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"";
likumprojektu "Grozījumi Publisko aģentūru likumā";
likumprojektu "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā";
likumprojektu "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā";
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā";
likumprojektu "Grozījums Meža likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"";
likumprojektu "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"";
likumprojektu "Grozījums Vides aizsardzības likumā";
likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā";
likumprojektu "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"";
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību";
likumprojektu "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Reklāmas likumā";
likumprojektu "Grozījumi Konkurences likumā";
likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"";
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"",
kā arī Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokolu
un Vienošanos
starp Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem.
Pielikumā: |
1. Likumprojekts "Par valsts budžetu 2009.gadam" (elektroniskajā datu nesējā) uz 353 lp. |
|
2. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" anotācija (elektroniskajā datu nesējā) uz 11 lp. |
|
3. Likumprojekta "Par valsts budžetu 2009.gadam" paskaidrojumi (elektroniskajā datu nesējā) uz 708 lp. |
|
4 Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvars 2009.2011.gadam (elektroniskajā datu nesējā) uz 65 lp. |
|
5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 1 lp. |
|
6. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 9 lp. |
|
7. Likumprojekts "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" uz 1 lp. |
|
8. Likumprojekta "Grozījums Valsts fondēto pensiju likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 2 lp. |
|
10. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"" anotācija uz 9 lp. |
|
11. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts
civildienesta likumā" uz 3 lp. |
|
12. Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" uz 2 lp. |
|
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likums"" anotācija uz 9 lp. |
|
15. Likumprojekts "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
16. Likumprojekta "Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
17. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 1 lp. |
18. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 6 lp. |
|
|
19. Likumprojekts "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" uz 1 lp. |
|
20. Likumprojekta "Grozījumi Publisko aģentūru likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
21. Likumprojekts "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" uz 1 lp. |
|
22. Likumprojekta "Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
23. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" uz 1 lp. |
|
24. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
25. Likumprojekts "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 7 lp. |
|
26. Likumprojekta "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 17 lp. |
|
27. Likumprojekts "Grozījums Meža likumā" uz 1 lp. |
|
28. Likumprojekta "Grozījums Meža likumā" anotācija uz 6 lp. |
|
29. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" uz 1 lp. |
|
30. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" anotācija uz 8 lp. |
|
31. Likumprojekts "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" uz 5 lp. |
|
32. Likumprojekta "Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likums" anotācija uz 5 lp. |
|
33. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 5 lp. |
|
34. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
35. Likumprojekts "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" uz 1 lp. |
|
36. Likumprojekta "Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā" anotācija uz 13 lp. |
|
37. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lp. |
|
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
39. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lp. |
|
40. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 4 lp. |
|
41. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" uz 1 lp. |
|
42. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"" anotācija uz 4 lp. |
|
43. Likumprojekts "Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lp. |
|
44. Likumprojekta "Grozījums Vides aizsardzības likumā" anotācija uz 4 lp. |
|
45. Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lp. |
|
46. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
47. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" uz 1 lp. |
|
48. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu"" anotācija uz 5 lp. |
|
49. Likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" uz 10 lp. |
|
50. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lp. |
|
51. Likumprojekts "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" uz 1 lp. |
|
52. Likumprojekta "Grozījums Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" anotācija uz 5 lp. |
|
53. Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" uz 1 lp. |
|
54. Likumprojekta "Grozījumi Reklāmas likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
55. Likumprojekts "Grozījumi Konkurences likumā" uz 1 lp. |
|
56. Likumprojekta "Grozījumi Konkurences likumā" anotācija uz 11 lp. |
|
57. Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 1 lp. |
|
58. Likumprojekta "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 10 lp. |
|
59. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" uz 5 lp. |
|
60. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" anotācija uz 10 lp. |
|
61. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 4 lp. |
|
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 14 lp. |
|
63. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli"" uz 5 lp. |
|
64. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" anotācija uz 13 lp. |
|
65. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 2 lp. |
|
66. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 24 lp. |
|
67. Ministru
kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokols uz 13 lp. |
|
68. Vienošanās starp
Ministru kabinetu, Latvijas Darba devēju konfederāciju un Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienību par 2009.gada valsts budžeta izstrādes principiem uz 1
lp. |
|
69. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61 1.§ izraksts uz 1 lp. |
|
70. Ministru kabineta 2008.gada 16.septembra sēdes protokola Nr.66 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 18.§ un 19.§ izraksts uz 9 lp. |
|
71. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 7.§, 14.§, 15.§ un 17.§ izraksts uz 10 lp. |
|
72. Ministru kabineta 2008.gada 30.septembra sēdes protokola Nr.70 9.§, 10.§, 11.§, 12.§, 13.§, 14.§, 15.§, 16.§, 17.§, 21.§ un 45.§ izraksts uz 11 lp. |
|
73. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes protokola Nr.72 1.§, 2.§, 3.§, 4.§, 5.§, 6.§, 12.§ un 13.§
izraksts uz |
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes
gadījumiem darbā un arodslimībām"
Izdarīt likumā "Par obligāto
sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 1.nr.; 1997, 3.nr.;
1998, 21.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1.nr.; 2005, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 7.panta pirmās daļas
5.punktā skaitli "14" ar skaitli "10".
2. Aizstāt 19.panta trešās daļas
1.punktā skaitli "14" ar skaitli "10".
3. Papildināt
pārejas noteikumus ar 8.punktu šādā redakcijā:
"8. Darba
ņēmējiem, kuriem saskaņā
ar Ministru kabineta noteiktā kārtībā izsniegtu darba nespējas lapu tiesības uz
darba devēja izmaksājamo slimības naudu ir radušās līdz 2008.gada 31.decembrim
un darba nespēja nepārtraukti turpinās pēc 2009.gada 1.janvāra, slimības naudu
par pārejošas darbnespējas perioda 11. līdz 14.kalendāra dienu turpina izmaksāt
darba devējs."
Likums
stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Labklājības ministre
I.Purne
Grozījumi likumā Par
obligāto sociālo
apdrošināšanu pret
nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
2008.gada 6.maijā Ministru kabineta
sēdē (protokols Nr.29, 20.§) (TA-1283) tika skatīts Ekonomikas ministrijas
Informatīvais ziņojums Par iespējamiem grozījumiem slimības lapu apmaksas
sistēmā. Minētajā Ministru kabineta sēdē tika nolemts, ka Labklājības
ministrijai jāsagatavo un Valsts kancelejā jāiesniedz tiesību akta projekts,
kas paredz saīsināt darba devēja slimības naudas izmaksu periodu līdz 10
kalendāra dienām. 2008.gada 13.maija Ministru
kabineta sēdē (protokols Nr.30, 18.§) (TA-1351, TA-1283, TA-1372) tika
atbalstīts likumprojekts Grozījumi likumā Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu, kas paredz saīsināt darba devēja apmaksājamo darba ņēmēja
pārejošas darbnespējas periodu no 14 kalendāra dienām līdz 10 kalendāra
dienām. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums . |
Likuma Par obligāto sociālo
apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām (turpmāk
Likums) 7.panta pirmās daļas 5.punkts nosaka, ka darba devējam ir pienākums
izmaksāt no saviem līdzekļiem apdrošinātajai personai, kas cietusi nelaimes
gadījumā darbā, slimības naudu par pirmajām 14 kalendārajām dienām ne mazāk
kā 80 procentu apmērā no mēneša vidējās izpeļņas. Likuma 19.panta trešās daļas
1.punkts nosaka, ka slimības pabalstu
un slimības naudu apdrošinātajai personai piešķir 80 procentu apmērā, ņemot
par pamatu attiecīgi mēneša vidējo izpeļņu vai mēneša vidējo apdrošināšanas
iemaksu algu, un izmaksā apdrošinātajām personām, ja noticis nelaimes
gadījums darbā: par pirmajām 14 darba nespējas dienām - darba devējs no
saviem līdzekļiem, bet par turpmāko pārejošas darba nespējas periodu līdz
darbspēju atgūšanai vai līdz laikam, ar kuru sāk izmaksāt atlīdzību par
darbspēju zaudējuma pakāpi, - Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (turpmāk VSAA). Ievērojot anotācijas I.sadaļas
1.punktā noteikto, kā arī, lai nodrošinātu vienotu slimības lapu apmaksas kārtību,
nepieciešams veikt grozījumu Likumā. |
3. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekta Grozījums
likumā Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un
arodslimībām (turpmāk Likumprojekts) mērķis
ir saīsināt Likumā noteikto darba devēja izmaksājamās slimības naudas
izmaksas periodu. Līdz ar to attiecīgi palielināsies slimības pabalsta
izmaksas periods no valsts sociālā apdrošināšanas speciālā budžeta. Likumprojekts nosaka, ka: 1) darba devējam ir pienākums
izmaksāt no saviem līdzekļiem apdrošinātajai personai, kura cietusi nelaimes
gadījumā darbā, slimības naudu par pirmajām 10 kalendārajām dienām ne mazāk
kā 80 procentu apmērā no mēneša vidējās izpeļņas; 2) VSAA ir pienākums piešķirt un
izmaksāt apdrošinātajai personai, kura cietusi nelaimes gadījumā darbā,
slimības pabalstu 80 procentu apmērā, ņemot par pamatu mēneša vidējo
apdrošināšanas iemaksu algu, sākot ar darba nespējas 11.dienu; 3) pārejas noteikumi tiek
papildināti ar punktu, kas nosaka, ka darba
ņēmējiem, kuriem saskaņā ar Ministru kabineta noteiktā kārtībā
izsniegtu darba nespējas lapu tiesības uz darba devēja izmaksājamo slimības
naudu ir radušās līdz 2008.gada 31.decembrim un darba nespēja nepārtraukti
turpinās pēc 2009.gada 1.janvāra, slimības naudu par pārejošas
darbnespējas perioda 11. līdz 14.
kalendāra dienu turpina izmaksāt darba devējs. |
4. Cita
informācija |
Likumā
noteiktais slimības naudas izmaksas periods ir svarīgs ekonomiskais stimuls,
kas veicina uzņēmumus investēt darba apstākļu uzlabošanā un darba
aizsardzības nodrošināšanā. Samazinot darbnespējas dienu skaitu, kas
jāapmaksā darba devējam, šis motivējošais faktors zūd vai mazinās, īpaši to
darba devēju vidū, kas rēķina tikai tūlītējos finansiālos izdevumus vai ieguvumus,
neanalizējot situāciju ilgtermiņā. Eiropas Dzīves un darba apstākļu
uzlabošanas fonda 2006.gada pētījuma rezultāti parādīja, ka darba apstākļi
Latvijā ir sliktāki kā vidēji Eiropas Savienībā 64,2% Latvijas strādājošo atzīmējuši, ka darba apstākļi
ietekmē viņu veselību, turpretī Eiropas Savienības valstīs strādājošie
atbildējuši, ka darba apstākļi ietekmē viņu veselību tikai 35,4% gadījumu.
Vērtējot visu darba devēju aptaujas rezultātus, jāsecina, ka darba vides
risku novērtēšana nenotiek vairāk kā pusē (54,8%) Latvijas uzņēmumu, bet 75%
uzņēmumu darba vides riska novērtējums nav veikts vispār vai ir veikts
daļēji. No tiem darba devējiem, kuri veikuši darba vides riska novērtējumu
pilnībā vai daļēji (44% no visiem darba devējiem), aptuveni puse nebija
sastādījusi preventīvo pasākumu plānu risku novēršanai vai samazināšanai, kas
liecina par formālu pieeju risku novērtēšanas d
okumentu izstrādē. Tādējādi
tikai aptuveni viena ceturtā daļa darba devēju šobrīd ievēro darba
aizsardzības normatīvo aktu pamatprasības, kas nevar tikt uzskatīts par
apmierinošu līmeni, un, ņemot vērā to, ka darba vides riska novērtējums ar
sekojošiem riska novēršanas pasākumiem ir galvenais līdzeklis nodarbināto
drošības un veselības nodrošināšanai darbā, nodarbināto saslimstības
samazināšanai, kā arī nelaimes
gadījumu preventīvai novēršanai, tad šāda statistika liecina par nopietnām
problēmām Latvijas uzņēmumos attiecībā uz darba aizsardzības normatīvo aktu
ievērošanu. Bez tam Latvija pašlaik ir viena no līderēm Eiropas Savienībā pēc
darba vietās bojā gājušo skaita uz 100 000 darbiniekiem. |
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences
apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekts pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo tiek
samazināts darba devēju apmaksātu slimības naudas izmaksas laika periods no
14 uz 10 kalendārajām dienām. Tādējādi tiek mazināts finansiālais slogs darba
devējiem, palielināsies mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja, samazināsies
darbaspēka izmaksas. |
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Likumprojekts
nerada ietekmi uz darba tirgu. Likumprojektam
ietekme uz dzimumu līdztiesību būs netieša, jo slimības nauda un slimības
pabalsts tiek piešķirts, pamatojoties uz Likumā noteikto, neatkarīgi no personas dzimuma. |
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var
būt politikas dokumenta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2008 |
Turpmākie trīs
gadi |
||
2009 |
2010 |
2011 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas valsts sociālās apdrošināšanas speciālā
budžeta ieņēmumos |
Saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2008.gadam valsts sociālās
apdrošināšanas speciālā budžeta ieņēmumi ir 1 387 466,1 tūkst.Ls |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas
valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumos |
Saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2008.gadam valsts sociālās
apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumi ir 1 133 862,7 tūkst.Ls,
t.sk., slimības pabalstiem no darba negadījumu speciālā budžeta 1 611,2
tūkst.Ls. |
+86,9 |
+97,9 |
+108,9 |
3. Finansiālā
ietekme uz valsts sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu |
Saskaņā ar likumu Par valsts budžetu 2008.gadam valsts sociālās
apdrošināšanas speciālā budžeta finansiālā bilance ir 253 603,4 tūkst.Ls |
-86,9 |
-97,9 |
-108,9 |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins |
Aprēķinā
izmantoti sekojoši dati un pieņēmumi: 1)
pēc VSAA
prognozēm slimības pabalstu sakarā ar nelaimes gadījumu darbā vai arodslimību
skaits 2009.gadā, kad VSAA atmaksās darbnespējas lapas sākot ar 11.dienu, ir
1 860, 2010.gadā 1 860, 2011.gadā
1 860; 2)
plānotais
vidējais slimības pabalsta apmērs dienā 2009.gadā ir 11,68 Ls, 2010.gadā
13,16 Ls, 2011.gadā 14,64 Ls. Papildus nepieciešamais finansējums pabalstu
izmaksai: 2009.gads: 1 860 x 11,68 x 4 dienas = 86 899 Ls 2010.gads: 1 860 x 13,16 x 4 dienas = 97 910 Ls 2011.gads: 1 860 x 14,64 x 4 dienas = 108 922 Ls |
|||
6. Cita
informācija |
VSAA
administrēšanas izdevumus, lai nodrošinātu slimības pabalstu izmaksas (sākot
no 11.dienas) ar 2009.gada 1.janvāri, nodrošinās VSAA speciālajā budžetā
piešķirto līdzekļu ietvaros un Labklājības ministrija papildu nepieciešamo
finansējumu slimības pabalstiem 2009.gadā un turpmākajiem gadiem pēc
likumprojekta pieņemšanas Saeimā iekļaus valsts sociālās apdrošināšanas
speciālā budžeta bāzes projektā atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada
20.marta noteikumiem Nr.198 Noteikumi par maksimāli pieļaujamā valsts
budžeta izdevumu kopapjoma un maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu
kopējā apjoma katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm
noteikšanas metodiku vidējam termiņam. |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par
tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Papildus jāizstrādā Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi
Ministru kabineta 2001.gada 3.aprīļa noteikumos Nr.152 Darbnespējas lapu
izsniegšanas kārtība. Noteikumu projekta izstrādāšanas mērķis ir atbilstoši
grozījumiem likumā Par maternitātes un slimības apdrošināšanu noteikt
darbnespējas lapas A un darbnespējas lapas B izsniegšanas ilgumu. Ministru kabineta noteikumu normām
attiecībā uz darbnespējas lapu izsniegšanas jauno kārtību jāstājas spēkā ar
2009.gada 1.janvāri.
Minēto noteikumu projektu paredzēts izstrādāt līdz 2008.gada
1.decembrim. |
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||
2.tabula |
|||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekta
izstrādes gaitā konsultācijas nav notikušas, jo Likumprojekts tiek
izstrādāts, lai saskaņotu un nodrošinātu vienotu slimības lapu apmaksas
kārtību. Konsultācijas notikušas izstrādājot likumprojektu Par maternitātes
un slimības apdrošināšanu (skat. likumprojekta Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu anotāciju (2008.gada 13.maija Ministru kabineta sēde
(protokols Nr.3018.§, TA-1351))). |
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms (skat. likumprojekta Par maternitātes un slimības apdrošināšanu
anotāciju (2008.gada 13.maija Ministru kabineta sēde (protokols Nr.3018.§,
TA-1351))). |
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Par darba
devēja apmaksājamā darba ņēmēja
pārejošas darbnespējas perioda saīsināšanu ir diskutēts ar plašsaziņas
līdzekļu (prese, radio, internets) starpniecību. |
4. Konsultācijas
ar ekspertiem |
Skat.
anotācijas VI sadaļas 1.punktu. |
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta
izpildes nodrošināšanai VSAA
nepieciešami četri mēneši pēc likuma pieņemšanas Saeimā. |
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
|
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
|
4. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
Labklājības ministre I.Purne
Valsts sekretārs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Eiropas un juridisko lietu departamenta direktors |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
R.Beinarovičs |
Z.Uzuliņa |
E.Korčagins |
S.Krastiņa |
S.Krastiņa, tel.
67021555, fax.67021560
Saulveiga.Krastina@lm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.61 |
2008.gada 2.septembrī |
1.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām""
TA-2157
___________________________________________________________
(I.Purne, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu
iesniegšanai Saeimā valsts budžeta likumprojektu paketē.
2. Noteikt, ka atbildīgais par
likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir labklājības ministrs.
3. Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūrai nodrošināt slimības pabalstu izmaksas ar 2009.gada 1.janvāri Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālajā budžetā piešķirto līdzekļu
ietvaros. Labklājības ministrijai papildu nepieciešamo finansējumu slimības
pabalstiem 2009.gadā un turpmākajiem gadiem pēc likuma pieņemšanas Saeimā
iekļaut valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta bāzes projektā
atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 20.marta noteikumiem Nr.198 "Noteikumi
par maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un maksimāli
pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopējā apjoma k
atrai ministrijai un citām
centrālajām valsts iestādēm noteikšanas metodiku vidējam termiņam".
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-61-0209-#01.doc 1