Rīgā
06.10.2008. Nr.90/TA-1072
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Nacionālās drošības likumā". Likumprojektu izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Lācis 67082897, andris.lacis@mk.gov.lv).
Lūdzam minēto likumprojektu izskatīt vienlaikus ar likumprojektu "Informācijas atklātības likums" (reģ. Nr.TA-1074) un likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts noslēpumu"" (reģ. Nr.TA-1067).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 23.septembra sēdes protokola Nr.68 21.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Nacionālās drošības
likumā
Izdarīt Nacionālās
drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10.,
11.nr.; 2006, 1., 14., 24.nr.; 2007, 3., 9., 10., 16.nr.; 2008, 11.nr.) šādu
grozījumu:
Izteikt 1.panta
pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Nacionālā
drošība ir valsts un sabiedrības īstenotu vienotu, mērķtiecīgu pasākumu
rezultātā sasniegts stāvoklis, kurā ir garantēta valsts neatkarība, tās
konstitucionālā iekārta un teritoriālā integritāte, valsts drošība, sabiedrības
brīvas un drošas attīstības perspektīva, labklājība un stabilitāte."
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.janvārī.
Ministru prezidents
I.Godmanis
"Grozījums Nacionālās
drošības likumā" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Lai apkopotu
pieredzi ierobežotas pieejamības statusa piešķiršanā dokumentiem un
konstatētu šādu dokumentu aprites problēmas, ar Ministru prezidenta 2006.gada
9.oktobra rīkojumu Nr.472 "Par darba grupu, lai izvērtētu ierobežotas
pieejamības statusa piešķiršanu dokumentiem" tika izveidota darba
grupa. Darba grupa vienojās par nepieciešamību izdot jaunu Informācijas
atklātības likumu, kā arī par nepieciešamību izdarīt grozījumus citos ar
informācijas atklātības jomu saistītos likumos. Darba grupa
secināja, ka informācijas atklātības jomā problēmas rada nepietiekami precīzi
atrunātā terminoloģija. Termins "valsts drošība" tiek plaši
izmantots ārējos normatīvajos aktos, tai pašā laikā minētā termina saturs
normatīvajos aktos nav atrunāts. Tas rada iespējas dažādi interpretēt tiesību
normas, kuras izmanto terminu "valsts drošība". |
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts precizē termina
"nacionālā drošība" definīciju, paredzot, ka termins "valsts drošība" ir termina
"nacionālā drošība" satura elements. |
3. Cita
informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Ietekme
uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
5. Cita
informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2008.) |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
2009. |
2010. |
2011. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita
informācija |
Likumprojekta
īstenošanai papildu finanšu līdzekļi nav nepieciešami. Tas īstenojams
piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaicīgai
izskatīšanai ar šo likumprojektu ir sagatavots likumprojekts
"Informācijas atklātības likums", kā arī sagatavots likumprojekts
par grozījumiem Nacionālās drošības likumā |
2. Cita
informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta numurs |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta numurs |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts
ir saskaņots ar biedrību "Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS" |
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Biedrība
atbalsta likumprojekta turpmāku virzību. |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Nav notikuši |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav
notikušas |
5. Cita
informācija |
Nav |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likumprojekta
izpildei nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas, kā arī nav
nepieciešams paplašināt esošo institūciju funkcijas |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis" un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Ja netiks
ievērots likumprojektā paredzētais regulējums, persona var vērsties augstākā
iestādē vai tiesā Administratīvā procesa likumā paredzētajā kārtībā. Ja
persona uzskata, ka likumprojektā ietvertā normas pārkāpj Latvijas Republikas
Satversmē noteiktās tiesības, tā var vērsties Satversmes tiesā |
4. Cita
informācija |
Nav |
Ministru prezidents I.Godmanis
Valsts kancelejas direktore |
Valsts kancelejas direktores vietniece tiesību aktu
lietās |
Par kontroli atbil
dīgā amatpersona |
Par projektu
atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Veismane |
E.Dreimane |
Dz.Galvenieks |
A.Lācis |
27.05.2008
714
Valsts kancelejas Juridiskā departamenta
Juriskonsults A.Lācis
67082897, andris.lacis@mk.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.68 |
2008.gada 23.septembrī |
21.§
Likumprojekts "Grozījums Nacionālās drošības likumā"
TA-1072
___________________________________________________________
(A.Lācis, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents.
3. Lūgt Saeimu izskatīt
likumprojektu vienlaikus ar šī protokola 19. un 20.paragrāfā minētajiem
likumprojektiem.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-68-2309-#21.doc
1