Rīgā
24.09.2008. Nr.90/TA-2532
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Krimināllikumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Melnace 67046102, Inga.Melnace@tm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 19 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 22.septembra sēdes
protokola Nr.67 25.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Krimināllikumā
Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.;
2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12.,
13.nr.; 2005, 2., 11., 12., 13., 20., 21.nr.; 2006, 1., 7., 22.nr.; 2007, 3.,
15.nr.; 2008, 3.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 61.panta ceturto daļu šādā redakcijā:
Likums stājas spēkā 2010.gada 1.jūnijā.
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta
Grozījums Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Saeimas Juridiskās komisijas 2008.gada
14.marta vēstule Nr.9/3-2-n/71-(9/08) ar lūgumu Tieslietu ministrijai,
piesaistot Krimināllikuma pastāvīgo darba grupu, izskatīt jautājumu par iespējamiem grozījumiem Krimināllikuma (turpmāk
KL) 61.pantā, lai ierobežotu iespēju pirms termiņa atbrīvot personas, kas
izdarījušas noziegumu, kas saistīts ar vardarbību vai vērsts pret
dzimumneaizskaramību vai tikumību, pret nepilngadīgo. |
|
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
KL 61.pants paredz, ka personu, kas notiesāta
ar brīvības atņemšanu vai arestu, var nosacīti pirms termiņa atbrīvot no
pamatsoda. Minētā panta ceturtā daļā paredz, ka tiesa, atbrīvojot notiesāto
nosacīti pirms termiņa no soda, var viņam uz neizciesto soda laiku
uzlikt KL 55.pantā noteiktos pienākumus. KL 55.pantā paredzēti šādi pienākumi: 1) noteiktā termiņā novērst radīto kaitējumu; 2) nemainīt dzīvesvietu bez Valsts probācijas
dienesta piekrišanas; 3) piedalīties probācijas programmās saskaņā
ar Valsts probācijas dienesta norādījumiem; 4) neapmeklēt noteiktas vietas; 5) noteiktā laikā atrasties savā dzīvesvietā; 6) ievērot citus nosacījumus, kurus tiesa
atzīst par nepieciešamiem soda mērķa sasniegšanai. Kopumā 2007.gadā probācijas uzraudzībā nonāca
836 nosacīti pirms termiņa no brīvības atņemšanas soda atbrīvotas personas un
no tām 360 personām (43%) tika uzlikts pienākums piedalīties probācijas
programmās. |
|
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījums Krimināllikumā (turpmāk likumprojekts) paredz papildināt KL 61.panta ceturto daļu, nosakot, ka pilngadīgai personai, kas notiesāta par smaga vai sevišķi smaga nozieguma, kas saistīts ar vardarbību vai vērsts pret dzimumneaizskaramību vai tikumību, izdarīšanu pret nepilngadīgo, obligāti uzliekams pienākums piedalīties probācijas programmās saskaņā ar Valsts probācijas dienesta norādījumiem. Nosacītas pirmstermiņa atbrīvošanas gadījumā minētajām personām būs obligāti jāiziet noteiktās probācijas programmas. Likumprojekta mērķis ir paredzēt, ka personas, kuras izdarījušas iepriekš minētos nodarījumus netiek vienkārši atbrīvotas no brīvības atņemšanas iestādes, ja tās ir izpildījušas pirmstermiņa atbrīvošanas nosacījumus, bet ar šīm personām vēl tiek strādāts, lai novērstu iespēju, ka tās izdara jaunus noziedzīgus nodarījumus. Lai persona varētu tikt atbrīvota no soda izciešanas pirms termiņa, tai obligāti jāsadarbojas ar probācijas dienestu un jāiziet speciālās programmas. Valsts probācijas dienesta programmas ir speciāli veidotas, lai novērstu gadījumus, kad personas atkārtoti izdara noziedzīgus nodarījumus, lai šīs personas iemācītos sevi kontrolēt un dzīvotu likumpaklausīgi. Nosakot, ka pilngadīgai personai, kas notiesāta par smaga vai sevišķi smaga nozieguma, kas saistīts ar vardarbību vai vērsts pret dzimumneaizskaramību vai tikumību, izdarīšanu pret nepilngadīgo, obligāti uzliekams pienākums piedalīties probācijas programmās saskaņā ar Valsts probācijas dienesta norādījumiem, tiks nodrošināta lielāka iespējamība, ka minētā persona neizdarīs jaunu noziedzīgu nodarījumu. Šīs personas iemācīsies apvaldīt un kontrolēt savas tieksmes, kas garantēs lielāku sabiedrības drošību. Lai visā Latvijā nodrošinātu likumprojekta
ieviešanu, nepieciešama esošās resocializācijas programmas
dzimumnoziedzniekiem (programma paredzēta īstenošanai brīvības atņemšanas
iestādēs) precizēšana un programmas īstenošanas uzsākšana 6 ieslodzījumu
vietās, kā arī nepieciešams izstrādāt jaunu probācijas programmu darbam ar
personām, kuras pabeigušas dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu,
sasniegto pozitīvo pārmaiņu uzturēšanai (programma paredzēta īstenošanai
sabiedrībā) un pieņemt 30 probācijas darbiniekus programmu vadīšanai
ieslodzījuma vietās un sabiedrībā vardarbīgiem likumpārkāpējiem un
dzimumnoziedzniekiem. Pašlaik Valsts probācijas dienests sabiedrībā īsteno šādas probācijas programmas - Vardarbības novēršanas programma, kriminālās domāšanas izmaiņas programma nepilngadīgajiem EQUIP, vielu lietošanas menedžments, 12 soļu programma no alkohola atkarīgām personām, cieņpilnu attiecību veidošana (vardarbība ģimenē) un dzīves prasmju apguves programmas. |
|
4.
Cita informācija |
Grozījumi izstrādāti Tieslietu ministrijā
izveidotajā pastāvīgajā Krimināllikuma darba grupā, kurā piedalās pārstāvji
no Ģenerālprokuratūras, Satversmes tiesas, Augstākās tiesas, Rīgas
apgabaltiesas, Latvijas Universitātes Krimināltiesību katedras, Latvijas
Policijas akadēmijas, Latvijas Zvērinātu Advokātu padomes, Iekšlietu
ministrijas, Saeimas Juridiskā biroja, Tiesībsarga, Sabiedriskās politikas
centra PROVIDUS. Minētajā darba grupā izskatīts arī jautājums
par konkrēta datuma noteikšanu, kad stāsies spēkā grozījumi, jo Valsts
probācijas dienestam šobrīd nav visas nepieciešamās programmas. Darba grupa
vienojās, ka tā kā norma paredz iespēju iesaistīt personu pēc Valsts
probācijas dienesta norādījumiem, gadījumā, ja Valsts probācijas dienestam vēl
nebūs atbilstoša programma, pirmstermiņa atbrīvotais programmā netiks
iesaistīts. Piemēram, programma dzimumnoziedziniekiem visā Latvijā būs
pieejama tikai ar 2010.gadu. Turklāt nosacīti pirms termiņa atbrīvotajam
līdz brīdim, kamēr Valsts probācijas dienesta uzsāks specifisku programmu
dzimumnoziedzniekiem, būs iespējams piemērot kādu no jau esošajām programmām,
kas arī var palīdzēt risināt kādu no personai piemītošajām problēmām
atkarību, vardarbību, dzīves prasmju trūkumu u.tml. |
|
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts
nodrošinās, ka personas, kuras tiek atbrīvotas no soda izciešanas pirms
termiņa, iziet noteiktas probācijas programmas. Līdz ar to pēc atbrīvošanas
no ieslodzījuma vietas šīs personas tiek uzraudzītas, kas rada papildus
drošību sabiedrībā. |
|
2.
Ekonomiskā ietekme: 2.1.
makroekonomiskā vide; 2.2. preču
un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3.
cenas; 2.4.
eksporta un importa apjoms; 2.5.
konkurences apstākļi; 2.6.
jauninājumi un pētījumi; 2.7.
augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
|
3.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
|
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Tiks nodrošināta lielāka sabiedrības drošība, kā arī notiesāto personu
reintegrācija sabiedrībā. Notiesātās personas varēs atgriezties sabiedrībā
tikai ar nosacījumu, ka tās apgūst noteiktus uzvedības modeļus un spēj sevi
kontrolēt, lai būtu pilnvērtīgi sabiedrības locekļi. Tiks radītas jaunas darba vietas. |
|
6.
Ietekme uz vidi: 6.1. dabas
resursu lietošana; 6.2.
ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības radītie atkritumi; 6.4.
ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5.
ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.
ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|
7.
Cita ietekme |
Nav. |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
|
(tūkst.
latu) |
|||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie
trīs gadi |
||||||
2009 |
2010 |
2011 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
0 0 |
0 0 |
676.4 676.4 |
542.9 542.9 |
||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms Nav attiecināms |
- 676.4 -676.4 |
-542.9 -542.9 |
||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
|||||||
5.
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu
ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā). 2010.gads. I.Probācijas programmas izstrāde darbam ar personām, kuras pabeigušas dzimum noziedznieku resocializācijas programmu, sasniegto pozitīvo pārmaiņu uzturēšanai 27 900 Ls sākot no 2010.gada (vienreizējs pasākums, kas tiks īstenots no 2010.gada jūnija mēneša). EKK 115 Programmas izstrādes un apmācību ekspertu atalgojums, 5 eksperti x 3000 Ls
= 15 000 Ls EKK 211 Komandējumi (Darba grupas 4 reizes mēnesī, ceļa nauda 7 Ls: 4 x 7 Ls = 28 Ls), ieslodzījumu vietu un Valsts probācijas
dienesta struktūrvienību apmeklējumi, ceļa izdevumi 4.5 Ls vienam ekspertam:
4 x 4.5 Ls = 18 Ls), 50 Ls x 5
eksperti x 6 mēn. = 1500 Ls EKK 221 Mobilo telekomunikāciju pakalpojumi,
30 Ls x 5 eksperti x 6 mēn.= 900 Ls EKK 223 Darbinieku apmācība un supervīziju veikšana darbiniekiem, 10 cilv. x 250 Ls = 2500 Ls Programmas tulkošana, 500 lpp. x 5 Ls = 2 500 Ls Programmas rediģēšana, 500 lpp. x 2.5 Ls = 1 250 Ls Personāla apmācīšanas izdevumi,15 Ls/mēn. x 10 št.v. x 1 mēn.= 150 Ls EKK 226 Telpu
noma, 8 Ls/m2 x Telpu
noma, 8 Ls/m2 x EKK 231 Kancelejas preces, 50 Ls x 5 experti x 6 mēn.= 1 500 Ls Likumprojekta paredzētās iniciatīvas ieviešanai Valsts aprobācijas dienestam ir nepieciešami papildus 30 darbinieki ( sākot no 2010.gada). II. Resocializācijas programmas (dzimumnoziedzniekiem) precizēšana un programmas īstenošanas uzsākšana 6 ieslodzījumu vietās ( 12 darbinieku pieņemšana un telpu aprīkošana) EKK 111 Atlīdzība 187 135 Ls Atalgojums
150 806 Ls Vecākais
referents (12 amata vietas,
35.saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85% = 683 Ls), 683 Ls x 12št.v.
x 12 mēn. = 98 352 Ls EKK
114 20%
piemaksām par papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas
intensitātes apstākļos (vidēji 10%), 98 352 Ls x 0.2 = 19 670Ls 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām
(daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola, narkotiskajām un psihotropajām
vielām atkarīgas personas). 98 352 Ls x 0.25 = 24 588 Ls EKK 121 VSAOI
24.09%, 150 806 Ls x 0.2409 = 36 329
Ls EKK 122 Atvaļinājuma
pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 12 št.v. = 8 196 Ls Kārtējie izdevumi - 30 029 Ls EKK 122 Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi,110
Ls/gadā x 12 št.v. = 1 320 Ls EKK 211 Komandējumi un dienesta braucieni (tai sakaitā 4 supervīzijas gadā) 30 Ls/mēnesī 1 amata vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11 Ls (dienas nauda 4 Ls un ceļa izdevumi 7 Ls)), 30 Ls x 12št.v. x 12 mēn.= 4 320 Ls EKK 221 Telekomunikāciju pakalpojumi, 30 Ls x
12št.v. x 12 mēn.= 4 320 Ls Interneta pakalpojumi, 1 Ls x 12št.v. x 12
mēn.= 144 Ls EKK 222 Komunālie
pakalpojumi, 1.4 Ls x Apkure, 1.2 Ls x EKK 223 Personāla apmācīšanas izdevumi, 30 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 4 320 Ls Pārējie pakalpojumi (pieaicināto speciālistu
pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi, aparatūras tehniskā apkalpošana). 2 Ls
x 12št.v. x12 mēn. = 288 Ls EKK 226 Telpu noma (12 št.v. x Pārējā īre un noma (paklāju noma, aparatūras
noma), 10 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 1 440
Ls EKK 231 Pārējais
inventārs, 12 št.v. x 20 Ls= 240 Ls Kancelejas
preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas
preces),18 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 2
592 Ls EKK 235 Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli,6
Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 864 Ls Vienreizējie izdevumi - 49 068 Ls EKK 231 Darba krēsls, 12 št.v. x 60 Ls =
720 Ls Dokumentu
plaukts, 12 št.v. x 120 Ls = 1 440 Ls Printeris, 6 gab. x 100 Ls = 600 Ls Apmeklētāju
krēsls, 40 Ls x 12 gab. = 480 Ls, Telefona
aparāts, 20 Ls x 12 gab.= 240Ls Galda
lampa, 20 Ls x 12 gab.= 240 Ls Pārējais
inventārs, 20 Ls x 12 gab. = 240 Ls EKK 523 Darba galds, 220 Ls x 12 št.v.= 2 640 Ls Dokumentu skapis, 12 št.v. x 210 Ls =
2 520 Ls Drēbju skapis, 2gab. x 180 Ls = 360 Ls Skapis lietu uzglabāšanai, 12 gab. x 200 Ls =
2 400 Ls Sistēmbloks, 12 št.v. x 809 Ls = 9 708 Ls Monitors, 12 št.v. x 200 Ls = 2 400 Ls UPS, 12 št.v. x 260 Ls= 3 120 Ls Vienreizējie izdevumi programmas vadīšanai
ieslodzījumu vietās (6 ieslodzījumu vietas x 12 programmas
dalībnieki = 72 inventāra vienības) EKK 231 Pusmīkstais atzveltņu krēsls, 72 gab. x 60 Ls = 4 320 Ls Transformējamais galds, 72 gab. x 60 Ls = 4 320 Ls DVD atskaņotājs, 6 gb. x 50 Ls = 300 Ls Regulējamais apgaismojums, 6 gb. x 100 Ls = 600 Ls Dokumentu skapis, 6 gb. x 100 Ls = 600 Ls Drošības poga, 6 gb. x 30 Ls = 180 Ls Paralona paklāji Baltā tāfele, 6 gb. x 60 Ls = 360 Ls Mīksts klubkrēsls, 12 gb. x 100 Ls = 1 200 Ls Kafijas galdiņš, 6 gb. x 120 Ls = 720 Ls EKK 523 Televizors,
6.gb. x 300 Ls = 1 800 Ls CD atskaņotājs, 6 gb. x 200 Ls = 1 200 Ls Video
kamera (novērošanas kamera ar video un audio ieraksta iespējām), 6 gb.
x 1000 Ls = 6000 Ls III.Resocializācijas programmas īstenošana personām, kuras pabeigušas dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu (pieņemot VPD 18 darbiniekus, aprīkojot telpas programmas īstenošanai): Atlīdzība 280 704 Ls Atalgojums
226 210 Ls EKK
111 Vecākais referents (18
amata vietas, 35. saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85% = 683
Ls), 683 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 147
528 Ls EKK
114 20%
piemaksām par papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas
intensitātes apstākļos (vidēji 10%), 147 528
x 0.2 = 29 506 Ls 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar
notiesātajām personām (daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola,
narkotiskajām un psihotropajām vielām atkarīgas personas), 147 528 x 0.25 = 36 882 Ls EKK
121 VSAOI
24.09%, 226 210 Ls x 0.2409 = 54 494
Ls EKK
122 Atvaļinājuma
pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 18 št.v. = 12
294 Ls Kārtējie
izdevumi - 45 043 Ls EKK
122 Darba devēja apmaksātie
veselības, dzīvības apdrošināšanas
izdevumi, 110 Ls/gadā x 18 št.v. = 1 980 Ls EKK
211 Komandējumi un dienesta braucieni (tai skaitā 4
supervīzijas gadā) 30 Ls/mēnesī 1 a
mata
vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11
Ls (dienas nauda 4 Ls un ceļa
izdevumi 7 Ls)), 30 Ls x 18 št.v.
x 12 mēn.= 6 480 Ls
EKK
221 Telekomunikāciju pakalpojumi, 30 Ls x 18št.v. x 12
mēn.= 6 480 Ls Interneta
pakalpojumi, 1 Ls x 18št.v. x 12 mēn.= 216
Ls EKK
222 Komunālie pakalpojumi, 1.4 Ls x Apkure, 1.2 Ls x EKK
223 Personāla apmācīšanas izdevumi, 30 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 6 480 Ls Pārējie pakalpojumi
(pieaicināto speciālistu pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi, aparatūras tehniskā apkalpošana), 2 Ls x 18št.v. x12 mēn. =
432 Ls EKK
226 Telpu noma (18 št.v. x Pārējā īre un noma
(paklāju noma, aparatūras noma), 10 Ls x 18št.v. x
12 mēn. = 2 160 Ls EKK
231 Pārējais inventārs 18 št.v. x 20 Ls= 360
Ls Kancelejas preces un
saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces), 18
Ls x 18št.v. x 12 mēn. = 3 888 Ls EKK
235 Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli, 6 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 1 296 Ls 5.
Vienreizējie izdevumi: 56 502 Ls EKK
231 Darba krēsls, 18 št.v. x 60 Ls = 1 080 Ls Dokumentu plaukts, 18
gb. x 120 Ls = 2 160 Ls Printeris, 9 gab. x
100 = 900 Ls Apmeklētāju krēsls,
40 Ls x 18 gb. = 720 Ls Telefona aparāts,20
Ls x 18 gb.= 360 Ls Galda lampa, 20 Ls
x 18 gb.= 360 Ls Pārējais inventārs,
20 Ls x 18 gb. = 360 Ls EKK
523 Darba galds, 220 Ls x 18št.v.= 3 960 Ls Dokumentu skapis, 18
št.v. x 210 Ls = 3 780 Ls Drēbju skapis, 2
gb. x 180 Ls = 360 Ls Skapis lietu
uzglabāšanai, 18 gb. x 200 Ls = 3 600 Ls Sistēmbloks, 18 gb.
x 809 Ls = 14 562 Ls Monitors, 18 št.v.
x 200 Ls = 3 600 Ls UPS, 18 št.v. x 260 Ls= 4 680 Ls Programmas
īstenošanai (1 vienība 2 amata vietām) EKK
231 DVD atskaņotājs, 9 gb. x 50 Ls = 450 Ls Regulējamais
apgaismojums, 9 gb. x 100 Ls= 900 Ls Dokumentu skapis, 9
gb. x 100 Ls = 900 Ls Drošības poga, 9gb.x
30 Ls = 270 Ls EKK
523 Televizors, 9 gb.x 300 Ls = 2 700 Ls CD atskaņotājs, 9 gb. x 200
Ls = 1 800 Ls Video kamera, 9 gb.
x 1000 Ls = 9 000 Ls 2011.gadā
un turpmāk II. Resocializācijas programmas (dzimumnoziedzniekiem) precizēšana un programmas īstenošanas uzsākšana 6 ieslodzījumu vietās:
Atlīdzība 187 135 Ls Atalgojums
150 806 Ls EKK 111 Vecākais
referents (12 amata vietas, 35.saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85%
= 683 Ls), 683 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. =
98 352 Ls EKK 114 20%
piemaksām par papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas
intensitātes apstākļos (vidēji 10%), 98 352
x 0.2 = 19 670Ls 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām
(daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola, narkotiskajām un psihotropajām
vielām atkarīgas personas), 98
352 x 0.25 = 24 588 Ls EKK 121 VSAOI 24.09%, 150 806 Ls x 0.2409 = 36 329 Ls EKK 122 Atvaļinājuma
pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 12 št.v. = 8
196 Ls Kārtējie izdevumi - 30 029 Ls EKK 122 Darba
devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi, 110 Ls/gadā x 12
št.v. = 1 320 Ls EKK 211 Komandējumi
un dienesta braucieni (tai sakaitā 4 supervīzijas gadā) 30 Ls/mēnesī 1 amata
vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11
Ls (dienas nauda 4 Ls un ceļa
izdevumi 7 Ls), 30 Ls x 12 št.v. x
12 mēn.= 4 320 Ls EKK 221 Telekomunikāciju
pakalpojumi, 30 Ls x 12št.v. x 12 mēn.=
4 320 Ls Interneta pakalpojumi, 1 Ls x 12št.v. x 12
mēn.= 144 Ls EKK 222 Komunālie
pakalpojumi, 1.4 Ls x Apkure, 1.2 Ls x EKK 223 Personāla
apmācīšanas izdevumi, 30 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 4 320 Ls Pārējie pakalpojumi (pieaicināto speciālistu
pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi, aparatūras tehniskā apkalpošana), 2 Ls x 12 št.v. x12 mēn. = 288
Ls EKK 226 Telpu
noma (12 št.v. x Pārējā īre un noma (paklāju noma ,
aparatūras noma), 10 Ls x 12 št.v. x
12 mēn. = 1 440 Ls EKK 231 Pārējais
inventārs, 12 št.v. x 20 Ls= 240 Ls Kancelejas preces un saimniecības materiāli
(toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces), 18 Ls x 12št.v. x 12 mēn.
= 2 592 Ls EKK 235 Kārtējā
remonta un uzturēšanas materiāli, 6 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 864 Ls III.Resocializācijas programmas īstenošana personām, kuras pabeigušas dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu: Atlīdzība 280 704 Ls Atalgojums
226 210 Ls EKK
111 Vecākais
referents (18 amata vietas,
35.saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85% = 683 Ls), 683 Ls x 18 št.v.
x 12 mēn. = 147 528 Ls EKK
114 20% piemaksām par
papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos
(vidēji 10%), 147 528 x 0.2 = 29 506 Ls 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām
(daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola, narkotiskajām un psihotropajām
vielām atkarīgas personas.), 147 528
x 0.25 = 36 882 Ls EKK 121 VSAOI 24.09%, 226 210 Ls x 0.2409 = 54 494 Ls EKK 122 Atvaļinājuma
pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 18 št.v. = 12 294 Ls Kārtējie
izdevumi - 45 043 Ls EKK
122 Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības
apdrošināšanas izdevumi, 110
Ls/gadā x 18 št.v. = 1 980 Ls EKK
211 Komandējumi
un dienesta braucieni (tai skaitā 4 supervīzijas gadā) 30 Ls/mēnesī 1 amata
vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11
Ls ( 4 Ls- dienas nauda un 7 Ls- ceļa izdevumi)), 30 Ls x 18 št.v. x 12
mēn.= 6 480 Ls EKK 221 Telekomunikāciju pakalpojumi, 30 Ls x
18št.v. x 12 mēn.= 6 480
Ls Interneta
pakalpojumi, 1 Ls x 18št.v. x 12 mēn.= 216
Ls EKK
222 Komunālie pakalpojumi, 1.4 Ls x Apkure, 1.2 Ls x EKK
223 Personāla apmācīšanas izdevumi, 30 Ls x 18 št.v. x 12 mēn.
= 6 480 Ls Pārējie pakalpojumi
(pieaicināto speciālistu pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi,
aparatūras tehniskā apkalpošana), 2 Ls x 18št.v. x12 mēn. =
432 Ls EKK
226 Telpu noma (18 št.v. x Pārējā īre un noma (paklāju
noma, aparatūras noma), 10 Ls x
18št.v. x 12 mēn. = 2 160 Ls EKK
231 Pārējais inventārs,
18 št.v. x 20 Ls= 360 Ls Kancelejas preces
un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces, 18
Ls x 18št.v. x 12 mēn. = 3 888 Ls EKK
235 Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli, 6 Ls x 18 št.v.
x 12 mēn. = 1 296 Ls 2010.gadā uzturēšanas
izdevumi 542 911 Ls 2010. gada vienreizējie
izdevumi-133 470 Ls 2011.gadā uzturēšanas
izdevumi un turpmāk 542 911 Ls 2011.gadā vienreizējie
izdevumi -0 Ls Kopā
funkcijai 2010.gadā 676 381 Ls Kopā
funkcijai 2011.gadā un turpmāk 542
911 Ls 6.Cita informācija. Amata
vietas resocializācijas programmai dzimumnoziedzniekiem(brīvības atņemšanas
iestādēs) un programmai darbam ar personām, kuras pabeigušas
dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu, sasniegto pozitīvo pārmaiņu
uzturēšanai (sabiedrībā). Brīvības
atņemšanas iestādēs (turpmāk b/a iestādes): 300 klienti (no
400 esošajiem b/a iestādēs paredzēts programmā iesaistīt 300) (1 programma
1.5 gads) = 300 klienti gadā = t.i. pusotra gada laikā vienlaicīgi programmā
darbojas 30 grupas pa 10 ieslodzīto katrā vai katrā no sešām b/a iestādēm
notiek darbs ar 5 klientu grupām = 12 papildus
amata vietas (ņemot vērā, ka vienlaicīgi programmu vienai grupai vada 2
darbinieki un, savukārt, katram darbinieku pāris paralēli vada programmu
piecām grupām). Sabiedrībā:
200
klienti (tie dzimumnoziedznieki, kuriem pēc pirmstermiņa nosacītas
atbrīvošanas no b/a soda tiks noteikta uzraudzība) 20 grupas pa 10 personas
1.5 gadā = 8 papildus amata vietas
(ņemot vērā, ka vienlaicīgi programmu vienai grupai vada 2 darbinieki un,
savukārt, katram darbinieku pāris paralēli vada programmu piecām grupām). Amata
vietas darbam ar vardarbīgiem noziedzniekiem (Vardarbības novēršanas
programmas īstenošanai): Sabiedrībā:
750 klienti (Vardarbības novēršanas programmas ilgums vidēji
4 mēneši)= 250 klienti 4 mēnešos jeb 25 klientu grupas = 10 papildu amata vietas (paredzot, ka vienlaicīgi programmu vada
2 darbinieki un, savukārt, katram darbinieku pārim paralēli vada programmu
piecām grupām). Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu
Tieslietu ministrijai likumprojekta īstenošanai 2010.gadā un turpmākajos
gados izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un citu centrālo
valsts iestāžu budžeta jauno politikas iniciatīvu pieteikumiem kārtējā gada
valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
||||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie
akti nav izdodami. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministra vietā ekonomikas ministrs K.Gerhards
19.08.2008. 12:14 4137 R.Rācene 67036900,
Ruta.Racene@tm.gov.lv |