Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

24.09.2008.                Nr.90/TA-2532

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Krimināllikumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Melnace 67046102, Inga.Melnace@tm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 19 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 22.septembra sēdes protokola Nr.67  25.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 

 

Likumprojekts

 

Grozījums Krimināllikumā

 

Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12., 13.nr.; 2005, 2., 11., 12., 13., 20., 21.nr.; 2006, 1., 7., 22.nr.; 2007, 3., 15.nr.; 2008, 3.nr.) šādu grozījumu:

 

Izteikt 61.panta ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Tiesa, atbrīvojot notiesāto nosacīti pirms termiņa no soda, var viņam uz neizciesto soda laiku uzlikt šā likuma 55.pantā noteiktos pienākumus. Pilngadīgai personai, kas notiesāta par smaga vai sevišķi smaga nozieguma izdarīšanu pret nepilngadīgo, ja noziegums saistīts ar vardarbību vai vērsts pret dzimumneaizskaramību vai tikumību, obligāti uzliekams pienākums piedalīties probācijas programmās saskaņā ar Valsts probācijas dienesta norādījumiem. Ja nosacīti pirms termiņa atbrīvotais bez attaisnojoša iemesla nepilda tiesas uzliktos vai kriminālsodu izpildi reglamentējošā likumā noteiktos pienākumus vai atkārtoti izdara administratīvo pārkāpumu, par ko viņam uzlikts administratīvais sods, tiesa, pamatojoties uz tās iestādes iesniegumu, kurai uzdots kontrolēt notiesātā uzvedību, var pieņemt lēmumu par neizciestās soda daļas izpildīšanu."

 

Likums stājas spēkā 2010.gada 1.jūnijā.

 

 

Tieslietu ministrs

G.Bērziņš

Likumprojekta

„Grozījums Krimināllikumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

  Saeimas Juridiskās komisijas 2008.gada 14.marta vēstule Nr.9/3-2-n/71-(9/08) ar lūgumu Tieslietu ministrijai, piesaistot Krimināllikuma pastāvīgo darba grupu, izskatīt jautājumu par iespējamiem grozījumiem Krimināllikuma (turpmāk – KL) 61.pantā, lai ierobežotu iespēju pirms termiņa atbrīvot personas, kas izdarījušas noziegumu, kas saistīts ar vardarbību vai vērsts pret dzimumneaizskaramību vai tikumību, pret nepilngadīgo.

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

KL 61.pants paredz, ka personu, kas notiesāta ar brīvības atņemšanu vai arestu, var nosacīti pirms termiņa atbrīvot no pamatsoda. Minētā panta ceturtā daļā paredz, ka tiesa, atbrīvojot notiesāto nosacīti pirms termiņa no soda, var viņam uz neizciesto soda laiku uzlikt KL 55.pantā noteiktos pienākumus.

KL 55.pantā paredzēti šādi pienākumi:

1) noteiktā termiņā novērst radīto kaitējumu;

2) nemainīt dzīvesvietu bez Valsts probācijas dienesta piekrišanas;

3) piedalīties probācijas programmās saskaņā ar Valsts probācijas dienesta norādījumiem;

4) neapmeklēt noteiktas vietas;

5) noteiktā laikā atrasties savā dzīvesvietā;

6) ievērot citus nosacījumus, kurus tiesa atzīst par nepieciešamiem soda mērķa sasniegšanai.

Kopumā 2007.gadā probācijas uzraudzībā nonāca 836 nosacīti pirms termiņa no brīvības atņemšanas soda atbrīvotas personas un no tām 360 personām (43%) tika uzlikts pienākums piedalīties probācijas programmās.

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts „Grozījums Krimināllikumā” (turpmāk – likumprojekts) paredz papildināt KL 61.panta ceturto daļu, nosakot, ka pilngadīgai personai, kas notiesāta par smaga vai sevišķi smaga nozieguma, kas saistīts ar vardarbību vai vērsts pret dzimumneaizskaramību vai tikumību, izdarīšanu pret nepilngadīgo, obligāti uzliekams pienākums piedalīties probācijas programmās saskaņā ar Valsts probācijas dienesta norādījumiem. Nosacītas pirmstermiņa atbrīvošanas gadījumā minētajām personām būs obligāti jāiziet noteiktās probācijas programmas.

Likumprojekta mērķis ir paredzēt, ka personas, kuras izdarījušas iepriekš minētos nodarījumus netiek vienkārši atbrīvotas no brīvības atņemšanas iestādes, ja tās ir izpildījušas pirmstermiņa atbrīvošanas nosacījumus, bet ar šīm personām vēl tiek strādāts, lai novērstu iespēju, ka tās izdara jaunus noziedzīgus nodarījumus. Lai persona varētu tikt atbrīvota no soda izciešanas pirms termiņa, tai obligāti jāsadarbojas ar probācijas dienestu un jāiziet speciālās programmas.

Valsts probācijas dienesta programmas ir speciāli veidotas, lai novērstu gadījumus, kad personas atkārtoti izdara noziedzīgus nodarījumus, lai šīs personas iemācītos sevi kontrolēt un dzīvotu likumpaklausīgi.

Nosakot, ka pilngadīgai personai, kas notiesāta par smaga vai sevišķi smaga nozieguma, kas saistīts ar vardarbību vai vērsts pret dzimumneaizskaramību vai tikumību, izdarīšanu pret nepilngadīgo, obligāti uzliekams pienākums piedalīties probācijas programmās saskaņā ar Valsts probācijas dienesta norādījumiem, tiks nodrošināta lielāka iespējamība, ka minētā persona neizdarīs jaunu noziedzīgu nodarījumu. Šīs personas iemācīsies apvaldīt un kontrolēt savas tieksmes, kas garantēs lielāku sabiedrības drošību.

Lai visā Latvijā nodrošinātu likumprojekta ieviešanu, nepieciešama esošās resocializācijas programmas dzimumnoziedzniekiem (programma paredzēta īstenošanai brīvības atņemšanas iestādēs) precizēšana un programmas īstenošanas uzsākšana 6 ieslodzījumu vietās, kā arī nepieciešams izstrādāt jaunu probācijas programmu darbam ar personām, kuras pabeigušas dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu, sasniegto pozitīvo pārmaiņu uzturēšanai (programma paredzēta īstenošanai sabiedrībā) un pieņemt 30 probācijas darbiniekus programmu vadīšanai ieslodzījuma vietās un sabiedrībā vardarbīgiem likumpārkāpējiem un dzimumnoziedzniekiem.

Pašlaik Valsts probācijas dienests sabiedrībā īsteno šādas probācijas programmas - Vardarbības novēršanas programma, kriminālās domāšanas izmaiņas programma nepilngadīgajiem – EQUIP, vielu lietošanas menedžments, 12 soļu programma no alkohola atkarīgām personām, cieņpilnu attiecību veidošana (vardarbība ģimenē) un dzīves prasmju apguves programmas.

 4. Cita informācija

 

 

  Grozījumi izstrādāti Tieslietu ministrijā izveidotajā pastāvīgajā Krimināllikuma darba grupā, kurā piedalās pārstāvji no Ģenerālprokuratūras, Satversmes tiesas, Augstākās tiesas, Rīgas apgabaltiesas, Latvijas Universitātes Krimināltiesību katedras, Latvijas Policijas akadēmijas, Latvijas Zvērinātu Advokātu padomes, Iekšlietu ministrijas, Saeimas Juridiskā biroja, Tiesībsarga, Sabiedriskās politikas centra PROVIDUS.

Minētajā darba grupā izskatīts arī jautājums par konkrēta datuma noteikšanu, kad stāsies spēkā grozījumi, jo Valsts probācijas dienestam šobrīd nav visas nepieciešamās programmas. Darba grupa vienojās, ka tā kā norma paredz iespēju iesaistīt personu pēc Valsts probācijas dienesta norādījumiem, gadījumā, ja Valsts probācijas dienestam vēl nebūs atbilstoša programma, pirmstermiņa atbrīvotais programmā netiks iesaistīts. Piemēram, programma dzimumnoziedziniekiem visā Latvijā būs pieejama tikai ar 2010.gadu.

Turklāt nosacīti pirms termiņa atbrīvotajam līdz brīdim, kamēr Valsts probācijas dienesta uzsāks specifisku programmu dzimumnoziedzniekiem, būs iespējams piemērot kādu no jau esošajām programmām, kas arī var palīdzēt risināt kādu no personai piemītošajām problēmām – atkarību, vardarbību, dzīves prasmju trūkumu u.tml.

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

  Likumprojekts nodrošinās, ka personas, kuras tiek atbrīvotas no soda izciešanas pirms termiņa, iziet noteiktas probācijas programmas. Līdz ar to pēc atbrīvošanas no ieslodzījuma vietas šīs personas tiek uzraudzītas, kas rada papildus drošību sabiedrībā.

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

      Nav attiecināms.

 

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

      Nav attiecināms.

 

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

        Nav attiecināms.

 

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

Tiks nodrošināta lielāka sabiedrības drošība, kā arī notiesāto personu reintegrācija sabiedrībā. Notiesātās personas varēs atgriezties sabiedrībā tikai ar nosacījumu, ka tās apgūst noteiktus uzvedības modeļus un spēj sevi kontrolēt, lai būtu pilnvērtīgi sabiedrības locekļi.     

Tiks radītas jaunas darba vietas.

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

        Nav attiecināms.

 

 7. Cita ietekme

  Nav.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

 Rādītāji

 2008.gads

 Turpmākie trīs gadi

2009

2010

2011

 1

 2

 3

 4

 5

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

0

0

0

0

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

 0

 0

      0

      0

   676.4

   676.4

 542.9

 542.9

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

    Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

  Nav attiecināms

  - 676.4

   -676.4

 

 -542.9

 -542.9

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

 

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā).

2010.gads.

I.Probācijas programmas izstrāde darbam ar personām, kuras pabeigušas dzimum noziedznieku resocializācijas programmu, sasniegto pozitīvo pārmaiņu uzturēšanai 27 900 Ls sākot no 2010.gada (vienreizējs pasākums, kas tiks īstenots no 2010.gada jūnija mēneša).

EKK 115

Programmas izstrādes un apmācību ekspertu atalgojums, 5 eksperti x 3000 Ls = 15 000 Ls

EKK 211

Komandējumi (Darba grupas 4 reizes mēnesī, ceļa nauda 7 Ls: 4 x 7 Ls = 28 Ls), ieslodzījumu vietu un Valsts probācijas dienesta struktūrvienību apmeklējumi, ceļa izdevumi 4.5 Ls vienam ekspertam: 4 x 4.5 Ls = 18 Ls), 50 Ls x 5 eksperti x 6 mēn. = 1500 Ls

EKK 221

Mobilo telekomunikāciju  pakalpojumi, 30 Ls x 5 eksperti x 6 mēn.= 900  Ls

EKK 223

Darbinieku apmācība  un supervīziju veikšana darbiniekiem, 10 cilv. x 250 Ls = 2500 Ls

Programmas tulkošana, 500 lpp. x 5 Ls = 2 500 Ls

Programmas rediģēšana, 500 lpp. x 2.5 Ls = 1 250 Ls

Personāla apmācīšanas izdevumi,15 Ls/mēn. x 10 št.v. x 1 mēn.= 150 Ls

EKK 226

 Telpu noma, 8 Ls/m2 x 40 m2 x 6 mēn.= 1 920 Ls

 Telpu noma,  8 Ls/m2 x 85 m2 x 1 mēn.= 680 Ls

EKK 231

Kancelejas preces, 50 Ls x 5 experti x 6 mēn.= 1 500 Ls

 Likumprojekta paredzētās iniciatīvas ieviešanai Valsts aprobācijas dienestam ir nepieciešami papildus 30 darbinieki ( sākot no 2010.gada).

 II. Resocializācijas programmas (dzimumnoziedzniekiem) precizēšana un programmas īstenošanas uzsākšana 6 ieslodzījumu vietās ( 12 darbinieku pieņemšana un telpu aprīkošana)

EKK 111

Atlīdzība – 187 135 Ls

Atalgojums –  150 806 Ls

Vecākais referents (12 amata vietas, 35.saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85% = 683 Ls), 683 Ls x 12št.v. x 12 mēn. = 98 352 Ls

 EKK 114

 20% piemaksām par papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos (vidēji 10%), 98 352 Ls  x 0.2 = 19 670Ls

 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām (daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola, narkotiskajām un psihotropajām vielām atkarīgas personas). 

 98 352 Ls  x 0.25 = 24 588 Ls

EKK 121

 VSAOI – 24.09%, 150 806  Ls x 0.2409 = 36 329 Ls

EKK 122

Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 12 št.v. = 8 196  Ls

 

Kārtējie izdevumi - 30 029 Ls

EKK 122

Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas izdevumi,110 Ls/gadā  x  12 št.v. = 1 320 Ls

EKK 211

 Komandējumi un dienesta braucieni (tai sakaitā 4 supervīzijas gadā) – 30 Ls/mēnesī 1 amata vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11 Ls (dienas nauda 4 Ls un ceļa izdevumi 7 Ls)), 30 Ls x 12št.v. x 12 mēn.=  4 320 Ls         

EKK 221

 Telekomunikāciju pakalpojumi, 30 Ls x 12št.v. x 12 mēn.=  4 320 Ls                                                  

 Interneta pakalpojumi, 1 Ls x 12št.v. x 12 mēn.= 144 Ls

 

EKK 222

Komunālie pakalpojumi, 1.4 Ls x 84 m2 x 12mēn. = 1 411 Ls

 Apkure, 1.2 Ls x 84 m2 x 7 mēn. =  706 Ls

EKK 223

 Personāla apmācīšanas izdevumi,  30 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 4 320 Ls

 Pārējie pakalpojumi (pieaicināto speciālistu pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi, aparatūras tehniskā apkalpošana).

2 Ls x 12št.v. x12 mēn.   = 288 Ls

EKK 226

 Telpu noma (12 št.v. x 7 m2 = 84 m2), 84 m2 x 8 Ls/mēn. x 12 mēn. = 8 064 Ls

 Pārējā īre un noma (paklāju noma, aparatūras noma), 10 Ls x  12 št.v. x 12 mēn. = 1 440  Ls

EKK 231

Pārējais inventārs, 12 št.v. x 20 Ls= 240 Ls

Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces),18 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 2 592 Ls

EKK 235

 Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli,6 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 864 Ls

Vienreizējie izdevumi - 49 068 Ls

EKK 231

 Darba krēsls, 12 št.v. x 60 Ls =  720 Ls

Dokumentu plaukts, 12 št.v. x 120 Ls = 1 440 Ls

 Printeris, 6 gab. x 100 Ls = 600 Ls

Apmeklētāju krēsls, 40 Ls x 12 gab. = 480 Ls,

Telefona aparāts, 20 Ls x 12 gab.= 240Ls

Galda lampa, 20 Ls x 12 gab.= 240 Ls

Pārējais inventārs, 20 Ls x 12 gab. = 240 Ls

EKK 523

 Darba galds, 220 Ls x 12 št.v.= 2 640 Ls

 Dokumentu skapis, 12 št.v. x 210 Ls =  2 520 Ls

 Drēbju skapis, 2gab. x 180 Ls = 360 Ls

 Skapis lietu uzglabāšanai, 12 gab. x 200 Ls =  2 400 Ls

 Sistēmbloks, 12 št.v. x 809 Ls = 9 708 Ls

 Monitors, 12 št.v. x 200 Ls = 2 400 Ls

 UPS, 12 št.v. x 260 Ls= 3 120 Ls

Vienreizējie izdevumi programmas vadīšanai ieslodzījumu vietās

(6 ieslodzījumu vietas x 12 programmas dalībnieki = 72 inventāra vienības)

 

EKK 231

 Pusmīkstais atzveltņu krēsls,  72 gab. x 60 Ls = 4 320 Ls

 Transformējamais galds, 72 gab. x 60 Ls = 4 320 Ls

 DVD atskaņotājs, 6 gb. x 50 Ls = 300 Ls

 Regulējamais apgaismojums, 6 gb. x 100 Ls = 600 Ls

 Dokumentu skapis, 6 gb. x 100 Ls = 600 Ls

 Drošības poga, 6 gb. x 30 Ls = 180 Ls

 Paralona paklāji 70 cm x 200 cm, 72 gb. x 5 Ls = 360 Ls

 Baltā tāfele, 6 gb. x 60 Ls = 360 Ls

 Mīksts klubkrēsls, 12 gb. x 100 Ls = 1 200 Ls

 Kafijas galdiņš, 6 gb. x 120 Ls = 720 Ls

EKK 523

Televizors, 6.gb. x 300 Ls = 1 800 Ls

 CD atskaņotājs, 6 gb. x 200 Ls = 1 200 Ls

 Video  kamera (novērošanas kamera ar video un audio ieraksta iespējām), 6 gb. x  1000 Ls = 6000 Ls

 

III.Resocializācijas programmas īstenošana personām, kuras pabeigušas dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu (pieņemot VPD 18 darbiniekus, aprīkojot telpas programmas īstenošanai):

Atlīdzība – 280 704 Ls

 Atalgojums –  226 210 Ls

EKK 111

Vecākais referents (18 amata vietas, 35. saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85% = 683 Ls), 683 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 147 528 Ls

EKK 114

20% piemaksām par papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos (vidēji 10%), 147 528  x 0.2 = 29 506 Ls

 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām (daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola, narkotiskajām un psihotropajām vielām atkarīgas personas),

147 528  x 0.25 = 36 882 Ls

EKK 121

VSAOI – 24.09%, 226 210  Ls x 0.2409 = 54 494 Ls

EKK 122

Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 18 št.v. = 12 294 Ls

 

 

Kārtējie izdevumi - 45 043 Ls

EKK 122

 Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas  izdevumi, 110 Ls/gadā  x  18 št.v. = 1 980 Ls

EKK 211

Komandējumi un dienesta braucieni (tai skaitā 4 supervīzijas gadā)  – 30 Ls/mēnesī 1 a mata vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11 Ls (dienas nauda 4 Ls un ceļa izdevumi 7 Ls)), 30 Ls x 18 št.v. x 12 mēn.=  6 480 Ls                       

EKK 221

Telekomunikāciju pakalpojumi, 30 Ls x 18št.v. x 12 mēn.=  6 480  Ls   

 Interneta pakalpojumi, 1 Ls x 18št.v. x 12 mēn.= 216 Ls

EKK 222

Komunālie pakalpojumi, 1.4 Ls x 126 m2 x 12mēn. = 2 117Ls

 Apkure, 1.2 Ls x 126 m2 x 7 mēn. =  1 058 Ls

EKK 223

Personāla apmācīšanas izdevumi,  30 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 6 480 Ls

 Pārējie pakalpojumi (pieaicināto speciālistu pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi, aparatūras tehniskā apkalpošana), 2 Ls x 18št.v. x12 mēn.  = 432 Ls

EKK 226

Telpu noma (18 št.v. x 7 m2 = 126 m2), 126m2 x 8 Ls/mēn x 12 mēn. = 12 096 Ls

 Pārējā īre un noma (paklāju noma, aparatūras noma),

10 Ls x  18št.v. x 12 mēn. = 2 160  Ls

EKK 231

Pārējais inventārs

18 št.v. x 20 Ls= 360 Ls

 Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces), 18 Ls x 18št.v. x 12 mēn. = 3 888 Ls

 

EKK 235

Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli, 6 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 1 296 Ls

 

5. Vienreizējie izdevumi: 56 502 Ls

EKK 231

Darba krēsls, 18 št.v. x 60 Ls =  1 080 Ls

 Dokumentu plaukts, 18 gb. x 120 Ls = 2 160 Ls

 Printeris, 9 gab. x 100 = 900 Ls

 Apmeklētāju krēsls,  40 Ls x 18 gb. = 720  Ls

 Telefona aparāts,20 Ls x 18 gb.= 360 Ls

 Galda lampa, 20 Ls x 18 gb.= 360 Ls

 Pārējais inventārs, 20 Ls x 18 gb. = 360 Ls

EKK 523

Darba galds, 220 Ls x 18št.v.= 3 960 Ls

 Dokumentu skapis, 18 št.v. x 210 Ls =  3 780 Ls

 Drēbju skapis, 2 gb. x 180 Ls = 360 Ls

 Skapis lietu uzglabāšanai, 18 gb. x 200 Ls =  3 600 Ls

 Sistēmbloks, 18 gb. x 809 Ls = 14 562 Ls

 Monitors, 18 št.v. x 200 Ls = 3 600 Ls

 UPS,  18 št.v. x 260 Ls= 4 680 Ls

Programmas īstenošanai

(1 vienība 2 amata vietām)

EKK 231

DVD atskaņotājs, 9 gb. x 50 Ls = 450 Ls

 Regulējamais apgaismojums, 9 gb. x 100 Ls= 900 Ls

 Dokumentu skapis, 9 gb. x 100 Ls = 900 Ls

 Drošības poga, 9gb.x 30 Ls = 270 Ls

EKK 523

Televizors, 9 gb.x 300 Ls = 2 700 Ls

 CD atskaņotājs, 9 gb. x 200 Ls = 1 800 Ls

 Video kamera, 9 gb. x 1000 Ls = 9 000 Ls

 

2011.gadā un turpmāk

II. Resocializācijas programmas (dzimumnoziedzniekiem) precizēšana un programmas īstenošanas uzsākšana 6 ieslodzījumu vietās:

   Atlīdzība – 187 135 Ls

  Atalgojums –  150 806 Ls

EKK 111

Vecākais referents (12 amata vietas, 35.saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85% = 683 Ls), 683 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 98 352 Ls

EKK 114

 20% piemaksām par papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos (vidēji 10%), 98 352  x 0.2 = 19 670Ls

 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām (daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola, narkotiskajām un psihotropajām vielām atkarīgas personas),

 98 352  x 0.25 = 24 588 Ls

EKK 121

VSAOI – 24.09%, 150 806  Ls x 0.2409 = 36 329 Ls

EKK 122

Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 12 št.v. = 8 196  Ls

 

Kārtējie izdevumi - 30 029 Ls

EKK 122

Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas  izdevumi, 110 Ls/gadā  x  12 št.v. = 1 320 Ls

EKK 211

Komandējumi un dienesta braucieni (tai sakaitā 4 supervīzijas gadā) – 30 Ls/mēnesī 1 amata vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11 Ls (dienas nauda 4 Ls un ceļa izdevumi 7 Ls), 30 Ls x 12 št.v. x 12 mēn.=  4 320 Ls 

EKK 221                

Telekomunikāciju pakalpojumi, 30 Ls x 12št.v. x 12 mēn.=  4 320 Ls                                             

 Interneta pakalpojumi, 1 Ls x 12št.v. x 12 mēn.= 144 Ls

EKK 222

Komunālie pakalpojumi, 1.4 Ls x 84 m2 x 12mēn. = 1 411Ls

 Apkure, 1.2 Ls x 84 m2 x 7 mēn. =  706 Ls

EKK 223

Personāla apmācīšanas izdevumi, 30 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 4 320 Ls

 Pārējie pakalpojumi (pieaicināto speciālistu pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi, aparatūras tehniskā apkalpošana), 2 Ls x 12 št.v. x12 mēn.  = 288 Ls

EKK 226

Telpu noma (12 št.v. x 7 m2 = 84 m2), 84 m2 x 8 Ls/mēn x 12 mēn. = 8 064 Ls

 Pārējā īre un noma (paklāju noma , aparatūras noma), 10 Ls x  12 št.v. x 12 mēn. = 1 440  Ls

EKK 231

Pārējais inventārs, 12 št.v. x 20 Ls= 240 Ls

 Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces), 18 Ls x 12št.v. x 12 mēn. = 2 592 Ls

 

EKK 235

Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli, 6 Ls x 12 št.v. x 12 mēn. = 864 Ls

 

III.Resocializācijas programmas īstenošana personām, kuras pabeigušas dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu:

 Atlīdzība – 280 704 Ls

 Atalgojums –  226 210 Ls

EKK 111

Vecākais referents (18 amata vietas, 35.saime, 2.līmenis, 9.mēnešalgu grupa, 804 * 85% = 683 Ls), 683 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 147 528 Ls

 EKK 114

20% piemaksām par papildus darbu,(vidēji 10%), par darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos (vidēji 10%), 147 528  x 0.2 = 29 506 Ls

 25% piemaksām par bīstamību saskarē ar notiesātajām personām (daudzi klienti ir agresīvas un no alkohola, narkotiskajām un psihotropajām vielām atkarīgas personas.), 147 528  x 0.25 = 36 882 Ls

EKK 121

VSAOI – 24.09%, 226 210  Ls x 0.2409 = 54 494 Ls

EKK 122

Atvaļinājuma pabalsti ierēdņiem, 683 Ls x 18 št.v. =  12 294 Ls

 

Kārtējie izdevumi - 45 043 Ls

EKK 122

Darba devēja apmaksātie veselības, dzīvības apdrošināšanas  izdevumi, 110 Ls/gadā  x  18 št.v. = 1 980 Ls

 

 

EKK 211

Komandējumi un dienesta braucieni (tai skaitā 4 supervīzijas gadā) – 30 Ls/mēnesī 1 amata vietai (1 supervīzijas izdevumi 1 št.v. 11 Ls ( 4 Ls- dienas nauda un 7 Ls- ceļa izdevumi)), 30 Ls x 18 št.v. x 12 mēn.=  6 480 Ls          

EKK 221            

 Telekomunikāciju pakalpojumi, 30 Ls x 18št.v. x 12 mēn.=  6 480  Ls   

 Interneta pakalpojumi, 1 Ls x 18št.v. x 12 mēn.= 216 Ls

EKK 222

Komunālie pakalpojumi, 1.4 Ls x 126 m2 x 12mēn. = 2 117 Ls

Apkure, 1.2 Ls x 126 m2 x 7 mēn. =  1 058 Ls

EKK 223

Personāla apmācīšanas izdevumi, 30 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 6 480 Ls

 Pārējie pakalpojumi (pieaicināto speciālistu pakalpojumi, reprezentācijas pasākumi, aparatūras tehniskā apkalpošana),  2 Ls x 18št.v. x12 mēn.  = 432 Ls

EKK 226

Telpu noma (18 št.v. x 7 m2 = 126 m2), 126m2 x 8 Ls/mēn x 12 mēn. = 12 096 Ls

 Pārējā īre un noma (paklāju noma, aparatūras noma), 10 Ls x  18št.v. x 12 mēn. = 2 160  Ls

EKK 231

 Pārējais inventārs, 18 št.v. x 20 Ls= 360 Ls

 Kancelejas preces un saimniecības materiāli (toneri, papīrs mapes, pārējās kancelejas preces, 18 Ls x 18št.v. x 12 mēn. = 3 888 Ls

EKK 235

Kārtējā remonta un uzturēšanas materiāli, 6 Ls x 18 št.v. x 12 mēn. = 1 296 Ls

 

2010.gadā uzturēšanas izdevumi – 542 911 Ls

2010. gada vienreizējie izdevumi-133 470 Ls

2011.gadā uzturēšanas izdevumi un turpmāk – 542 911 Ls

2011.gadā vienreizējie izdevumi -0 Ls

 

Kopā funkcijai 2010.gadā –  676 381 Ls

Kopā funkcijai 2011.gadā un turpmāk –  542 911 Ls

 

6.Cita informācija.  Amata vietas resocializācijas programmai dzimumnoziedzniekiem(brīvības atņemšanas iestādēs) un programmai darbam ar personām, kuras pabeigušas dzimumnoziedznieku resocializācijas programmu, sasniegto pozitīvo pārmaiņu uzturēšanai (sabiedrībā).

 

Brīvības atņemšanas iestādēs (turpmāk – b/a iestādes): 300 klienti (no 400 esošajiem b/a iestādēs paredzēts programmā iesaistīt 300) (1 programma 1.5 gads) = 300 klienti gadā = t.i. pusotra gada laikā vienlaicīgi programmā darbojas 30 grupas pa 10 ieslodzīto katrā vai katrā no sešām b/a iestādēm notiek darbs ar 5 klientu grupām = 12 papildus amata vietas (ņemot vērā, ka vienlaicīgi programmu vienai grupai vada 2 darbinieki un, savukārt, katram darbinieku pāris paralēli vada programmu piecām grupām).

 

Sabiedrībā: 200 klienti (tie dzimumnoziedznieki, kuriem pēc pirmstermiņa nosacītas atbrīvošanas no b/a soda tiks noteikta uzraudzība) 20 grupas pa 10 personas 1.5 gadā = 8 papildus amata vietas (ņemot vērā, ka vienlaicīgi programmu vienai grupai vada 2 darbinieki un, savukārt, katram darbinieku pāris paralēli vada programmu piecām grupām).

 

Amata vietas darbam ar vardarbīgiem noziedzniekiem (Vardarbības novēršanas programmas īstenošanai):

Sabiedrībā: 750 klienti (Vardarbības novēršanas programmas ilgums vidēji 4 mēneši)= 250 klienti 4 mēnešos jeb 25 klientu grupas = 10 papildu amata vietas (paredzot, ka vienlaicīgi programmu vada 2 darbinieki un, savukārt, katram darbinieku pārim paralēli vada programmu piecām grupām).

 

Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Tieslietu ministrijai likumprojekta īstenošanai 2010.gadā un turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta jauno politikas iniciatīvu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

   Papildus normatīvie akti nav izdodami.

 2. Cita informācija

   Nav.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

   Nav attiecināms.

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

   Nav attiecināms.

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

   Nav attiecināms.

  4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

     Nav attiecināms.

  2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

 

  

  

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

   Nav.

 6. Cita informācija

   Nav.

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

 Konsultācijas veiktas ar pastāvīgās Krimināllikuma darba grupas dalībniekiem, no Ģenerālprokuratūras, Satversmes tiesas, Augstākās tiesas, Rīgas apgabaltiesas, Latvijas Universitātes Krimināltiesību katedras, Latvijas Policijas akadēmijas, Latvijas Zvērinātu Advokātu padomes, Iekšlietu ministrijas, Saeimas Juridiskā biroja, Tiesībsarga, Sabiedriskās politikas centra PROVIDUS.

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

  Tieslietu ministrijas izveidotās pastāvīgās Krimināllikuma darba grupas dalībnieki atbalsta likumprojektu.

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

  Konsultācijas ar ekspertiem notika Tieslietu ministrijā izveidotās pastāvīgās Krimināllikuma darba grupas ietvaros.

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

   Konsultācijas notikušas Tieslietu ministrijas pastāvīgās darba grupas ietvaros ar tiesību zinātņu ekspertiem: A.Niedri, U.Krastiņu, V.Liholaju, A.Judinu, A.Reigasi, kā arī ar Valsts probācijas dienesta pārstāvjiem.

 5. Cita informācija

   Nav.

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

  Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju funkcijas tiks paplašinātas. Tiks paplašināta Valsts probācijas dienesta esošā funkcija īstenot probācijas programmas, tiks ieviests obligāts pienākums piedalīties programmā, līdz ar to palielināsies programmās iesaistīto personu skaits.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

   Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā „NAIS”, kā arī normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

  Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. Tiesas lēmums par pirmstermiņa atbrīvošanu nav pārsūdzams saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 633.pantu. Līdz ar to šis likumprojekts nerada papildus ierobežojumus attiecībā pret esošo sistēmu.

 4. Cita informācija

   Nav.

 

Tieslietu ministra vietā –

ekonomikas ministrs                                                                              K.Gerhards

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītājas p.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

M.Lazdovskis

S.Mertena

L.Popova

I.Melnace

 

 

 

 

 

19.08.2008. 12:14

4137

R.Rācene

67036900, Ruta.Racene@tm.gov.lv