Rīgā
24.09.2008. Nr.90/TA-2409
Saeimas Prezidijam
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 3 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 9 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 22.septembra sēdes protokola Nr.67 20.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1.
Izteikt 89., 89.1,
89.2, 89.3,
89.4 un 89.5 pantu
šādā redakcijā:
"89.pants. Kultūras pieminekļu
aizsardzības noteikumu pārkāpšana
Par
kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumu pārkāpšanu
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no septiņsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem.
Par
kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumu pārkāpšanu, ja tiek bojāts kultūras
piemineklis,
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz četrsimt latiem, bet
juridiskajām personām no tūkstoš septiņsimt piecdesmit līdz divtūkstoš
latiem.
Par
šā panta otrajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada
laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no trīssimt piecdesmit līdz piecsimt latiem,
bet juridiskajām personām no divtūkstoš septiņsimt piecdesmit līdz
trīstūkstoš latiem.
89.1 pants. Kultūras pieminekļu
restaurācijas, konservācijas un remonta, kā arī izpētes un arheoloģisko
izrakumu veikšanas noteikumu pārkāpšana
Par kultūras pieminekļu restaurāciju,
konservāciju un remontu, kā arī izpētes un arheoloģisko izrakumu veikšanu bez
normatīvajos aktos noteiktās atļaujas
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
simt līdz divsimt piecdesmit, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
septiņsimt piecdesmit latiem.
Par šā panta pirmajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz
četrsimt latiem, bet juridiskajām personām no septiņsimt piecdesmit līdz
tūkstoš latiem.
89.2 pants. Kultūras pieminekļu teritoriju un
aizsardzības zonu bojāšana, pārveidošana vai neatļautas saimnieciskās darbības
veikšana tajās
Par kultūras pieminekļu aizsardzības zonu bojāšanu, pārveidošanu vai
neatļautas saimnieciskās darbības veikšanu tajās
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz divsimt latiem,
bet juridiskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem.
Par šā panta pirmajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti
individuāli noteiktā kultūras pieminekļa aizsardzības zonā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz trīssimt
latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz septiņsimt piecdesmit
latiem.
Par kultūras pieminekļu teritoriju bojāšanu, pārveidošanu vai neatļautas
saimnieciskās darbības veikšanu tajās
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt līdz trīssimt
piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no septiņsimt piecdesmit līdz
tūkstoš latiem.
89.3 pants. Remontdarbu savlaicīga neveikšana kultūras
piemineklī
Par kultūras pieminekļa aizsardzības saistībās paredzēto remontdarbu
neveikšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz simt
piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz septiņsimt
piecdesmit latiem.
Par ilgstošu kultūras pieminekļa aizsardzības saistībās paredzēto
remontdarbu neveikšanu, ja tiek bojāts kultūras piemineklis,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz trīssimt
latiem, bet juridiskajām personām no septiņsimt piecdesmit līdz tūkstoš
latiem.
89.4 pants.
Par normatīvajos aktos noteiktās informācijas nesniegšanu pirms kultūras
pieminekļa atsavināšanas
Par normatīvajos aktos noteiktās informācijas
nesniegšanu pirms kultūras pieminekļa atsavināšanas
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem.
Par šā panta pirmajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz trīssimt
latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz septiņsimt piecdesmit
latiem.
89.5 Kapa bojāšana
Par kapa bojāšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit
latiem, bet juridiskajām personām no divsimt piecdesmit līdz p
iecsimt latiem.
Par šā panta pirmajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz
četrsimt latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz septiņsimt
piecdesmit latiem."
2. Papildināt septīto nodaļu ar 89.6 pantu
šādā redakcijā:
"89.6 pants. Mākslas
un antikvāro priekšmetu izvešanas noteikumu pārkāpšana
Par mākslas un antikvāro priekšmetu izvešanu no Latvijas bez normatīvajos aktos noteiktās atļaujas saņemšanas
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskām personām no septiņsimt
piecdesmit līdz tūkstoš latiem.
Par šā panta pirmajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts
atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt
latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš septiņsimt piecdesmit līdz
divtūkstoš latiem."
3. Izteikt 231.1 pantu šādā
redakcijā:
"231.1 pants. Valsts
kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija
Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija izskata šā kodeksa 89.,
89.1, 89.2, 89.3, 89.4, 89.5
un 89.6 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un
uzlikt administratīvos sodus Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības
inspekcijas vārdā ir tiesīgi:
1) Valsts kultūras pieminekļu
aizsardzības inspekcijas vadītājs un viņa vietnieki naudas sodu līdz
trīstūkstoš latiem;
2) valsts kultūras pieminekļu
aizsardzības inspektori naudas sodu līdz tūkstoš latiem.
Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas amatpersonas par to
kompetences ietvaros izskatāmajiem pārkāpumiem sastāda protokolu."
Kultūras
ministre
H.Demakova
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta 2008.gada 22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu 1. un 4.punkts. Ministru
kabineta 2008.gada 22.janvāra sēdes protokollēmums (Sēdes protokols Nr.5,
3.§, 2.punkts) |
|
2. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Analizējot šībrīža situāciju kultūras pieminekļu
aizsardzībā, konstatētas vairākas nepilnības, tai skaitā administratīvās
atbildības piemērošanā par kultūras pieminekļu aizsardzības normu
pārkāpumiem. Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā (Kodeksā) šobrīd noteiktais administratīvo sodu maksimālais apmērs par pārkāpumiem kultūras pieminekļu aizsardzībā nav efektīvs, jo nav samērojams ar fizisko un juridisko personu ienākumiem, kā arī ar apdraudējumu kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanai. 1995.gadā noteiktais sodu maksimālais apmērs vairs nevar pilnvērtīgi pildīt ne sodošo, ne preventīvo funkciju, kas ir īpaši būtiska kultūras mantojuma autentiskuma saglabāšanai, jo pārkāpuma rezultātā iespējami gūstamais mantiskais labums ir lielāks salīdzinājumā ar administratīvā soda negatīvajām sekām, līdz ar to personai šobrīd ekonomiski izdevīgāk ir samaksāt administratīvo sodu nekā ievērot kultūras pieminekļu saglabāšanas un aizsardzības noteikumus (it īpaši būvniecībā un teritoriju izmantošanā). Kā piemēru var minēt praksi, kad, veicot būvdarbus, tiek pieļautas dažkārt būtiskas atkāpes no iepriekš saskaņotā projekta, ko pēc tam persona lūdz saskaņot (legalizēt), rēķinoties ar to, ka administratīvās atbildības piemērošanas gadījumā soda maksimālais apmērs ir 250 lati. No kultūras mantojuma saglabāšanas viedokļa šāda prakse nebūtu pieļaujama, jo patvaļīgo darbību rezultātā neatgriezeniski var zust kultūrvēsturiskās vērtības. Šobrīd Kodeksā noteikto
administratīvo sodu maksimālais apmērs ir 250 lati, nenosakot minimālo
robežu. Tas skaidrojams ar Kodeksa pantos noteikto administratīvo pārkāpumu
plašajiem sastāviem, kas ietver atšķirīgus gadījumus, kas prasa atšķirīgu
attieksmi no soda piemērotāja puses. Līdz ar to netiek izslēgts brīvas
interpretācijas risks sodu apmēru noteikšanā, kas nebūtu pieļaujams, jo
līdzīgi gadījumi jāizskata līdzīgi. Šobrīd
Kodeksā nav paredzēta juridisko personu administratīvā atbildība par kultūras
pieminekļu aizsardzības normu pārkāpumiem, lai gan pārsvarā tieši juridiskās
personas veic būvniecību un aktīvi nodarbojas ar kultūras pieminekļu, to teritoriju un
aizsardzības zonu izmantošanu un apsaimniekošanu, tādējādi tieši ietekmējot
kultūras pieminekļu un tiem apkārtesošās kultūrvēsturiskās vides stāvokli. Šobrīd Kodeksā nav paredzēta administratīvā atbildība par kultūras priekšmetu izvešanu no Latvijas bez noteiktā kārtībā saņemtas atļaujas. Likuma Par kultūras pieminekļu aizsardzību 18.1 pants deleģē Ministru kabinetam tiesības noteikt kārtību, kādā no Latvijas tiek izvesti un Latvijā ievesti mākslas un antikvārie priekšmeti. Ministru kabineta 2003.gada 7.janvāra noteikumu nr.8 Mākslas un antikvāro priekšmetu izvešana no Latvijas un ievešana Latvijā 2. un 3.punktā noteikts, ka lai aizsargātu nacionālās kultūras vērtības un nepieļautu zagto un zudušo kultūras priekšmetu izvešanu, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija (Inspekcija) pieņem lēmumu par noteiktu kultūras priekšmetu izvešanu, izsniedzot atļaujas. Šobrīd vienīgā sankcija par iepriekš minētās kārtības pārkāpšanu ir Ministru kabineta noteikumu nr.8 27.punktā noteiktais, ka Inspekcija jaunu atļauju vai izziņu neizsniedz, ja iesniedzējs ir pārkāpis ar kultūras priekšmetu izvešanu vai ievešanu saistītas prasības. Administratīvā atbildība šajā situācijā pildītu gan sodošo, gan preventīvo funkciju. Likuma Par kultūras pieminekļu aizsardzību 8.pantā noteikta kārtība, kādā personas tiesīgas veikt kultūras pieminekļu atsavināšanas darījumus (aizliegts atsavināt viena kultūras pieminekļa vai pieminekļu kompleksa atsevišķas daļas, kā arī sadalīt zemi, ja tādējādi tiek apdraudēta kultūras pieminekļa saglabāšana; kultūras pieminekļa atsavināšana var notikt, ja par nodomu atsavināt tā īpašnieks ir paziņojis Inspekcijai, attiecīgā rajona valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspektors ir apsekojis kultūras pieminekli un nākamais tā īpašnieks ir iepazīstināts ar norādījumiem par attiecīgā kultūras pieminekļa izmantošanu un saglabāšanu). Šobrīd Kodeksā paredzētā atbildība par zemesgabalu piešķiršanas kārtības neievērošanu, kuros vai uz kuriem atrodas kultūras pieminekļi, ir zaudējusi aktualitāti zemes reformai noslēdzoties, tādējādi nav pamata administratīvajai atbildībai par tās neievērošanu. Savukārt likuma Par kultūras pieminekļu aizsardzību 8.pantā noteikto kultūras pieminekļu atsavināšanas priekšnoteikumu mērķis (pirms atsavināšanas par šādu nodomu rakstiski informējot Inspekciju) ir nodrošināt valsts pārvaldes realizēšanai nepieciešamo informāciju par kultūras pieminekļu apriti, to stāvokli darījuma slēgšanas brīdī, kā arī laikus informēt nākamo ieguvēju par paredzētā darījuma objekta īpašo vērtību. Līdz ar to šīs kārtības ievērošanas nodrošināšanai ir nepieciešams radīt piespiedu mehānismu, paredzot sankcijas par tās pārkāpumiem. Kodeksā ietvertais termins kultūras
pieminekļa vizuālās uztveres zona nav saskaņots ar kultūras pieminekļu
aizsardzības normatīvo aktu terminiem, līdz ar to ir neskaidrs tā
piemērošanas gadījumu loks. Tā kā definēts ir termins kultūras pieminekļa
aizsardzības zona, kā arī noteikti tās uzturēšanas un izmantošanas
ierobežojumi, ir pamatoti noteikt mehānismu šo noteikumu ievērošanas
nodrošināšanai. Saskaņā ar likuma Par kultūras pieminekļu aizsardzību 23.pantu, ja
kultūras piemineklim nav individuāli noteikta aizsardzības zona, ap to ir aizsardzības zonas 100 m rādiusā pilsētās, un 500 m
ārpus pilsētām. Saskaņā ar šo pantu individuālās aizsardzības zonas var
noteikt Inspekcija pēc Ministru kabineta apstiprinātas metodikas, ievērojot
konkrētā kultūras pieminekļa raksturu, īpatnības, izvietojumu, vizuālo
uztveri, iespējamo apkārtējās darbības riska faktorus un citus aspektus.
Individuālo aizsardzības zonu teritorijas tiek noteiktas, izvērtējot to
ietekmi uz kultūras pieminekli, līdz ar to nesaskaņota darbība šādās
teritorijās vai to aizsardzības režīma pārkāpumi tieši ietekmē pieminekli.
Savukārt likumā automātiski paredzētās aizsardzības zonas neņem vērā konkrēto
kultūras pieminekli un var būt situācijas, kad darbība likumiskās
aizsardzības zonas teritorijā kultūras pieminekli ietekmē niecīgi vai nemaz.
Līdz ar to diferencējams ir administratīvās atbildības apmērs par
pārkāpumiem, atkarībā no tā vai kultūras piemineklim ir vai nav noteikta
individuālā aizsardzības zona. Kodeksā paredzēta rajonu un republiku
pilsētu valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspektoru kompetence, bet pēc administratīvi
teritoriālās reformas pabeigšanas rajoni vairs nebūs administratīvi teritoriālās
vienības.
Līdz ar to šis regulējums
maināms atbilstoši jaunajai situācijai. Līdz šim, piemērojot administratīvo
atbildību par kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumu pārkāpumiem, nav
bijuši gadījumi, kad sods būtu iekasēts pārkāpuma izdarīšanas vai atklāšanas
vietā. Šīs Kodeksa 231.1
panta trešajā daļā noteiktās iespējas izmantošanu būtiski sarežģī tehniska un
organizatoriska rakstura apgrūtinājumi, kas saistīti ar skaidras naudas
iekasēšanu un apriti. Līdz ar to secināms, ka šī norma nedarbojas. Palielinot
administratīvo sodu minimālo robežu, tā uzlikšana būtiskāk skars personas
tiesības, līdz ar to lēmumiem ir jābūt izsvērtiem un nesasteigtiem un soda
uzlikšanā ir jāievēro visas administratīvo pārkāpumu procesa prasības.
Kļūdīšanās iespēja lēmumu pieņemot uz vietas ir lielāka. Turklāt, iespēja
samaksāt sodu uz vietas un uzreiz zināmā mērā samazina administratīvā soda
piemērošanas audzinošo aspektu. |
|
3. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekta mērķis ir sakārtot administratīvās atbildības
piemērošanu par kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumu pārkāpumiem,
definējot un diferencējot administratīvo pārkāpumu sastāvus, nosakot par tiem
piemērojamo sodu apmēru minimālās un maksimālās robežas, palielinot administratīvo
sodu apmēru par kvalificētiem pārkāpumu sastāviem, paredzot juridisko personu
atbildību, kā arī ieviešot jaunu administratīvās atbildības pamatu. Lai to
sasniegtu likumprojekts paredz šādas izmaiņas: 1) diferencēti administratīvo
pārkāpumu sastāvi atkarībā no to veikšanas vietas, rakstura, sekām,
atkārtotības (Likumprojekta 1.- 7.pants); 2) palielināts administratīvā soda
maksimālais apmērs par kvalificētiem administratīvo pārkāpumu sastāviem (1.
6.pants); 3) noteikta administratīvo sodu
minimālā robeža, konkrēti definējot par
attiecīgo administratīvo pārkāpumu piemērojamo sodu amplitūdu, tādējādi
samazinot brīvas interpretācijas risku no lēmumu pieņēmēju puses (1.
7.pants); 4) noteikta juridisko personu
administratīvā atbildība par kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumu
pārkāpumiem (1. 7. pants); 5) saskaņoti Kodeksā lietotie
termini ar kultūras pieminekļu aizsardzības normatīvo aktu terminiem:
paredzēts izslēgt terminu, kas nav minēts nevienā citā normatīvajā aktā
(vizuālās uztveres zona), nosakot administratīvo atbildību par aizsardzības
zonas noteikumu pārkāpumiem (3.pants); 6)
noteikts administratīvās atbildības pamats par nodarījumiem, kas šobrīd
netiek kvalificēti kā administratīvie pārkāpumi, bet kuru veikšana kaitē
kultūras mantojuma saglabāšanas interesēm: par kultūras priekšmetu izvešanu
bez noteiktā kartībā saņemtas atļaujas, tādējādi veicinot nacionālo kultūras
vērtību aizsargāšanu un nepieļaujot zagto un zudušo kultūras priekšmetu
izvešanu (7.pants); par normatīvajos aktos noteiktās informācijas nesniegšanu
pirms kultūras pieminekļa atsavināšanas, kas nepieciešama, lai valsts
iestāde, kas atbildīga par kultūras pieminekļu uzskaiti, būtu informēta par
to apriti, stāvokli darījuma slēgšanas brīdī, kā arī varētu nodrošināt nākamā
ieguvēja informēšanu par iegūstamā objekta īpašo statusu (5.pants); 7)
precizēti Inspekcijas amatpersonu nosaukumi, ievērojot administratīvi
teritoriālās reformas nosacījumus, kā arī atbilstoši precizējot Inspekcijas
amatpersonu kompetenci administratīvās atbildības piemērošanas procesā
(9.pants); 8) izslēgta iespēja iekasēt naudas sodu
pārkāpuma izdarīšanas vai atklāšanas vietā (10.pants). |
|
4. Cita informācija |
|
|
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Ietekme uz sabiedrības pārmaiņām vērtējama kā netieša, jo paredzams, ka administratīvo pārkāpumu sastāva diferencēšana, sodu apmēru paaugstināšana, kā arī minimālo un maksimālo soda apmēru robežu noteikšana laika gaitā spēs pilnvērtīgi nodrošināt administratīvās atbildības par kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumu pārkāpumiem sodošo, audzinošo un preventīvo funkciju. |
|
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emi siju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
2008.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||
2009. |
2010. |
2011. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Prognozējamas izmaiņas budžeta ieņēmumos, kuru apmēru nav iespējams paredzēt, jo tas atkarīgs no kompetentās iestādes konstatētajiem pārkāpumiem un uzliktajiem sodiem. |
||||||||
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav nepieciešami papildus normatīvie akti. |
||||||||
2. Cita informācija |
2008. gada 10.aprīļa Valsts sekretāru
sanāksmē izsludināts likumprojekts Grozījumi likumā Par kultūras pieminekļu
aizsardzību (prot.Nr.15, 28.§). Minētais likumprojekts paredz izslēgt
atsauces uz rajonu, republikas pilsētu un pilsētu rajonu valsts kultūras
pieminekļu aizsardzības inspektoriem atbilstoši administratīvi teritoriālās
reformas prasībām. Līdz ar to šis likumprojekts paredz Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksa 231.1 panta otrajā daļā izslēgt vārdus rajonu,
republikas pilsētu un pilsētu rajonu. |
||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildi nodrošinās Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija. Jaunas institūcijas netiek radītas un esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, ievietots Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts mājas lapā www.likumi.lv. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neparedz īpašu lēmumu pārsūdzēšanas kārtību. Persona savas tiesības var aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 23.nodaļā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas amatpersonu pieņemtos lēmumus persona var apstrīdēt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas nolikumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Kultūras ministre H.Demakova
Kultūras ministre |
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
__.__.2008 |
__.__.2008 |
__.__.2008 |
__.__.2008 |
__.__.2008 |
H.Demakova |
U.Lielpēters |
I.Millersone |
M.Tenisa |
J.Dambis |
08.08.2008
15:18:00
2168
L.Ābele, 67228503, liga.abele@mantojums.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.67 |
2008.gada 22.septembrī |
20.§
Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
TA-2409
___________________________________________________________
(H.Demakova, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka atbildīgā
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir kultūras ministre.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-67-2209-#20.doc
1