Rīgā
24.09.2008. Nr.90/TA-2041
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Militārā dienesta likumā". Likumprojektu izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā amatpersona - Mežulis 67335030, Martins.Mezulis@mod.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 22.septembra sēdes protokola Nr.67 1.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījumi Militārā dienesta
likumā
Izdarīt Militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2004, 14.nr.;
2005, 8.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 10.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 32.pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā:
"(11) Aktīvajā dienestā pieņemtajam
vai iesauktajam rezervistam saglabā jau esošo dienesta pakāpi, ja tāda ir."
2. 35.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus "Profesionālajā
dienestā pieņemtajam" ar vārdiem "Aktīvajā dienestā pieņemtajam vai
iesauktajam";
aizstāt otrajā daļā vārdus "iestājies
profesionālajā dienestā" ar vārdiem "pieņemts vai iesaukts aktīvajā
dienestā".
3. Papildināt 63.pantu ar trešo punktu šādā
redakcijā:
"3) Latvijas pilsones sievietes, kas
sasniegušas 18 gadu vecumu, ir derīgas militārajam dienestam un izsaka šādu
vēlmi vai ir apguvušas speciālu militārās apmācības kursu, vai beigušas
apmācību Zemessardzē."
4. Izteikt 66.panta septītās daļas pirmo teikumu
šādā redakcijā:
"Uz militārajām mācībām iesauktajam rezerves
karavīram darba devējs piešķir atvaļinājumu bez darba samaksas saglabāšanas
norīkojumā norādītajā laikā līdz 60 dienām kalendāra gadā."
5. Papildināt likumu ar 66.1
pantu šādā redakcijā:
"66.1 pants.
Darba devēja pienākumi pret mobilizācijas gadījumā aktīvajā dienestā
iesauktajiem un pēc demobilizācijas izsludināšanas demobilizētajiem rezerves
karavīriem un rezervistiem
(1) Pēc informācijas saņemšanas par darbinieka
mobilizēšanu darba devējs, pamatojoties uz darbinieka pieprasījumu, piešķir
attiecīgajam
darbiniekam atvaļinājumu bez darba samaksas saglabāšanas līdz
demobilizācijas izsludināšanai un darbinieka demobilizācijai.
(2) Darbiniekam, kurš mobilizēts, pēc demobilizācijas
tiek saglabāts iepriekšējais darbs. Ja tas nav iespējams, darba devējs
nodrošina līdzīgu vai līdzvērtīgu darbu ar ne mazāk labvēlīgiem darba
apstākļiem un nodarbinātības noteikumiem."
Aizsardzības ministrs
V.Veldre
Grozījumi Militārā dienesta
likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentiem un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts izstrādāts, izpildot Ministru kabineta 2007.gada 30.oktobra sēdes protokola Nr.61 2.§ 2.punktā doto uzdevumu - Aizsardzības ministrijai izstrādāt un noteiktajā kārtībā Ministru kabinetā iesniegt grozījumus Militārā dienesta likumā, lai nostiprinātu rezerves karavīru garantijas pēc militārajām mācībām vai demobilizācijas atgriezties savā darba vietā un amatā. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz likumdošanā nav nostiprinātas garantijas rezerves karavīriem un rezerves karavīriem pēc militārajām mācībām vai demobilizācijas atgriezties savā darba vietā. Līdz ar to, 2007.gada 30. oktobrī Ministru kabineta sēdē pieņemot lēmumu atbalstīt Aizsardzības ministrijas iesniegto noteikumu projektu Rezerves karavīru un rezervistu iesaukšanas kārtība aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā (TA-2208), protokollēmumā Aizsardzības ministrijai tika uzdots izstrādāt un noteiktajā kārtībā Ministru kabinetā iesniegt attiecīgus grozījumus Militārā dienesta likumā. Paralēli iepriekšminētajam, pašlaik likumā netiek nodrošinātas vienlīdzīgas sieviešu un vīriešu tiesības tikt ieskaitītiem rezervē, kā arī netiek nodrošinātas tiesības rezervistiem (līdzīgi kā rezerves karavīriem) saglabāt iepriekšējo dienesta pakāpi (kāda tā bija pirms atvaļināšanās). Tāpat ar šo likumprojektu tiks grozīta atsevišķu Militārā dienesta likuma pantu formāla neatbilstība citiem normatīvajiem aktiem (66.panta 7.daļas pirmais teikums). |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts sagatavots, lai nostiprinātu rezerves karavīru garantijas pēc militārajām mācībām vai demobilizācijas atgriezties savā darba vietā un amatā, kā arī, lai nodrošinātu sieviešu un vīriešu vienlīdzības tiesību ievērošanu tikt ieskaitītam rezervē un rezervistu tiesības uz tās dienesta pakāpes saglabāšanu, kas tiem bija piešķirta pirms atvaļināšanās no militārā dienesta |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas 5.2. nodarbinātība |
Noteikumu projekts uzlabos situāciju attiecībā uz vienlīdzīgām sieviešu un vīriešu tiesībām, paredzot tiesības arī sievietēm tikt ieskaitītām Nacionālo bruņoto spēku rezervē. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošu vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||
(tūkst.latu) |
||||
Rādītāji |
2008. |
Turpmākie trīs gadi |
||
2009. |
2010. |
2011. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
5.Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
6. Cita informācija |
Likumprojekta īstenošana 2008.g., kā arī turpmākajos gados, tiks nodrošināta AM piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
2.Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
4. Atbilstības izvērtējums |
1.tabula |
|
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu institūciju izveide nav nepieciešama, un esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Aizsardzības ministrija. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un interneta portālā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds vai aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Aizsardzības ministrs V.Veldre
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
|
V. Veldre |
E. Rinkēvičs |
R. Raudzeps |
I. Kalna |
M.Mežulis |
17.06.2008.
1040
M.Mežulis
Martins.Mežulis@mod.gov.lv
tālr.67335030, fakss 67335037
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.67 |
2008.gada 22.septembrī |
1.§
Likumprojekts "Grozījumi Militārā dienesta likumā"
TA-2041
___________________________________________________________
(V.Veldre, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir aizsardzības ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-67-2209-#01.doc
1